زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کرم برای از بین بردن جای جوش

wordcamp
20,277
16 دقیقه
کرم برای از بین بردن جای جوش

جوش ‌های دوره بلوغ، جوش ‌های حاصل از تغییرات هورمونی، جوش ‌های عصبی، جوش ‌هایی که در اثر مصرف مواد خوراکی پرچرب بر روی پوست ظاهر می‌ شوند و جوش ‌ها و آکنه‌ هایی که در اثر تماس مواد غیر بهداشتی و آلوده به پوست پدید می‌ آیند، ممکن است زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار داده و برای افراد مختلف آزاردهنده باشند. اما گاهی حتی پس از از بین رفتن جوش‌ ها اثرات آن ‌ها بر روی پوست باقی می ‌ماند. تیرگی ‌های سطح پوست، لکه ‌های پررنگ و فرورفتگی‌های عمیق از جمله آثاری است که جوش ‌ها بر روی پوست ایجاد می ‌کنند.

متدهای مختلفی برای از بین بردن تاثیرات این چنینی وجود دارد که شامل درمان‌ های گیاهی، روش ‌های خانگی و کرم‌ ها و ژل‌ های مختلف می ‌شود. استفاده از مواد شیمیایی مانند اسکراب ‌ها، ژل‌ ها و پمادها باید حتما تحت نظر پزشک انجام گردد؛ چرا که عدم سازگاری این مواد با پوست ممکن است سبب ایجاد آسیب‌ های بزرگ ‌تر شود. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین و موثر ترین کرم برای از بین بردن جای جوش و روش‌ ها برای از بین بردن جای جوش می‌ پردازیم.

پیش از آنکه به معرفی انواع کرم برای از بین بردن جای جوش بپردازیم، خوب است که در ابتدا با انواع جای جوش که می تواند روی پوست پدیدار شود نیز آشنا شوید:

انواع جای جوش

لازم است بدانید که جای جوش انواع مختلفی دارد که بسته به نوع آن، باید درمان متناسبی را انتخاب نمایید:

آتروفیک (اسکارهای فرورفته)

هیپرتروفیک (اسکارهای برجسته)

آتروفیک ‌ها به سه دسته عمده تقسیم می ‌شوند:

  • Boxcar (اسکارهای واگنی): این فرورفتگی ‌های پوستی گوشه ‌هایی به شکل واگن‌ های قطار دارند و شامل قسمت‌ های فرورفته با عمق کم یا زیاد هستند که با زاویه ای راست و دیواره‌ای مشخص بر روی پوست ظاهر می‌ شوند.
  • Rolling scar (اسکارهای دره ‌ای): این فرورفتگی‌ ها عمق کم (4 تا 5 میلی‌ متر یا بیشتر) و دهانه ‌ای پهن دارند و به صورت موج دار بر روی پوست پدید می ‌آیند.
  • Ice pick (اسکارهای چکش مانند): فرورفتگی ‌هایی از این نوع، به شکل چکشی بر روی پوست ایجاد می ‌شوند و حالتی تیز و عمیق در پوست دارند.

کرم ترمیم کننده و از بین برنده جای جوش

کرم ‌هایی که در ادامه آن‌ ها را معرفی می ‌کنیم، دارای فرمولاسیون و سازوکاری ویژه برای از بین بردن جای جوش‌ ها و آکنه‌ هایی هستند که طی مدت زمان‌ های مختلف و به دلایل گوناگون سطح پوست را پوشش داده‌ اند. بدیهی است که اگر استفاده از این مواد تحت نظر پزشک صورت گرفته، به مقدار مناسب، در بازه‌ های زمانی معین و به شکل مستمر بر روی پوست اعمال شود تاثیرات مثبت خود را پس از مدت زمان تعیین شده نشان خواهد داد.

معرفی انواع کرم، ژل و پماد از بین برنده جای جوش باعث می‌شود با بررسی دقیق مواد تشکیل دهده، ترکیبات، عملکرد و نوع اثرگذاری آن ‌ها بهترین کرم برای از بین بردن جای جوش انتخاب کنید. انواع مختلفی از کرم بازسازی کننده جای جوش وجود دارد که در ادامه با تعدادی از آن ها آشنا می شوید:

