زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

همه چیز در باره پن صورت

wordcamp
9,757
6 دقیقه
همه چیز در باره پن صورت

در این مقاله قصد دارم درباره پن صورت و انواع ان و اینکه پن صورت بهتر است یا صابون، اطلاعات مهمی را در اختیار شما عزیزان بگذارم. در ادامه مقاله همراه من باشید. بسیاری از شستشوهای صورت می توانند چربی صورت را از بین ببرند و باعث تمیزی پوست صورت شوند. البته عموم این شستشوها که صابون نقش عمده و مهمی را در آن ایفا می کند، نه تنها آلودگی پوست را از بین می برد، بلکه می تواند پوست را خشک و یا حتی چرب تر نیز نماید.

متاسفانه استفاده از صابون هایی که مناسب پوست شما نیستند، باعث ایجاد آکنه، خارش پوست، ایجاد منافذ سر سیاه و غیره بر روی پوست می شوند؛ چرا که با صابون، سبوم که همان چربی مورد نیاز پوست صورت است را از بین می برد و صورت دچار خشکی و چین و چروک می شود. اخیرا، بسیاری از متخصصان پوست، توصیه کرده اند که صابون را با توجه به نوع پوست خود انتخاب نمایید و از هر صابونی برای شستشوی پوست صورت خود استفاده ننمایید. امروزه  متخصصان به جای صابون، استفاده از پن را برای شستشوی پوست صورت با توجه به نوع پوست و مشکلات پوستی به بیماران خود توصیه می کنند.. پن های صورت هم مانند صابون، دارای انواع مختلفی می باشند که به معرفی آن ها می پردازم البته قبل از آن به معرفی پن صورت چیست؟ پرداخته می شود.


پیشنهاد نویسنده: پارافین تراپی چیست؟


پن صورت چیست؟

همانطور که میدانید یک پوست نرمال که نه چرب است و نه خشک، دارای PH مشخصی برای خود دارد، عموما مقدار این PH در حدود 5.5 است. حال برای بوجود نیامدن مشکلاتی پوستی، به خصوص در ناحیه صورت، باید از محصولاتی مانند پن استفاده نمود که به خاطر اسیدی بودن و کمتر بودن PH، مشکلاتی  برای پوست صورت ایجاد نمی کند. زیاد بودن PH(قلیایی) باعث ایجاد چربی، آکنه و یا رشد باکتری ها می شود و کم شدن PH  هم باعث چین و چروک و ایجاد حساسیت پوستی می شود.

در حالت کلی، پن ها شبیه صابون بوده اما از نظر PH کاملا متفاوت می باشند و قلیایی بسیار کمتری نسبت به صابون دارند و استفاده زیاد از ان ها برای پوست مشکلاتی  مانند خشکی و حساسیت و التهاب، ایجاد نمی کند. پن یک ماده پاک کننده شستشو است که برای درمان التهاب های ناشی از ادرار کودکان یا زخم بستر، درمان لک و آکنه و… استفاده می شود و از همه مهمتر روند گردش خون را نیز افزایش می دهد. در ادامه با انواع پن های صورت بیشتر اشنا شوید.پن صورت اوریاژ

انواع پن صورت

با آشنا شدن تفاوت پن و صابون، شاید الان بدنبال خرید پن مورد نظر خود باشید، اما باز ندانید که چه پنی را خریداری نمایید. در صورتی که مشکل پوست خود و نوع پوست خود را می دانید می توانید با خواندن این مقاله، پن مورد نظر را پیدا نمایید. حال اگر نوع پوست خود را نمی دانید، بهترین راه حل، مراجعه به  یک پزشک متخصص است که او به شما یک پن مناسب را معرفی نماید. پن ها دارای انواع مختلفی می باشند و به اشکال و رنگ های مختلف، توسط شرکت های مختلف داخلی و خارجی نیز به تولید می رسند. در حالت کلی 7 نوع پن داریم که در ادامه توضیح مختصری راجع به هر کدام از ان ها می دهم.

