زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بررسی فواید میکرونیدلینگ برای زیبایی پوست شما

wordcamp
584
9 دقیقه
بررسی فواید میکرونیدلینگ برای زیبایی پوست شما

صنعت آرایش و زیبایی هر روز محصول جدیدی برای ارائه دارد، اما حالا مردم در کنار آراستن صورت، به سلامت و ظاهر پوستشان هم اهمیت می‌دهند. کلینیک‌های زیبایی پوست، روش‌های مختلفی برای پیشگیری از پیری یا رفع مشکلات پوستی پیشنهاد می‌دهند. میکرونیدلینگ یکی از همین روش‌های درمانی است. فواید میکرونیدلینگ برای پوست فراوان است، اما هر کاری عواقبی هم دارد. برای مثال، مراقبت‌های بعد از آن کمی دشوار است؛ اما فواید میکرونیدلینگ به عوارضش می‌چربد. در ادامه این مقاله، از فرایند انجام میکرونیدلینگ، مراقبت‌های آن و عوارضش خواهیم گفت.

میکرونیدلینگ با سوزن‌ های ظریف!

در درمان پوست با روش میکرونیدلینگ، از حرکت نرم و روان تعداد زیادی سوزن ظریف بر روی پوست کمک می‌گیریم. درمانگر پوست با کنترل فشار دست خود، زخم‌های میلی‌متری روی سطح پوست ایجاد می‌کند. شاید بپرسید ایجاد زخم چگونه شرایط پوستتان را بهتر می‌کند؟ باید بگوییم با این روش، به پوستتان القا می‌کنید که کلاژن بیشتری بسازد تا این زخم‌های ریز را ترمیم کند. در کنار ترمیم زخم‌های ایجاد شده، منافذ باز، چین‌وچروک و جای زخم‌های قدیمی از بین می‌روند. فواید میکرونیدلینگ برای پوست زمانی مشخص می‌شود که شما روند درمان را تکمیل کنید. درمانگر پوست می‌تواند میکرونیدلینگ را به تنهایی روی پوستتان اجرا کند یا از کوکتل (مکمل‌های حاوی مواد مغذی پوست) استفاده کند. از آنجا که میکرونیدلینگ با ایجاد زخم‌های ریز روی پوست، دسترسی مواد مغذی به لایه‌های زیرین آن را آسان می‌کند، بستر را برای آبرسانی یا تقویت پوست با استفاده از کوکتل‌ها فراهم می‌سازد.

میکرونیدلینگ به همراه کوکتل‌های پوستی
میکرونیدلینگ به همراه کوکتل‌هایی که حاوی مواد مغذی‌اند، تاثیر چشمگیری در سلامت پوست دارد.

میکرونیدلینگ چه کمکی به ظاهر پوستم می‌ کند؟

میکرونیدلینگ برای ارتقای ظاهر پوست کاربردهای فراوانی دارد. منافذ باز صورت، چین‌وچروک‌های دور چشم، جوش‌های زیر پوستی، لک و جای جوش و آثار زخم‌های قدیمی را می‌توان با انجام میکرونیدلینگ از بین برد. البته باید بگوییم که با انجام یک جلسه میکرونیدلینگ معجزه رخ نمی‌دهد. بسته به عمق چین‌وچروک یا جای زخم‌هایتان، تعداد جلساتی که به میکرونیدلینگ احتیاج دارید فرق می‌کند. در ادامه‌ی مطلب مفصل‌تر به فواید میکرونیدلینگ می‌پردازیم.

جوان‌ کننده

از واکنش پوست صورت بعد از فرآیند میکرونیدلینگ گفتیم. با تحریک پوست برای تولید کلاژن، چین‌وچروک‌ها بعد از مدتی ناپدید می‌شوند. الاستین از دیگر رشته‌های پروتئینی در بافت پوست است. با تولید دوباره الاستین بین بافت‌های صورت، علاوه بر ظاهر خوب، مقاومت آن و خاصیت کشسانی پوست بازیابی می‌شود. از دیگر  فواید میکرونیدلینگ صورت، کمک به بافت پوست برای تولید بیشتر همین الاستین است. خانم‌ها و آقایانی که از چین‌وچروک‌های ریز دور چشمتان خسته شدید، پیشنهادمان به شما میکرونیدلینگ است. پوست اطراف چشم نازک و آسیب‌پذیر است؛ شاید نگران باشید که سوزن‌های دستگاه میکرونیدل به آن آسیب بزنند. باید بگویم که سری‌هایی با سوزن‌ بی‌خطر و مناسب پوست نازک دور چشم وجود دارد، پس جای نگرانی نیست.

درمان آفتاب‌ سوختگی

لک‌های سطحی پوست که معمولا در سنین بالا نمایان می‌شوند، نتیجه‌ی قرار گرفتن در آفتاب برای مدت طولانی هستند. از آنجا که این لک‌ها در خارجی‌ترین لایه‌ی پوست ایجاد می‌شوند، با انجام چندیدن جلسه میکرونیدلینگ برطرف خواهند شد.