کرم رژودرم

جوش‌ ها، آکنه‌ ها، آبله مرغان، بخیه، سالک، زخم و بریدگی می ‌تواند سبب پدیدار شدن فرورفتگی‌های سطحی یا عمیق بر روی پوست شوند. البته می‌توان بر روی پوست علاوه بر فرورفتگی‌ها شاهد برجستگی‌هایی نیز باشیم که با اعمال اثر موارد ذکر شده ایجاد شوند. کرم رژودرم از بهترین ترکیبات برای از بین بردن این نوع فرورفتگی ‌ها (اسکارها) و برجستگی‌ ها محسوب می ‌شود. گرچه این نوع کرم ‌ها با توجه به ویژگی‌ های منحصر به فرد هر یک از این فرورفتگی‌ ها و برجستگی‌ها قادر به از بین بردن آن‌ها به طور کامل نیست اما می ‌تواند به شیوه‌ ای موثر برای کمرنگ‌ تر کردن و درمان بیشتر آن‌ ها کمک کننده باشد.

نحوه استفاده: مقدار مناسبی از این کرم را با انگشت خود بردارید و آن را به مدت 1 تا 1 و نیم دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید. سپس مقدار اندکی از پماد آلفا را نیز بر روی نقاط مورد نظر قرار داده و به آرامی و بدون اعمال فشار ماساژ دهید.


پیشنهاد مقاله : روش‌های فوری برای خلاص شدن از شر جوش صورت


پن کنترل کننده میزان چربی آکنه زوم فیس دوکس

Face Doux با قابلیت کنترل کننده میزان چربی پوست یکی از کارآمدترین کرم‌هایی است که می‌ توان از آن برای از بین بردن جای جوش و آکنه بهره گرفت. این کرم‌ ها خواص پاک کنندگی قوی داشته و برای پوست‌هایی که میزان تعرق و چربی بالایی دارند و مستعد جوش زدن هستند مناسب است. زوم فیس دوکس با جمع کردن منافذ پوست و حفظ شرایط طبیعی آن کمک زیادی در از بین رفتن جای جوش می ‌کند و می ‌تواند آکنه ‌ها و کومدون ‌ها (جوش‌های سر سفید و سر سیاه) را از بین ببرد.

نحوه استفاده: پیش از اعمال این پن بر روی پوست ابتدا باید صورت خود را با آب ولرم شست ‌و شو دهید و پن را بر روی پوست مرطوب بمالید تا ایجاد کف کند. این پن باید دست کم دو یا سه بار در طول روز برای قسمت‌ های مورد نظر پوست بدن اعمال شده و سپس با آب سرد شست ‌و شو داده شود.

ژل ضد آکنه سینره مخصوص صورت

ژل ضد جوش سینره در ساختار خود دارای ترکیباتی است که می ‌توانند به شکل موثر سیستم ایمنی طبیعی پوست را تقویت کنند. فرمولاسیون این ژل سبک بوده و جذبی سریع دارد تا با عوامل مختلف ایجاد کننده‌ های آکنه پوستی مقابله کند.

قابلیت ‌های ژل ضد آکنه سینره:

  • دارای خواص ضد التهابی
  • افزایش توان سیستم حفاظتی پوست برای ممانعت از رشد و تکثیر باکتری‌ های مولد جوش
  • از بین بردن انواع جوش‌ های سر سیاه، جوش‌ های التهابی و جوش ‌های قرمز با تاثیرات بلند مدت
  • از بین بردن جای جوش‌ های قدیمی و جلوگیری از ایجاد جوش‌ های جدید
  • دارای مواد مرطوب کننده با هدف جلوگیری از خشک شدن پوست

صابون انار ان جی

صابون NG از دیگر موادی است که برای از بین بردن جای جوش بسیار موثر است. این صابون ‌ها با از بین بردن جای جوش، تیرگی‌ ها و لکه‌ های پوستی به شفاف سازی سطح پوست کمک می ‌کنند. صابون ان جی به دلیل بهره‌مندی از ترکیبات و فرمولاسیون مناسب به ترمیم پوست ‌های آسیب دیده پرداخته و لطافت و نشاط را برای پوست به ارمغان می ‌آورد.

کرم کترل بایورگا

کرم Ketrel از مناسب ‌ترین کرم برای از بین بردن جای جوش و لکه های پوستی است. این کرم می ‌تواند لکه ‌ها و تیرگی ‌های ناشی از زخم و جوش را از بین ببرد و با خاصیت لایه‌ برداری مناسب، به ایجاد پوستی شفاف و روشن کمک کند. در روند درمان عارضه ‌های پوستی ناشی از اختلال در ساخت کراتین مانند پسوریازیس، کراتوز فولیکولی و ایکتیوز لایه‌ ای و همچنین درمان آکنه ولگاریس به شکل موضعی و از بین بردن زگیل‌ های صاف از کرم کترل بایورگا استفاده می‌ شود.

