زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

خط چشم برای پلک افتاده + آموزش خط چشم برای پلک های افتاده

تیم تحریریه مو تن رو
472
8 دقیقه
خط چشم برای پلک افتاده + آموزش خط چشم برای پلک های افتاده

برای بانوانی با پلک افتاده و چشم پف‌دار، آرایش و میکاپ حرفه‌ای چشم، همیشه چالشی بزرگ محسوب می‌شود. بسیاری از این بانوان گمان می‌کنند که میکاپ، نه تنها باعث زیبایی چشم نشده بلکه پف و افتادگی پلک را هم بیشتر نشان می‌دهد. اغلب افراد تنها راه زیبایی چشمان پف‌دار و پلک افتاده را در جراحی پلاستیک می‌بینند. در حالیکه نیازی به عمل‌های ریسکی نبوده و برای داشتن چشمانی گیرا، فقط باید اصول حرفه‌ای آرایش پلک افتاده و پف دار را یاد بگیرند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به شما، آرایش خط چشم برای پلک افتاده و پف‌دار را آموزش دهیم.

علت پف زیر چشم چیست؟

در چشم‌های پف‌دار، لایه‌ اضافه پوست زیر استخوان ابرو به سمت پایین کشیده و بخشی از پلک را می‌پوشاند. در برخی موارد پوست اضافی زیر ابرو می‌تواند به خط رویش مژه‌ها نیز رسیده و چشم‌ها را کوچک‌تر از حد معمول نشان دهد. ژنتیک، خواب ناکافی، مشکلات پوستی و افزایش سن می‌تواند برخی از دلایل پف چشم باشد. آرایش و خط چشم برای پلک افتاده و پف دار به دلیل افتادن پوست اضافی روی پلک و پوشیدن شده آن، کاری دشوار محسوب می‌شود.

کشیدن خط چشم برای پلک افتاده
کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

جالب است بدانید رابرت پتینسون، تیلور سوئیفت، میشل ویلیامز، بلیک لایولی، جنیفر لارنس، آلیا بهات و لئوناردو دیکاپریو و…تنها برخی از ستارگان و سلبریتی‌ها با چشم‌های پف‌دار و پلک افتاده هستند. اما آن‌ها به سراغ عمل‌های ریسکی نرفته و با استفاده از ترفند‌های آرایشی، زیبایی چهره خود را دو چندان کرده‌اند.

طریقه کشیدن خط چشم برای پلک افتاده و پف دار

اصول و ترفند آرایش چشم، برای همه چهره‌ها یکسان نیست؛ هر چشمی ویژگی و شکل خاصی داشته و براساس آن به تکنیک‌های متفاوتی برای آرایش و انواع خط چشم ساده نیاز دارد. این موضوع شامل حال چشم‌هایی با پلک افتاده و پف‌دار نیز شده و سبک خاصی برای آرایش این چشم‌ها وجود دارد:

1.       مرحله اول آرایش چشم پف دار به طور حرفه‌ای؛ زیرسازی!

بانوانی با پلک افتاده و چشم پف‌دار، همیشه در انتخاب و استفاده از لوازم آرایش چشم شک دارند؛ چرا که آن‌ها گمان می‌کنند، پلک افتاده و پفی جذابیت میکاپ را از بین می‌برد. اما ناراحت نباشید، آرایش پلک افتاده و پف دار اصول و قانون خاصی دارد که در این مقاله می‌خواهیم با شما در میان بگذاریم.

پلک‌های افتاده و پف‌دار، معمولا چربی بیشتری به نسبت پلک‌های دیگر دارند و ترشح چربی می‌تواند آرایش چشم را خراب کند. پس در وهله اول از پرایمر سایه استفاده کنید. پرایمر سایه منافذ پوست را کاور کرده و چین‌و‌چروک‌های سطحی را از بین می‌برد.

برای آرایش چشم پف‌دار، شما به دو کانسیلر با رنگ‌های تیره و روشن نیاز خواهید داشت. کانسیلر تیره را برداشته و سرتان را به جلو خم کنید تا سایه‌ای که افتادگی و پف پلک‌ها، زیر چشم ایجاد کرده‌اند را ببینید. شما باید کانسیلر تیره را دقیقا روی سایه زیر چشم زده و سپس سرتان را صاف کنید. حالا کانسیلر روشن را روی استخوان ابرو، گوشه داخلی چشم و روی تیرگی دور آن زنده و کانسیلر را محو کنید. این زیرسازی مخصوص چشم پف‌دار یا افتاده، کاری می‌کند که چشم‌های شما درشت‌تر و عمیق‌تر جلوه کنند. در نهایت برای دادن ظاهر طبیعی و ماندگاری بیشتر به آرایش از اسپری فیکس‌ استفاده کنید.

2.       آموزش سایه برای چشم های پف دار

بعد از زیرسازی میکاپ چشم، باید حداقل از سه رنگ سایه برای آرایش استفاده کنید؛ صورت را جلو برده و با چشمانی نیمه‌باز به روبرو نگاه کنید، سپس روشن‌ترین رنگ سایه را روی سطح پلک بکشید. شما باید سایه رنگ روشن را به سمت استخوان ابرو و بخش بیرونی پلک بزنید. برای اینکه چشمان‌ خود را شاداب‌تر و سرزنده‌تر نشان دهید، بخشی از سایه رنگ روشن را به گوشه داخلی چشم هم بزنید. در مرحله بعدی سایه‌ای کمی تیره‌تر از سایه روشن برداشته و آن را روی سطح پلک بکشید. سپس از سایه‌ای تیره استفاده کرده و آن را به شکل نواری باریک، بالای خط رویش مژه‌ها بکشید.

