زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بیوگرافی مهناز فرید؛ هر آنچه باید از دکتر مون بدانید

wordcamp
1,979
10 دقیقه
بیوگرافی مهناز فرید؛ هر آنچه باید از دکتر مون بدانید

مهناز فرید، نامی آشنا برای بعضی از خانم‌های ایرانی است. شاید هم شما جز آن دسته از افرادی هستید که تا به حال این نام به گوشتان نخورده باشد. پس بهتر است بپرسیم، مهناز فرید کیست؟ مهناز فرید پزشک پوست، مو، زیبایی و یکی از اینفلوئنسرهای فضای مجازی است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که بر روی مخاطبان صفحه مجازی خود تاثیر می‌گذارند و کسب درآمد آنها از طریق تبلیغات و معرفی محصولات در حوزه کاری خودشان است. در ادامه‌ی این مطلب از مجله موتن‌رو، به بیوگرافی مهناز فرید، روابط خانوادگی و کاری این اینفلوئنسر ایرانی می‌پردازیم.

دکتر مهناز فرید کیست؟

مهناز فرید پزشک و اینفلوئنسر ایرانی، با آیدی دکترمون (doctormoon.1) در حال حاضر 1.3 میلیون دنبال‌ کننده در صفحه اینستاگرام خود دارد. محل زندگی مهناز فرید در حال حاضر کشور کانادا است. تخصص او در زمینه پوست، مو و لیزر بوده و در اینستاگرام هم در همین زمینه تولید محتوا می‌کند. پس تا اینجا جواب سوال «دکتر مون کیست؟» را هم دادیم. دکتر مون نامی است که مهناز فرید را به آن می‌شناسند. از دلایل پرطرفدار بودن صفحه‌ی مجازی خانم فرید، به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی در زمینه پوست و دلنوشته‌هایی از زندگی شخصی‌اش است. خانم فرید خود را اینفلوئنسری با وجدان معرفی می‌کند. از طرفی می‌گوید تا از اعتبار و کیفیت محصولی اطمینان نداشته باشد، آن را به دنبال‌کننده‌های خود معرفی نمی‌کند.

خرید کرم آبرسان و جوان کننده صورت مورینگا امو مناسب انواع پوست

کرم آبرسان و جوان کننده صورت مورینگا امو مناسب انواع پوست را دکتر مون هم معرفی کرده است. این کرم پوست را تغذیه و آبرسانی کرده و مانع از پیری پوست می‌شود. همچنین می‌تواند چربی پوست را کنترل و منافذ باز را کوچک کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

مهناز فرید هوشمندانه با استفاده از علم خود در زمینه پوست و تزریق ژل، مخاطبان زیادی در فضای مجازی پیدا کرده است. علاوه بر آن هر از چندگاهی با پست کردن مسائل شخصی و عاطفی‌اش در اینستاگرام، حس دوستی و نزدیکی را به فالوئر‌های خود القا می‌کند. برای مثال در یکی از پست‌های اخیرش بیان کرده بود که از حجم تفاوت‌هایی که با نسل پسر بزرگش «آرشا» دارد، می‌ترسد. اینکه پسرش دوست دارد موهایش را ببافد یا گوشواره بیندازد، نگرانش می‌کند. از طرفی چون سال‌های زیادی در خارج از کشور زندگی می‌کنند، آرشا نمی‌تواند به خوبی فارسی حرف بزند. این موضوع او را غمگین می‌کند. بسیاری از مادران در بخش کامنت‌ها، حال او را درک کردند. اکثر آن‌ها در خانه، با فرزند نوجوانشان کلنجار می‌روند. به نظر می‌رسد خانم دکتر، مشکلات جامعه را درک کرده و به خوبی می‌داند چه موضوعاتی را در صفحه‌ی مجازی خود بیان کند.

تحصیلات

در ادامه بیوگرافی دکتر مون یا همان بیوگرافی مهناز فرید باید بگوییم که او فارغ‌التحصیل رشته‌ی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

خواندن بیوگرافی بلاگرها و اینفلوئنسر های فضای مجازی موضوع جذابی است. اگر دوست دارید با زندگی این افراد از جامعه بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا در مورد امل بیوتی، بیوتی بلاگر معروف ایرانی بخوانید.

