زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انتخاب کرم‌پودر برای اولین بار

تیم تحریریه مو تن رو
1,932
5 دقیقه
انتخاب کرم‌پودر برای اولین بار

نظرتان درباره کرم‌پودر چیست؟ از آن هر روز در آرایش صورت خود استفاده می‌کنید یا حتی طرفش هم نرفته‌اید. احتمال دارد فقط با پنکیک و رژگونه آرایش خود را کامل می‌کنید، این هم انتخابی است. در این مطلب چند چند پیشنهاد داریم  برای کسانی که برای اولین بار سراغ کرم پودر رفته‌اند، و نیز به هواداران دوآتشه کرم پودر. البته که این توصیه‌ها برای کسانی که از خرید‌های پیشین خود ناراضی‌اند نیز مناسب است. کسانی که دوست دارند تغییر عمده‌ای در انتخاب‌های خود بدهند.

مهم‌ترین قدم، قدم اول است

همیشه اولین انتخاب خیلی مهم است. همین طور در کنار اولین انتخاب، تغییر دادن نظر هم از انتخاب اول چیزی، هیچ دست کمی ندارد. ممکن است با انتخاب نامناسب اول، چیزی برای همیشه از لیست انتخاب‌های شما کاملا حذف شود. باید در انتخاب اول یک گزینه مناسب را انتخاب کنید تا هیچ وقت دچار مشکل نمی‌شوید. دانستن گزینه مناسب در هر کاری نیازمند  داشتن تجربه در آن کار است. اما برای کسانی که می‌خواهند انتخاب اولشان را به دستی انجام دهند چه؟ تجربه شخصی معنا ندارد. ایشان باید در تجربیات دیگران شریک شوند و این تنها با مطالعه امکان پذیر است.


پیشنهاد نویسنده: کرم پودر چیست و 10 کرم ‌پودر برتر برای انتخاب شما


کرم‌پورد محصولی گران اما کار آمد

اگر از یک آرایشگر بپرسید برای یک‌دست کردن پوست باید از چه محصولی استفاده می‌کنید؟ تقریبا همه یک صدا می‌گویند: کرم‌پودر. کرم‌پودر شاید تخصصی‌ترین محصول آرایش صورت باشد. و تقریبا آرایشگری نیست که از کرم‌پودر استفاده نکند. از گریمورها و آرایشگران اگر بپرسید که کرمپودر را کجا به کار می‌برید؟ می‌گویند در فون صورت یعنی در پایه آرایش. گریمورها یک لایه کرم‌پودر را به عنوان پایه آرایش قرار می‌دهند و بر روی صورت پخش می‌کنند.

رنگ و تون کرم‌پودر را به خوبی بشناسید

اما کسانی که به خود آرایی حرفه‌ای می‌پردازند نظری دیگری دارند. در خودآرایی شما با رنگ کرم‌پودر می‌توانید تون صورت خود را تقویت کنید یا تون صورت را تغییر دهید. مهم انتخاب درست رنگ کرم‌پورد است. تون رنگی کرم‌پورد به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • ته رنگ‌های سرد یا “cool” کرم‌پودر که با حرف C در مدل کرم‌ پودر مشخص می‌شود.
  • ته رنگ‌های گرم یا “warm” برای آرایش‌‌های مجلسی و پر انرژی؛ این ته رنگ با علامت W نشان داده می‌شود.
  • ته رنگ‌های موسوم به طبیعی که در آرایش‌های روزانه استفاده می‌شود و با N  نشان داده می‌شود.

رنگ‌های کرمپودر در دسته‌های یاد شده می‌گنجد. برای شما این رنگ‌هامی‌تواند با اهمیت باشند. مثلا رنگ‌های نخودی، بژ و عسلی که در گروه گرم جای می‌گیرند. رنگ‌های هلویی و رُز که بسیار پرطرفدار هستند و در گروه طبیعی جای می‌گیرند. گروه سرد با رنگ وانیلی و صورتی و ماهگونی مشهور است.


پیشنهاد نویسنده: 4 روش ساده برای تشخیص تناژ پوست


چرب بودن یا نبودن کرم‌پودر مسئله این است ‌

جنس کرم‌پورد هم در انتخاب بسیار مؤثر است. کرم‌پودرها از حالت کرمی کامل تا حالت فلوئید در تغییرند. در تمام این موارد مدل‌های مات مناسب پوست‌های چرب‌اند و مدل‌ها معمولی و درخشان برای پوست‌های خشک و معمولی مناسب‌اند. کرم‌پودر‌هایی حالت ترکیب‌پذیری قویی  با پوست دارند و در اصطلاح “Super-Blendable” هستند.

در این کرم‌پودر‌هاچربی ترکیب‌پذیر خاصی با پوست صورت نهفته‌ است. این کرم‌پودر‌ها به راحتی  با پوست صورت شما ترکیب می‌شوند. این کرم‌پودرها بعد از مدتی به پوست، ظاهری بسیار طبیعی می‌بخشند.

کرم‌پودر‌های خاص با کارکردهای خاص

اما گروهی دیگر از کرم‌پودر‌ها هستند که خواصی مانند رطوبت رسانی و یا رنگ‌دانه‌های قوی در خود دارند. این کرم‌پودر‌ها به  BB کرم‌ها و CC کرم‌ها مشهورند. دیگر دسته خاص از کرم‌پودرها کرم‌پودرهایی با قابلیت لیفتینگ‌اند.  این گروه از کرم‌پودر ها در خود مواد پر کننده پوست و حجیم کننده پوست را نهفته اند. این مواد می‌توانند چین و چروک‌های اطراف لب و چشم و گونه را پر کنند. کرم‌پودرهای ضد چروک برای کسانی که با آفتاب گرفتن این چروک‌ها بر روی صورتشان  نمایان می‌شود، کاملا مناسب‌اند. برخی از کرم‌پودرها هم جنس خاصی دارند و به پودر خیس مشهورند. این کرم‌پودرها می‌توانند بجای پنکیک، کانسیلر و پرایمر بکار گرفته شوند.


پیشنهاد نویسنده: آیا تفاوت کرم بی بی و کرم سی سی را می دانید؟


اولین بار و کرم‌پودر

جنس پوست شما و ته رنگ پوستتان از همه چیز در انتخاب کرم‌پودر مهم‌تر است. اگر جوانید و چندان هم دچار چین و چروک و جای زخم و جوش نشده‌اید کرم‌پودر مناسب شما نیست. از کرم‌های رنگی ضد آفتاب مناسب شماست زیرا کرم‌پورد برای پر کردن پوست است. برای مهمانی‌ها و مجالس رنگ‌های گرم و برای استفاده معمول از تون طبیعی برای صورت استفاده کنید. اگر احتیاج دارید که سریع و کامل آرایش کنید هم کرم‌پودر‌ها چند کاره که اغلب از پودر خیس درست شده‌اند نیز یکی از بهتر انتخاب‌ها هستند. این کرم‌پودرها می‌توانند پرایمر آرایش، کانسیلر، پنکیک و کرم‌پورد برای آرایش شما باشند.

به هر حال انتخاب و خرید کرم‌ پودر خوب یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند آرایش شما را به بهترین شکل ممکن برساند زیرا پوست شما را حفظ می‌کند و تنوعی بسیار گسترده‌تر از دیگر مواد آرایشی دارد.