زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی روش‌های از بین بردن چروک پیشانی

wordcamp
905
10 دقیقه
معرفی روش‌های از بین بردن چروک پیشانی

چروک روی پیشانی یکی از معمول‌ترین و شایع‌ترین نوع چروک روی پوست و صورت است. در واقع این نوع چروک پوستی ارتباط مستقیمی با افزایش سن ندارد و ممکن است حتی در آغاز جوانی نیز دچار چروک پیشانی شوید. چروک روی پیشانی می‌تواند به عوامل مختلفی همچون بروز احساسات و خشکی پوست بستگی داشته باشد. با این حال از بین بردن چروک پیشانی غیرممکن نیست و شما می‌توانید حتی با درمان‌های خانگی نیز چروک پیشانی را از بین ببرید. در ادامه مقاله به هر یک از این روش‌های موثر از بین بردن چروک پیشانی می‌پردازیم.

علت چروک شدن پیشانی و خطوط اخم پیشانی چیست؟

علت چروک شدن پیشانی

چروک روی پیشانی، یکی از شایع‌ترین نوع چین و چروک روی صورت است. اما علت چروک شدن پیشانی و خطوط اخم پیشانی چیست؟ همان‌طور که می‌دانید، یکی از اصلی‌ترین علل بروز چروک پیشانی افزایش سن است. در واقع هر چه سن بالا برود، میزان کلاژن سازی یا به عبارتی جوان سازی پوست کمتر می‌شود و پوست، انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد.

با این حال  افزایش سن تنها علت چروک شدن پیشانی نیست و ممکن است حتی در سن پایین نیز افزایش خطوط اخم پیشانی را تجربه کنید. برای مثال اشعه مضر خورشید باعث می‌شود که رطوبت پوست کاهش یابد و پوست به مرور زمان خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست دهد.

از دیگر علت خطوط اخم پیشانی می‌توان به بروز احساسات اشاره کرد. در واقع هر احساسی همچون عصبانیت، اخم و تعجب نیز باعث بروز چروک پیشانی می‌شود و این خطوط به مرور زمان بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند.

استرس از علت چروک شدن پیشانی است. استرس باعث بروز احساسات و ایجاد خطوط اخم روی پیشانی می‌شود و همچنین روی هورمون‌های بدن تاثیر می‌گذارد و ممکن است به مرور زمان پوست، شادابی و رطوب خود را از دست دهد.

شاید این علت برایتان عجیب به نظر برسد، اما گرانش زمین نیز می‌تواند باعث بروز چروک پیشانی شود! همچنین آلودگی هوا نیز روی پوست تاثیر می‌گذارد  و این مسئله نیز می‌تواند باعث بروز خطوط روی پیشانی شود. در پایان بهتر است بدانید که عوامل ژنتیکی نیز می‌تواند باعث چروک شدن پیشانی گردد.

از بین بردن چروک پیشانی با روش‌های خانگی

از بین بردن چروک پیشانی با روش‌های خانگی

از بین بردن چروک پیشانی با روش‌های خانگی موثر است، اما با افزایش سن که چروک روی پیشانی بیشتر و عمیق‌تر می شود، از بین بردن چروک پیشانی با روش‌های خانگی نیز سخت‌تر می‌گردد. در این صورت بهتر است در سنین جوانی از بروز چین و چروک با روش‌های زیر جلوگیری کنید یا میزان چین و چروک پیشانی را به حداقل برسانید.

1.      ویتامین C و کرم ضدآفتاب برای از بین بردن چروک پیشانی

اشعه خورشید، از یکی از عوامل اصلی پیری پوست و صورت است. هرچه بیشتر در تماس مستقیم با نور خورشید بدون کرم ضدآفتاب قرار گیرید، پوست خشک‌تر، پرلک‌تر و پیرتر خواهد شد. بنابراین در روتین پوستی حتما باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا مانع آسیب خورشید روی پوست شوید.

استفاده از ویتامین C در روتین پوستی نیز باعث می‌شود که پوست بهتر کلاژن سازی (جوان سازی) کند، از بروز رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند، از پوست در برابر اشعه مضر UVA و UVB خورشید جلوگیری کند و تیرگی پوست را رفع کند. بنابراین باید مصرف کرم ویتامین C همراه با کرم ضدآفتاب استاندارد، در روتین اصلی پوست قرار گیرد.


پیشنهاد مقاله : محصولات ضد چروک و نقش آن در زیبایی و سلامت پوست


2.      مصرف دخانیات و الکل را ترک کنید

مصرف دخانیات و الکل یکی از عواملی است که باعث تیره‌تر شدن، بروز لک پوستی و بروز چروک روی پیشانی و پوست صورت و بدن می‌شود. در واقع سبک زندگی نامناسب، باعث می‌شود که پوست زودتر از موعود یا سن واقعی پیر گردد.