ضد پیری

پیری صورت تنها به معنای توقف تولید کلاژن نیست؛ با افزایش سن، پوست صورت افتاده می‌شود زیرا خاصیت الاستیکی خود را از دست می‌دهد. میکرونیدلینگ می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند. پس حتی اگر لک، جای زخم یا منافذ بازی ندارید، برای پیشگیری از افتادگی پوست صورتتان میکرونیدلینگ را فراموش نکنید.

بستن منافذ باز پوست

با اینکه سوزن‌های دستگاه میکرونیدل به سطح پوست صورت ضربه می‌زنند، اما باعث ایجاد منافذ بیش‌تر نمی‌شوند؛ برعکس سبب کوچک‌تر شدن منافذ باز می‌شوند. وقتی کلاژن اطراف پرز‌های صورت بیش از پیش تولید شود، شروع به کوچک شدن می‌کنند و در نهایت ناپدید خواهند شد. این بدین معناست که پس از طی چند جلسه میکرونیدلینگ، کلاژن کافی برای بسته شدن منافذ پوست تولید شده.

جذب بهتر محصولات پوستی

سه روز بعد از انجام میکرونیدلینگ، زخم‌ها تا حدودی ترمیم می‌شوند؛ حالا زمان استفاده از محصولات پوستی است. پوستتان در این مرحله آماده‌ی جذب آبرسان، سرم مراقبت از صورت یا ترمیم‌کننده است. بسته به نوع پوست صورت، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده یا سرم‌های کلاژن‌ساز را فراموش نکنید.

خرید سرم مراقبت از صورت مورینگا امو مناسب انواع پوست حجم 55 میل

سرم مراقبت از صورت مورینگا اِمو به ‌واسطه خاصیت آب‌رسانی و تحریک تولید کلاژن، موجب افزایش استحکام، نرمی، شفافیت و همچنین یک‌دست شدن بافت پوست می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

جلوگیری از جوش صورت

پیش‌تر گفتیم که از فواید میکرونیدلینگ، کمک به جذب بهتر محصولات پوستی است. با جذب بهتر آبرسان، مرطوب‌کننده و سرم‌های ضدجوش از پوستتان بهتر مراقبت می‌کنید؛ در نتیجه کم‌تر از قبل جوش می‌زنید. این در صورتی است که علت جوش‌ها، مشکلات هورمونی نباشد.

از بین بردن لایه شاخی

لایه‌ی شاخی خارجی‌ترین لایه سطح پوست است. این لایه جز بافت‌های پوست صورت نیست و با انباشته شدن سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شود. هر چه این لایه ضخیم‌تر باشد، پوستتان کدر‌تر می‌شود. به منافذ صورت به سختی اکسیژن خواهد رسید و پوست صورت با شستشو به خوبی تمیز نمی‌شود. از فواید میکرونیدلینگ، از بین بردن لایه‌ی شاخی پوست است.

عوارض کم‌ تر نسبت به لیزر درمانی

لیزر و میکرونیدلینگ هر دو از روش‌های درمان جای زخم یا لک‌اند؛ اما برتری میکرونیدلینگ به لیزر، در عوارض آن است. طول درمان زخم‌های حاصل از میکرونیدلینگ، کم‌تر از زخم‌های لیزر است. شما بعد از سه روز نتایج میکرونیدلینگ را روی پوستتان مشاهده می‌کنید، اما بعد از هر جلسه لیزر ممکن است تا ده روز به ریکاوری احتیاج داشته‌ باشید.

تغییرات قبل و بعد از انجام میکروبلیدینگ
تاثیر مفید میکروبلیدینگ بر چین و چروک‌های صورت

نکاتی که قبل از انجام میکرونیدلینگ بهتر است بدانید

. اگر جوش فعال دارید، میکرونیدلینگ مناسب شما نیست. سوزن‌های دستگاه میکرونیدل ممکن است با پاره کردن سطح جوش، باکتری‌های آن را روی پوست پخش کنند.

در کنار همه‌ی نکات مثبتی که در ارتباط با میکرونیدلینگ عنوان کردیم، باید به نکات منفی این عمل نیز دقت داشته باشید. برای آشنایی بیش‌تر با این نکات منفی، مقاله‌ی «عوارض میکرونیدلینگ» را مطالعه کنید.

