زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

شامپو تریاک چیست؟

wordcamp
14,946
8 دقیقه
شامپو تریاک چیست؟

تنوع مدل‌ها و برندهای تولید کننده انواع شامپوها و شوینده‌ای مو در بازار باعث شده است که مصرف کنندگان در انتخاب برخی از محصولات شوینده کاربردی و باکیفیت دچار تردید و سردرگمی شوند. قطعا برای انتخاب شامپو روزانه مو‌های خود به هماهنگی نوع و جنس موها با کاربرد شامپوی مورد نظر خود توجه می‌کنید، اما ممکن است در کیفیت و کارایی این شامپوها دچار تردید شوید. توجه به سلامت موها و برطرف کردن نیازهای اساسی آن به وسیله انتخاب روتین مراقبتی روزانه و هفتگی تاثیر چشمگیری در زیبایی چهره شما خواهد داشت. به همین سبب انتخاب محصولات شوینده و تقویتی باید با حساسیت و دقت عمل بالا انجام شود. یکی از محصولات پرفروشی که امروزه در بازار توجه بسیاری از مصرف کنندگان را جلب نموده شویندهای با عنوان شامپو تریاک است که در بسیاری از موارد موجب جلب رضایت خریداران شده است.

اما شامپو تریاک چست؟ این شامپو ممکن است به لحاظ ترکیبات و نوع کارایی با شامپو‌هایی که تا امروز از آن‌ها استفاده می‌کردید متفاوت باشد. شامپو‌هایی که در طول هفته آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهید علاوه بر پاکسازی چربی‌ها و آلودگی‌ها از پوست سر و ریشه و ساقه مو حاوی موادی برای تغذیه مو‌ها و افزایش شانه پذیری و درخشندگی آن‌ها هستند. اما کارایی شامپو تریاک تا چه اندازه به ایده‌ال‌های مصرف کنندگان برای داشتن مو‌هایی تمیز و خوش حالت نزدیک است؟

در ادامه این مقاله شما را با کارکرد شامپو تریاک و ترکیبات این محصول آشنا می‌کنیم، ویژگی‌ها و خواص این نوع شوینده را به طور کامل توضیح می‌دهیم و عوارض استفاده از آن را بررسی خواهیم کرد.

شامپو تریاک چیست و چه کاربردی دارد؟

شامپو تریاک از شوینده‌های پر مصرف بازار امروز است که در ترکیبات آن از فرآورده‌های طبیعی و ارگانیک و همچنین عصاره خشخاش استفاده شده است. قابل ذکر است که گیاه خشخاش به عنوان گیاهی دارویی از خواص زیادی برخوردار است. در صنعت پزشکی و دارویی از خشخاش در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود، زیرا این گیاه با وجود ویژگی‌های خطر آفرین خاصیت‌های سرشاری نیز دارد و می‌توان از فواید آن برای تسکین درد و التیام زخم بهره گرفت.

البته این نکته که خشخاش و تریاک اعتیاد آور هستند و تاثیرات منفی زیادی بر جسم انسان دارند غیر قابل انکار است اما برخی از تاثیرات مفید آن‌ها بر روی افراد کاربرد دارویی این مواد را  افزایش داده است. از آنجایی که خشخاش یا تریاک در کنار مضرات خود دارای فواید و خواص مطلوب نیز هستند استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف مشاهده می‌شود.

استفاده از تریاک را در تولید بسیاری از شامپو‌ها و محصولات مراقبت از پوست و مو می‌توان مشاهده کرد. در حال حاضر در ترکیبات بسیاری از شامپو‌ها، صابون‌ها، کرم‌ها و سایر محصولات بهداشتی از عصاره تریاک استفاده می‌شود، بنابراین ردپای استفاده از این ماده علاوه بر صنعت تولید دارو، قرص و واکسن در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز دیده می‌شود.

ترکیبات شامپو تریاک چیست؟

ترکیبات شامپو تریاک شامل گیاه دارویی جیسنسینگ، قارچ گانودرما، اپیدنیدو، وادرفارین و عصاره تریاک است. این فورمولاسیون به شامپو تریاک برای ایجاد تاثیرات فوق العاده بر روی مو کمک کرده است.

