زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نحوه کانتور صورت گرد و چاق چگونه است؟

2
تیم تحریریه مو تن رو
2,088
6 دقیقه
نحوه کانتور صورت گرد و چاق چگونه است؟

کانتور صورت گرد و چاق یکی از ترفندهای آرایشی برای ساخت گونه، فرم‌دهی به پیشانی، فرم‌دهی به بینی و ساخت زاویه فک است که تنها با ایجاد سایه‌های طبیعی و با کمک یک کانتور یا برنزر صورت می‌گیرد. معمولا صورت‌های گرد و چاق، زاویه فک یا زاویه صورت ندارند، با این حال ترفند کانتورینگ که ابتدا سلبریتی‌های معروف دنیا از آن بهره‌مند شدند، کمک می‌کند تا صورت گرد به صورت طبیعی زاویه‌دار گردد. در ادامه این مقاله به نحوه کانتور صورت گرد و چاق می‌پردازیم تا با این نکات زاویه و سایه‌های طبیعی روی صورتتان ایجاد کنید.

کانتور صورت گرد چیست؟

کانتور صورت، یک تکنیک آرایشی برای زاویه سازی و ایجاد سایه‌های روشن و تیره طبیعی روی صورت است که معمولا باعث کوچک شدن بینی، فرم‌دهی بینی، فرم‌دهی چانه، فرم‌دهی پیشانی، فرم‌دهی گونه، لیفت صورت، زاویه سازی فک و صورت می‌شود.

در واقع کانتورینگ صورت، نوعی سایه تیره روی صورت است که باعث ایجاد زاویه می‌شود. در حالی که هایلایتر باعث برجستگی صورت می‌شود که ایجاد این سایه روشن و تیره‌ یک ترفند برای ساخت صورتی متناسب، زاویه‌دار و با استخوان‌های برجسته‌تر است.

معمولا برای کانتورینگ صورت از یک کانتور یا برنزر تیره‌تر از پوست استفاده می‌کنند تا روی صورت ایجاد سایه کنند. همچنین در کنار کانتور یا برنزر از کرم پودر و کانسیلر نیز استفاده می‌کنند تا پوست حالت طبیعی‌تر داشته باشد.

کانتور صورت گرد

آیا برای کانتور صورت گرد باید از کرم پودر استفاده کنیم؟

هر آرایش کاملی نیاز به پرایمر و کرم پودر دارد. برخی از افراد تصور می‌کنند که استفاده از کرم پودر باعث می‌شود که آرایش سنگین و غلیظ گردد و صورت همراه با کانتور و کانسیلر همچون آرایش عروس یا یک سلبریتی هالیوودی شود و زیبایی طبیعی خود را از دست دهد.

بهتر است این تصور را رها کنید. شما برای آرایش روزانه نیز می‌توانید از کرم پودر، کانسیلر و کانتور استفاده کنید، اما میزان حجم آن کمتر خواهد بود و باید بهتر و دقیق‌تر کانتور و کانسیلر را محو یا به عبارتی بلندینگ کنید.

به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید کرم پودر، کانتور یا کانسیلر به راحتی محو شوند و همانند گچ روی صورت باقی نمانند با به اصطلاح ماسیده نشوند، شما حتما باید از پرایمر صورت استفاده کنید. در صورتی که پرایمر آرایش صورت ندارید، استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب نوع پوستتان نیز یک جایگزین مناسب خواهد بود.

توصیه می‌کنیم برای آرایش روز، خرید کرم پودر سبک را در اولویت قرار دهید، چرا که کرم پودر با پوشانندگی بالا یا کرم پودر سنگین مناسب آرایش روزانه نیست. کرم پودرBB  کرم یا DD کرم نیز انتخاب مناسبی هستند، چرا که برخی از آن‌ها حاوی SPF یا ضدآفتاب یا مرطوب کننده می‌باشند و بافت سبکی برای آرایش روزانه نیز دارند.


پیشنهاد مقاله : شناخت ارگونومی صورت


آیا ترتیب کانتور و کانسیلر مهم است؟

احتمالا در ادامه این مقاله ترتیب استفاده از کانتور و کانسیلر توجه‌تان را جلب می‌کند یا از بلاگرهای آرایشی، ترتیب آرایشی مختلفی دیده باشید. با این حال بهتر است بدانید که ترتیب استفاده از کانتور و کانسیلر اهمیت ندارد و به عادت و روتین آرایش شما بستگی دارد.

کانتور صورت گرد و تپل

آیا کانتور صورت گرد و چاق اهمیت دارد؟

بسیاری ترجیح می‌دهند در آرایش روزمره صورت گرد را کانتور نکنند و آرایش سبک‌تر داشته باشند. با این حال کانتور صورت گرد تنها باعث ایجاد زاویه صورت و فک می‌شود و صورتتان را باریک‌تر می‌کند. اگر داشتن صورت گرد را ترجیح می‌دهید، کانتورینگ صورت به انتخاب خودتان بستگی دارد.