3.       معرفی بهترین خط چشم برای پلک افتاده و پف‌دار

اشاره کردیم که کشیدن خط چشم مناسب در آرایش، می‌تواند فرم چشمان شما را اصلاح کند. این موضوع برای پلک‌های افتاده و چشم‌های پف‌دار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آرایشگران حرفه‌ای اعتقاد دارند که خط چشم مناسب برای پلک افتاده و پف‌دار، نباید خیلی ضخیم باشد. اولین قلق برای کشیدن خط چشم در آرایش پلک پف‌دار، این است که باید چشمان خود را باز نگه داشته و به جلو نگاه کنید. با اینکار روی ضخامت و شدت خط چشم دقت و کنترل بیشتری خواهید داشت.

اگر به دنبال خط‌چشمی با قلمی باریک، برای کشیدن خطوط نازک هستید به شما خط چشم مویی کالیستا را پیشنهاد می‌کنیم. قلم ظریف و بلند این محصول، کار کشیدن خط چشم باریک و مخصوص چشم پف‌دار را ساده کرده است. خط چشم مویی کالیستا، رنگ مشکی طبیعی مات داشته و از ماندگاری بالایی هم برخوردار است.

4.       طریقه کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

چشم‌ها را باز نگه‌ داشته و نوک قلم را در گوشه داخلی پلک گذاشته و خطی بسیار باریک را به سمت گوشه چشم بکشید. حالا باید خط دیگری را از گوشه چشم به سمت بالا کشیده و با ادامه دادن این دو خط، آن‌ها را بهم برسانید. در هنگام کشیدن خط چشم، بسیار ملایم و آرام عمل کنید چرا که فشار بیش از حد قلم، می‌تواند باعث کشیدن خطوط کلفت و شلخته شود. اگر در کشیدن خط چشم مبتدی هستید، می‌توانید از خط چشم‌های ماژیکی مای استفاده کنید. این محصول با سر ماژیکی خود، کار کشیدن خط چشم را برای افرادی که در حین آرایش، لرزش دست پیدا می‌کنند ساده می‌کند. خط چشم مای حاوی ویتامین E بوده و هیچگونه حساسیتی برای زیباجو ایجاد نمی‌کند. تجربیان خریداران این محصول نشان داده، خط چشم مای از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار بوده، روی مژه نریخته و خشک نمی‌شود.

آموزش آرایش چشم مخصوص خانم های میانسال

آرایش چشم مخصوص خانم‌های سن بالا، باید به گونه‌ای باشد که صورت آن‌ها را جوان‌تر و سرزنده‌تر نشان دهد. با افزایش سن و چروک شدن پوست، بافت تاندون پلک کش آمده و چشم‌ها، حالتی افتاده و پف‌دار پیدا می‌کنند. افتادگی پلک بر اثر پیری راه درمانی نداشته و تنها با ترفند‌های آرایشی، می‌توانید آن‌ها را پنهان کنید. با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه با آرایش پف زیر چشم را از بین ببریم.

  • اشاره کردیم که برای افتادگی و از بین بردن پف چشم در اثر بالا رفتن سن، هیچ راه درمان قطعی وجود ندارد. اما می‌توان با انجام اقداماتی پیشگیرانه، مثل استفاده از کرم دور چشم از شدت روند پیری و افتادگی پلک کم کرد. کرم دور چشم، پوست نازک این ناحیه را سلامت و هیدراته نگه می‌دارد.
  • بعد از استفاده از محصولات مراقب پوست، زیرسازی آرایش را شروع و برای پوشش سطحی چین‌و‌چروک از پرایمر استفاده کنید. بعد از پرایمر، باید با کمک کانتور به چشمان خود عمق بدهید؛ با کانتور تیره از گوشه چشم خود، خطی مخالف پلک‌های افتاده و به سمت ابرو‌ها بکشید؛ حالا باید برای ایجاد تضاد و برجسته کردن چشمان کانتوری روشن برداشته و آن را زیر استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم بکشید.
  • خط چشم مناسب پلک‌های افتاده و چشم‌های پف‌دار نباید ضخیم و کوتاه باشد. پس قلم خط چشم را روی گوشه داخلی چشم گذاشته و روی مسیر مژه خود، خطی باریک و نازک بکشید.
  • برای تکمیل آرایش چشم پف‌دار، باید حتما از ریمل استفاده کنید؛ چرا که با حجیم‌ و بلند کردن مژه‌ها، توجهات را از پلک‌های افتاده و پف‌دار می‌گیرید. در هنگام ریمل زدن به مژه‌های گوشه‌های بیرونی چشم بیشتر ریمل بزنید، تا چشم بزرگ و درشت به نظر برسد.
  • در مرحله آخر، باید روی آرایش ابروی خود کار کرده و این قسمت از صورت را با استفاده از ریمل ابرو، مداد و تاتو و…پر و زیبا نشان دهید. اگر به درستی روی ابرو‌ها کار کنید، حواس‌ها و تمرکز‌ها را از روی پلک افتاده دور خواهید کرد.
کشیدن خط چشم برای پلک افتاده
کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

آموزش خط چشم مخصوص چشمهای پف دار و پلک افتاده

فراموش نکنید که هر مدل و شکلی از چشم برای زیبا شدن، میکاپی مخصوص به خود را می‌خواهد. با اینکه آرایش پلک افتاده و پف دار، کمی سخت است اما با دانستن ترفند‌های ساده و انتخاب آرایش درست، می‌توان چهره‌ای جذاب داشت. شما چه نظری درباره آرایش چشم‌های پف‌دار و پلک افتاده دارید؟ تجربه یا پرسش خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید، همکاران ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.