زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

انواع ماسک آلوئه ورا برای جوش و لک صورت

تیم تحریریه مو تن رو
8,735
11 دقیقه
انواع ماسک آلوئه ورا برای جوش و لک صورت

در این سال‌های اخیر، ماسک آلوئه‌ ورا برای جوش و لک صورت طرفداران بسیاری پیدا کرده است. علاوه بر این بسیاری از برندهای آرایشی و بهداشتی در ترکیبات محصولات خود از آلوئه‌ورا استفاده می‌کنند. دلیل این موضوع این است که خاصیت آنتی‌باکتریال آلوئه‌ورا باعث پاکسازی و ترکیبات دیگر آلوئه‌ورا باعث آبرسانی، رطوبت و تسکین پوست می‌شود. بنابراین در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی انواع ماسک آلوئه ورا برای جوش و لک صورت و فواید آن برای پوست بپردازیم تا پوستی سالم و بدون لک و جوش داشته باشید. با ما همراه باشید.

فواید آلوئه‌ ورا برای جوش و لک صورت

گیاه آلوئه‌ورا حاوی برگ‌های گوشتی و کلفت است. هنگامی که این برگ‌ها را به صورت طولی برش می‌دهید، می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را با یک قاشق جدا کنید. آن را داخل یک ظرف برای مراقبت از پوست و مو قرار دهید. ژل آلوئه‌ورا برای ماندگاری احتیاج به یک محیط خنک دارد پس از آن داخل یخچال نگهداری کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که ژل آلوئه‌ورا حاوی ترکیباتی است که باعث از بین رفتن جوش، آکنه و لک صورت می‌شود. این ترکیبات خاصیت ضدباکتری، آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب دارند. هر یک از این موارد منجر به پاکسازی پوست، از بین بردن جوش و لک صورت و درمان پوست حساس می‌شوند.

در واقع از خاصیت ژل آلوئه‌ورا نه تنها این روزها، بلکه در گذشته نیز برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌کردند. علاوه بر این، در صورتی که می‌خواهید از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنید یا به فکر راه حلی برای از بین بردن جوش و لک صورت هستید، می‌توانید به جای استفاده از انواع محصولات شوینده پوست صورت، از ژل خالص آلوئه‌ورا بهره‌مند شوید تا پوستتان را از هرگونه باکتری پاکسازی کنید. علاوه بر این آلوئه‌ورا یک تسکین دهنده عالی برای پوست‌هایی است که در معرض آفتاب دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اند.

آلوئه‌ورا و جوش صورت

تحقیقات نشان می‌دهد که آلوئه‌ورا تاثیر بسیاری در کاهش قرمزی و التهاب پوست صورت دارد. در واقع جوش و آکنه از تجمع باکتری، آلودگی و چربی اضافه روی پوست ظاهر می‌شوند و آلوئه‌ورا همچون داروی ضدباکتری و پاک‌کننده برای پوست عمل می‌کند.

آلوئه‌ورا و لک صورت

لک صورت به دلایل مختلفی همچون مصرف برخی از داروها، تماس مستقیم نور خورشید با پوست، مصرف دخانیات و… به وجود می‌آید. اما ممکن است لک پوستی پس از از بین رفتن جوش یا آکنه به‌وجود بیاید. در واقع هنگامی که عمق و میزان باکتری جوش و آکنه زیاد باشد، ممکن است به لک پوستی، جای جوش و حتی زخم یا اِسکار تبدیل شود. ممکن است التهاب پوست منجر به ایجاد لک و اسکار شود که خوشبختانه یکی از خواص آلوئه‌ورا کاهش میزان التهاب پوستی است.

همچنین آلوئه‌ورا باعث میزان افزایش کلاژن سازی یا جوان سازی پوست می‌شود. در این صورت سلول‌های آسیب دیده یا به عبارتی بافت آسیب دیده پوست که شامل رنگدانه یا لک پوستی، اسکار یا جوش و آکنه است، از بین می‌روند و پوستی تازه و جوان جایگزین می‌شود. به خاطر داشته باشید که درمان مشکلات پوستی زمانی تاثیزگذار است که آن را به موقع شروع کنید.

ماسک آلوئه‌ورا برای جوش و لک

در این بخش به انواع ماسک آلوئه‌ورا برای جوش و لک در خانه می‌پردازیم. شما می‌توانید به همراه ترکیباتی که در خانه دارید، بهترین ماسک صورت برای از بین بردن جوش و لک را تهیه کنید و به طور طبیعی و ارگانیک پوست صورتتان را پاکسازی نمایید.

ماسک آلوورا برای جوش و لک همراه عسل و دارچین

بهترین ماسک آلوورا برای جوش و لک صورت همراه با عسل و دارچین است. چرا که آلوورا خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و باعث کنترل و کاهش جوش، آکنه و حتی لک صورت می‌شود. همچنین عسل به آبرسانی و دارچین به از بین بردن التهاب صورت کمک می‌کنند.

