زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مقایسه اتو مو و برس حرارتی

wordcamp
1,756
7 دقیقه
مقایسه اتو مو و برس حرارتی

معمولاً افرادی که موهای مجعد یا فر دارند، به دنبال راهی برای صاف کردن موهای خود هستند. این افراد برای صاف کردن موهای خود باید از ابزاری مثل اتوی مو یا برس حرارتی استفاده کنند. در این مطلب، قصد داریم شما را با اتوی مو و برس حرارتی آشنا کنیم و مزایا و معایب هر یک را برشمریم. اگر به دنبال صاف کردن موهای خود هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اتوی مو چیست؟

اتوی مو یکی از بهترین ابزارها برای صاف کردن مو است. اتوی مو با استفاده از برق و گرم کردن صفحه‌هایی از جنس سرامیک، تیتانیوم و تورمالین، باعث صافی موها می‌شود. اتوی مو در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که انتخاب اتوی مورد نظر به حجم موهای شما بستگی دارد.

اتوی موی صاف
اتوی مو

اتو موهای سرامیکی، حرارت را به طور یک‌سان پخش می‌کنند و در نتیجه موهای شما آسیب کم‌تری می‌بینند. اتو موهای تیتانیومی نسبت به اتو موهای سرامیکی سریع‌تر گرم می‌شوند و حرارت را هم سریع‌تر منتقل می‌کنند. اگر به صورت دائم از اتوی مو استفاده می‌کنید، این مدل برای شما مناسب نیست. اتو موی تورمالیت نوع دیگری از اتو مو است که نام آن به دلیل بهره‌گیری از یک نوع سنگ معدنی به نام تورمالین گذاشته شده است. در این نوع اتو موها سنگ تورمالین را تکه کرده و روی صفحه‌های اتوی مو قرار می‌دهند. این سنگ موجب براق شدن و صاف شدن موهای شما می‌‌شود.

اگر به دنبال خرید اتوی مو هستید، می‌توانید یک اتوی موی با کیفیت را با بهترین قیمت از فروشگاه موتن‌رو تهیه کنید.

مزایای اتوی مو

به طور کلی اگر در استفاده از اتوی مو دقت لازم را داشته باشید و برخی نکات را رعایت کنید، استفاده از آن آسیبی برای موهای شما ایجاد نمی‌کند و یا حداقل باعث بروز کم‌ترین آسیب ممکن می‌شود. برای آشنایی با این نکات، مطلب نکات مهم اتو کشیدن مو را مطالعه کنید. توجه داشته باشید موهای سالم و طبیعی برخلاف موهای آسیب دیده و رنگ شده در اثر استفاده از اتوی مو و دیگر وسایلی که با گرما به مو حالت می‌دهند، کم‌تر دچار آسیب می‌شوند. از مهم‌ترین مزایای اتو مو، صاف کردن موها در کم‌ترین زمان و به راحت‌ترین شکل است.

معایب اتوی مو

استفاده‌ی دائم از اتوی مو به دلیل حرارت بالا و برخورد مستقیم با موها، معایبی نیز به همراه دارد. خشک شدن موها، موخوره، ریزش مو و تغییر جنس مو از جمله معایب استفاده از اتوی مو است.

برس حرارتی چیست؟

برس حرارتی مانند برس معمولی است با این تفاوت که برس‌های حرارتی، با استفاده از برق، حرارت ایجاد می‌کنند. حرارت ایجاد شده باعث صاف شدن موهای شما می‌شود. برس حرارتی همان‌گونه که از نامش پیدا است، موهای شما را برس می‌کشد و با کاربردی شبیه به اتوی مو و سشوار، موهای شما را صاف می‌کند.

برس حرارتی
برس حرارتی

برس حرارتی نیز چون اتوی مو، دارای سایزهای مختلفی است. سایزهای برس حرارتی به صورت باریک، متوسط و پهن است و با توجه به حجم و قد مو باید از بین این سایزها انتخاب کنید. (برس حرارتی باریک و متوسط برای موهای کوتاه استفاده می‌شوند.) این برس‌ها معمولاً از جنس تیتانیوم و سرامیک ساخته می‌شوند.

مزایای برس حرارتی

برای صاف کردن مو باید از اتوی مو یا برس حرارتی استفاده کنید اما هر کدام از این وسایل مزایا و معایبی دارند. در این بخش می‌خواهیم مزایای برس حرارتی را به شما بگوییم.

استفاده از برس‌های حرارتی بسیار ساده است و آسیب کم‌تری نسبت به سایر صاف کننده‌های مو ایجاد می‌کند. صاف کردن مو با برس حرارتی، زمان کم‌تری از شما می‌گیرد و موهای شما را وز نمی‌کند. مهم‌ترین ویژگی برس حرارتی، چند کاره بودن این محصول است. برس حرارتی علاوه بر صاف کردن مو، آن‌ها را شانه می‌کند و ظاهر زیباتری می‌بخشد.

اگر می‌خواهید برس حرارتی تهیه کنید و هنوز آشنایی کاملی با نحوه‌ی کارکرد و استفاده برس‌های حرارتی ندارید، خواندن مطلب نکاتی برای خرید بهترین برس حرارتی خالی از لطف نخواهد بود.