دکتر مون و روابط عاشقانه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید همسر مهناز فرید کیست؟ مهناز فرید ترم اول دانشگاه با دکتر حمید بی‌مثل آشنا شد. بعد از مدت کوتاهی، در سال 2000، این آشنایی به ازدواج انجامید. حاصل این رابطه‌ی عاشقانه، دو پسر به نام‌های آرشا و آریو است. بزرگترین فرزند مهناز فرید، آرشا حالا 15 سال دارد. همسر مهناز فرید، دکتر حمید بی‌مثل، همانند همسرش در اینستاگرام به تولید محتوا در زمینه‌ی مریضی‌های پوستی مشغول است. دکتر بی‌مثل با 214 هزار نفر دنبال‌ کننده در صفحه‌ی اینستاگرام خود، نکاتی درباره‌ی سیاهی دور چشم، جای زخم یا تزریق فیلر به اشتراک می‌گذارد. گاهی هم دلنوشته‌هایی از او درباره‌ی خانواده، همسر و فرزندانش می‌بینیم.

مهناز فرید در یکی از پست‌های اینستاگرام خود اعلام کرد که 21 سال از زندگی مشترکش با حمید بی‌مثل می‌گذرد. قطعاً هیچ زندگی مشترکی بدون مشکل نیست، اما با نگاهی به صفحات مجازی این زوج خوشبخت، به نظر می‌رسد زندگی عاشقانه‌ای دارند. دکتر بی‌مثل هر چند وقت یکبار در پستی از همسر خود قدردانی می‌کند. حتی در یکی از پست‌هایش همسرش را بعد از مادر خود، مهربان‌‌ترین و قابل اعتمادترین زن در زندگی‌اش معرفی می‌کند.

مهناز فرید و همسرش
مهناز فرید و همسرش

محل زندگی مهناز فرید

مهناز فرید سال‌ها است که به همراه همسر و فرزندانش در انتاریوی کانادا ساکن است. او به همراه دکتر بی‌مثل کلینیک زیبایی به نام یونیک، در منطقه‌ی ریچموند هیل تاسیس کرده.

خرید ماسک مو تاپ شاپ حاوی روغن آرگان مناسب انواع مو

ماسک مو تاپ شاپ حاوی روغن آرگان مناسب انواع مو جز محصولاتی است که دکتر مون استفاده آن را توصیه کرده بود. این ماسک مو خاصیت ضد موخوره برای مو دارد و موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

مهناز فرید و خانواده

ریشه‌های زندگی مهناز فرید به فرهنگ ایرانی وصل است. او مثل بیش‌تر ایرانی‌ها روابط خانوادگی را مقدم می‌شمارد. دکتر فرید کلاً خانم خانواده دوستی است. در هر سفر یا مناسبت‌هایی مثل عید نوروز و کریسمس، وقتش را با همسر و فرزندانش سپری می‌کند و عکس‌های دوست‌داشتنی به اشتراک می‌گذارد.

بیوگرافی مهناز فرید، فراتر از محل زندگی یا تحصیلات اوست. خانم دکتر در رشته‌ای از استوری، یاد برادر شهیدش را گرامی داشت. او گفت که در محل زندگی‌اش کانادا، هر سال به یاد از دست رفتگان جنگ جهانی دوم، سوگواری می‌کنند. خانم دکتر هم همیشه به یاد برادرش که در سن 20 سالگی در جنگ تحمیلی ایران و عراق جانش را از دست داد، غمگین می‌شود.

مهناز فرید علاقه‎‌ی زیادی به اشتراک گذاشتن لحظات بامزه‎‌ای از پسر کوچکش دارد. به اندازه‌ای که در صفحه‌ی اینستاگرامش، 8 هایلایت استوری متعلق به آریو است. اگر به استوری‌های قدیمی‌تر سر بزنید، آریو را از زمانی که پوشک به پا دارد می‌بینید. مشخص است که خانم فرید عاشق ثبت لحظه به لحظه فرزندانش است.