3.      کرم ضدچروک استفاده کنید

کرم ضدچروک شب و کرم دور چشم از روش‌های درمان خانگی است که کمک بسزایی در رفع چروک پیشانی می‌کند. بسیاری بر این باورند که استفاده از این کرم تنها مخصوص افراد مسن نیست و حتی خانم‌ها و آقایان جوان نیز می‌توانند از این کرم‌ها استفاده کنند تا مانع افزایش خطوط پیشانی گردند. توصیه می‌کنیم پیش از خرید کرم ضدچروک شب، تحقیق بیشتری کنید تا برند استاندارد مناسب نوع پوستتان را تهیه نمایید.

کاهش و رفع چروک پیشانی با طب سنتی

کاهش و رفع چروک پیشانی با طب سنتی

کاهش و رفع چروک پیشانی با طب سنتی در ایران طرفداران بسیاری دارد و با کمک این روش‌ها می‌توان تا میزان قابل توجهی مانع بروز چین و چروک پیشانی شوید. با این حال بهتر است بدانید که انجام هر یک از این روش‌ها به صبر و زمان نیاز دارد و برای دست‌یابی به نتیجه بهتر باید این روش‌های طب سنتی رفع چروک پیشانی را به صورت مداوم انجام دهید.

1.      از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ

از بین بردن چروک پیشانی با ماساژ بسیار موثر است و بسیاری از کشورهای شرقی همچون ژاپن و کره، ماساژ صورت را بخشی از روتین و سبک زندگی خود قرار داده‌اند، به همین دلیل پوستی صاف و بدون چروک دارند.

روش اول:

چند قطره روغن مناسب پوست، همچون روغن آرگان، روغن زیتون یا روغن نارگیل به پوستتان بزنید. سپس دو انگشت وسط و اشاره را با یکدیگر نزدیک کنید و با نوک انگشتان از وسط ابرو تا انتهای پیشانی بکشید. این کار نه تنها باعث رفع چروک پیشانی می‌شود، بلکه به کاهش استرس و سردرد نیز کمک می‌کند.

در مرحله بعد، نوک انگشتانتان را از بالای ابرو تا انتهای پیشانی بکشید. توجه داشته باشید که این حرکت رفت و برگشت انگشتان نیست و تنها حرکت انگشتان با فشار ملایم از ابرو یا محل روش مو در سراسر پیشانی است.

خرید بهترین کرم های ضد چروک

روش دوم:

روش دوم برای از بین بردن خطوط پیشانی با کمک ماساژور دستی صورت یا رولر سنگی است. این نوع رولر یا غلتک‌ها معمولا از سنگ یشم ساخته می‌شوند که برای پوست نیز مفید است و کار شما را نیز ساده‌تر می‌کند.

در این روش نیز به یاد داشته باشید که رولر یا غلتک سنگی را در حرکت رفت و برگشت روی پیشانی نکشید، چون پوست چروک می‌شود. بنابراین تنها ماساژور دستی صورت را از ابرو تا محل رویش پیشانی بکشید و این کار را هر روز تکرار کنید تا به روتین پوستی‌تان تبدیل شود.

2.      از بین بردن چروک پیشانی با یخ

یکی از روش‌های طب سنتی برای از بین بردن چروک پیشانی با یخ است. در صورتی که دچار سینوزیت نیستید یا مشکل خاصی ندارید، این روش نیز موثر است و فوایدی نیز به همراه دارد. ماساژ پیشانی با یخ همچون ماساژ معمول پوست است و باید از ابرو تا انتهای پیشانی یخ را بکشید تا یخ آب شود. اما چگونه یک یخ کوچک می‌تواند به رفع چروک پیشانی کمک کند؟

یخ با حرکت و گرمای پوست ذوب می‌شود. از همین رو، آب وارد سلول‌های پوست می‌شود و باعث آبرسانی آن‌ها می‌گردد و رطوبت پوست را کنترل می‌کند. همچنین سرمای یخ باعث می‌شود که میزان جریان خون در پوست پیشانی بیشتر شود و پوست شفاف و نرم‌تر می‌گردد.

3.      از بین بردن چروک پیشانی با وازلین

بسیاری ترجیح می‌دهند به جای استفاده از کرم مرطوب کننده، از وازلین برای نرمی و رطوبت پوست استفاده کنند. وازلین شامل ترکیباتی همچون رتینول است که باعث از بین بردن چروک پیشانی و آبرسانی می‌شود.

