زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کدام وسایل برای کاشت ناخن مورد نیاز است؟

تیم تحریریه مو تن رو
586
14 دقیقه
کدام وسایل برای کاشت ناخن مورد نیاز است؟

فهرست مطالب

آیا تا به حال کاشت ناخن انجام داده‌اید؟ می‌دانید چند نوع روش کاشت ناخن وجود دارد و وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن کدام هستند؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد روش‌های کاشت ناخن صحبت کنیم. اگر ناخن کار هستید و می‌خواهید بدانید برای کارتان به چه ابزاری نیاز دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تکنسین ناخن کیست؟

تکنسین ناخن به افرادی گفته می‌شود که مهارت کافی در کاشت ناخن دارند و می‌توانند ناخن‌های شما را به بهترین و ایمن‌ترین شکل، فرم داده و زیباتر کنند. به این افراد علاوه بر تکنسین ناخن، مانیکوریست یا ناخن کار هم گفته می‌شود. متخصصان ناخن حتما لازم است که در مراکز معتبر در کنار مربیان ماهر دوره گذرانده و مدرک دریافت کنند. یک ناخن کار حرفه‌ای علاوه بر کاشت ناخن باید روش‌های درمان ناخن‌های آسیب دیده و مراقبت از ناخن دست و پا را هم بداند. حالا که با حرفه ناخن کاران آشنا شدید به سراغ انواع کاشت ناخن می‌رویم. تکنسین‌های ناخن، به دو صورت کاشت انجام می‌دهند:

  1. کاشت ناخن با پودر
  2. کاشت ناخن با ژل

در ادامه در مورد لوازم مورد نیاز برای هر دو روش توضیح خواهیم داد:

لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن با پودر

کاشت ناخن به روش پودری به این شکل است که ابتدا تیپ یا همان ناخن مصنوعی از نیمه ناخن کمک چسب ناخن چسبانده شده و بعد به سلیقه مشتری هر اندازه که خواست با ناخن گیر کوتاه می‌شود. وقتی ناخن‌ها به اندازه دلخواه شد، روی ناخن را مواد ضد قارچ زده و بعد پودر کاشت را روی ناخن می‌زنند و در امتداد قالب کار می‌کنند. جالب است بدانید که مواد کاشت ناخن همان مواد دندانپزشکی است. بعد از اینکه پودر زده شد به کمک سوهان برقی ناخن را به فرم دلخواه درمی‌آورد. اگر بپرسید بین دو روش کاشت ناخن کدام بهتر است؟ باید بگوییم بهترین نوع کاشت همین نوع پودری می‌باشد.

وسایل کاشت ناخن

حالا به سراغ وسایل لازم برای کاشت ناخن به روش پودری برویم:

ضد قارچ

ضد قارچ همانطور که از نامش پیداست برای جلوگیری از ایجاد قارچ و باکتری استفاده می‌شود. این ماده یک ماده ضد عفونی کننده بوده و قبل از کاشت روی ناخن زده می‌شود تا از ایجاد قارچ زیر ناخن کاشت شده جلوگیری شود.

پرایمر کاشت ناخن

پرایمر برای این استفاده می‌شود که بین ناخن و مواد کاشت، چسبندگی ایجاد شود. پرایمرهای ناخن سه دسته هستند که عبارتند از:

  • پرایمر اسیدی
  • پرایمر اسیدی متوسط
  • پرایمر غیر اسیدی

در مورد انواع پرایمر باید بگوییم که هر چه اسید آن بیشتر باشد، سوزش دست هم بیشتر شده اما چسبندگی افزایش پیدا می‌کند. مزیت استفاده از پرایمر اسیدی قوی این است که ناخن و مواد به خوبی به هم چسبیده و بین آن‌ها هوا نمی‌‌افتد. اگر پوست حساسی دارید توصیه می‌کنیم از پرایمر اسیدی استفاده نکنید.

