زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نحوه کانتور بینی گوشتی

تیم تحریریه مو تن رو
1,821
11 دقیقه
نحوه کانتور بینی گوشتی

گریم بینی پهن و گوشتی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند چهره‌ای زیباتر داشته باشند. در این مطلب ما نحوه کانتور بینی گوشتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم و ابزار و وسایل لازم را برای کوچک تر نشان دادن بینی، به شما معرفی می‌کنیم. به این ترتیب می‌توانید به کمک ترفندهای آرایش، بینی خود را زیباتر نشان دهید. پس با ما همراه باشید.

آموزش گریم و کانتور بینی پهن گوشتی

حالت و شکل اجزای صورت، فرم کلی چهره را تشکیل می‌‌دهد. در این میان نوع حالت بینی در چهره، بر روی زیبایی صورت شما بسیار اثرگذار است. تفاوت در فرم و اندازه بینی، چهره افراد را متمایز می‌‌کند. با این حال بسیاری از خانم‌ها سایز و شکل بینی خود را دوست ندارند و از پهن و گوشتی بودن آن شکایت دارند.

در واقع دغدغه تغییر شکل بینی، بسیاری از خانم‌‌ها را با چالش انتخاب راهکاری مناسب برای تبدیل فرم بینی خود به حالت و اندازه‌ای دلخواه مواجه کرده است. هزینه‌‌های هنگفت و ترس از جراحی، انجام عمل‌‌های زیبایی را برای بسیاری از افراد غیر ممکن کرده است. به همین جهت استفاده از ترفندهای آرایشی می‌‌تواند برای دستیابی به چهره‌ای ایده‌آل کمک کننده باشد.

گریم بینی و متد آرایشی کانتورینگ می‌تواند شما را ساده ‌تر و سریع تر به مقصود برساند. تغییری که فرم پهن و گوشتی بینی‌تان دیگر ناخوشایند و آزاردهنده به نظر نرسد. استفاده از این تکنیک‌ کارآمد زمینه را برای ایجاد خطای دید مهیا کرده است. همینطور سبب می‌شود به صورت موقت فرم بینی خود را تغییر دهید.

این روش‌‌ها دائمی نیستند و جزء متدهای آرایشی موقت محسوب می‌‌شوند. با این حال می‌توانند راهکاری موثر برای ایجاد تغییراتی اساسی باشند و بدون خطر و عوارض ناشی از عمل‌های جراحی، ابعاد و حالتی مناسب را برای بینی شما به ارمغان آورند.

گریم و کانتورینگ بینی

گریم و کانتورینگ بینی این امکان را به وجود می‌‌آورد که بدون متحمل شدن هزینه‌‌های بالا و تن دادن به ریسک عمل‌های جراحی تغییرات را به وجود بیاورید. تغییراتی که در نتیجه انجام جراحی‌های زیبایی ایجاد می‌‌شود، کم خطرتر و کم هزینه‌تر بر روی چهره خود اعمال نمایید.

تغییر که در حالت فیزیکی چهره در نتیجه ایجاد زوایا و پهن و باریک کردن بخش‌های مناسب در صورت به وجود می‌‌آید، از اصلی ‌ترین تاثیرات میکاپ تخصصی و متد کانتورینگ است. لازم به ذکر است که تخصصی بودن انجام این روش‌‌ها به معنای این نیست که افراد غیر متخصص نمی‌‌تواند از آن استفاده کنند و کار گریم چهره تنها در حیطه مهارت گریمورها و چهره پردازهای متبحر است. شما هم می‌توانید با صرف زمان و انرژی مناسب و تمرین و تکرار پی‌درپی این روش‌ها را به بهترین شکل بیاموزید.

استفاده از ابزار مناسب و مطالعه تکنیک‌های اصولی سهم زیادی در یادگیری این ترفندهای آرایشی خواهد داشت. در ادامه این مقاله آموزش گریم بینی پهن و گوشتی را ارائه می‌‌دهیم و شما را با فوت و فن و نکات این شیوه‌‌های آرایشی آشنا خواهیم کرد.