در صورتی که می‌خواهید از بین بردن چروک پیشانی با وازلین را تجربه کنید، شب پیش از خواب مقداری کمی وازلین به پیشانی بزنید و با دو انگشت (انگشت وسط و اشاره)، از محل رویش ابروها، یا محل رویش موی سر پیشانی را تنها از جهت پایین به بالا ماساژ دهید. همچنین صبح پوستتان را به خوبی بشویید، تا پیشانی‌تان چرب باقی نماند.

4.      رفع چین و چروک پیشانی با نخ

رفع چین و چروک پیشانی با نخ یک روش خانگی نیست و حتما باید زیر نظر پزشک صورت گیرد. البته روش لیفت پیشانی با نخ همچون جراحی پوست نیست و تنها با ایجاد یک بریدگی کوچک رو پیشانی صورت می‌گیرد.

رفع چروک پیشانی با نخ باعث می‌شود که فرم و صورت و پوست طبیعی باقی بماند و لیفت شود و همچون تزریق ژل، باعث ورم صورت نمی‌شود. این روش باعث کلاژن سازی یا جوان سازی پوست می‌شود و تنها در 30 دقیقه، باعث رفع خطوط پیشانی می‌گردد. با این حال بهتر است بدانید که روش رفع چروک پیشانی یا نخ، نتیجه دائم ندارد و تنها دو سال باقی می‌ماند.


پیشنهاد مقاله : چهارعامل کلیدی برای داشتن آینده‌ای بدون چین و چروک


رفع چین و چروک پیشانی با روش‌های پزشکی

رفع چین و چروک پیشانی با روش‌های پزشکی

رفع چین و چروک پیشانی با روش‌های پزشکی ماندگاری و اثر بیشتری از روش‌های دیگر دارد، اما ممکن است به دلیل مسائلی که در ادامه به آن می‌پردازیم، به این روش‌ها علاقه نداشته باشید. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از رفع چروک با روش‌های پزشکی معمول، تحقیقات بیشتری کنید.

1.      از بین بردن چروک پیشانی با تزریق چربی

یکی از روش‌های پزشکی از بین بردن چروک پیشانی با تزریق چربی است که در ایران این روش طرفداران بسیاری دارد. تزریق چربی به پیشانی از طریق سرنگ‌های ظریفی صورت می‌گیرد که به مرور زمان چروک روی پیشانی را از بین می‌برد.

معمولا تزریق چربی به پیشانی خطر کمتری نسبت به جراحی‌های زیبایی دیگر دارد و دوره نقاهت بین یک تا دو هفته است. میزان ماندگاری تزریق چربی، نسبت به تزریق فیلر برای از بین بردن چروک پیشانی بیشتر است و حتما باید زیر نظر پزشک صورت گیرد. از معیب تزیق چربی، ورم کردن صورت در یک تا دو ماه اول پس از تزریق است که به مرور زمان از بین می‌رود.

2.      از بین بردن چروک پیشانی با بوتاکس

از بین بردن چین و چروک پیشانی با بوتاکس از روش‌های معمول در ایران است. بوتاکس نوعی سم بی‌خطر بوتولینوم است که عضله‌های پیشانی را فلج می‌کند و باعث می‌شود که چین و چروک پیشانی و صورت به طور کامل از بین برود.

بوتاکس به جوان سازی صورت کمک می‌کند و دوره نقاهت یک تا سه روزه دارد. اگر می‌خواهید قیمت بوتاکس پیشانی را بدانید، باید ابتدا نوع پوست، نوع چروک پیشانی، عمق آن و سن‌ را بررسی کنید. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از بوتاکس، تحقیقات بیشتری کنید، چرا که فلج و بی‌حس شدن ناحیه‌ای از صورت باید با بررسی و تصمیم درستی صورت گیرد.

3.      از بین بردن چروک پیشانی با لیزر

از بین بردن چین و چروک پیشانی یا لیزر یک روش تقریبا جدید است. روش درمان پوست با لیرز به این صورت است که امواج لیرز باعث تخریب بافت آسیب دیده پوست (لایه سطحی پوست) می‌شوند و پس از مدتی بافت پوست تازه‌ و بدون چروک جایگزین می‌گردد.

معمولا دوره نقاهت از بین بردن چروک پیشانی با لیزر 3 تا 5 روز است و پس از دو هفته جراحت‌های لیزر از پیشانی رفع می‌شود و پوست جوان و تازه‌ای به‌وجود می‌آید. البته لیزر پوست تنها باعث از بین رفتن چروک نمی‌شود و به رفع اسکار و جای جوش کمک می‌کند.