زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اسپری مو چیست؟ مزایا و معایب استفاده از اسپری مو و کاربرد آن

wordcamp
1,956
10 دقیقه
اسپری مو چیست؟ مزایا و معایب استفاده از اسپری مو و کاربرد آن

اسپری مو یکی از پرکاربردترین محصولات زیبایی و فرم‌دهی مو است. معمولا آرایشگاه‌ها از این محصول آرایشی بیشتر استفاده می‌کنند. اما اسپری مو چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض انواع اسپری مو چیست؟ اگر شما هم می‌خواهید بیشتر با این محصول آشنا شوید و خرید بهتری از محصولات آرایشی مو را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

اسپری مو چیست؟

اسپری مو چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض انواع اسپری مو چیست؟ اسپری مو یک محصول آرایشی برای فرم دهی و ثابت ماندن مو است. این محصول فرم موها را در برابر رطوبت و باد ثابت نگه‌می‌دارد. در نتیجه موهایتان در هر شرایط و در هر آب و هوا، ثابت و خوش فرم باقی می‌ماند. بنابراین بسیاری از آقایان، خانم‌ها و آرایشگرها از این محصول برای زیبایی و فرم‌دهی موها به صورت روزانه یا برای مهمانی استفاده می‌کنند.

کاربرد و مزایای اسپری مو چیست؟

کاربرد و مزایای اسپری مو

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که اسپری مو فقط برای ثابت ماندن و فرم دهی موها است و مانع حرکت موها در برابر باد و رطوبت هوا می‌شود. اما اسپری مو کاربرد و مزایای دیگری نیز به‌همراه دارد که می‌توانید با آن‌ها نیز آشنا شوید. برای مثال در صورتی که موهایتان بسیار صاف است و حجم چندانی ندارد یا موها به طور معمول کف سر می‌چسبد، اسپری مو به افزایش حجم و حالت دهی موها کمک می‌کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این محصول آرایشی، کاهش وز مو است. افرادی که موهایشان وز می‌کند، می‌توانند از اسپری مو برای حالت دهی موها بدون وز بهره‌مند شوند. از این جهت اگر می‌خواهید به یک مهمانی بروید، می‌توانید از اسپری مو برای از بین بردن وز مو استفاده کنید. علاوه بر این، اسپری مو باعث درخشان شدن و زیبایی موها می‌شود. بنابراین در صورتی که موهای کدری دارید، می‌توانید از انواع اسپری مو برای براق شدن موها استفاده کنید.

طرز استفاده از اسپری مو چگونه است؟

اگر می خواهید با طرز استفاده از اسپری مو آشنا شوید، توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از اسپری مو، حتماً موهایتان تمیز باشد و پیش از آن از ژل یا موس مو، استفاده نکرده باشید. اگر پیش از استفاده از اسپری مو، سر را با شامپوی مناسب جنس موهایتان بشویید، پس از استفاده از اسپری مو، موهایتان براق و زیبا خواهد شد.

نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید، خشک بودن موها پیش از استفاده از اسپری مو است. در صورت که موهایتان مرطوب یا خیس باشد، احتمالاً به نتیجه چندان دلخواهی پس از استفاده از این محصول زیبایی مو نخواهید رسید. چرا که اگر موها خیس یا مرطوب باشد، پس از استفاده از اسپری، دوباره حالت جدیدی پیدا می‌کند.

همچنین توصیه می‌کنیم موهایتان را محکم با حوله خشک نکنید. بهتر است حوله را دور موهایتان بپیچید و صبر کنید تا موها خشک شود. بنابراین این روش کمک می‌کند تا موهایتان وز نکند. همان طور که می‌دانید انواع اسپری مو در بازار زیاد است. از این جهت توصیه می‌کنیم اسپری مویی که مناسب جنس موهایتان است را انتخاب کنید. برای مثال برخی از برندهای این محصول، درخشش بیشتری به موها می‌بخشد و برخی دیگر قدرت بیشتری برای فرم دهی و ثابت کردن موها دارد.

برای استفاده از اسپری مو حتما آن را با فاصله از موهایتان قرار دهید. این فاصله باید از ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر باشد. در صورتی که اسپری مو را نزدیک موهایتان قرار دهید، ممکن است موها به هم بچسبند و حالت جذابی پیدا نکنند. همچنین اسپری را فقط به یک قسمت از موها نزنید و آن را به همه بخش‌های سر اسپری کنید.

توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از این محصول، آن را به خوبی تکان دهید تا ترکیباتش به خوبی اسپری شود. همچنین پس از اسپری به موها، چند ثانیه صبر کنید، نتیجه را ببینید و در صورتی که باز هم موها نیاز به اسپری داشت، دوباره از این محصول آرایشی مو استفاده کنید.

معایب استفاده از اسپری مو چیست؟

معایب استفاده از اسپری مو

حتی اگر بهترین اسپری مو مردانه یا زنانه را تهیه کرده‌اید، بهتر است زمان درست استفاده از اسپری مو را بدانید. معمولاً این محصول به موها آسیب نمی‌رساند؛ با این حال بهتر است بدانید افرادی که به صورت روزانه موهایشان را با شامپو می‌شویند، می‌توانند هر روز از اسپری مو استفاده کنند.

اما این مسئله تا زمانی مشکلی نخواهد داشت که جنس، حجم و بافت موهایتان سالم باشد. در صورتی که موهایتان خشک و چسبناک نیست، نگران استفاده از اسپری مو نباشید. علاوه براین، برخی از مردم نسبت به بو و مواد تشکیل دهنده این محصول حساسیت و آلرژی دارند؛ از این چه توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از اسپری مو، حتماً چشم و دهانتان را ببندید. در صورتی که اسپری مو را با فاصله از سر قرار دهید، مشکل چندانی برای مو پیش نخواهد آمد. با این حال اگر از اسپری مو به صورت روزانه استفاده می‌کنید، حتما روتین مراقبت از مو را برای داشتن موهایی سالم، فراموش نکنید.

معرفی انواع اسپری مو

همان‌طور که می‌دانید، اسپری مو انواع زیاد و متفاوتی دارد و شما می‌توانید در میان برندهای معروف داخلی و خارجی مراقبت از مو، بهترین محصول را مثل اسپری مو ‏بیول تهیه کنید. در ادامه مقاله به معرفی انواع اسپری مو و کاربرد هر یک می‌پردازیم تا خرید بهتری را تجربه کنید.

1. اسپری دوفاز مو

اسپری دوفاز مو، یک نوع اسپری برای مراقبت از موها است. این اسپری موها را نرم و درخشان می‌کند. اما کاربرد اصلی اسپری دوفاز مو، محافظت از مو در برابر حرارت است. بسیاری از افرادی که روزانه از سشوار و اتو مو استفاده می‌کنند، می‌توانند پیش از استفاده از دستگاه‌های حالت دهنده و حرارتی مو، از اسپری دو فاز مو بهره‌مند شوند.

اگر می‌خواهید با بهترین اسپری مو قبل از اتو آشنا شوید، می‌توانید سراغ برندهایی مثل دیپ سنس و لافارر بروید. معمولاً اسپری دو فاز مو از ترکیبات گیاهی، روغن‌های طبیعی و انواع ویتامین تهیه می‌شود. بنابراین موهایتان پس از استفاده از اسپری دوفاز مو، چرب و خشک نخواهد شد. اسپری دوفاز مو، به موها حالت می‌بخشد، از موها در برابر حرارت و نور خورشید محافظت می‌کند و مانع وز شدن موها میشود؛ با این حال بهتر است بدانید که اسپری دو فاز مو باعث ثابت ماندن موها در برابر باد نمی‌شود و ممکن است تکان بخورد.

۲. اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو

این محصول در گروه اسپری مو تقویت کننده قرار می‌گیرد‌. معمولاً اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو از ترکیبات گیاهی و ویتامین تهیه می‌شوند. از این جهت این نوع اسپری مو باعث تقویت و افزایش سلامت موها خواهد شد. یکی از کاربردهای اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو، باز کردن گره مو است.

معمولاً این محصول نیاز به آبکشی موها ندارد و مانع شکنندگی و بروز موخوره می‌شود. همچنین در صورتی که از دستگاه‌های حالت دهنده و حرارتی مو به صورت روزانه استفاده می‌کنید، این محصول می‌تواند مانع سوختن و خشک شدن موها شود. اسپری مو بیول و اسپری نرم کننده و حالت دهنده مو لافارر برندهای مناسبی برای افزایش سلامت و درخشندگی موها خواهند بود.

