زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع ماسک برای جوش صورت چرب

تیم تحریریه مو تن رو
3,435
11 دقیقه
انواع ماسک برای جوش صورت چرب

سلامت پوست صورت و بدن همچون سلامت دیگر اعضای بدن اهمیت دارد. چربی برای سلامت و جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک پوست اهمیت دارد. اما هنگامی که میزان چربی پوست صورت یا بدن بیشتر از حد معمول شود، بهتر است به فکر چاره باشید. چرا که چربی زیاد پوست باعث جذب آلودگی یا بروز جوش و آکنه می‌شود. به همین دلیل پوست چرب مستعد جوش نیاز به مراقبت بیشتر دارد تا از بروز آکنه، جوش و مشکلات پوستی جلوگیری شود. یکی از راهکارهای درمانی و مراقبت از پوست چرب، استفاده از ماسک صورت و لایه بردار است. ماسک صورت کمک می‌کند تا چربی اضافه و باکتری‌هایی که باعث بروز جوش و آکنه شده‌اند، از سطح پوست پاک شود و پوست صورت پاکسازی گردد. در ادامه مقاله به معرفی انواع ماسک خانگی و شرکتی برای جوش صورت چرب می‌پردازیم تا پوستی سالم و بدون جوش داشته باشید.

اگر گرفتار چربی پوست شده‌اید و این مشکل باعث ایجاد جوش روی پوستتان شده است، پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله دیگری به نام درمان پوست چرب و جوش دار را هم بخوانید.

چرا پوست چرب می‌شود؟

پوست سلامت پوستی است که میزان چربی متناسبی تولید کند که این چربی سبوم نام دارد و باعث آبرسانی و سلامت پوست می‌شود. با این حال، در صورتی که میزان چربی صورت بیشتر شود، میزان باکتری پوست بیشتر و در نتیجه پوست دچار جوش و آکنه می‌شود. اما علت چربی پوست چیست و چرا برخی پوست براق و چربی دارند؟

اولین مسئله‌ای که باعث پوست چرب می‌شود، ژنتیک است. در صورتی که به پوست افراد خانواده‌تان نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که حداقل یک نفر از آن‌ها پوست چربی دارد. به این معنی که میزان چربی سلول‌های پوست این افراد بیشتر از دیگران است.

دومین علت چربی پوست، سن است. با افزایش سن میزان پروتئین پوست مثل کلاژن که به جوان سازی پوست کمک می‌کند و همچون سبوم پوست کاهش می‌یابد. به همین دلیل افرادی که سن پایین‌تری دارند، میزان چربی پوستشان از افراد مسن بیشتر است.

مکان زندگی و آب و هوا از دیگر عواملی است که باعث چربی پوست می‌شوند. معمولا برخی از افراد در فصل‌های گرم سال یا آب و هوای مرطوب، پوستشان چرب می‌شود و این میزان چربی پوست می‌تواند در فصل‌های سرد و خشک سال کاهش یابد.

هنگامی که منافذ پوست باز و بزرگ‌تر می‌شوند میزان چربی پوست نیز بیشتر می‌گردد. علت بزرگ شدن منافذ پوست صورت می‌تواند سن، آلودگی، عدم رسیدگی به پوست، پاک نکردن آرایش یا استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد باشد.

در صورتی که از محصولات آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد یا محصولات بهداشتی و مراقبت از پوستی که مناسب پوستتان نیست نیز استفاده کنید، ممکن است پوستتان چرب شود. در صورتی که پوست مختلط دارید و بیش از حد از محصولات مراقبت پوست خشک استفاده می‌کنید، ممکن است پوستتان چرب‌تر شود.

یکی دیگر از علت‌های چرب شدن پوست، استفاده بیش از حد از محصولاتی مثل ماسک صورت در روتین پوستی است. معمولا محصولات مراقبت از پوست حاوی مرطوب کننده یا روغن‌هایی است که باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان مراقبت از پوست بر این باورند که بهتر است از ماسک صورت تنها یک تا دو بار در هفته بهره‌مند شوید.

علت جوش و آکنه صورت چیست؟

معمولا جوش و آکنه روی صورت، پیشانی، سینه، کمر و شانه ایجاد می‌شود. پوست چرب نیز بیشتر از انواع پوست‌های دیگر مستعد جوش و آکنه است. به طور خلاصه هنگامی که میزان باکتری، چربی اضافه و آلودگی در بخشی از صورت (یا در منافذ پوستی) جمع می‌شود، جوش یا آکنه به‌وجود می‌آید. ممکن است علت عمده جوش و آکنه صورت موارد زیر باشد:

  • تغییرات هورمونی
  • مصرف برخی از داروها
  • مصرف برخی‌ از غذاهای شیرین و گرمی‌جات و مصرف غذاهای چرب
  • میزان استرس بالا
  • مصرف برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد
  • مصرف دخانیات
  • سبک زندگی نامناسب

انواع ماسک خانگی برای جوش صورت چرب

ماسک خانگی برای جوش صورت چرب کمی متفاوت از ماسک‌های دیگر است. چرا که این ماسک نه تنها باید باعث پاکسازی صورت از جوش، آکنه و باکتری شود، بلکه باید میزان چربی مضر صورت را کاهش دهد. در این صورت در ادامه مقاله به انواع ماسک خانگی برای جوش صورت چرب می‌پردازیم تا با یک تیر دو نشان بزنید.