معایب برس حرارتی

به طور کلی برس حرارتی معایب زیادی ندارد و به دلیل آسیب کم‌تر به مو، نسبت به سایر حالت‌دهنده‌ها استفاده از برس حرارتی بیش‌تر توصیه می‌شود. با این‌حال از معایب برس حرارتی می‌توان گفت‌، حالت دهی کم‌تر نسبت به سایر حالت دهنده‌ها دارد و موها را کمتر صاف می‌کند. از دیگر مشکلات برس حرارتی این است که نمی‌توان از آن برای موهای بسیار فر استفاده کرد.

تفاوت اتوی مو و برس حرارتی

اگر شما هم موهای فر یا مجعد دارید و دوست دارید موهای خود را صاف کنید، احتمالاً در انتخاب اتوی مو یا برس حرارتی دچار تردید شده‌اید. انتخاب بین برس حرارتی یا اتوی مو به جنس، حجم و میزان صاف شدن موهای شما بستگی دارد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، کاربرد اتوی مو و برس حرارتی یک‌سان است. با این حال مزایا و معایب این دو محصول با یک‌دیگر تفاوت دارد. اتوی مو، موهای شما را بسیار صاف می‌کند. از طرف دیگر برس حرارتی آسیب کم‌تری به موهای شما می‌رساند و با شانه کردن موها، آنها را صاف و حالت دار می‌کند. از دیگر تفاوت‌های اتوی مو و برس حرارتی می‌توان به استفاده آسان‌تر برس حرارتی نسبت به اتوی مو اشاره کرد.

اتوی مو یا برس حرارتی
اتوی مو و برس حرارتی

مقایسه اتوی مو و برس حرارتی

برای مقایسه درست و اصولی بین اتوی مو یا برس حرارتی باید در نظر داشته باشید چه اندازه موهای خود را صاف می‌کنید و میزان استفاده از این محصولات برای شما چه‌قدر است. اگر می‌خواهید موهای خود را هر روز صاف کنید، بهتر است از برس حرارتی که آسیب کمتری به موهای شما می‌رساند، بهره ببرید. اگر هم می‌خواهید موهای شما کاملاً صاف باشد بهتر است اتوی مو را انتخاب کنید. سعی کنید اصول استفاده از اتوی مو را رعایت کرده و به صورت روزانه از آن استفاده نکنید.

خرید سشوار برس دار چرخشی پروسنس مدل 2710

سشوار برس دار چرخشی پروسنس دارای فناوری تولید یون و موتور AC

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس روبه‌رو کلیک کنید.

سخن پایانی

معمولاً افرادی که موهای فر و مجعد دارند، مایل هستند موهای خود را صاف کنند. برس حرارتی و اتوی مو دو وسیله‌ای هستند که برای این کار استفاده می‌شوند. این دو وسیله کاربرد یکسانی دارند و هر دو برق را به حرارت تبدیل کرده و موهای شما را صاف می‌کنند.

حالا احتمالاً این سوال برای شما ایجاد می‌شود که از بین اتوی مو یا برس حرارتی، کدام یک بهتر است؟ با این‌که این دو وسیله کاری تقریباً یکسان انجام می‌دهند اما هر یک از این دو مورد مزایا و معایبی دارند. شما برای انتخاب درست بین این دو وسیله باید با آن‌ها آشنا شوید و با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. اتوی مو باعث یک‌دستی و صاف شدن کامل موها می‌شود اما حرارت ایجاد شده توسط صفحه‌های اتوی مو در طولانی مدت به تارهای مو آسیب می‌زند. برس حرارتی نسبت به اتوی مو، آسیب کم‌تری به موها می‌زند و مانعی برای استفاده طولانی مدت ندارد. برس‌ها هم معایبی دارند؛ موها را کامل صاف نمی‌کنند و موج‌هایی به جا می‌گذارند.

سوالات پرتکرار

 اتوی مو چیست؟

اتوی مو یکی از بهترین ابزارها برای صاف کردن مو است که با استفاده از برق و گرم کردن صفحه‌هایی از جنس سرامیک، تیتانیوم و تورمالین موها را صاف می‌کند.

معایب اتوی مو چیست؟

خشک شدن موها، موخوره، ریزش مو و تغییر جنس مو.

برس حرارتی چیست؟

برس حرارتی مانند برس معمولی است با این تفاوت که برس‌های حرارتی، با استفاده از برق، حرارت ایجاد می‌کنند و موهای شما را صاف می‌کنند.

مزایای برس حرارتی چیست؟

استفاده از برس‌های حرارتی بسیار آسان و ساده است و آسیب کمتری نسبت به سایر صاف کننده‌های مو ایجاد می‌کند. صاف کردن مو با برس حرارتی زمان کمتری از شما می‌گیرد و موهای شما را وز نمی‌کند. مهم‌ترین ویژگی برس حرارتی چند کاره بودن این محصول است، که علاوه بر صاف کردن موهای شما را شانه هم می‌کند.