چه ابزاری برای کانتور صورت گرد نیاز دارم؟

اگر می‌خواهید برای کانتور صورت گرد از برنزر یا کانتور پودری استفاده کنید، بهتر است سراغ براش بروید. اما اگر کانتور یا برنزر مایع یا کرمی دارید، استفاده از اسفنج یا بِلِندر بهتر است، چرا که ممکن است رد براش روی صورت باقی بماند. توصیه می‌کنیم برای نتیجه بهتر، کمی بلندر یا اسفنج را مرطوب کنید تا کانتور و کانسیلر به خوبی و به طور طبیعی محو شوند.

خرید کانتور و هایلایتر صورت

 

کانتور مایع بهتر است یا پودری؟

استفاده از کانتور مایع، پودری یا کرمی به انتخاب خودتان بستگی دارد و تغییری در زاویه سازی صورت ایجاد نمی‌کند. اما بهتر است بدانید که پاک کردن کانتور پودری آسان‌تر از دیگر لوازم آرایش است، کانتور مایع بهتر از کانتورهای دیگر بلندینگ یا محو می‌شود و کانتور کرمی بافت طبیعی‌تری به پوست می‌بخشد و مناسب آرایش روزانه است.

کانتور صورت تپل


پیشنهاد مقاله : ارگونومی صورت بیضی؛ صورت‌های بیضی و روش‌های کانتورینگ آن


آموزش کانتور صورت گرد چگونه است؟

معمولا صورت‌های گرد و چاق، زاویه فک ندارند و دلیل کانتور صورت گرد، زاویه سازی و تبدیل صورت گرد به صورت قلبی شکل یا زاویه‌دار است. در کانتور صورت گرد معمولا چانه باریک‌تر، استخوان گونه پهن‌تر و ایجاد زاویه در تمام صورت است.

1.      سایه روشن ایجاد کنید

تفاوتی ندارد که صورت گرد یا کشیده‌ای دارید، چرا که در قدم اول باید مقداری کانسیلر زیر چشم‌هایتان بزنید تا زیر چشم روشن‌تر و جوان‌تر به‌نظر برسد. کانسیلر مایع انتخاب مناسبی برای هایلایت یا روشن‌ سازی است، چون نحوه پخش و محو آن راحت‌تر خواهد بود. توصیه می‌کنیم کانسیلر را تنها 1 تا 2 شماره روشن‌تر از پوستتان تهیه کنید.

کانسیلر را به صورت یک مخروط یا مثلث برعکس زیر چشمانتان بکشید. ضلع بزرگ مثلث را تا زیر خط رویش مژه‌های پایین چشم‌تان بکشید و دو ضلع دیگر را تا نوک گونه‌هایتان امتداد دهید و داخل مثلث را پر کنید. در مرحله بعد، کانسیلر را روی خط بینی، روی گونه و در میان پیشانی بکشید.

2.      سایه تیره ایجاد کنید

معمولا صورت‌های گرد و توپُر، فاقد زاویه هستند و به همین دلیل کانتور صورت گرد یک روش بسیار موثر برای ایجاد زاویه صورت در آرایش روتین است و از اهمیت زیادی در آرایش صورت گرد نیز برخوردار است.

برای ایجاد سایه تیره روی صورت شما می‌توانید از برنزر، پنکیک، کرم پودر مایع یا کانسیلر استفاده کنید. اما چه رنگی مناسب پوستتان است؟ پیش از این گفتیم که برای انتخاب کانسیلر سراغ رنگی که 1 تا 2 درجه روشن‌تر از پوستتان است بروید. برای تهیه کانتور نیز انتخاب رنگی 1 تا 2 درجه تیره‌تر از پوستتان مناسب خواهد بود.

نحوه کانتور صورت گرد به این صورت است که ابتدا یک خط در امتداد پیشانی، یعنی نزدیک خط رویش موها ایجاد کنید. خط دیگر کانتور را روی خط فک بکشید. در ادامه زیر استخوان گونه و دو سمت بینی را کانتور کنید.

3.      کانسیلر و کانتور را محو کنید

قسمت مهم کانسیلر و کانتور صورت گرد، محو یا بلندینگ کردن خط‌هایی است که روی صورت ایجاد کرده‌اید. برای این کار شما می‌توانید اسفنج یا بلندر خود را کمی مرطوب کنید و آن را به صورت ضربه‌ای روی خط‌های کانسیلر و کنتور صورت گرد بکشید.

همچنین شما می‌توانید از یک براش مخصوص کانتور نیز استفاده کنید. براش را روی خط‌ها بکشید تا ردی از خط‌های ایجاد شده باقی نماد و تنها سایه‌های روشن و تیره روی صورت ایجاد گردد. البته به یاد داشته باشید که براش‌تان حتما تمیز باشد!