پماد زینک اکساید

از بهترین ترکیبات برای از بین بردن جای جوش و ممانعت از ایجاد قشر چربی اضافی بر روی پوست، پماد زینک اکساید است که از شدت ایجاد جوش ‌ها و آکنه ‌های پوستی می ‌کاهد و در درمان آکنه نقش برجسته‌ ای دارد. این پمادها التهاب پوست را برطرف کرده، تعداد لکه‌ ها را کم می‌کنند و سبب سفت ‌تر شدن پوست می ‌شوند.

سرم درم ریپیر استادرم

این سرم ها تاثیرات شگفت ‌انگیزی در بازسازی و درمان پوست‌ های آسیب دیده دارند و کلاژن سازی را نیز افزایش می‌ دهند. این نوع مواد بازسازی پوست را به شکل عمیق انجام داده و جزء ضد چروک‌ های مناسب پوست به شمار می ‌آیند. ترکیبات ساختار سرم درم ریپیر استادرم شامل آنتی اکسیدان‌های قوی امگا 6 و امگا 3 بوده و از خواص ویتامین C، علف ببر و لومیکان بهره می ‌برد.

نحوه استفاده: سرم درم ریپیر استادرم را صبح و شب پس از فلویید به تنهایی بر روی پوست صورت خود بمالید.

کرم ضد لک کالی بل

CALLIBELLE از فرمولاسیونی قوی و موثر برای از بین بردن لکه‌ های تیره و قهوه ‌ای رنگ ناشی از جوش و آکنه بهره دارد. در کرم کالی بل ضد آفتاب و مواد روشن کننده پوست برای انواع پوست‌ های تیره و کدر وجود دارد و به دلیل عدم وجود هیدروکینون در ترکیبات کرم، می ‌توان آن را برای استفاده هر نوع پوستی مناسب دانست. همچنین عدم وجود هیدروکینون و زینک اکسید در ساختار این کرم سبب ایجاد تاثیرات درمانی طولانی مدت شده و از بازگشت لکه ‌ها جلوگیری می ‌کند. این کرم را می‌ توان لایه برداری مناسب دانست که پوست را برای بازسازی سلولی تحریک کرده و نشاط و شادابی را در آن ایجاد می‌ کند.


پیشنهاد مقاله : انواع ماسک برای از بین بردن جوش ها


کرم ضد جوش Murad

وجود ترکیبات آنتی اکسیدان و اسید سالیسیلیک در این کرم تیرگی‌ ها، جای جوش و فرورفتگی‌ های پوستی را از بین می‌ برد. ترکیبات سیلیکونی موجود در این نوع کرم ‌ها برای از بین بردن ناهمواری ‌های پوست بسیار مناسب است و می ‌تواند پوست صورت را صاف و درخشان جلوه دهد.

نحوه استفاده: کرم ضد جوش Murad را دو بار در طول شبانه روز بر روی پوست صورت خود بمالید. قشر نازکی از این کرم باید بر روی پوست ایجاد شود، اما می ‌توانید بر روی قسمت‌هایی که دچار آسیب بیشتری هستند مقدار بیشتری از این کرم را مورد استفاده قرار دهید.

کرم Cica Cream

این کرم که بهترین گزینه برای احیای پوست ‌های حساس و از بهترین کرم برای از بین بردن جای جوش به شمار می ‌آید، علاوه بر از بین بردن اثرات جوش و آکنه، به کاهش التهاب پوست ‌های حساس کمک می ‌کنند. وجود موادی چون پانتنول با خاصیت آبرسانی و عصاره ادلوویس با خواص آنتی اکسیدانی در این کرم، فرمولاسیون آن را به ترکیبی درمان کننده تبدیل کرده است.

کرم دکتر دنیس گروس

کرم از بین برنده جای جوش دکتر دنیس گروس از بهترین ترکیباتی است که مورد تایید بسیاری از متخصصان و کارشناسان پوست قرار گرفته است و می ‌تواند با اثرات قوی و مثبت علاوه بر از بین بردن جای جوش ‌ها و آکنه ‌های قبلی، به درمان جوش‌ های جدید نیز کمک کند. این کرم ‌ها طی دو فرایند موثر به درمان پوست و کاهش اثرات جوش کمک می کنند. مرحله اول مربوط به پاکسازی منافذ پوست، از بین بردن فرورفتگی ‌ها و تغییر رنگ آن به واسطه اعمال اثر 5 اسید مختلف است و مرحله دوم نیز با تکیه بر خواص آنتی اکسیدانی کلاژن و رزوراترول و تقویت کنندگی رتینول سبب شاداب و درخشان شدن پوست می‌ شود.

