زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نکاتی در مورد شستشو صورت و پاکسازی پوست

2
تیم تحریریه مو تن رو
4,806
7 دقیقه
نکاتی در مورد شستشو صورت و پاکسازی پوست

قرن هاست که از صابون برای شستشو صورت استفاده می شود. در ترکیبات صابون از نمک ها و اسیدهای چرب استفاده شده که باعث پاک شدن چربی و آلودگی ها از روی پوست می شود.اما امروزه به این نتیجه رسیده ایم که تولید چربی برای پوست، کاملا طبیعی و ضروری است و همیشه مقدار کمی از آن باید به صورت یک لایه بسیار نازک روی منافظ پوست باقی بماند تا باعث حفظ رطوبت در پوست شود.

به دلیل نوع ترکیباتی که در صابون وجود دارد نمی توان از آن انتظار داشت فقط چربی های اضافی که روی سطح پوست جمع شده‌اند را پاک کند. چون صابون یک پاک کننده قوی است که تمام چربی پوست را از بین می برد. به همین دلیل است که بعد از استحمام و استفاده از صابون، احساس خشکی و کشیدگی پوست را کاملا حس خواهید کرد. شاید استفاده از صابون برای پوست بدن مناسب باشد و بتوان با یک لوسیون بدن عوارض آن را برطرف کرد، اما استفاده از صابون معمولی برای پوست صورت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چون پوست صورت بسیار حساس تر از دیگر نقاط بدن است و نقش مهمی را در حفظ زیبایی شما ایفا می‌کند.

شستشو صورت

آیا صابون مخصوصی برای پوست صورت وجود دارد؟

اگر پوست خشک و حساس نداشته باشید، می توانید روزی یک بار یا نهایتا دو بار از صابون گلیسیرین و صابون های کرم دار روی پوست صورت استفاده کنید. ولی اگر پوست شما حساس و خشک است باز هم بهتر است از صابون استفاده نکنید، چون به هر حال ترکیبات اصلی این صابون ها هم همان ترکیباتی است که در صابون معمولی استفاده شده و فقط کرم، مواد نرم کننده و گلیسیرین به ترکیبات اصلی آن اضافه شده است.

البته نوعی صابون هم در بازار موجود است که در ساخت آن از ترکیبات صابونی استفاده نشده و در اصل فقط ظاهر صابون را دارد. این محصولات با نام پن شستشو شستشو صورت شناخته می شوند که ساختاری بسیار ملایم داشته و می توانند جایگزین صابون شوند. چند مدل صابون دارویی هم وجود دارند که فقط مخصوص پوست های چرب و آکنه دار ساخته شده اند، مانند صابون های آنتی باکتریال. دسته ی دیگری از صابون ها با نام “صابون گیاهی” هم تولید شده اند که در فرمول آنها از عصاره های گیاهان دارویی استفاده شده اما اثرات آن از نظر علمی ثابت نشده است و در استفاده هم همان عوارض صابون مانند خشکی پوست را خواهند داشت.

شستشو صورت

جایگزین های مناسب برای صابون

بدون شک محلول های پاک کننده و ژل های شستشو صورت می توانند بهترین جایگزین برای صابون باشند. این پاک کننده ها بر خلاف صابون، از ساختاری بسیار ملایم و سازگار با پوست برخوردار هستند و می توانند در کنار پاکسازی پوست ، رطوبت آن را نیز تامین و حفظ کنند. استفاده از این محصولات نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی کند بلکه با ترکیبات بسیار ارزشمندی که در فرمول ساخت آنها به کار رفته است موجب نرمی، لطافت و حفظ رطوبت آن می شوند. پاک کننده ها بر اساس کاربرد هایی که دارند به محصولات متنوعی تقسیم بندی شده اند که شما می توانید بر اساس نوع پوست و کاربرد آن، محصوص مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ژل شستشو صورت

ژل های شستشو محلول های غلیظی هستند که در ترکیب با آب رقیق شده و ایجاد کف می کنند. از ژل شستشو صورت برای پاکسازی انواع آلودگی ها از روی پوست صورت استفاده می شود. استفاده از این محصول بسیار ساده است، باید پوست صورت خود را با آب مرطوب کنید، مقداری از ژل شستشو را روی دست ریخته و روی پوست صورت ماساژ دهید، بعد صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید. ژل شستشو صورت مخصوص پوست های معمولی تا خشک سینره با استفاده از فرمولی بسیار ملایم و PH سازگار با پوست، حتی برای پوست های خیلی خشک و حساس هم قابل استفاده است، با خیالی آسوده می توانید از این ژل برای پاک کردن آلودگی ها و باقیمانده مواد آرایشی از روی سطح پوست استفاده کنید.