پودرهای کاشت ناخن

پودر کاشت ناخن ماده اصلی برای کاشت است. پودر کاشت با محلول لیکوئید ترکیب شده و حالت خمیری پیدا می‌کند در نتیجه باعث فرم‌دهی به ناخن خواهد شد. پودرهای مخصوص کاشت چند نوع هستند که عبارتند از:

پودر هلویی کاشت ناخن و کاربرد آن

پودرهای هلویی تقریبا تیره هستند و برای کاور کردن ناخن‌های آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای کاشت ناخن بیبی بومر از این نوع پودر استفاده می‌شود.

پودر سفید کاشت ناخن و کاربرد آن

پودر سفید یک نوع پودر کاشت سفید رنگ است که برای کاشت فرنچ و کاشت بیبی بومر کاربرد دارد.

پودر کلیر یا کریستالی کاشت ناخن و کاربرد آن

اگر می‌خواهید کاشت کریستالی انجام دهید یا به رنگ ناخن بی رنگ علاقه دارید، این پودر مخصوص شماست چون شفاف و بی رنگ است. البته این را هم باید بگوییم که این پودر در حالت خشک سفید رنگ می‌باشد و به‌ محض ترکیب با لیکوئید، رنگ خود را از دست می‌دهد. این پودر کاشت بدون رنگ، سطح ناخن را صاف و صیقلی کرده و جلوه زیبایی به آن می‌بخشد. از پودر کلیر به خاطر شفاف بودن روی طراحی مرمریت، گل و … استفاده می‌شود.

پودر صورتی کاشت ناخن و کاربرد آن

این پودر در حالت خشک صورتی بوده و بعد از ترکیب با لیکوئید حالت شفاف پیدا کرده و رنگ صورتی ملایم به خود می‌گیرد. جالب است بدانید که پودر کاشت صورتی مثل پودر کریستالی شفاف بوده و جزئیات سطح زیرین را به‌خوبی نمایش می‌دهد. از این پودر بیشتر در کاشت‌های ساده استفاده می‌شود.

لیکوئید کاشت ناخن

لیکوئید هم مانند پودر از مواد اصلی کاشت ناخن به حساب می‌آید. لیکوئید یک نوع محلول است که با پودر ترکیب شده و مواد تشکیل دهنده ناخن را می‌سازد. کیفیت لیکوئید در نتیجه کار تاثیر بسیاری دارد. در صورتی که از لیکوئید ارزان قیمت برای کاشت ناخن استفاده شود، منجر به زردی ناخن خواهد شد و آن را بسیار شکننده می‌کند. لیکوئیدها از لحاظ سرعت خشک شدن به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • لیکوئید زود خشک
  • لیکوئید متوسط
  • لیکوئید دیر خشک

در توضیح انواع لیکوئید باید بگوییم هرچه دیرتر خشک شود فرصت بیشتری به فرم دهی ناخن می‌دهد و اگر زود خشک شود، سرعت کار را بالا خواهد برد. بهتر است افراد مبتدی و ناخن کارهای تازه کار از لیکوئیدهای دیر خشک استفاده کنند.

تاپ کات یا تاپ شاین

استفاده از تاپ کات در کاشت ناخن به این خاطر است که یک لایه محافظ بی رنگ و درخشنده روی ناخن ایجاد کند. تاپ کات مقاومت ناخن شما را بالا برده و باعث زیبایی هرچه بیشتر آن می‌شود. تاپ کات نام‌های دیگری از جمله تاپ شاین، تاپ ژل یا ژل آخر کار دارد. از تاپ ژل‌ها بر روی کاشت پودر، کاشت ژل و ژلیش ناخن استفاده می‌شود، ولی باید بدانید که ممکن است مثلا تاپ کاتی که روی کاشت پودر نتیجه خوبی دارد، روی ژلیش نتیجه خوبی نداشته و ترک بخورد.

لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن با ژل

نوع دیگر کاشت ناخن، کاشت با ژل می‌باشد. طرز استفاده از این روش به این صورت است که مواد ژل را به صورت آماده می‌توان خرید. بعد از اینکه مواد ضدقارچ روی ناخن زده شد، ژل روی ناخن پهن شده و بعد دستان در دستگاه یووی قرار می‌گیرند تا ژل خشک شود. در ادامه لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن با ژل را به شما معرفی می‌کنیم:

وسایل کاشت ناخن

ضد قارچ

ضد قارچ در کاشت با پودر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش از این هم گفتیم که برای ضد عفونی کردن ناخن و جلوگیری از رشد باکتری و قارچ زیر ناخن، کاربرد دارد.

باندر ژل

باندر ژل یک نوع محلول است که بین ژل کاشت و سطح ناخن چسبندگی ایجاد می‌کند. می‌توان گفت باندر در کاشت با ژل مانند پرایمر در کاشت با پودر عمل می‌کند.

ژل اصلی کاشت

ژل ماده اصلی کاشت ناخن با این روش است. در کاشت با ژل دیگر از لیکوئید و پودر استفاده نمی‌شود و فقط به یک ژل نیاز می‌باشد.

تاپ کات یا تاپ شاین

پیش از این هم توضیح دادیم که تاپ کات یا همان تاپ شاین برای ایجاد یک لایه محافظ روی ناخن استفاده می‌شود. این محصول بی رنگ و درخشنده بوده و استحکام ناخن را بالا می‌برد.


پیشنهاد نویسنده: انواع لاک ناخن و نکاتی که هنگام خرید لاک باید به آن دقت کنید!


دستگاه های برقی مورد نیاز برای کاشت ناخن وکاربرد های آن

برای کاشت ناخن به یک سری دستگاه برقی نیاز است تا به کمک آن‌ها نتیجه کار بدون ایراد از آب دربیاید. در ادامه دستگاه‌های برقی مورد نیاز برای کاشت ناخن را به شما معرفی می‌کنیم:

سوهان برقی ناخن

سوهان کشیدن با دست کاری زمان بر بوده و باعث خستگی بیش از حد خواهد شد. به لطف تکنولوژی، سوهان‌های برقی یا میکروموتور ساخته شده و باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می‌شوند. این نوع سوهان، سری‌های مختلفی دارد که هر یک کاربردهای متفاوتی دارند مثلا یکی برای فرم دادن به ناخن، یکی برای  بستر سازی و … پس سوهان برقی یکی از وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن می‌باشد.

سوهان برقی

دستگاه یو وی ناخن

از دستگاه یو وی برای خشک کردن ژل استفاده می‌شود. این دستگاه قادر است در حدود ۲ دقیقه ژل را خشک کند.

دستگاه ال ای دی ناخن

دستگاه بعدی دستگاه ال ای دی ناخن است که در این دستگاه از لامپ‌های ال ای دی استفاده شده است. دستگاه ال ای دی برای خشک کردن ژل کاشت یا لاک ژل کاربرد دارد و در زمانی بین ۵ ثانیه تا ۱ دقیقه می‌تواند ژل را خشک کند. مشکلی که این دستگاه دارد این است که نمی‌تواند همه برندهای ژل و لاک ژل را خشک کند.

دستگاه های ال ای دی – یو وی

اگر به عنوان یک ناخن کار حرفه‌ای به دنبال جدیدترین دستگاه هستید، دستگاه ال ای دی – یو وی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این دستگاه از لامپ‌های اس ام دی که ترکیبی از یو وی و ال ای دی هستند، استفاده شده و می‌تواند به خوبی ژل و لاک ژل را در زمانی در حدود ۵ ثانیه تا ۱ دقیقه خشک کند. خوبی این دستگاه این است که با همه برندها سازگار بوده و تمامی آن‌ها را خشک می‌کند.

دستگاه لاک خشک کن

لاک‌های معمولی را می‌توان بعد از استفاده روی ناخن در مقابل هوا قرار داد تا بطور طبیعی خشک شوند. اما دستگاه‌های لاک خشک کن کار را راحت کرده‌اند و با ایجاد جریان باد، به سریع خشک شدن لاک کمک می‌کنند. یعضی از مدل‌های لاک خشک کن قابلیت این را دارند که باد گرم ایجاد کنند و باعث خشک شدن لاک شوند.