  • میکرونیدلینگ اصلا به افرادی با پوست حساس توصیه نمی‌شود. هیچ روش درمانی بدون مشورت و نظارت پزشک برای پوست‌های حساس مناسب نیست. شرایط پوست‌های حساس ممکن است با کوچک‌ترین اقدامی بدتر شود.
  • برای انجام میکرونیدلینگ، به کلینیک‌های پزشکی معتبر مراجعه کنید. میکرونیدلینگ یا دیگر سبک‌های درمان پوست، به حوزه پزشکی یا درمانگران پوست مربوط است. با انجام میکرونیدلینگ در آرایشگاه یا کلینیک‌های نامعتبر، ممکن است حوادث جبران‌ناپذیری برای پوستتان اتفاق بیفتد.
  • سوزن‌های دستگاه میکرونیدل، بسیار ریز و ظریف‌اند؛ اما اگر تحمل دردتان کم است، بیست دقیقه قبل از انجام میکرونیدلینگ، کرم بی‌حس‌کننده به صورتتان بمالید.
  • بعضی از کلینیک‌ها ممکن است سر سوزنی دستگاه میکرونیدل را جدا کرده، و از شما بخواهند جلسه بعد آن را همراه خود بیاورید. این کار اشتباه و غیرحرفه‌ای است! از انجامش خودداری کنید. سوزن‌ها ممکن است در هوای آزاد آلوده شوند، با استفاده دوباره از آن، حال پوستتان را بد می‌کنید.    
  • گفتیم که میکرونیدلینگ زخم‌های میلی‌متری روی پوست ایجاد می‌کند. در این دوران پوستتان آسیب‌پذیر است؛ پس باید از نور آفتاب دوری کنید و بدون ضدآفتاب خانه را ترک نکنید. زمستان بهترین زمان انجام میکرونیدلینگ است. در زمستان تابش مستقیم آفتاب کم‌تر از دیگر فصل‌ها است.
کرم ضد آفتاب ضد لک SPF50 لافارر مناسب پوست خشک و معمولی
خرید کرم ضد آفتاب و ضد لک SPF50 لافارر مناسب پوست معمولی و خشک

بعد از اتمام اولین جلسه میکرونیدلینگ

کمی صورتتان قرمز خواهد شد. بعد از دو ساعت، تاثیر کرم بی‌حس‌کننده کاملا از بین خواهد رفت. در این مرحله ممکن است کمی احساس سوزش به سراغتان بیاید؛ طبیعی است. برای کاهش التهاب و سوزش می‌توانید از ماسک‌های ورقه‌ای آبرسان استفاده کنید. تا سه روز پس از میکرونیدلینگ کرم زینک اکساید به پوستتان بمالید. این کرم، محافظ بسیار خوبی در برابر نور آفتاب است و از ایجاد لک بر اثر زخم‌ها جلوگیری می‌کند. از آنجا که زینک اکساید کرم سنگینی است، به افرادی با پوست‌های چرب پیشنهاد نمی‌شود. به جای زینک اکساید، ضدآفتاب استفاده کنید. یادتان نرود که هر سه ساعت آن را تمدید کنید. فردای جلسه میکرونیدلینگ، صورتتان شروع به پوست‌اندازی می‌کند. جای نگرانی نیست، لایه شاخی (سلول‌های مرده سطح پوست) ریزش می‌کند. این مرحله ممکن است تا 72 ساعت ادامه پیدا کند. بعد از فرو ریختن پوست‌های مرده، به وضوح روشن شدن پوستتان را احساس می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا بهبودی کامل زخم‌ها، از ترمیم کننده استفاده کنید.در تمام طول درمانتان، می‌توانید روتین پوستی خود را رعایت کنید؛ نکته‌‌ی مهم، دوری از محصولات پوستی خشن مثل اسکراب یا لایه‌بردار‌های اسیدی است.

قرمزی صورت بر اثر سوزن‌های ریز دستگاه میکرونیدل
قرمزی صورت بر اثر سوزن‌های ظریف میکرونیدلینگ.

جمع‌ بندی

در چند سال اخیر بازار درماتولوژیست‌ها (درمانگران پوست) حسابی داغ شده. حالا اکثر ما می‌دانیم ارزش سلامت پوستمان بیش از بزک کردن آن است. اما امتحان هر روش درمانی بدون تحقیقات قبلی درست است؟ خیر، قبل از امتحان هر روش درمانی از مراحل آن، مواد مصرفی، اعتبار کلینیک و فواید آن آگاهی کامل داشته باشید. ما در این مطلب از مجله موتن‌رو از فواید میکرونیدلینگ و مراقبت‌های آن گفتیم؛ حالا تصمیم با شماست. آیا انجام میکرونیدلینگ مناسب شرایط پوست شما هست؟

آیا می‌دانید پس از میکرونیدلینگ چه مراقبت‌هایی لازم است؟ برای آسان‌تر کردن دوره‌ی نقاهت پی از میکرونیدلینگ، «مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ» را مطالعه کنید.

سوالات متداول

مهم‌ترین فواید میکرونیدلینگ چیست؟

جلوگیری از چین‌وچروک و از بین بردن انواع لک‌های عمقی و سطحی طی چند جلسه میکرونیدلینگ، از مهم‌ترین فواید آن است.

آیا میکرونیدلینگ در حذف جوش و جای جوش موثر است؟

میکرونیدلینگ در حذف جای جوش بسیار مناسب است اما به درمان جوش فعال کمکی نمی‌کند. از آنجا که میکرونیدلینگ سطح پوست را برای جذب محصولات پوستی مناسب می‌سازد، از چوش زدن پیشگیری می‌کند.

آیا میکرونیدلینگ در کاهش چروک پوست تاثیر جدی دارد؟

بله؛ اکثر مراجعین درمانگران پوست، تاثیر میکرونیدلینگ روی چین و چروک‌هایشان را احساس کرده‌اند. با ادامه‎‌ی درمان به روش میکرونیدلینگ از به وجود آمدن چروک‌های بیشتر هم جلوگیری می‌شود.