این محصول از عصاره انجیر جهت رطوبت رسانی عمیق و مؤثر به پوست بهره برده که موجب طراوت، شادابی و لطافت در پوست می شود. ژل شستشو صورت شاداب کننده پوست نرمال و مختلط نیوا هم محصول خوب دیگری است از کمپانی بزرگ نیوآ. این محصول مناسب پوست های معمولی و مختلط است که در کنار پاک کننده گی کامل و بی نقص سطح پوست باعث جلوگیری از خشکی و حفظ تعادل رطوبت آن می شود.

شستشو صورت

شیر پاک کن

شیر پاک کن نوعی لوسیون پاک کننده است که برخلاف ژل شستشو صورت نیازی به شستشو با آب ندارد. استفاده از این نوع محصول به دو روش انجام می شود.

1) مقداری از محلول را با انگشتان خود روی پوست صورت بمالید و ماساژ دهید، بعد با یک پد پنبه ای پوست را تمیز کنید. این روش برای پاک کردن روزانه پوست صورت از آلودگی ها بهتر است.

2) پد پنبه ای را به محلول آغشته کرده و به آرامی روی پوست بکشید.بهتر است از این روش برای پاک کردن مواد آرایشی از سطح پوست استفاده شود.

شیر پاک کن مخصوص پوست های معمولی تا خشک سینره با عصاره گل همیشه بهار و عطر اسطوخودوس نرمی و لطافت خاصی به پوست شما داده و آن را به طور کامل پاکسازی می کند. شیر پاک کن Eclat Sublimist لورال هم محصول بی نظیری از لورآل می باشد که حاوی مواد مغذی و شاداب کننده پوست است که بعد از استفاده، انرژی تازه ای در پوست شما ایجاد می کند. یکی از ویژگی های این محصول این است که می توان هم زمان برای پاک کردن آرایش چشم و صورت از آن استفاده کرد.

به یاد داشته باشید که به جز محصولات چند کاره مثل شیر پاک کن Eclat Sublimist لورال پاک کنده های صورت برای پاک کردن آرایش چشم مناسب نیستند، چون پوست دور چشم بسیار حساس تر است و معمولا مواد آرایشی چشم هم ضد آب هستند که برای پاک کردن آنها باید از محلول های مخصوص پاک کردن آرایش چشم استفاده شود. محلول پاک کننده آرایش چشم دوفاز آووکادو و محلول پاک کننده آرایش چشم دوفاز پنبه از برند بی یلندا و محلول پاک کننده آرایش چشم دو فاز ایوروشه محصولاتی هستند که می توانید با خیال راحت از آنها برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.

پاکسازی عمیق با بخور گرم

بخور گرم باعث باز شدن منافذ پوستی شده و در نتیجه آن آلودگی‌ها، آثار باقی‌مانده از میکاپ و گرد و حتی چربی اضافی موجود در منافذ به راحتی خارج می‌شوند. پاکسازی با استفاده از بخور گرم یکی از روش‌عالی برای افرادی با پوست چرب و مستعد آکنه است. بدین منظور کافیست 5 دقیقه صورت خود را در فاصله‌ای مناسب که احساس سوختگی نداشته باشید، در معرض بخار آب گرم قرار داده و سپس با استفاده از یک تکه یخ مکعبی، به آرامی پوست خود را ماساژ دهید تا منافذ پوست به حالت طبیعی خود بازگردند و از بروز هر گونه التهاب جلوگیری شود.

از اسکراب کمک بگیرید

اسکراب‌ها یکی از بهترین محصولات برای پاکسازی پوست صورت هستند که در دو نوع آماده و خانگی می‌توان آنها را تهیه کرد. اسکراب‌ها همچنین خاصیت لایه‌برداری دارند و باعث افزایش شادابی پوست و جوان به نظر رسیدن آن می‌شوند. شما می توانید از اسکراب انواع برندهای ایرانی و خارجی استفاده کنید و یا به سادگی با ترکیب مواد اولیه در دسترسی مانند شکر، عسل، گلاب و بسیاری دیگر، یک اسکراب موثر را متناسب با نوع پوستتان تهیه کنید.

از تونر پوست غافل نشوید

تونرها دارای خواص مختلفی هستند و در واقع هر خانمی با توجه به نیاز پوست خود و همچنین چرب، خشک یا حساس بودن آن می‌تواند گزینه مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. تنظیم pH پوست یکی از هدف‌های اصلی تونر است. برای پاکسازی پوست خود می‌توانید از این محصول کاربردی استفاده کنید و همزمان از ویژگی‌های مثبت دیگری مانند آبرسانی، افزای شفافیت، تمیز شدن و بسته شدن منافذ پوست بهره‌مند شوید.