۳. اسپری نگهدارنده مو

اسپری مو

در این مقاله درباره اسپری نگهدارنده مو صحبت کردیم و با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شدیم. اسپری نگهدارنده مو که در ایران به نام تافت نیز معروف است، برای حالت دهی و ثابت ماندن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از اسپری‌های نگهدارنده مو، قدرت متفاوتی دارند. از این جهت شما می‌توانید با توجه به جنس و نیاز موهایتان، یک نوع مناسب و دلخواه اسپری نگهدارنده مو تهیه کنید.

برای مثال اگر می‌خواهید موهایتان ساعت‌ها ثابت باقی بماند و در رطوبت و باد حرکت نکند، می‌توانید اسپری نگهدارنده مو با قدرت نگهدارندگی ۵ انتخاب کنید. از معروف‌ترین برندهای اسپری نگهدارنده مو یا تافت مو می‌توان به برند قدیمی شوآرتزکف و سایوس اشاره کرد که هر یک کیفیت مناسبی دارند و جزو بهترین اسپری مو مردانه و زنانه هستند.

۴. اسپری شیر مو

یکی دیگر از انواع اسپری مو تقویت کننده، اسپری شیر است. معمولاً این اسپری مو مناسب درمان موهای آسیب دیده خواهد بود. چرا که این محصول موها را به صورت عمقی تغذیه می‌کند و مانع آسیب به موها، بروز موخوره و وز می‌شود. این محصول حاوی پروتئین است و تاثیرات منفی مواد رنگ مو و دکلره را ترمیم می‌کند. از برندهای معروف این محصول می‌توان به اسپری شیر مو فاربن و مارال اشاره کرد. با این حال بهتر است بدانید اگرچه این محصول به موها فرم می‌بخشند، اما باعث ثابت ماندن فرم موها نمی‌شود.

۵. اسپری ضد گره مو

معمولاً موهایی که تار نازکی دارند یا خشک و آسیب دیده هستند، بیشتر در معرض گره خوردن قرار می‌گیرند. اسپری ضد گره مو، یک نوع آبرسان مو، تقویت کننده و ترمیم کننده موهای آسیب دیده است. معمولاً در تهیه این محصول مراقبت از مو، از انواع ویتامین و مواد مفید برای مو استفاده می‌شود.

این نوع اسپری یک نوع محافظ در برابر آسیب‌های احتمالی مثل حرارت اتو مو، آلودگی هوا یا تماس نور خورشید با مو است. از بهترین برندهای اسپری ضد گره مو می‌توان به اسپری مو بیول و اسپری مو نلی اشاره کرد که هر یک جزو بهترین اسپری مو قبل از اتو نیز هستند.

سوالات متداول از اسپری مو

در صورتی که می‌‌خواهید خرید بهترین اسپری مو را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم به این سوالات توجه کنید تا اطلاعات بیشتری از این محصول پیدا کنید. در واقع هر چه اطلاعات شما از یک محصول مراقبتی پوست و مو بیشتر باشد، به افزایش سلامت خود کمک بیشتری خواهید کرد.

آیا اسپری مو باعث آسیب به مو می‌شود؟

در صورتی که از اسپری مو به صورت روزانه استفاده می‌کنید، باید موهایتان را هر روز بشویید. همچنین سعی کنید روتین مراقبت از مو داشته باشید تا موهایتان سلامت باقی بماند. توصیه می‌کنیم اسپری مو را با فاصله از موها قرار دهید و هنگام استفاده، چشم‌ها و دهان خود را ببندید. در صورتی که موهایتان پس از استفاده از اسپری نگهدارنده مو خشک شده است، توصیه می‌کنیم از این محصول به صورت روزانه استفاده نکنید. اما به طور کلی، اسپری مو آسیب چندانی به موها وارد نخواهد کرد.

آیا اسپری مو باعث تقویت موها می‌شود؟

اسپری مو، تنوع زیادی دارد. اسپری نگهدارنده مو که به عنوان تافت از آن یاد می‌شود، باعث تقویت و افزایش سلامت موها نمی‌شود، اما موها را خوش حالت می‌کند. اگر می‌خواهید موهایتان تقویت شود، باید از اسپری تقویت کننده مو استفاده کنید که ساختار و کاربرد متفاوتی با اسپری نگهدارنده مو دارد.

مزیای استفاده از اسپری مو چیست؟

اسپری نگهدارنده مو، باعث ثابت ماندن موها در برابر رطوبت و باد می‌شود. در صورتی که موهایتان وز می‌کند یا می‌خواهید برای یک مهمانی، فرم موهایتان ثابت باقی بماند، می‌توانید از اسپری نگهدارنده مو یا تافت استفاده کنید.