ابزار و لوازم مورد نیاز برای کانتور بینی گوشتی

همانطور که اشاره شد، برای انجام کانتورینگ بینی، استفاده از لوازم آرایشی مناسب و کارآمد اجتناب ناپذیر است. لذا لازم است برای اخذ مطلوب‌ ترین نتیجه به فراهم کردن وسایل ضروری اقدام کنید. در ادامه لوازم و ابزار آرایشی مورد نیاز برای گریم و کانتورینگ بینی را معرفی می‌‌کنیم:

  • پرایمر، آبرسان یا مرطوب‌کننده مناسب
  • پالت کانتورینگ یا پالت سایه معمولی
  • کانتور پودری، مایع یا کرمی
  • براش آرایشی متراکم
  • هایلایتر مخصوص
  • کانسیلر
  • پودر تثبیت کننده آرایش

پیش از آنکه با نحوه کانتور بینی گوشتی آشنا شوید، لازم است که در ابتدا با کاربرد لوازم‌های آرایشی برای گریم بینی‌های پهن و گوشتی آشنا شوید.

استفاده از پرایمر یا مرطوب کننده به عنوان زیرساز آرایش

پیش از این که کانتورینگ بینی خود را آغاز کنید، لازم است از کرم مرطوب کننده، آبرسان مخصوص یا پرایمر به عنوان کرم زمینه‌ای یا بیس آرایش بهره بگیرید. این گام را می‌‌توان مرحله مقدماتی و لازم‌الاجرای گریم بینی دانست. در واقع به وسیله آن پوست را برای انجام آرایش‌های بیشتر آماده کرد.

پرایمر باید در تمام بخش‌‌های صورت مانند زیر پلک‌ها، پشت پلک‌‌ها، زیر ابروها، نزدیک شقیقه‌‌ها، گونه‌‌ها و چانه پخش شود تا ضمن مسدود کردن روزنه‌‌های پوست به منظور ممانعت از جذب مواد آرایشی، سبب ماندگاری بیشتر گریم بر روی چهره شما شود.

همچنین استفاده از پرایمر تیرگی‌ها، لکه‌‌ها و اثرات ناشی از جوش‌‌های پوستی را به خوبی پوشش داده و شفافیت پوست صورت را بیشتر می‌‌کند. یکی از بهترین پرایمرها، پرایمر لامیلا مدل Isolation است که ضمن آماده سازی، پوست شما را نرم می‌کند.

کانتور بینی
کانتور راهکارهای است که به صورت ارزان بتوانید بدون نیاز به جراحی، فرمی دیگر از بینی خود نمایش دهید.

استفاده از کانتور

کانتورهای آرایشی در انواع پودری، کرمی و مایع وجود دارند و می‌‌توانید بسته به نوع نیاز خود آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. اگر در انجام کار گریم و کانتورینگ بینی پهن و گوشتی خود تازه‌ کار هستید و تخصص چندانی در این زمینه ندارید، توصیه ما استفاده از نوع کرمی کانتور است.

کرم‌های کانتور برخلاف نوع پودری آن به آسانی بر روی پوست می‌‌نشیند. اینطور زمینه‌ای مناسب را برای جاگیری مواد آرایشی بر روی بخش‌های مختلف پوست فراهم می‌‌کنند.

به جای کانتور می‌‌توانید از کرم پودرهایی که 2 یا 3 درجه تیره ‌تر از رنگ پایه پوست شما هستند نیز استفاده نمایید. به این ترتیب از تاثیرات مشابهی که با کانتور دارند برای گریم چهره بهره بگیرید.

انتخاب براش‌های مناسب برای کانتورینگ

بینی نیز مانند دیگر اجزای صورت به براش مخصوص برای کانتورینگ نیاز دارد. در این زمینه باید از 3 براش مختلف برای انجام گریم بینی پهن و گوشتی استفاده نمود. ست برس آرایشی می‌تواند کار شما را برای کانتور بینی گوشتی آسان کند.