پن صورت روشن کننده

افرادی که بر روی پوست صورت خود دارای لکه ها و تیرگی هستند، برای روشن کردن پوست تیره و تمیز کردن پوست صورت خود می توانند از پن صورت روشن کننده استفاده نمایند. PH موجود در این پن، باعث خشکی یا چربی اضافه بر روی پوست نشده و پوست صورت را صاف و شفاف نیز می کند. از نکات مهم استفاده از پن روشن کننده، حفظ رطوبت بر روی پوست می شود.


پیشنهاد نویسنده: فاندیشن چیست؟


پن ضد لک

افرادی که دارای جوش هستند و یا قصد لایه برداری بر روی پوست خود دارند می توانند از پن ضد لک استفاده نمایند. از مهمترین موادی که در این پن استفاده شده است می توان به اسید لاکتیک، زینک سالیسسلات، ویتامین E و B5 نیز اشاره کرد. با استفاده از پن صورت ضد لک، سلول های مرده پوست، به خاطر لایه برداری از بین برده می شود و سعی کنید، بیش از 2 بار در روز از آن استفاده ننمایید.پن ضد لک

پن شستشوی پاک کننده

در صورتی که به دنبال شستشوی صورت خود از آلودگی و چربی های اضافه هستید، فرقی نمی کند که چه نوع پوستی دارید، می توانید از پن صورت پاک کننده استفاده نمایید. پن صورت پاک کننده، رطوبت پوست را حفظ کرده و دارای ویتامین E می باشد که با عوامل آسیب زا مقابله می کند. از مهمترین ویژگی های استفاده از پن پاک کننده، رفع چین وچروک هایی است که تازه بر روی پوست ایجاد شده اند.

پن صورت لایه بردار

افرادی که به دنبال یک لایه بردار خوب می گردند و تمایل دارند، پوستی جوان و شاداب داشته باشند، می توانند از این پن لایه بردار استفاده نمایند. اما از آنجاییکه محصولات لایه بردار یا اسکراب ها برای از بین بردن لایه های مرده مفید هستند، بهتر است که با یک پزشک مشورت نمایید.پن لایه بردار و اسکراب

پن ضد جوش

افرادی که مدام در حال جوش زدن هستند، یا دارای جوش های سر سیاه و یا جوش های سر سفید هستند، خرید پن ضد جوش به آن ها بسیار توصیه می شود. استفاده از پن ضد جوش نه تنها چربی ها را کنترل می کند، بلکه در درمان جوش، لک ها و منافذ باز پوست نیز موثر می باشد.

پن شستشوی پوست چرب

افرادی که دارای پوست چرب می باشند، می توانند از این نوع پن ها استفاده نمایند. پن شستشوی مخصوص پوست چرب، علاوه بر برطرف کردن جوش ها، به حفظ رطوبت و PH طبیعی پوست نیز کمک میکند و در درمان منافذ باز پوست نیز موثر است.پن غیر صابونی

پن رطوبت رسان

پن رطوبت رسان، برای افرادی که دارای پوستی خشک می باشند، بسیار مناسب می باشد. این پن به علت داشتن فرمولاسیون غیر صابونی خود قادر است که چربی پوست را حفظ نماید و حتی باعث آبرسانی به پوست و رساندن مواد مغذی نیز  شود.

آیا روش خاصی برای استفاده از پن وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که پن صورت هم مانند صابون به قصد از بین بردن چربی و آلودگی و پاکسازی پوست صورت روی کار آمده است و از روش خاصی برای استفاده از آن نیاز نیست. برای استفاده از پن صورت، ابتدا صورت خود را با مفداری آب گرم، مرطوب نمایید و پن مورد نظر را بر روی پوست خود بمالید تا کف نماید و سپس با آب سرد شستشو دهید و در اخر به آرامی پوست خود را خشک نمایید.


پیشنهاد نویسنده: برند استوری محصولات نیوآ


امیدوارم از این مقاله استفاده لازم را برده باشید، لطفا در صورت استفاده از هر گونه پن، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.