زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

الناز گلرخ کیست؟ آشنایی با بیوتی بلاگر معروف ایرانی

wordcamp
9,407
14 دقیقه
الناز گلرخ کیست؟ آشنایی با بیوتی بلاگر معروف ایرانی

این روزها با پیشرفت تکنولوژی، شغل‌های جدیدی هم به وجود آمده‌اند. اگر کاربر اپلیکشن اینستاگرام یا یوتیوب باشید، حتما اسم «بلاگر» یا «اینفلوئنسر» به گوشتان خورده است. بلاگرها در زمینه‌های مختلفی مثل آرایش، غذا و سفر تولید محتوا کرده و به مردم اطلاعات می‌دهند. الناز گلرخ، بیوتی بلاگر و اینفلوئنسر مشهور ایرانی و از چهره‌های معروف در زمینه میکاپ و خودآرایی است که در این سال‌ها توانسته شهرت بسیار بالایی کسب کند. در این مقاله به بیوگرافی الناز گلرخ خواهیم پراخت. اگر به موضوعاتی از این دست علاقه دارید تا انتها با ما همراه باشید.

الناز گلرخ کیست؟

برای شروع آشنایی، بیوگرافی الناز گلرخ را به طور مختصر عنوان می‌کنیم. او متولد ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ در تهران است. به نقل از منابع موجود الناز در یک خانواده پنج نفره متولد شده است و دو خواهر کوچک‌تر از خود دارد که یکی از آنها به نام الهام در بسیاری از عکس‌ها و ویدئوهای الناز حضور دارد. از پدرومادر گلرخ اطلاعاتی در دست نیست. این بیوتی بلاگر مشهور فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه علامه امینی تهران است. او اکنون در دبی امارات زندگی و فعالیت می‌کند.

آشنایی با بیوتی بلاگرها برای کسانی که به دنیای آرایش و لوازم آرایش علاقه دارند جالب است. اگر شما هم جز علاقه‌مندان این حوزه هستید، مقاله دیگری به نام «8 تا از بیوتی بلاگرهای معروف ایرانی | از صدف تا دنیز» را از دست ندهید.

الناز گلرخ چگونه آرایشگری را آغاز کرد؟

در این بخش از بیوگرافی الناز گلرخ، در مورد شروع فعالیت آرایشگری او صحبت می‌کنیم. الناز گلرخ از کودکی به آرایشگری، میکاپ و نقاشی علاقه داشته است و برای همین رشته گرافیک را به عنوان رشته دانشگاهی خود انتخاب کرد. در ۱۸ سالگی در یک دوره آرایشگری و میکاپ شرکت کرد و در همان سن شروع به کار در سالن زیبایی هم‌دوره‌اش در پونک تهران کرد.

به گفته خود الناز گلرخ، در آن زمان پولی نداشته و برای پیشرفت در کارش با اتوبوس به آن سالن زیبایی می‌رفته تا تجربه کسب کند. علاوه بر علاقه الناز گلرخ به این رشته، دلیل دیگری که حرفه آرایشگری را انتخاب کرد، پولسازی آن بود. او می‌گوید: «اگر این رشته درآمد بالایی نداشت، صد در صد آن را انتخاب نمی‌کردم و سراغ رشته پولساز دیگری می‌رفتم.»

پس از کار در چند سالن زیبایی در شهر تهران در رشته میکاپ و میکروپیگمنیشن ابرو، سالن زیبایی خود را در ولنجک تهران افتتاح کرد. سبک کاری الناز گلرخ بسیار مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفت تا جایی که خیلی از بازیگران و افراد مشهور مثل مهناز افشار و طناز طباطبایی برای انجام خدمات زیبایی به سالن او می‌رفتند.

مهناز افشار و طناز طباطبایی در سالن زیبایی الناز گلرخ
الناز گلرخ به همراه مهناز افشار و طناز طباطبایی در سالن زیبایی او

شروع فعالیت الناز گلرخ در اینستاگرام

در ادامه بیوگرافی و زندگی نامه الناز گلرخ به بخش شروع فعالیت او در اینستاگرام می‌پردازیم. اکانت او در اینستاگرام از سال ۲۰۱۳ فعال است و در ابتدا عکس‌هایی ساده که با گوشی موبایل گرفته شده بود را در اکانت خود قرار می‌داد. پس از مدتی با استودیو عکاسی «سلبریتی» شروع به همکاری کرد و عکس‌هایی حرفه‌ای‌تر در پیجش آپلود می‌‌کرد.