دکتر مون به همراه همسر و دو فرزندش
دکتر مون به همراه همسر و فرزندانش

محتوای صفحه‌ی دکتر فرید، مناسب چه کسانی است؟

بعد از آشنایی با بیوگرافی دکتر مهناز فرید بهتر است تا در مورد مخاطبان و دنبال کننده‌های او صحبت کنیم. منبع اصلی بیوگرافی مهناز فرید یا داکترمون معروف، صفحه‌ی مجازی اوست؛ اما سبک او با بیش‌تر بلاگرها متفاوت است. در پیج دکتر فرید، هایلایتی با عنوان‌های شبیه به «آشنایی من و آقایی» نمی‌بینید. فکر می‌کنیم دلیل اصلی محبوبیت ایشان هم، همین پیروی نکردن از کارهای روتین سایراینفلوئنسرهای اینستاگرام است. مهناز فرید با به کارگیری تخصص خود، به افرادی که آگاهی کافی در زمینه‌ی مسائل پوستی یا جراحی زیبایی ندارند، کمک می‌کند.

هر سوالی که درباره‌ی پوست یا روش‌های زیبایی در کلینیک داشته ‌باشید، مهناز فرید به آن پاسخ داده است. از میکرونیدلینگ صورت و آبرسانی به آن تا رفع غبغب و لیفت ابرو، همه از موضوعاتی است که دکتر فرید خیلی تخصصی به آن‌ها پرداخته است. شاید فکر کنید بیوتی‌ تراپیست‌های دیگری هم به این موضوعات پرداخته‌اند؛ پس فرق آن‌ها با دکترمون چیست؟ تفاوت او در خلاقیت است. او به موضوعاتی می‌پردازد که شاید برای شما سوال نباشد، اما اهمیت زیادی دارند. برای مثال دکتر فرید در یکی از پست‌های اینستاگرامی خود، به شکل جامع، به اثرات روزه بر پوست پرداخته است. به طور کلی تمرکز صفحه‌ی داکترمون حول محور سلامت است. او شما را در طول سفر لاغری و تناسب اندام خود همراه می‌کند. در چندین رشته استوری، ایده‌هایی برای تغذیه سلامت داده و دائماً دنبال‌کنندگان خود را به ورزش دعوت می‌کند.

دلیل موفقیت دکترمون در فضای مجازی چیست؟

از بیوگرافی مهناز فرد دریافتیم که او زندگی آرام و به دور از حاشیه‌ای دارد. او هیچگاه سعی نکرده با ایجاد جنجال، فالوئر جذب کند. تمرکز اصلی دکترمون بر روی تولید محتوا و نشر مطالب مربوط به حوزه‌ی تخصصش است.

پیش‌تر در بیوگرافی مهناز فرید گفتیم که سال‌هاست ساکن کانادا بوده و حتی فرزندان او به خوبی فارسی صحبت نمی‌کنند. با این وجود، وقتی وارد صفحه‌ی اینستاگرام او می‌شوید حس آشنایی با صاحب صفحه دارید. دکتر فرید با تار و پود فرهنگ ایرانی آشناست. به هر مراسم باستانی در ایران واکنش نشان می‌دهد و جشن می‌گیرد. در عین حال به اعتقادات مذهبی دیگران احترام می‌گذارد و خلاصه‌ی کلام به هر قشر و با هر اعتقادی روی باز نشان می‌دهد. در این صورت مخاطب با او و مطالبش حس نزدیکی پیدا می‌کند.

از دیگر دلایل موفقیت پیج دکترمون، پاسخ به سوالات پزشکی دنبال‌ کنندگانش است. او تا آنجا که بتواند، پیام مخاطبان را می‌خواند و به آن پاسخ می‌دهد. همچنین دکتر فرید، رشته استوری بلند بالایی در زمینه نکات پزشکی دارد. او با نظرسنجی از فالوئرهایش، به نکاتی می‌پردازد که ممکن است بیش‌تر سوال برانگیز باشد.

