زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فاندیشن چیست و نحوه استفاده از آن

wordcamp
10,136
5 دقیقه
فاندیشن چیست و نحوه استفاده از آن

فاندیشن چیست و چه هدفی را دنبال می کند؟ عموما از فاندیشن (فوندیشن) یا زیر سازی آرایش، جهت پوشاندن عیوب و نواقص صورت مانند جای لک، زخم و آکنه و… استفاده می شود. استفاده از فوندیشن یا زیر ساز آرایشی که توسط یک سری محصولات آرایشی انجام می شود، صورت را مانند یک سنگ مرمر، زیبا و درخشان و بدون هر گونه نواقصی زیبا میکند. اما عموما نتیجه نهایی از زدن فاندیشن، چیزی نخواهد بود که ما انتظار داریم؛ چرا که صورت ما شبیه به یک ماسک گچی می شود که بسیار ترسناک و وحشتناک است. برای اینکه بتوانیم یک فوندیشن یا زیر سازی آرایش زیبا بر روی صورت خود ایجاد کنیم، در ادامه مقاله همراه ما باشید.


پیشنهاد نویسنده: معرفی بهترین مارک های پرایمر


روش استفاده از فاندیشن یا زیر سازی آرایش

برای اینکه بتوانید یک فاندیشن عالی، قبل از آرایش خود داشته باشید که هم یک زیر ساز خوب برای آرایش باشد و هم آرایش در مدت زمان طولانی تری بر روی پوست باقی بماند؛ باید طبق مراحل زیر، این عمل را انجام دهید:

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که آرایش خود را در شب پاک نمی کنید و یا در صورت پاک کردن، باز هم مقداری آرایش بر روی پوست شما باقی می ماند یا حتی پوستی چرب دارید، باید قبل از  استفاده از لوازم فاندیشن، صورت خود را با یک پد آرایشی یا پنبه به همراه پاک کننده های آرایشی که فاقد هرگونه چربی است، از هرگونه آلودگی پاک نمایید.

خرید محصولات پاک کننده های آرایشی

خرید پاک کننده های آرایشی

مرحله دوم: مرحله مقدماتی و آماده سازی فوندیشن

فاندیشن میتواند تمامی خطوط موجود بر روی پوست را محو نماید، البته گاهی اوقات به علت خطای شخص، ممکن است که فاندیشن ما چیزی نباشد که از اول انتظار داشتیم. اگر از  فوندیشن یا زیرسازی آرایش مات و سنگین استفاده می کنید، مطمئن باشید اگر درست استفاده شود، صورت نرم و یکدست خواهد بود، بدون اینکه احساس سنگینی و یا ریزش بر روی پوست داشته باشید. بعد از پاک کردن آرایش بر روی پوست، می توان از  یک مرطوب کننده یا آبرسان برای مرطوب کردن و هیدراته کردن صورت استفاده نمود. برای استفاده از لوسیون یا آبرسان ها، حتما به نوع پوست خود توجه داشته باشید و به مدت 5 تا 10 دقیقه به پوست خود استراحت دهید تا این مواد در پوست جذب شوند.

خزید کرم مرطوب کننده و آبرسان

خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست

مرحله سوم: شروع فاندیشن با کرم پودر

در این مرحله باید از فاندیشنی که دارای ویژگی هایی چون کرمی، دارای پوشش دهی متوسط و از همه مهمتر منطبق با پوست است، استفاده نمایید. اگر چنین فاندیشن یا کرم پودری که برای زیرسازی استفاده می شود، را ندارید، در ادامه چند فاندیشن خوب را برای پوست های مختلف به شما معرفی می کنیم. ابتدا 2 پمپ از فاندیشن کرمی را بر روی کف دست خود بزنید، سپس با استفاده از براش یا برس آرایشی مواد را از کف دست برداشته و به آرامی با یک ضربه به پوست صورت خود بزنید و شروع  آن ضربه، از مرکز صورت به سمت بیرون باشد. نگران این هم نباشید که این عمل را عالی انجام دهید. چرا که در مراحل بعدی، نواقص را برطرف خواهیم کرد.

خرید فاندیشن و کرم پودر

خرید کرم پودر و فاندیشن

مرحله چهارم: یکدست کردن فاندیشن با اسفنج

در این مرحله، برای اینکه فاندیشن بر روی پوست یکدست شود، از یک اسفنج که آب آن گرفته شده است،استفاده نمایید. اسفنج مورد نظر را بر روی بینی و دور چشم ها استفاده نمایید و مواد فاندیشن را بر روی پوست پخش نمایید. با این عمل، مواد باقی مانده از فاندیشن بر روی پوست پخش می شوند.

خرید افنج و پد آرایشی

خرید پد آرایشی و اسفنج


پیشنهاد نویسنده: محصولات بورژوا


مرحله پنجم: برطرف کردن عیوب با کانسیلر

اگر بر روی پوست صورت، جای زخم، آکنه یا قرمزی دارید که در مرحله قبل برطرف نشده است، می توانید با انگشت حلقه، مقداری از کانسیلر را بر روی محل مورد نظر بزنید و به مدت 5 دقیقه به آن استراحت دهید، سپس  با اسفنج، از قسمت نوک تیز آن شروع به پخش و ترکیب کردن کانسیلر بر روی پوست نمایید. بهتر است که از کانسیلر هایی که با نوع پوست و رنگ پوست هماهنگ هستند و قابلیت پوشش دهی زیادی بر روی پوست دارند، استفاده نمایید.

خرید کانسیلر

خرید کانسیلر

مرحله ششم:   مرتب و ست کردن فوندیشن بر روی پوست

برای اینکه فاندیشن و زیرسازی آرایش در مدت طولانی بر روی پوست باقی بماند و در نقاطی از پوست که عموما زودتر از بقیه نقاط چرب می شوند، مواد ریزش نداشته باشند، باید از یک براش بزرگ مثل براش کرم پودر استفاده نمایید. این براش را در داخل یک فیکساتور قرار داده و در تمامی نقاط صورت مانند بینی، چانه و پیشانی بچرخانید تا مواد موجود بر روی پوست علاوه بر یکدست شدن، در مدت زمان طولانی تری باقی بمانند.

خرید فیکساتور

خرید فیکساتور

مرحله هفتم: تحسین کردن صورت با فاندیشن

به شما تبریک می گوییم، با طی مراحل گفته شده توانستید، یک زیرسازی آرایش فوق العاده که در مدت زمان طولانی ریزش نداشته باشد را بر روی صورت خود ایجاد نمایید. در صورتی که از این روش استفاده کرده اید و از آن راضی بودید. این مقاله را به دیگران هم توصیه کنید.


پیشنهاد نویسنده: با اکسیژن درمانی، جوانسازی پوست را فراموش نکنید.