برای تهیه ماسک آلوورا برای جوش و لک صورت شما به دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی، یک قاشق غذاخوری ژل خالص آلوورا و یک‌چهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین نیاز دارید. هنگامی که این سه مواد را با هم مخلوط کردید، ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و در نهایت پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک آلوئه‌ورا برای جوش و لک همراه با لیمو

ماسک آلوئه‌ورا برای جوش و لک همراه با آب لیمو فواید بسیاری به همراه دارد. برای مثال این ماسک صورت خانگی نه تنها پوست را شاداب و روشن می‌کند، بلکه باعث پاکسازی پوست صورت از باکتری، آکنه و جوش می‌شود و منافذ باز پوست را نیز می‌بندد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد اسید طبیعی میوه‌هایی همچون لیمو تاثیر بسزایی در پاکسازی و از بین بردن جوش و لک صورت دارد.

برای تهیه ماسک آلوئه‌ورا برای جوش و لک صورت شما به دو قاشق غذاخوری ژل خالص آلوئه‌ورا و نصف قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه نیاز دارید. ابتدا آلوئه‌ورا و آب لیمو را با هم ترکیب کنید و آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید تا منافذ پوستتان نیز بسته شود.

دقت کنید که آب لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد نباید روی پوستی که دچار زخم یا التهاب است استفاده شود. در کل برای استفاده از موادی شبیه به آب لیمو و سرکه اول مقداری از ترکیب را به قسمتی از بازو بزنید و به آن زمان بدهید تا اگر دچار حساسیت هستید مشخص شود.

اسکراب آلوئه‌ورا، روغن نارگیل و شکر برای از بین بردن جوش و لک صورت

برای اسکراب طبیعی، اسکراب آلوئه‌ورا، روغن نارگیل و شکر یک انتخاب مناسب برای از بین بردن جوش و لک صورت خواهد بود. این اسکراب لایه بردار خانگی و طبیعی باعث می‌شود که سلول‌های مرده که شامل رنگدانه یا لک پوستی، جوش و آکنه است از بین برود.

در واقع شکر باعث لایه برداری پوست می‌شود. به آرامی جوش و آکنه را به همراه بافت آسیب دیده پوست از صورت پاک می‌کند. روغن نارگیل خاصیت ضدباکتری دارد. به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی و از بین برنده جوش و آکنه پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه ماسک اسکراب خانگی آلوئه‌ورا شما به دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل اصل، دو قاشق شکر و یک‌چهارم فنجان ژل آلوئه‌ورا نیاز دارید. این ترکیبات را یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی روی صورتتان به طور چرخشی ماساژ دهید. در نهایت صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

ماسک آلوئه‌را برای جوش

همان‌طور که می‌دانید ماسک آلوئه‌ورا برای جوش فواید بسیاری به همراه دارد. در صورتی که آلوئه‌ورا را با روغن درخت چای ترکیب کنید، خواص آن چندین برابر می‌شود. دلیل این است که روغن درخت چای خاصیت ضدباکتری دارد. همینطور این روغن دشمن جوش و آکنه صورت است.

برای تهیه ماسک آلوئه‌ورا برای جوش، ابتدا 2 تا 3 قطره روغن درخت چای را همراه با 2 قاشق غذاخوری ژل خالص آلوئه‌ورا مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در مرحله آخر، صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

درمان جوش با آلوئه ورا

در صورتی که می‌خواهید درمان جوش با آلوئه‌ورا را تجربه کنید و همچنین می‌خواهید از شر جوش‌های سرسیاه و سرسفید خلاص شوید، ترکیب ماسک آلوئه ورا به همراه زردچوبه و عسل را از دست ندهید تا پوستی بدون جوش و جوان داشته باشید.

زردچوبه حاوی ترکیباتی است که میزان التهاب پوست صورت را به حداقل می رساند. اینطور باکتری پوست را نیز از بین می‌برد. همچنین عسل، پوست را آبرسانی می‌کند. از سوی دیگر باعث کلاژن سازی یا جوان سازی پوست نیز می‌شود. در واقع آلوئه ورا، عسل و زردچوبه مانع بروز جوش و آکنه روی پوست می‌شوند.

برای درمان جوش با آلوئه‌ورا شما به 1 قاشق غذاخوری ژل خالص آلوئه‌ورا، 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه نیاز دارید. ابتدا این سه ترکیب را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در پایان صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید.

انواع ماسک آلوئه ورا برای پاکسازی پوست

در ادامه مقاله به معرفی برخی از محصولات بهداشتی معروف و باکیفیت در ایران می‌پردازیم که با کمک این ماسک و ژل‌های شستشوی صورت می‌توانید به از بین بردن جوش، آکنه و لک صورت به طور قابل توجهی کمک کنید.

ژل آبرسان آلوئه‌ورا کامان

محصولات برند کامان نیاز به معرفی ندارد. در صورتی که پوست چرب و مستعد جوش و لک صورت دارید، خرید ژل آبرسان آلوئه‌ورا کامان یک انتخاب مناسب خواهد بود، چرا که این ژل صورت حاوی ویتامین C و ویتامین E است که به ترمیم پوست آسیب دیده و مستعد جوش و آکنه کمک می‌کند و باعث مرطوب و نرم شدن پوست صورت می‌شود. در نتیجه به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می‌کند.