مهناز فرید
مهناز فرید یا دکتر مون

همکاری با برندها

دکتر مو با برندهای زیادی در زمینه مراقبت از پوست و مو همکاری کرده و به معرفی محصولات آنها در صفحه اینستاگرامی خود پرداخته است. از جمله این برندها می‌توان به برندهای تاپ شاپ، ایمپیو، نئودرم، مورینگا امو و کلاژینو اشاره کرد.

خرید ژل شستشوی صورت نئودرم مدل Gentle Purifier مناسب پوست چرب

ژل شستشوی صورت نئودرم مدل Gentle Purifier مناسب پوست چرب یکی از محصولاتی است که توسط مهناز فرید معرفی شده است. این ژل شستشوفاقد مواد صابونی و پارابن است و به خوبی آلودگی‌های صورت را پاک می‌کند. حاوی روغن درخت چای بوده که برای افرادی که پوست چربی دارند بسیار مناسب است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

دکترمون و دردسرهای فضای مجازی

هرچند دکتر فرید خود شخصیتی آرام و به دور از حاشیه دارد اما به اشتراک گذاشتن زندگی کاری و شخصی با بسیاری از افراد، دردسر‌های خاص خودش را دارد. مهناز فرید همچون سایر اینفلوئنسرها و بلاگرها می‌داند که نظرات منفی نباید روی او اثر بگذارد اما گاهی احساسات بر ما غلبه می‌کنند. برای مثال گاهی تعدادی از مخابان دکتر فرید از سبک زندگی، پوشش و حتی بچه‌داری مهناز فرید انتقاد می‌کنند. اگر به بخش کامنت‌ پست‌های شخصی دکترمون نگاهی بیندازید، ممکن است بعضی نظرات از انتقاد فراتر باشد و کمی چاشنی تنفر و بی‌احترامی به آن اضافه شده باشد. چنین افرادی در فضای مجازی کم نیستند. با بررسی صفحه‌ی اینستاگرام دکتر فرید، متوجه خواهید شد که او با آرامش و گاهی بی‌توجهی پاسخ اینگونه افراد را می‌دهد. 

جمع‌بندی

در خلال تحقیق درباره‌ی بیوگرافی مهناز فرید، به کامنت جالب یکی از هموطنانمان برخوردیم. خانمی در جواب سوال «به کدام بلاگر یا اینفلوئنسر حسادت می‌کنید؟» گفته بود که خیلی به لایف استایل و شرایط دکترمون حسادت می‌کند. اینکه همراه همسرش جلوی برج ایفل عکس می‌اندازد و زنی مستقل و پولدار است. در صورتی که خودش درسش را ادامه نداده و صاحب دو دختر بچه‌ی کوچک است. شاید گوشتان از جمله‌ی «باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگری مقایسه نکن» پر باشد، اما واقعیت امر این است که این جمله‌ی جای فکر دارد. دکترمون یا هزاران بلاگر اینستاگرامی دیگر، از شلختگی‌ها، زشتی‌ها و مشکلات زندگی عکس نمی‌گذارند. به جای آسیب به سلامت روانتان و مقایسه خود با دیگری، سعی کنید هر روز بهتر از دیروزتان باشید. اگر در مورد موضوع این مطلب نظر یا سوالی دارید، آن را با ما و دیگران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد بیوگرافی مهناز فرید

مهناز فرید (دکتر مون) کیست؟

مهناز فرید یا دکتر مون، پزشک زیبایی، اینفلوئنسر و بلاگر ایرانی است که در زمینه مراقبت‌های پوست و مو در اینستاگرام تولید محتوا می‌کند.

همسر مهناز فرید کیست؟

دکتر حمید بی مثل، همسر مهناز فرید است که با او در دانشگاه آشنا شده است.

مهناز فرید در کجا زندگی می‌کند؟

مهناز فرید در حال حاضر به همراه خانواده‌اش ساکن انترایوی کشور کانادا است.

مهم‌ترین حواشی زندگی مهناز فرید چیستند؟

مهناز فرید جز آن دسته از بلاگرهایی است که حواشی خاصی برای او وجو ندارد. فقط در زندگی خود با چالش‌هایی مثل نحوه برخورد با پسر نوجوانش روبه‌رو است.