دستگاه لاک خشک کن

فن زیر دست یا پنکه

فن زیر دست همانطور که از نامش پیداست، زیر دست مشتری قرار گرفته و خرده پودرهایی که در هنگام کار در هوا پخش می‌شوند را جمع می‌کند. نحوه کار دستگاه به این صورت است که ذرات معلق در هوا را با مکش در یک کیسه جمع می‌کند.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای کامل استفاده از ناخن مصنوعی


ابزار جانبی کاشت ناخن

بعد از اینکه با ابزار اصلی هر دو مدل کاشت ناخن آشنا شدید، حالا به سراغ ابزار جانبی آن می‌رویم. بطور کلی برای کاشت ناخن به ابزار مخصوص این کار نیاز دارید. اگر شما یک ناخن کار هستید و می‌خواهید لیستی از لوازم مورد نیازتان تهیه کنید ما در ادامه ابزار جانبی کاشت ناخن و وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن را به شما معرفی خواهیم کرد:

انواع ناخن گیر

اولین وسیله‌ای که برای کاشت ناخن به آن نیاز دارید ناخن گیر است، ناخن گیر می‌باشد. از ناخن گیرها برای کاهش طول ناخن استفاده می‌شود. اگر شما یک ناخن کار حرفه‌ای هستید حتما باید در ابزار کارتان ناخن گیر مخصوص دست و ناخن گیر مخصوص پا را داشته باشید.

تیپ ناخن

تیپ ناخن قالب‌های آماده‌ای هستند که از آن‌ها می‌توان برای افزایش طول ناخن استفاده کرد.

ظرف لیکوئید

اگر می‌خواهید کاشت ناخن پودری انجام دهید حتما باید یک ظرف مخصوص برای نگهداری لیکوئید داشته باشید. برای تهیه آن لازم نیست هزینه زیادی کنید چون این ظروف معمولا ارزان قیمت هستند.

محلول پاک کننده

این محلول قبل از کاشت، روی ناخن‌ها استفاده می‌شود تا هر گونه چربی و آلودگی را از روی سطح ناخن پاک کند.

محلول پاک کننده لاک ناخن

معمولا از استون به عنوان لاک پاک کن برای پاک کردن لاک ناخن استفاده می شود. از استون های مخصوص کاشت ناخن نیز می توان برای از بین بردن آکریلیک و ژل ناخن استفاده کرد.

کاسه مانیکور

کاسه مانیکور یک نوع کاسه معمولا از جنس پلاستیک است که برای انجام کار مانیکور مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب که قبل از انجام مانیکور دست‌ها برای مدتی باید در این کاسه همراه با مواد مخصوص (آبلیمو، سرکه یا قرص جوشان و آب گرم) قرار بگیرد تا پوست اطراف ناخن نرم شود. این کار کمک می‌کند تا هنگام گوشه گیری و سوهان زدن پوست اطراف ناخن آسیب نبیند. دچار آسیب و خون ریزی نگردد. طراحی این کاسه به صورتی انجام شده که دست ها به بهترین نحو در آن قرار گرفته و به همه انگشت‌ها آب می‌رسد.

وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن

قلم کاشت

قلم‌های مخصوص کاشت ناخن دو نوع هستند:

  • قلم کاشت پودر
  • قلم کاشت ژل

قلم‌های مخصوص کاشت پودری از کیفیت خوبی برخوردار بوده و از موی طبیعی سمور ساخته شده‌اند. قلم‌های مخصوص کاشت ژل از موی مصنوعی بدست می‌آیند. دقت داشته باشید که از قلم موهایتان به خوبی نگهداری کنید تا مدت بیشتری برایتان کار کنند.