ماسک برای پوست چرب و جوش‌دار با زردچوبه و عسل

زردچوبه و عسل
زردچوبه و عسل

زردچوبه حاوی ترکیبات طبیعی ضدالتهاب است که می‌تواند باعث کاهش التهاب پوست شود. همچنین عسل به پاکسازی عمقی پوست کمک می‌کند و باکتری، آلودگی و چربی اضافه را از روی پوست پاک می‌کند.

برای تهیه ماسک پوست چرب و جوش‌دار شما به نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. هنگامی که این دو ترکیب را با هم مخلوط کردید، یک ماسک آنتی‌اکسیدان، ضد میکروب و ضد باکتری تهیه می‌شود. این ماسک جوش و آکنه را از بین می‌برد و پوست را نرم و لطیف می‌کند. پس از 10 تا 15 دقیقه ماسک را از روی پوستتان با آب ولرم یا سرد پاک کنید.

ماسک خانگی برای صورت چرب و جوش‌دار با روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضدباکتری و ضدالتهاب به همراه دارد. این روغن دشمن جوش و آکنه است. اما توصیه می‌کنیم در صورتی که پوستی حساس یا مستعد قرمزی و خارش دارید، بهتر است از این ماسک صورت استفاده نکنید.

برای تهیه ماسک خانگی برای صورت چرب و جوش‌دار شما به دو تا سه قطره روغن درخت چای و دو تا سه قطره روغن گیاهی طبیعی همچون روغن زیتون، روغن آرگان، روغن بادام یا روغن نارگیل نیاز دارید.

این دو روغن را با هم مخلوط کنید. بعد آن را تا 3 دقیقه روی پوست صورت، جوش و آکنه در حالت دایره‌ای ماساژ دهید. پس از آن اجازه دهید روغن به مدت 5 دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت پوست صورتتان را با آب ولرم و ژل شستشوی صورت مخصوص پوست چرب به خوبی بشویید.

ماسک خانگی برای جوش صورت چرب با آلوئه‌ورا و زردچوبه

آلوئه‌ورا یک ترکیب طبیعی برای رفع التهاب، خارش و از بین بردن جوش و آکنه است. همچنین طبق تحقیقات، آلوئه‌ورا به درمان پوست حساس کمک می‌کند. بنابراین در صورتی که پوست چرب، مستعد جوش و آکنه و حساسی دارید، تهیه این ماسک خانگی را توصیه می‌کنیم.

برای تهیه ماسک خانگی برای جوش صورت چرب، ابتدا دو قاشق غذاخوری ژل طبیعی آلوئه‌ورا را همراه با یک‌‌سوم قاشق چای‌‌خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

  ماسک برای پوست چرب با جوی دو سر

جوی دو سر حاوی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات ضدالتهاب است. این ترکیب یک منبع غنی از ویتامین ب کمپلکس، ویتامین E، پروتئین، چربی مفید و مواد معدنی محسوب می‌شود. همچنین عسل به پاکسازی پوست صورت کمک می‌کند و همراه با جوی دو سر باعث لایه برداری و جوان سازی پوست می‌شود.

برای تهیه ماسک برای پوست چرب ابتدا دو قاشق غذا خوری جوی دو سر را به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا نرم شود. سپس جوی دو سر را از آب جوش جدا کنید و آن را با یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی مخلوط کنید.

هنگامی که ماسک یا جو دو سر سرد شد، آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و در نهایت پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید. همچنین این ماسک به از بین بردن جوش و آکنه نیز کمک می‌کند.

انواع ماسک صورت برای پوست چرب و جوش‌دار

اگر زمان کافی برای تهیه ماسک صورت خانگی برای جوش ندارید، توصیه می‌کنیم سراغ محصولات بهداشتی و برندهای معتبر و مناسب بروید. در ادامه مقاله به چند نوع ماسک صورت برای پوست چرب و جوش‌دار می‌پردازیم. اینطور بهترین ماسک صورت برای پوست چرب را خواهید شناخت.