کرم الیزا ژل

این ژل دارای گلیکولیک اسید 12 درصد است و برای افرادی که میزان چربی پوست آن‌ ها زیاد نیست گزینه مناسبی تلقی می ‌شود. از این نوع ژل می ‌توان هم برای از بین بردن اثرات ناشی از جوش و آکنه مانند تیرگی‌ ها، فرورفتگی‌ ها و لکه‌ ها استفاده کرد و هم آن را محصولی منحصر به فرد برای از بین بردن خطوط و چین چروک‌ های پوستی در نظر گرفت که در مدت زمانی معین به جوان سازی و شادابی پوست کمک می ‌کند.

کرم گلیکو

اسید گلیکولیک به عنوان لایه برداری مناسب برای ناپدید شدن جای جوش و آکنه عمل می ‌کند. کرم گلیکو حاوی اسید گلیکولیک 6 درصدی است و با از بین بردن سلول‌ های مرده و ترمیم لایه ‌های پوستی سبب جوان سازی و روشن شدن پوست می ‌شود.


پیشنهاد مقاله : از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن


کرم Ordinary

Ordinary کرمی حاوی اسید آزلائیک است که این ماده با قابلیت مهارکنندگی مناسب آنزیم تیروزینار را مهار کرده و به این ترتیب از ایجاد لکه ‌ها و تیرگی پوست ممانعت می ‌کند. اگر تمایلی به استفاده از هیدروکینون در ترکیبات کرم‌های از بین برنده جای جوش ندارید می‌توانید اسید آزلائیک را جایگزین آن قرار دهید و به درمان فرورفتگی‌های حاصل از جوش و آکنه کمک کنید.

کرم ROC

تحقیقات نشان می ‌دهند که استفاده از رتینوئید برای تحریک کلاژن و از بین بردن تاثیرات باقی مانده از جوش ‌ها و آکنه ‌ها بسیار موثر خواهد بود. کرم ROC اسکارهای ناشی از جوش‌ ها و زخم ‌های پوستی را از بین می ‌برد و علاوه بر این گزینه‌ ای بسیار مناسب برای از بین بردن چین و چروک‌ های پوستی و کمک به شادابی و شفافیت آن است.

کرم یوگارد

کرم یوگارد نوعی کرم بر پایه رتینول است که به شکل خامه ‌ای در تیوب مناسب قرار می ‌گیرد. خاصیت لایه برداری و روشن سازی این کرم به افزایش شادابی و درخشندگی پوست کمک می‌کند و فرورفتگی ‌های سطح پوست را از بین می ‌برد. این نوع کرم به تولید کلاژن و لایه ‌های جدید کمک می ‌کند تا پوستی صاف و روشن پدید آید.

رفع آثار و جای جوش با کرم لایه بردار

تاثیر کرم لایه بردار بر جای جوش بسیار زیاد است و چنانچه از نمونه ‌های مناسب آن برای پوست خود استفاده کنید، شاهد تاثیراتی مثبت خواهید بود. کرم و پماد لایه بردار برای جای جوش با اعمال تاثیرات مختلف، برداشتن لایه ‌های آسیب دیده پوست را امکان پذیر کرده و سلول‌ های پوست را برای بازسازی تحریک می ‌کنند. در ادامه ابتدا مکانیسم عملکرد لایه بردارهای مختلف را بررسی می ‌کنیم و سپس به معرفی تعدادی از بهترین لایه بردارها برای از بین بردن جای جوش و آکنه می‌ پردازیم.

لایه برداری سطحی: زمانی که آسیب‌ ها و صدمات پوستی در لایه سطحی پوست یعنی اپیدرم اتفاق بیفتد از لایه برداری سطحی استفاده می‌ شود. ترکیبات اصلی این مواد لایه بردار معمولا از هیدروکسی اسیدهایی مانند هیدروکسی اسید آلفا و بتا با غلظتی میان 20 تا 70 درصد تشکیل شده است و از خواص آن‌ ها برای از بین بردن تیرگی ‌ها و جای جوش‌ های قدیمی و درمان چروک‌ های زود هنگام پوست بهره می ‌گیرند. این روش لایه برداری با استفاده از محلولی با پایه اسیدی انجام شده و منجر به جدا شدن لایه خارجی و آسیب دیده پوست می‌ شود.