به این ترتیب می‌‌توانید از براش‌‌های کوچک و نرم و براش متوسط سرکج با تراکم بالا برای پخش کردن مواد کانتور بر روی بینی و آرایش گوشه‌‌ها و بخش‌های مختلف آن بهره بگیرید. بهتر است ابعاد این قلم‌ موهای آرایشی مناسب باشد. همینطور از براش‌هایی سفت استفاده کنید تا تسلط بیشتری بر روی آرایش چهره خود داشته باشید.

استفاده از قلم مو یا پد آرایشی

برای اینکه بتوانید مواد آرایشی را به خوبی بر روی بینی و صورت خود پخش کنید به قلم مو یا پد نیاز دارید. اگر از پودر برای کانتورینگ استفاده می‌‌کنید، قلم مو گزینه بهتری برای پخش کردن آن بر روی بینی محسوب می‌‌شود. اما اگر از کانتورهای کرمی برای گریم و کانتور کردن بینی پهن و گوشتی خود بهره می‌گیرید، لازم است از پدهای اسفنجی استفاده کنید. پدهای نرم تخم مرغی بهترین انتخاب برای انجام این کار خواهند بود.

انتخاب هایلایتر مناسب

هایلایتر از دیگر لوازم ضروری برای انجام کانتورینگ و گریم صورت به شیوه اصولی است. هایلایترها به طور معمول دو یا سه درجه روشن‌ تر از رنگ اصلی پوست شما هستند. بسته به رنگ پوست هر فرد در رنگ‌‌های مختلف از طیف کرم و هلویی تا طلایی و رزگلد موجود هستند. به جای استفاده از هایلایتر می‌‌توانید از سایه چشم کرم رنگ یا سفید نیز استفاده کنید.

استفاده از فوندیشن مخصوص برای انجام روش کانتورینگ

کانتورینگ روشی است که در آن با برجسته ‌تر نمودن نقاط قوت چهره و پوشش نقص‌ها و کاستی‌های آن، خطای دید و زاویه‌ پردازی مناسبی برای ایجاد چهره ‌ای جذاب و ایده ‌آل ایجاد می‌شود.

به این ترتیب برخی از اجزای صورت حجیم‌تر و برجسته‌تر و بعضی باریک‌‌تر و کوچک‌تر به نظر خواهند رسید. انجام کانتورینگ و گریم بینی پهن و گوشتی با هدف اصلاح فرم و ابعاد آن انجام می‌‌شود. بنابراین استفاده از فوندیشن مناسب برای بهره ‌گیری از ترکیب رنگ‌ها ضرورت خواهد داشت.

به این منظور لازم است کانتوری را که از رنگ زمینه‌ای پوست شما دو تا سه درجه تیره‌تر است، برای کوچک ‌تر نشان دادن بخش‌‌های بزرگ ‌تر و پهن ‌تر صورت مورد استفاده قرار دهید. از هایلایتر یا کانسیلری که دو تا سه درجه روشن ‌تر از رنگ اصلی پوست شما است برای برجسته و حجیم ‌تر نشان دادن نقاط قوت چهره خود بهره بگیرید.

استفاده از پودر یا اسپری تثبیت کننده آرایش

این پودرها و اسپری‌ها می‌‌توانند با تثبیت مواد آرایشی بر روی صورت، پایداری و دوام گریم را بر روی چهره شما افزایش دهند.

آموزش نحوه کانتور بینی گوشتی

در ادامه هر یک از مراحل فرایند گریم و کانتورینگ بینی پهن و گوشتی را به ترتیب عنوان نموده و شیوه انجام آن را شرح می‌دهیم.

اولین مرحله

از آبرسان، مرطوب کننده یا پرایمر به عنوان کرم بیس آرایش برای پوشاندن تمام بخش‌های چهره استفاده کنید.

دومین مرحله

می‌‌توانید بسته به دلخواه، پیش از انجام کانتورینگ از کرم پودر برای کاور کردن صورت استفاده نمایید.