ماسک سون هون برای پوست چرب

ماسک کرمی روغن آرگان مناسب پوست چرب و مختلط سون هون

ویژگی‌های ماسک کرمی روغن آرگان مناسب پوست چرب و مختلط سون هون :

  • مناسب پوست چرب و مختلط
  • حاوی روغن آرگان موثر در جوانسازی پوست
  • آنتی اکسیدان
  • شاداب کننده

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

ماسک سون هون برای پوست چرب انواع متفاوتی دارد. یکی از بهترین آن، ماسک سون هون درخت چای است. این ماسک برای درمان و بهبود پوست چرب و از بین بردن آکنه مفید است. درخت چای حاوی ترکیبات ضدالتهاب و ضدباکتری است و پوست را پاکسازی می‌کند. بنابراین این ماسک برای پوست چرب باعث تمیز شدن پوست می‌شود و چربی اضافه پوست را نیز از بین می‌برد.

ماسک صورت بادی شاپ با عصاره درخت چای سبز

ماسک صورت بادی شاپ برای پوست چرب، همراه با عصاره درخت چای سبز است. این ماسک به عنوان یک ماسک پرطرفدار در دنیا شناخته شده است. این ماسک یک لایه بردار ملایم است که بافت سطحی و آسیب دیده پوست را از بین می‌برد. به همین دلیل سلول‌های جوان و سالم روی پوست ظاهر می‌شوند. همچنین این ماسک صورت آلودگی را از روی پوست پاک می‌کند و باعث از بین رفتن جوش و آکنه نیز می‌شود.

اسکراب پوست چرب اوریفلیم

ماسک و اسکراب اوریفیلم سری Love Nature مناسب پوست چرب است. این ماسک باعث پاکسازی پوست ‌ می‌شود. لایه برداری پوست چرب باعث کاهش میزان چربی مضر پوست می‌شود. این بین حتی منافذ پوست را کاهش می‌دهد. بنابراین این لایه بردار یک انتخاب مناسب برای پوست چرب مستعد جوش‌ است.

ماسک صورت فریمن برای پوست چرب

ماسک صورت لایه بردار فرمین با عصاره میوه است. این ماسک نه تنها برای پوست چرب، بلکه برای انواع پوست مناسب است. این ماسک همراه با ویتامین‌، پوست صورت را تقویت و تغذیه می‌کند و یک انتخاب مناسب برای از بین بردن جوش سرسیاه است.

خرید ماسک صورت لایه بردار فریمن حاوی عصاره میوه 175 میل

ویژگی‌های ماسک صورت لایه بردار فریمن حاوی عصاره میوه:

  • مناسب انواع پوست
  • رفع جوش سر سیاه
  • تقویت کننده پوست
  • پاک کننده منافذ پوست

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

ماسک صورت ضد آکنه ایمجز

در صورتی که پوست صورتتان دچار آکنه و جوش می‌شود، خرید ماسک صورت ضد آکنه ایمجز یک انتخاب مناسب است. این ماسک نه تنها برای پوست چرب، بلکه برای انواع پوست مناسب است، چرا که پوست را پاکسازی می‌کند و باعث کنترل چربی پوست می‌شود.

خرید ماسک صورت ضد آکنه ایمجز

ویژگی‌های ماسک صورت ضد آکنه ایمجز :

  • ضد آکنه
  • مناسب انواع پوست
  • مناسب صورت
  • مناسب آقایان و بانوان
  • شستشو دهنده پوست
  • کنترل کننده چربی پوست

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد جوش صورت و علت ایجاد آن در پوست چرب صحبت کردیم. چند مدل ماسک خانگی برای جوش صورت چرب آموزش دادیم و به معرفی محصولات مناسب این مشکل در بازار پرداختیم. امیدواریم که با خواندن این مطلب قدمی برای کمک به سلامت پوستتان برداشته باشیم. شما هم تجربه پوست چرب و جوش را دارید؟ اگر تجربه و یا نظری در مورد این مطلب دارید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد ماسک خانگی برای جوش صورت چرب

علت چرب شدن پوست چیست؟

ژنتیک، آب و هوا، آلودگی هوا و کثیفی ناشی از ماندن لوازم آرایش روی پوست صورت عواملی برای ایجاد چربی پوست صورت هستند.

علت ایجاد جوش روی پوست چیست؟

تغییرات هورمونی، عوارض بعضی از داروها، استرس بالا، کشیدن سیگار و مصرف الکل و تمیز نگه نداشتن پوست صورت از جمله عواملی هستند که موجب ایجاد جوش روی پوست می‌شوند.

آیا ماسک خانگی برای جوش صورت چرب وجود دارد؟

بله، ماسک زردچوبه و عسل، ماسک روغن درخت چای، ماسک آلوئه‌ورا و زردچوبه و ماسک جو دو سر از جمله ماسک‌های خانگی برای رفع این مشکل هستند. توضیحات مربوط به هر ماسک در این مطلب ذکر شده است.

چه برندهایی ماسک صورت برای رفع چربی و جوش صورت دارند؟

سون هون، بادی شاپ، اوریفلیم، فریمن و ایمیجز از جمله برندهایی هستند که ماسک‌هایی برای درمان جوش و کنترل چربی پوست تولید می‌کنند.