بعد از آن شروع به فعالیت به عنوان مدل برای محصولات بوتیک «سلبریتی» واقع در مرکز خرید تندیس کرد. گفته می‌شود استودیو و بوتیک سلبریتی متعلق به «حمید فدایی» بوده است.

آشنایی الناز گلرخ و حمید فدایی

بیوگرافی الناز گلرخ را با بخش عاطفی آن جلو می‌بریم. الناز در یک پروژه عکاسی به عنوان گریمور کار می‌کرد که مدل آن پروژه حمید فدایی بود. این همکاری شروعی برای آشنایی این دو سلبریتی باهم بوده است. حمید فدایی متولد ۳ تیر ۱۳۶۶  در تهران است. او لیسانس مهندسی عمران دارد. فدایی مدل ایرانی است و علاوه‌بر حرفه مدلینگ در زمینه عکاسی نیز تخصص دارد. تا مدت‌ها بیلبوردهای تبلیغاتی برند فیلا (FILA) در ایران با عکس او در سطح کشور برپا شده بود. حمید فدایی هم مانند الناز گلرخ در اینستاگرام فعالیت حرفه‌ای دارد. الناز گلرخ و حمید فدایی پس از آن آشنایی تا به امروز با یکدیگر در رابطه هستند. در مورد عبارت «الناز گلرخ و همسرش» تا به حال صحبتی نشده است و احتمال آن‌که این دو ازدواج نکرده باشند وجود دارد.

الناز گلرخ و حمید فدایی
الناز گلرخ و حمید فدایی

مهاجرت گلرخ و فدایی

پس از چند سال فعالیت داخل ایران، در سال ۱۳۹۵ الناز گلرخ و حمید فدایی به دلیل شرکت در یک پروژه مدلینگ به نام «عنکبوت» به همراه ۱۷۰ نفر از همکاران خود دستگیر شدند. آنها پس از آزادی تصمیم به مهاجرت گرفتند. الناز گلرخ در زمستان سال ۱۳۹۶ با انتشار پستی اعلام کرد که دیگر در ایران فعالیتی نخواهد داشت. آنها در نهایت به کشور امارات متحده عربی مهاجرت کردند و در شهر دبی زندگی می‌کنند. البته به گفته خود الناز گلرخ، مقصد نهایی آنها دبی نیست و در آینده قصد مهاجرت به اروپا یا آمریکا را دارند.

پیشرفت الناز گلرخ به عنوان یک بیوتی بلاگر

الناز گلرخ زمانی که در ایران فعالیت داشت، برای اولین بار با برند آرایشی لورال (l’oréal) همکاری کرد و این شروع همکاری او با برندهای مطرح دنیا بود. همکاری او و برند لورال مربوط به سال ۲۰۱۵ می‌شود. پس از استقبال از این همکاری، برند لورال برای عکاسی کریسمسی خود باز هم با الناز همکاری کرد. به گفته خود الناز، یکی از دلایلی که توانست به خاطر آن از ایران مهاجرت کند، همین همکاری او با برند مطرح لورال بوده است.

اولین همکاری الناز گلرخ با برند لورال
عکس مربوط به اولین همکاری الناز گلرخ با برند لورال است.

پس از مهاجرت از ایران، الناز گلرخ با برندهای دیگری مثل میکاپ فور اور (Makeup For Ever) همکاری کرد. به مرور زمان مخاطبان صفحه اینستاگرامی او بیشتر شد و الناز تصمیم گرفت که کانال یوتیوب خود را هم فعال کند. الناز گلرخ به رویدادهای مهم آرایشی و رونمایی از محصولات آنها دعوت می‌شود و بسیاری از برندهای بزرگ دنیا با او همکاری می‌کنند. هم اکنون الناز گلرخ در صفحه اینستاگرامی خود ۴.۵ میلیون دنبال‌کننده دارد. او در پیج اینستاگرامش علاوه‌بر آموزش خودآرایی، معرفی برندهای آرایشی، زیبایی و لباس، اتفاقات و خاطرات روزمره خود را نیز به اشتراک می‌گذارد. این بیوتی بلاگر ایرانی علاوه‌ بر آموزش آرایش در اینستاگرام و یوتیوب، کلاس‌های تخصصی آموزش میکاپ هم برگزار می‌کند. کلاس‌های او در دبی و ترکیه برگزار می‌شوند و هم به صورت آنلاین و هم حضوری هستند.