سوهان دستی

سوهان دستی همان سوهان معمولی است که برای سوهان کشی و فرم دهی ناخن بکار می‌رود. هنگام خرید سوهان ناخن باید درجه زبری آن را که یک عدد است و روی سوهان نوشته شده، بررسی کنید و مطابق نیازتان شماره دلخواه را خریداری کنید. این نکته را باید بدانید که هر چه شماره کمتر، سوهان زبرتر است.
نحوه سوهان کشیدن ناخن از اهمیت بالایی برخوردار است پس حواستان را هنگام انجام این کار جمع کنید.

عقب زن

عقب زن یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن است. از این وسیله برای از بین بردن کوتیکول ناخن استفاده می‌شود. به پوست اضافی دور ناخن کوتیکول گفته می‌شود. با عقب زدن کوتیکول، بستر ناخن بزرگ تر شده و لاک ناخن زیبایی بیشتری به خود خواهد گرفت.
به عقب زن ناخن، پوشر هم گفته می‌شود که یکی از ابزار مانیکور می‌باشد.

عقب زن

نیپر

نیپر تقریبا مانند قیچی عمل می‌کند اما از قیچی خیلی کوچک تر است و برای جدا کردن کوتیکول‌هایی که عقب زده‌اید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع از نیپر برای گرفتن پوست‌های اضافه دور ناخن استفاده می‌شود.

کاتر

کاتر یکی دیگر از وسایل است که از آن برای کوتاه کردن و بریدن اضافه تیپ و ناخن مصنوعی استفاده می‌شود.

بافر

بافر یک نوع جلادهنده ناخن است. با کشیدن بافر روی ناخن‌ها، آن‌ها براق شده و نتیجه نهایی بافر روی ناخن دقیقا مشابه برق ناخن خواهد بود. اما فرق بافر و برق ناخن این است که در بافر از ماده شیمیایی استفاده نشده است.

لوازم مخصوص ناخن

چسب ناخن

چسب ناخن یکی دیگر از ابزار کاشت ناخن است که برای چسباندن انواع تیپ، ناخن مصنوعی و … بکار برده می‌شود.

کوتیکول ریموور و کوتیکول اویل

روغن کوتیکول یک نوع روغن است که برای سلامتی ناخن بسیار موثر خواهد بود. از این روغن برای حفظ رطوبت و تقویت پوست اطراف ناخن استفاده می‌شود. این روغن ترکیبی از روغن‌ آووکادو، جوجوبا، درخت چای، ویتامین E و … می‌باشد. کوتیکول ریموور هم یک روغن است که پوست‌های زائد اطراف ناخن را نرم می‌کند تا راحت‌تر جدا شوند.

مرطوب کننده

یکی دیگر از لوازم کاشت ناخن مرطوب کننده است که به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند.

پدهای لاانگشتی

پد لا انگشتی یک ابزار ضروری برای انجام پدیکور است. این وسیله بین انگشت‌ها قرار می‌گیرد تا لاک ناخن به انگشتان مجاور برخورد نداشته و آسیب نبیند.

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن برای مبتدی ها

حتی اگر یک ناخن کار مبتدی هستید باید ابزار و لوازم خود را به صورت حرفه ای تهیه و استفاده کنید. شاید این کار در ابتدا کمی سخت به نظر برسد؛ اما می‌توانید ابتدا با خرید وسایل اساسی و ضروری شروع کنید و به مرور لوازم خود را تجهیز کنید.

جمع بندی

در این مقاله وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن را با شما به اشتراک گذاشتیم و دانستیم دو نوع کاشت ناخن به صورت پودری و ژلی وجود دارد که هر کدام لوازم مخصوص به خود را دارند. همه ابزار مربوط به آرایش ناخن را می‌توانید از فروشگاه مو تن رو تهیه کنید. این فروشگاه لوازم آرایشی همه ابزار مربوط به ناخن را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین می توانید برای خرید لاک ناخن نیز که از تنوع بسیار بالایی برخوردارند به وبسایت ما مراجعه کنید.