خرید ژل آبرسان کامان حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین C مناسب پوست خشک و خیلی حساس

ویژگی‌های ژل آبرسان کامان را با هم مرور کنیم:

  • حاوی آلوئه ورا، ویتامین E و ویتامین C
  • آبرسان، ترمیم کننده و مرطوب کننده
  • رطوبت‌رسانی و کنترل کننده چربی پوست
  • مناسب پوست خشک و خیلی حساس
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • شاداب کننده و جوان‌ساز

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

ژل پس از سوختگی آلوئه‌ورا سی گل

همان‌طور که می‌دانید، ژل آلوئه‌ورا به عمق پوست نفوذ می‌کند و باعث ترمیم پوست می‌گردد. از این جهت ژل آلوئه‌ورا باعث درمان سوختگی پوست نیز می‌‌شود. ژل پس از سوختگی آلوئه‌ورا سی گل خاصیت ضد التهاب و التیام بخش پوست را به همراه دارد و همچنین به کاهش سوزش و قرمزی پوست کمک می‌کند.

 ژل پس از سوختگی سی گل حاوی عصاره آلوئه ورا

ویژگی‌های ژل پس از سوختگی سی گل:

  • حاوی 94 درصد آلوئه‌ورا
  • قابل استفاده بعد از سوختگی
  • التیام بخش و ضد التهاب
  • تسریع فرآیند نوسازی پوست
  • کاهش سوزش و قرمزی پوست
  • مناسب جهت آفتاب سوختگی‌های درجه یک و دو

ماسک صورت آلوئه‌ورا رینوزیت

از دیگر محصولات بهداشتی که به از بین بردن جوش و لک صورت کمک می‌کند، ماسک صورت آلوئه‌ورا رینوزیت است. این ماسک باعث از بین رفتن باکتری و آلودگی پوست می‌شود و پوست را مغذی می‌کند. همچنین این ماسک صورت باعث کلاژن سازی یا به عبارتی جوان سازی پوست می‌گردد.

خرید ماسک صورت رینوزیت حاوی عصاره آلوئه ورا

ویژگی‌های ماسک صورت رینوزیت:

  • رفع آلودگی‌های پوست
  • روشن کننده
  • حاوی عصاره آلوئه ورا
  • مناسب برای آقایان و خانم ها
  • مناسب برای انواع پوست
  • حاوی مواد مغذی
  • دارای کلاژن طبیعی
  • جوان کننده‌ی پوست
  • رفع تیرگی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

ژل شستشوی صورت آلوئه‌ ورا هیدرودرم

این ژل شستشو آلودگی‌های سطح پوست و باقی مانده لوازم آرایشی را از روی صورت پاک می‌کند. وجود آلوئه‌ورا در این محصول یکی از عواملی است که ان را برای پوست‌های خیلی خشک و اگزمایی مناسب کرده است. در این ژل شستشو از مواد غیرصابپنی ملایم استفاده شده است.

ژل شستشوی صورت هیدرودرم مناسب پوست های خشک و اگزمایی

ویژگی‌های ژل شستشوی صورت هیدرودرم:

  • قابلیت شستشوی آسان
  • حاوی لاکتات سدیم، ژل آلوئه‌ورا، اوره، شی باتر و مواد پاک کننده غیر صابونی ملایم
  • مناسب پوست‌های خیلی خشک، حساس و اگزمایی
  • پاک کننده‌ی آلودگی‌های سطحی، باقیمانده مواد آرایشی و سلول‌های مرده
  • بازسازی و حفظ تعادل آب و چربی پوست

ژل آبرسان آلوئه ورا جومتام

ژل آبرسان آلوئه‌ ورا جومتام نه تنها به پاکسازی عمقی پوست کمک می‌کند، بلکه باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شود. این ژل آلوئه ورا خاصیت ترمیم‌کنندگی و التیام بخشی پوست را نیز در بر دارد و بافت پوست صورت را ترمیم و بازسازی می‌کند.

خرید ژل آبرسان جومتام حاوی عصاره آلوئه ورا

ویژگی‌های ژل آبرسان جومتام:

  • حاوی عصاره طبیعی آلوئه ورا
  • رطوبت رسانی به عمیق ترین لایه‌های پوست
  • بازسازی کننده سلول های پوست
  • التیام بخش و ترمیم کننده پوست

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد آلوئه ورا و خواص آن صحبت کردیم. اگر پوست شما دچار جوش،لک، سوختگی و خشکی شده، آلوئه ورا به کمک درمان مشکلات شما کمک خواهد کرد. ماسک آلوئه ورا برای جوش و لک مناسب است. اینجا چند نمونه ماسک خانگی آموزش دادیم تا اگر علاقه‌مند به استفاده از مواد طبیعی برای درمان هستید از آنها استفاده کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما درباره استفاده از آلوئه ورا برای درمان مشکل پوستی تجربه‌ای دارید؟ تجربه و همچنین نظر خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.