سومین مرحله

قلم یا براش متراکم، سفت و زاویه‌داری که انتخاب کردید را به کانتور کرمی یا پودری (که دو تا سه درجه از رنگ پوست شما تیره ‌تر است) آغشته کنید. دو خط موازی و نازک در دو طرف پل بینی بر روی بینی خود بکشید. این خطوط صاف و نازک باید از بالا به نزدیکی ابروها و از پایین به نوک بینی برسند. توجه داشته باشید که خطوط نازک و موازی رسم شده در بخش پایینی نباید به سمت نوک بینی کج شوند و لازم است کاملا صاف باشند.

ظرافت، صاف بودن و نازک بودن این خطوط نقشی تعیین کننده در شکل نهایی گریم بینی دارند. لذا باید در کشیدن آن‌ها نهایت دقت عمل را داشته باشید. اگر بینی شما از بالا تا پایین پهن است، این خطوط باید از بالا تا پایین یعنی تا نزدیک پره‌های بینی امتداد یابد. در بخش بالایی نیز خطوط را با نوک ابروها ترکیب کنید تا پخش شدن این مواد در این قسمت‌ها ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر به بینی بدهد.

چنانچه پهنای بینی شما در قسمت پره‌‌ها بیشتر است باید خطی ظریف و کوچک به سمت خارج بر روی پره‌‌های بینی ایجاد نمایید. اگر این پهنا در نوک بینی بیشتر مشاهده می‌‌شود، لازم است دو خط نوک تیز در جهت درونی بکشید تا نوک بینی باریک‌ تر به نظر برسد.

این روش برای بینی‌‌هایی که قسمت زیرین آن‌ها فرمی افتاده دارد بسیار مناسب است. به منظور اصلاح آن می‌‌توانید با قلمی که سر کوچک و ظریف دارد، خطی هفت مانند بر روی این قسمت ایجاد کنید. اما از آنجایی که غالبا پره‌‌های بینی‌های گوشتی نیز پهن هستند، می‌‌توانید قسمت انتهایی خطی را که در کناره‌های پل بینی ایجاد کرده‌اید تا روی پره‌‌های بینی امتداد دهید.

چهارمین مرحله

از فون روشن و قلمی با سر کوچک و ظریف، حد فاصل دو خط تیره ایجاد شده بر روی دو قسمت پل بینی را برجسته کنید. از فوندیشن روشن همچنین می‌‌توانید برای برجسته و روشن کردن نوک بینی بهره بگیرید.

پنجمین مرحله

حالا لازم است از براش نرم و متوسط و هایلایتر یا فوندیشن روشن برای رنگ کردن حاشیه‌‌ها و بخش‌های باقی مانده از بینی بهره بگیرید. در این هنگام دقت کنید که فوندیشن روشن با خطوط تیره‌ ای که در کنار پل بینی ایجاد کرده ‌اید، تداخل نیابد.

ششمین مرحله

به منظور تکمیل فرایند کانتورینگ، از پد نرم و اسفنجی تخم مرغ شکل استفاده کنید و با نوک و قسمت تیزتر آن خطوط ایجاد شده را محو کنید.

آخرین مرحله

در پایان بهتر است از هایلایتر محتوی دانه‌‌های اکلیل برای ایجاد پوششی مناسب بر روی غضروف، قسمت‌های استخوانی، بخش‌های برجسته یا شکستگی‌های بینی خود بهره بگیرید. با این کار حالت و فرم بینی شما باریک ‌تر و نوک تیز به نظر خواهد رسید و پهن و گوشتی بودن آن تا حد زیادی پنهان خواهد شد.

کانتور
کانتور صورت و بینی

سخن پایانی

روش گریم و کانتور کردن بینی پهن و گوشتی فرایندی آسان و سریع است. شما می‌‌توانید تنها با استفاده چند تکنیک ساده و کاربردی آن را به راحتی بیاموزید و با تمرین‌های پیوسته به تسلط بیشتری در این زمینه برسید. توجه به هارمونی، نظم و انسجام رنگ‌ها در کنار استفاده از ابزار آرایشی مناسب نقش برجسته ‌ای در اخذ نتیجه‌ مطلوب و دلخواه خواهد داشت. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در پایان لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.