لایه برداری متوسط: عمق نفوذ این لایه بردارها در لایه‌های پوست در مقایسه با لایه بردارهای سطحی بیشتر است و به همین جهت لازم است برای پوست قسمت‌ هایی از بدن بجز پوست صورت که حساسیت بالایی دارد مورد استفاده قرار گیرد. ترکیبات اصلی موادی که برای روش لایه برداری متوسط مورد استفاده قرار می ‌گیرند شامل TCA یا تری کلرو استواستیک با درجه غلظت‌ های مختلف است که برای درمان ضایعه ‌های پوستی حاصل از آکنه‌ ها، بهبود رنگ پوست‌ هایی که دچار آفتاب سوختگی شدند و همچنین محو کردن خطوط روی پوست استفاده می ‌شود.

لایه برداری عمیق: ترکیبات اصلی برای ایجاد این نوع لایه برداری شامل فنل‌ها هستند که ممکن است عوارضی مانند بستری شدن در بیمارستان و بیهوش شدن را در پی داشته باشند. برای انجام لایه برداری‌ های عمیق و قوی از این روش استفاده می‌ شود؛ این شیوه برای از بین بردن اسکارهای شدید پوستی، ضایعه ‌های پوستی رشد کرده پیش سرطانی و چروک ‌های خشن پوست کاربرد دارد.

خرید اسکراب صورت

کرم لایه بردار هیدرودرم

از ترکیبات این کرم می‌ توان به روغن کالاندولا با خاصیت ضد التهابی و التیام بخشی در کنار 10 درصد اسید گلیکولیک و فرم فعال ویتامین C یعنی آسکوربیل پالمیتات اشاره کرد. این کرم برای از بین بردن جای جوش و افزایش استحکام پوست بسیار مناسب است و با از بین بردن لایه‌ های فرسوده و آسیب دیده خارجی سبب بازسازی پوست و شفافیت بیشتر آن می ‌شود.

کرم لایه بردار درماتیپیک %10 30 میل

این کرم‌ ها لایه برداری سطحی پوست را با حساسیت بالا انجام داده و به این ترتیب باعث افزایش ساخت کلاژن و الاستین می ‌شوند. لایه بردارهای درماتیپیک با حفظ رطوبت لازم در پوست از پیری زود هنگام، ایجاد چروک و لکه‌ های پوستی ممانعت می ‌کنند و سبب شفاف و روشن شدن پوست می ‌شوند. آنتی اکسیدان ‌ها و مواد ضد التهابی موجود در این کرم نیز خاصیت درمانی داشته و تیرگی ‌های حاصل از آکنه و جای جوش را از بین می ‌برند.

کرم لایه بردار مدیلن %10 50 میل

کرم مدیلن از بهترین لایه بردارهایی است که با خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی مناسب از خشک و چروک شدن پوست ممانعت می‌ کند. ترکیبات و فرمولاسیون این کرم لایه برداری سطحی پوست را به بهترین شکل انجام داده و باعث محو شدن جای جوش و لکه ‌ها و تیرگی ‌های پوستی می‌ شود. خاصیت ضد چروک و روشن سازی این کرم نیز برای ایجاد پوستی شاداب و جوان بسیار موثر است.

کرم لایه بردار نئودرم Renewal AHA 13%

این کرم لایه بردار از موثرترین لایه بردارهای بازار است که به دلیل کیفیت بالا و عدم ایجاد عوارض جانبی مورد تایید بسیاری از متخصصان بوده و در میان مصرف کنندگان نیز محبوبیت بالایی دارد. این کرم جای جوش و آفتاب سوختگی ‌ها را محو کرده و لایه ‌های آسیب دیده و سلول‌های مرده را از بین می ‌برد. نئودرم با اعمال اثر بر روی آسیب ‌ها و لکه‌ های موضعی پوست آن‌ ها را ناپدید کرده و پوست را صاف و شفاف نشان می ‌دهد.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، انواع کرم برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده نمایید. با توجه به آنچه که در بالا ارائه شد، بهترین روش را برای برطرف کردن لک های جوش انتخاب کرده و زیبایی دو چندانی را به پوست خود ببخشید. در نهایت خوشحال می‌شویم اگر تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.