برندهای تبلیغ شده توسط الناز گلرخ

  • برند دیور  (Dior): برند دیور از مشهورترین برندهای دنیا آرایش و زیبایی است. «صدف بیوتی»، بلاگر مشهور دیگر ایرانی هم لوازم آرایشی این برند را در بسیاری از پست‌های خود تبلیغ کرده است.
  • برند نارس (Nars): نارس، نام یکی از برندهای آرایشی معروفی است که در سال ۱۹۹۴میلادی تاسیس شده است. صدف بیوتی این برند را هم بارها تبلیغ کرده است.
  • برند فنتی بیوتی (Fenty beauty): این برند آرایشی متعلق به ریانا، خواننده معروف آمریکایی است. او این برند را در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرده است. الناز گلرخ هم لوازم آرایشی مختلفی از جمله کرم‌پودر، سایه و پرایمر این برند را استفاده و آن را تبلیغ کرده است. ریانا خواننده مورد علاقه الناز گلرخ است.
  • برند کی وی دی بیوتی (KVD beauty): برند کی وی دی بیوتی یکی دیگر از برندهایی است که الناز گلرخ آن را تبلیغ کرده است. او در یکی از پست‌های اینستاگرامش از رژ لب این برند برای میکاپ خود استفاده کرده است. محصولات کی وی دی بیوتی کاملا گیاهی است.
  • برند وچه (Voche): برند وچه، یک برند ایرانی است که محصولات آرایشی و بهداشتی آن تست حیوانی ندارد. این برند ایرانی در محصولات خود از مواد اولیه باکیفیت و با پایه‌ی کاملا گیاهی استفاده می‌کند که احتمال هرگونه حساسیت را به حداقل می‌رساند. الناز گلرخ هم در یکی از ویدئوهای اینستاگرامی خود ۵ محصول مراقبتی پوست از این برند را معرفی می‌کند. این پنج محصول شامل کرم ضدآفتاب، سرم ویتامین سی، کرم آبرسان و دو عدد میسلار واتر است. سرم ویتامین C وچه یکی از بهترین محصولات ایرانی است که الناز گلرخ هم آن را تبلیغ کرده بود.
  • برند دالز‌کیل (Dollskill): همان طور که گفتیم، الناز گلرخ علاوه بر فعالیت در زمینه میکاپ، مدل هم هست. برند دالز‌کیل یک برند مشهور پوشاک است که سبک خاصی از فشن را ارائه می‌دهد. الناز گلرخ نیز در یکی از پست‌هایش لباسی از این برند را به تن کرده است.

الناز گلرخ و گریم

الناز گلرخ در زمینه گریم هم فعالیت می‌کند. یکی از شخصیت‌های محبوب این بیوتی بلاگر مرلین مونرو هنرمند مشهور آمریکایی است. گلرخ تاکنون دوبار خود را از طریق گریم شبیه مرلین مونرو کرده است. چهره گریم‌شده الناز گلرخ برروی مجله وگ ایتالیا هم قرار گرفته است. او علاوه‌ بر مرلین مونرو خود را شبیه به سوفیا لورن بازیگر ایتالیایی و بریژیت باردو هنرمند فرانسوی مشهور نیز کرده است.

این بیوتی بلاگر در زمینه گریم، خود را شبیه چهره‌های مشهور دیگری نیز کرده است که می‌توانید تصاویر آنها را در صفحه اینستاگرامی الناز گلرخ ببینید.

گریم الناز گلرخ به شکل مرلین مونرو
گریم الناز گلرخ به شکل مرلین مونرو در مجله معتبر وگ
خرید سرم ویتامین C وچه

مشخصات سرم روشن کننده صورت وچه حاوی ویتامین C:

  • روشن کننده و افزایش شفافیت پوست
  • کاهش لک‌‌های تیره و کمک به یکنواخت شدن رنگ پوست
  • جوان ساز،کاهش چروک و علائم پیری پوست
  • آبرسان و کاهش هایپرپیگمنتاسیون پوست
  • نرم کننده و تقویت کننده
  • حاوی ویتامین C و هیالورونیک اسید
  • محافظت از پوست در برابر نورهای آبی ساطع شده از تجهیزات الکترونیکی
  • کاهش تیرگی و علائم پیری زودرس پوست
  • جوان ساز و آبرسان
  • دارای بافت سبک و جذب سریع

برای خرید این محصول از برند وچه روی عکس کلیک کنید.

