زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از موهای فر

1
تیم تحریریه مو تن رو
2,233
6 دقیقه
مراقبت از موهای فر

اغلب خانم هایی که موهای فر دارند همیشه از فر بودن موهای خود شکایت داشته و تمام تلاش خود را انجام می دهند تا موهای خود را صاف کنند. تلاش هایی که با حرارت بیش از حد و مواد شیمیایی همراه است می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به مو وارد کند و موجب خشکی و حتی موخوره شود.

مو فرفری‌های عزیز و بامزه باید به این نکته توجه داشته باشند که در دنیای مد و زیبایی، موهای فر جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. چرا که حالت‌ها و مدل‌های بسیار متنوع و بی‌نظیری را می‌توان در این نوع مو ایجاد کرد‌.  موی فر حجم بیشتری نسبت به انواع دیگر مو دارد، در خیلی از مواقع همین حجم زیاد است که  موجب آرایش بهتر و ایجاد مدل های گوناگون می‌شود. البته چند سانتیمتر هم به قد شما اضافه می‌کند که برای خیلی از خانم ها اهمیت دارد، مخصوصا زمانی که موهای خود را از بالا بسته باشید این افزایش قد محسوس تر خود را نشان می‌دهد.

موهای فر و زندگی آنها بر روی سر شما

به دلیل اینکه تارهای موی فر تماس کمتری با پوست سر دارند و فضای خالی بیشتری برای گردش هوا بین پوست و مو وجود دارد، دیرتر چرب می‌شوند و در نتیجه نیاز به شستشوی کمتری دارند. علت دیگری که باعث می‌شود موی فر کمتر نیاز به شستشو داشته باشد این است که موی فر معمولا به صورت ذاتی خشک است و مداومت در شستشو ممکن است باعث خشک تر شدن آن شود و حالت طبیعی خود را از دست بدهد. پس قدر این نعمتی که به شما داده شده را بدانید و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید تا از مزیت‌های آن در  حفظ زیبایی ظاهری خود بهره ببرید.

موهای فر

شستشوی موی فر

موهای فر معمولا خشک و شکننده هستند، به همین دلیل نیاز به شستشوی روزانه ندارند، اما اگر از ژل و حالت دهنده‌های دیگر استفاده می‌کنید، بهتر است در پایان روز موهای خود را  با یک شامپوی ملایم یا شامپویی که مخصوص موی فر است بشویید.

مطالعه بیشتر: درمان موخوره

بله درست شنیدید، موی فر آن‌قدر اهمیت دارد که حتی شامپوی مخصوص به آن هم تولید شده است. حالا به این فکر کنید که چه می‌شود اگر شرکت ایوروشه آن را تولید کرده باشد. خبر خوب همین است، این شامپو در همین لحظه در دسترس شماست. شامپو ترمیم کننده موهای فر و مجعد Boucles curles ایوروشه، بدون شک بهترین گزینه برای افرادی است که موی فر دارند. ایوروشه در ترکیبات این شامپو از عصاره گل و برگ های گیاه آفریقایی بائوباب استفاده کرده است که گره موهای فر را باز کرده و باعث نرم شدن و تغذیه آن می‌شود و جلوه ابریشمی به موها می‌دهد.

درست است که این شامپو به تنهایی موجب نرم شدن موی فر می‌شود، اما در شرایطی مانند موهای فر رنگ شده ممکن است احساس کنید به نرمی بیشتری نیاز دارید، در این حالت توصیه می کنیم بعد از شامپو از نرم کننده موهای فر و مجعدBoucles curles  ایوروشه را نیز  استفاده کنید. این محصول مانند یک ماسک موی مؤثر و قوی عمل می‌کند. این نرم کننده نیاز به آبکشی دارد و نباید با پوست سر تماس داشته باشد.

موهای فر

خشک کردن موهای فر بعد از شستشو 

برای خشک کردن موهای فر نباید از حوله های ضخیم استفاده کنید. بهتر است از یک حوله نازک یا یک پارچه نخی برای خشک کردن مو استفاده شود . با حوله یا پارچه نخی نباید زیاد موها را ماساژ دهید، چون موی فر شکننده است و ممکن است آسیب ببیند و ایجاد گره های بیشتر در موی فر کند. فقط باید آب موها را بگیرید و اجازه دهید به حالت طبیعی خشک شوند. اگر می‌خواهید از سشوار برای خشک کردن موی خود استفاده کنید، درجه حرارت آن را روی درجه متوسط قرار دهید.

شانه کردن موی فر

با توجه به خصوصیات ظاهری که موی فر دارد، وجود گره در این نوع مو کاملا طبیعی به نظر می رسد. به یاد داشته باشید که نباید با این گره ها با خشونت رفتار کنید. تلاش برای باز کردن گره موی فر ممکن است باعث کنده شدن ساقه مو شده و حتی مو را از ریشه جدا کند. برای شانه کردن موی فر نباید از شانه های دندانه ریز استفاده کنید، هرچه دندانه های شانه درشت‌تر و با فاصله تر باشند، بهتر است. اگر از برس استفاده می کنید، توجه داشته باشد که قطر آن بزرگ باشد و دندانه های آن با فاصله در کنار هم قرار گرفته باشند. اگر باز هم در باز کردن گره موی فر با مشکل روبرو شدید، می توانید از یک محلول باز کننده گره مو استفاده کنید. اسپری حالت دهنده و بازکننده گره مو DETANGLING ایوروشه می‌تواند در کنار باز کردن گره موهای شما، آنها را نرم و حجیم تر کند و عمل شانه کردن مو را راحت و لذت بخش کند.

موهای فر

مراقبت های ویژه

موی فر هم مانند هر نوع موی دیگر نیاز به مراقبت دارد. به جز مواردی که گفته شد موارد تکمیلی دیگری مانند استفاده از سرم مو، کرم مو و ماسک مو هم برای مراقبت و حفظ سلامت موی فر لازم و ضروری است. به خصوص وقتی بحث رنگ کردن مو و دکلره به میان می‌آید. در چنین شرایطی موی فر که ذاتا خشک است ممکن است خشک تر و شکننده تر شود. برای فرا گرفتن روش کاملا درست دکلره کردن مو می توانید مطلب همه چیز درباره دکلره بلاگ مو تن رو را بخوانید.

پس لازم است همواره انرژی تازه‌ای به موهای خود بدهید. اگر نتوانستید در بازار محصولات سلامت مخصوص موی فر نظیر ترمیم کننده ها  و بازسازی کننده ها را  بیابید،  می‌توانید از محصولاتی که برای موی خشک تولید شده اند استفاده کنید. اما محصولات با کیفیتی هم وجود دارند که رابطه مستقیمی با نوع موی فر در آنها یافت می شوند، مثلا سرم موی دو فاز ضد وز مارال یکی از این محصولات است که می تواند از وز شدن مو که معمولا در موی فر دیده می شود جلوگیری کند.

موهای فر

سخن آخر

به جرئت می توان گفت در بین انواع موها، موی فر یکی از بهترین و جذاب ترین آنهاست. اگر از داشتن موی فر راضی نیستید، باید علت را در نوع رفتار خودتان با این نوع مو پیدا کنید. با رعایت کامل مواردی که گفته شد، بدون شک از داشتن موی فر بسیار لذت خواهید برد.

این مطلب را سرکار خانم زهرا صباغیان برای بلاگ مو تن رو نوشته اند.