قابل توجه‌ترین خاصیت شامپو تریاک بر روی مو‌ها ویژگی این شوینده برای جلوگیری از ریزش موها و تقویت مو‌های ضعیف است. در نتیجه می‌توان اظهار داشت که ترکیبات این شامپو متشکل از عناصر و فرآورده‌های ارگانیک و طبیعی است و مواد شیمیایی نقش کمرنگی در تشکیل فرمولاسیون این شوینده پرطرفدار و پرفروش دارند.

در بلاگ موتن رو بخوانید: درمان ریزش مو در طب سنتی

خواص شامپو تریاک چیست؟

برای افرادی که به دنبال استفاده از خواص شامپو تریاک هستند مصرف این نوع شوینده در طول هفته کمک کننده خواهد بود و به جلوگیری از ریزش موها کمک خواهد کرد. ممکن است برای رفع مشکل ریزش مو و تقویت ریشه‌ها و ساقه‌های موی خود از شامپوهای گوناگونی استفاده کرده باشید، اما سازوکار شامپو تریاک متفاوت از سایر محصولات مصرفی شما است.

کارایی این محصول برای جلوگیری از ریزش مو و موخوره خصوصا در افرادی که پس از دکلره و رنگ کردن موها دچار آسیب‌های شدید در ریشه و ساقه موی خود شدند، کمک کننده است. شما با یک دوره مصرف کوتاه مدت شامپو تریاک تاثیر بالقوه این شوینده در کاهش و رفع مشکلات ریزش موی خود را مشاهده خواهید کرد.

شامپو تقویت کننده تریاک از فرمولاسیونی موثر برای افزایش ضخامت ساقه‌های مو و تحریک ریشه‌های مو برای حفظ استحکام ساقه‌ها برخوردار است. اگر موهای کم پشتی دارید یا از نازک بودن ساقه‌های مو های خود رنج می‌برید می‌توانید برای رفع این مشکلات و پرپشت و حجیم شدن موهای خود از خواص شامپو تریاک استفاده کنید. مهمترین خواص شامپو تریاک برای موها به شرح زیر است:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش ضخامت ساقه های مو
  • تقویت، ترمیم و احیای موش‌های ضعیف
  • کمک به پر پشت و حجیم شدن موها
  • پرورش ریشه و تازه‌ای مو
  • جلوگیری از ایجاد موخورده و درمان آن
  • کمک به طراوت و شادابی مو‌ها
  • ایجاد درخشندگی در مو‌ها
  • کمک به خوش رنگ شدن موها
  • افزایش  شانه پذیری موها
  • پیشگیری از سفید شدن زود هنگام موها
  • کمک به تیره شدن تدریجی مو‌های سفید
  • بازسازی فولیکول‌های مو
  • بازسازی عملکرد مو

عوارض شامپو تریاک چیست؟

مصرف‌ کنندگان این شوینده گزارش خاصی از عوارض شامپو تریاک عنوان نکرده‌اند‌. این محصول مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته و عوارض خطرناکی پس از استفاده برای آن‌ها ایجاد نشده است. با این وجود چنانچه شامپو تریاک از برندهای نامعتبر خریداری شود ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند افزایش ریزش مو و خارش و التهاب پوست سر شود.

شما در زمان شستن موهای خود با این شامپو ممکن است موی عصاره تریاک را استشمام کنید اما جای نگرانی از این بابت وجود ندارد. استفاده از شامپو تریاک بدون ایجاد عارضه جدی به موهای شما برای تقویت و پرورش هرچه بیشتر کمک می‌کند.

آیا شامپو تریاک می‌تواند اعتیاد آور باشد؟

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد شامپو تریاک از اسانس و عصاره تریاک و گیاه خشخاش ساخته شده است و استفاده از آن ممکن است برای برخی افراد اعتیاد در مصرف را به دنبال داشته باشد. مقادیر قابل توجهی از مورفین در تریاک وجود دارد که در حالت بلع و سوختن و استعمال به اعتیاد منجر می‌شود، اما اسانس تریاک موجود در ساختار شامپو تریاک به شکل موضعی بر روی پوست سر و مو‌ها اثر می‌کند و نمی‌توان تماس این مواد با پوست و مو را اعتیاد آور دانست.