موفقیت های الناز گلرخ

  • مجله اهلن (Ahlan magazine) در سال ۲۰۱۷، الناز گلرخ را جزو ۱۰۰ اینفلوئنسر برتر در امارات معرفی کرد.
  • برنده جایزه Luxe Lifestyle-Best Makeup Artist از مجله Cosmopolitan در سال ۲۰۱۷
  • نامزد جایزه Best Beauty Youtuber Of The Year از مجله Cosmopolitan در سال ۲۰۲۰
  • مدل آرایشی «شارلوت تیلبری» که موسس این برند، الناز گلرخ را آرایش کرده است.
  • مصاحبه و چاپ عکس‌های او در مجلات معتبری مثل وگ

عمل‌های زیبایی الناز گلرخ

در ادامه بیوگرافی الناز گلرخ به انجام عمل‌های زیبایی که انجام داده است می‌پردازیم. الناز گلرخ تاکنون فقط بینی خود را عمل کرده وموافق عمل‌های زیبایی است. او درباره عمل زیبایی گفته بود که اگر درحد افراط نباشد و فقط ایرادهای صورت را درست کند، هیچ مشکلی ندارد. ولی خودش ادعا کرده که فقط بینی خود را عمل کرده و هیچ‌گونه کار زیبایی مثل بوتاکس، استفاده از فیلر، ژل لب و یا جراحی پلک انجام نداده است. اما عکسی از الناز گلرخ قبل از عمل منتشر نشده است. شما می‌توانید چهره الناز گلرخ بدون آرایش را در صفحه او ببینید.

الناز گلرخ بدون آرایش
الناز گلرخ بدون آرایش در کنار حمید فدایی

خواهر الناز گلرخ

الهام گلرخ، خواهر الناز گلرخ، ازطریق خواهر مدل و بلاگر خود وارد دنیای زیبایی شده و حتی در برخی پروژه‌ها با الناز همکاری داشته است. الهام متولد ۳۰ خرداد ۱۳۷۲ در تهران بوده و با شخصی به نام بابک نراقی ازدواج کرده است. بابک نراقی ورزشکار است و در حوزه مدلینگ فعالیت می‌کند.

الهام گلرخ بین ایران و دبی در رفت‌وآمد است. همان‌طور که گفته شد، او در اینستاگرام مانند خواهرش فعالیت‌های زیادی در زمینه آموزش میکاپ، اکستنشن، مدلینگ و تبلیغات انجام می‌دهد. فعالیت او در اینستاگرام صرفا به بیزینس اختصاص ندارد. او در پیج خود فعالیت‌های روزمره‌اش را نیز با فالوورهایش به اشتراک می‌گذارد. این اینفلوئنسر زیبا اکنون حدود ۴۱۲ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد که در مقایسه با تعداد مخاطبان خواهر بیوتی بلاگرش بسیار کم محسوب می‌شود.

الناز گلرخ و خواهرش الهام
الناز گلرخ و خواهرش الهام

حواشی الناز گلرخ

موزیک ویدئوی جنجالی الناز گلرخ با حمید فدایی

شاید اگر به دنبال حاشیه‌ای از این بیوتی بلاگر ایرانی باشیم، چیزی جنجالی‌تر از موزیک ویدئو خوانندگی الناز گلرخ با حمید فدایی پیدا نکنیم. در سال ۱۳۹۹ گلرخ و حمید فدایی موزیک ویدئویی از خود منتشر کردند که با واکنش کاربران زیادی مواجه شد. هرچند که دانستن زبان انگلیسی برای این زوج بدیهی به نظر می‌رسد، اما گلرخ و فدایی در این کلیپ که نام آن «Just follow me» است، مدعی شدند که از روی عمد کلمات انگلیسی را با لهجه و تلفظ غلط ادا می‌کردند که همین موضوع سبب وایرال شدن زیاد این ویدئو شد.

این موزیک ویدئو هم در اینستاگرام و هم در یوتوب در عرض چندروز میلیون‌ها بازدید و کامنت گرفت. پس از آن، تعداد فالوورهای حمید فدایی و الناز گلرخ بسیار بالا رفت. بسیاری بعد از وایرال شدن این موزیک ویدیو و دیدن کلیپ‌های مرتبط با آن الناز گلرخ را شناختند.

هدف گلرخ و فدایی از ساخت «Just follow me» چه بود؟

پس از انتشار موزیک ویدئوی جاست فالو می، سینا ولی‌الله یک گفت‌وگوی آنلاین با حمید فدایی و الناز گلرخ داشت. این دو فشن بلاگر ایرانی هدف ساخت این کلیپ را صرفا انجام کاری برای سرگرمی بیان کردند. آنها گفتند که این فیلم، اصلا یک فعالیت تخصصی نبوده و فقط برای اینکه در دوران قرنطینه حال و هوا کمی عوض شود، یک محتوا را ساختند. همچنین تمام کارهای این موزیک ویدئو، از متن و آهنگ گرفته تا فیلمبرداری، در خانه این زوج اینستاگرامی و توسط خود آنها انجام شده است. فدایی و گلرخ گفتند که اصلا انتظار دیده شدن این موزیک ویدئو را تا به این اندازه نداشته‌اند.