علاوه بر این در فرمولاسیون شامپو تریاک از مقادیر معینی وادرفارین استفاده شده است که به محافظت از پوست و مو کمک کرده و سلامت آن را تضمین می‌کند. بنابراین ساختار شامپو تریاک به نوعی طراحی شده است که آثار زیانبار و خطرناکی بر روی پوست و مو به جا نگذارد و شما می‌توانید از سلامت و کیفیت این نوع محصول اطمینان حاصل کنید.

چطور شامپو تریاک اصلی با تقلبی را تشخیص دهیم؟

  • در هنگام خرید شامپو تریاک اصل باید به تصویر و مندرجات موجود بر روی جعبه محصول دقت کنید. عکس و رنگ جعبه شامپو تریاک دقیقا مشابه تصویر زیر است و چنانچه متوجه کوچک‌ترین نشانه‌های تغییر در طراحی و رنگ جعبه محصول شدید باید به اصالت کالا شک کنید.
  • در نمونه‌های تقلبی محصول تصویر زن و مرد منعکس شده بر روی جعبه با عکسی که در این قسمت مشاهده می‌کنید، تفاوت دارد.
  • از آنجایی که خواص و اثرات شامپو تریاک به طور کامل تایید شده و سازوکار استفاده از آن شناخته شده است شرکت تولید کننده به الصاق هولگرام بر روی جعبه نیازی نخواهد داشت. کما اینکه افراد می‌توانند هولگرام‌هایی با طراحی‌های گوناگون را با پرداخت کمترین هزینه از چاپخانه‌ها خریداری کنند.
  • نمونه اصل شامپو تریاک دارای رنگ تیره است و پس از باز کردن جعبه می‌توانید بوی تریاک را به راحتی استشمام کنید.
  • در نمونه‌های تقلبی این شامپو رنگ مواد گلبهی روشن یا طوسی است.
  • در نمونه‌های تقلبی شامپو تریاک به هیچ عنوان بوی تریاک استشمام نمی‌شود و تولیدکنندگان از اسانس‌ها و عطر های غلیظ برای جلب توجه و رضایت مشتریان استفاده کرده‌اند.
  • در نمونه‌های تقلبی این شامپو قابی که شامپو تریاک در داخل آن جا می‌گیرد نازک است و در قسمت آن نقطه‌های برجسته وجود دارد اما در نمونه‌های اصلی این شوینده چنین ویژگی‌هایی مشاهده نمی‌شود.
  • عبارت made in P.R.C در بعضی از جعبه‌های شامپو تریاک‌های اصل درج شده است اما این نوع شامپو به هیچ عنوان چینی نیست و تولید کننده تنها برای فروش بیشتر محصولات خود در کشور‌های اروپایی از این عبارت بر روی جعبه‌های محصولات خود استفاده می‌کند.

نتیجه گیری

برای خرید شامپو تریاک اصل حتما باید به فروشگاه‌های معتبر همانند مو تن رو مراجعه نمایید. همچنین لازم است با توجه به نکاتی که برای تشخیص نمونه‌های اصل از مدل‌های تقلبی این محصول عنوان شد نسبت به خرید شوینده مورد نظر خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که استفاده از شامپو تریاک با محدودیت سنی مواجه نیست و ترکیبات استاندارد و بی‌خطر محصول قابلیت این را دارند که تمامی افراد با سنین مختلف بتوانند از خواص شوینده حاوی تریاک برای تقویت موهای خود استفاده کنند.

برای ایجاد نتایج مثبت و کاهش ریزش موی خود مو‌هایتان ۳ تا ۵ دقیقه با شامپو تریاک ماساژ داده و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. چنانچه بوی تریاک شامپو برایتان خوشایند نیست می‌توانید پس از شستن موهای خود با شامپو تریاک از شامپو‌ها و نرم کننده‌ مو با رایحه ی دلخواه برای تغییر رایحه موهای خود استفاده کنید.