خرید کرم پودر مات لورال مدل Infallible مناسب پوست چرب و مختلط

محصولات برند لورال از محصولاتی است که الناز با آنها میکاپ انجام داده است. مشخصات کرم پودر مات لورال مدل Infallible:

  • دارای بافتی نرم و سبک
  • حالت مات مخمل گونه روی پوست
  • ماندگاری 24 ساعته
  • پوشانندگی بالا
  • مناسب پوست چرب و مختلط

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

شایعه عروس مهران مدیری بودن

یکی دیگر از حواشی الناز گلرخ مربوط به نسبت فامیلی او با مهران مدیری بود. آن زمان گفته می‌شد که الناز گلرخ عروس مهران مدیری است. این شایعه زمانی درمیان کاربران شکل گرفت که عکسی از گلرخ و فدایی به همراه مهران مدیری پخش شد. الناز گلرخ در برنامه سینا ولی‌الله با رد این شایعه گفت:

من نمی‌دونم حمید فدایی چه جوری می‌تونه پسر مهران مدیری باشه؟

الناز گلرخ و حمید فدایی در کنار مهران مدیری
حمید فدایی و الناز گلرخ در کنار مهران مدیری

حواشی مربوط به صدف بیوتی

در یک مراسم به نام «Wiba global» که مربوط به انتخاب بهترین اینفلوئنسر و بلاگر دنیاست، در سال ۲۰۲۱ الناز گلرخ و صدف بیوتی به صورت همزمان نامزد شدند و در نهایت صدف بیوتی برنده این مراسم شد. اما الناز گلرخ با انتشار ویدئویی اعلام کرد که این جشنواره با فرستاندن ایمیلی از او به عنوان سخنران و برنده دعوت کرده بود و او برنده اصلی این مراسم بوده است. اما به دلیل آن‌که سفارت در دوران کرونا ویزا نمی‌داد، برگزارکنندگان مجبور به انتخاب جایگزینی به عنوان برنده شدند. صدف بیوتی هم به این ادعا واکنش نشان داد و از ضعف انگلیسی الناز گلرخ که بعد از انتشار موزیک ویدئوی او مشخص شد، صحبت کرد. البته الناز گلرخ در همین مراسم در سال ۲۰۲۲ موفق به کسب جایزه بهترین بلاگر در حوزه زیبایی شد.

پاسخ صدف بیوتی به ادعای برنده شدن الناز گلرخ در مراسم Wiba
پاسخ صدف بیوتی به ادعای برنده شدن الناز گلرخ در مراسم Wiba در سال ۲۰۲۱

سخن پایانی

صنعت مد و لوازم آرایشی در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است تا جایی که هر برند برای معرفی محصولات خود به دنبال افرادی می‌گردند که بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارند. این افراد را تحت عنوان اینفلوئنسر در فضای مجازی می‌شناسیم. در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از معروف‌ترین اینفلوئنسرها که در زمینه آرایشی هم فعال است آشنا کنیم. بیوگرافی الناز گلرخ و حواشی مربوط به زندگی او را مرور کردیم. اگر شما هم در مورد این موضوع نظری دارید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد الناز گلرخ

الناز گلرخ کیست؟

الناز گلرخ یکی از معروفترین بیوتی بلاگرهای ایرانی در دنیای آرایش است.

نقاط مهم زندگی نامه الناز گلرخ چه چیزهایی هستند؟

شروع همکاری او با برندهای مطرح بین‌المللی مثل لورال و مهاجرت از ایران جز نقاط مهم زندگی نامه الناز گلرخ هستند.

همسر الناز گلرخ کیست؟

الناز گلرخ از سالها پیش با حمید فدایی در رابطه است. ولی خبری مبنی بر ازدواج آن دو منتشر نشده است.

الناز گلرخ ساکن کجاست؟

الناز گلرخ در حال حاضر به همراه حمید فدایی ساکن دبی هستند.

رقیب اصلی الناز گلرخ چه کسی است؟

رقیب اصلی الناز گلرخ را می‌توان صدف بیوتی دانست. او یکی دیگر از بلاگرهای مطرح ایرانی است.