زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مهم‌ ترین تکنیک ها و نکات آرایش مهمانی شب

wordcamp
546
10 دقیقه
مهم‌ ترین تکنیک ها و نکات آرایش مهمانی شب

همان‌طور که می‌دانید، مدل میکاپ روز با میکاپ شب متفاوت است. معمولا آرایش مهمانی شب کمی غلیظ‌تر و درخشان‌تر است. در صورتی که آرایش روز، مات و ساده‌تر است. بنابراین در این مقاله قصد داریم مهم ترین تکنیک ها و نکات آرایش مهمانی شب را توضیح دهیم تا شما میکاپی زیبا و جذاب‌تر از همیشه را تجربه کنید.

تکنیک‌های آرایش مهمانی شب

تفاوت‌ میکاپ روز و شب باعث شده تا تکنیک‌های آرایش مهمانی شب نیز متفاوت باشد. معمولا در آرایش مخصوص مراسم، زیر سازی پوست اهمیت بیشتری دارد. همچنین میزان میکاپ چشم و لب بیشتر و درخشان‌تر است. بنابراین در ادامه مقاله به روش‌های آرایش مهمانی شب بیشتر می‌پردازیم.

آرایش صورت برای مهمانی شب

به منظور آرایش صورت برای مهمانی شب، ابتدا شما باید پوستتان را آماده کنید. بنابراین در مرحله اول، پوست را با آب و ژل شستشوی صورت به خوبی بشویید. شستن صورت باعث می‌شود که آلودگی و چربی اضافه از پوست پاک شود. در این صورت میکاپ، بهتر روی پوست قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید روش‌های آرایش مهمانی شب را به درستی انجام دهید، از ماسک ورقه‌ای آبرسان استفاده کنید. ماسک آبرسان کمک بسزایی در افزایش رطوبت پوست می‌کند. بنابراین کرم پودر روی پوست ورقه ورقه یا به اصطلاح ماسیده و کیکی نمی‌شود.

پس از 15 تا 20 دقیقه می‌توانید مراحل آرایش مخصوص مهمانی را شروع کنید. در این مرحله از کرم مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید. همچنین استفاده از کرم آبرسان نیز یک انتخاب مناسب خواهد بود. پس از آن، استفاده از پرایمر را فراموش نکنید. بسیاری از خانم‌ها توجهی به فواید پرایمر ندارند.

در صورتی که استفاده از پرایمر، جزء مهم‌ترین تکنیک‌های آرایش مهمانی شب است. چرا که میزان ماندگاری آرایشتان بیشتر می‌شود و آرایش روی پوست ماسیده نمی‌شود. با این حال از پرایمر به میزان کم استفاده کنید. پس از آن به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا کرم مرطوب کننده و پرایمر به خوبی جذب پوست شود.

کرم پودر برای آرایش شب

اگر برای میکاپ روز از کرم پودر سبک مثل BB کرم یا CC کرم استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم یک کرم پودر متفاوت برای میکاپ شب انتخاب کنید. معمولا کرم پودر برای آرایش شب پوشانندگی بالا دارد و چندان سبک نیست.

اما تکنیک‌های آرایش مهمانی شب چگونه است تا کرم پودر با پوشانندگی بالا روی پوست، به اصطلاح بخوابد و ورقه ورقه نشود؟ پیش از این گفتیم که در آرایش مخصوص مهمانی شب، حتما از کرم مرطوب کننده و پرایمر استفاده کنید. این روش کمک می‌‌کند تا کرم پودر کیکی نشود.

همچنین به جای براش، از اسفنج یا بِلِندِر استفاده کنید. بلندر ردی از خود به جای نمی‌گذارد و میزان پوشانندگی کرم پودر را نیز بیشتر می‌کند. یکی از ترفندهای ماندگاری بیشتر کرم پودر روی صورت این است که اسفنج را کمی مرطوب کنید. اسفنج مرطوب باعث می‌شود که کرم پودر به خوبی روی پوست صورت قرار بگیرید و حالت طبیعی پیدا کند.

یکی از برندهایی که می‌توانید برای کرم پودر میکاپ شب استفاده کنید، کرم پودر 25 ساعته ریمل لندن مدل Lasting Finish است. این کرم پودر پوشانندگی بالا و سریعی دارد و ضد تعریق است. همچنین این کرم پودر ریمل لندن، روی پوست خشک و ورقه‌ورقه نمی‌شود.

کرم پودر 25 ساعته ریمل لندن مدل Lasting Finish

کانسیلر و کانتور را فراموش نکنید

اگر در میکاپ روز سراغ کانسیلر و کانتور نمی‌روید، در آرایش مخصوص مراسم، کانسیلر و کانتور را فراموش نکنید. از روش‌های آرایش مهمانی شب می‌توان به لیفت صورت اشاره کرد. بنابراین به جای آن که زیر چشمتان را با کانسیلر پُر و سفید کنید، آن را به صورت چند نقطه زیر چشم و یک خط کوتاه در امتداد چشم به سمت پیشانی بکشید.

برای لیفت صورت با کانتور، یک خط مورب روی گونه و چند نقطه روی پیشانی ایجاد کنید. سپس با کمک اسفنج مرطوب، کانسیلر و کانتور را محو کنید. بنابراین با این ترفند آرایشی، صورتتان جوان‌تر و لیفت می‌شود.

نحوه کانتور کردن صورت
نحوه کانتور کردن صورت

آرایش چشم مهمانی شب

برای آرایش چشم مهمانی شب، شجاع‌تر از همیشه باشید. بنابراین استفاده از رنگ‌ سایه چشم مشکی، قهوه‌ای، طلایی، برنز، سماقی، خاکستری و کرم را در اولویت قرار دهید. معمولا آرایش چشم مهمانی شب به دو مدل آرایش چشم اسموکی و آرایش چشم درشت تقسیم می‌شود.

آرایش چشم اسموکی

برای آرایش چشم اسموکی، ابتدا به پلک پرایمر و کرم پودر بزنید. سپس از گوشه چشم کنار بینی از رنگ ملایم تا تیره استفاده کنید. برای مثال ابتدا سایه رنگ سفید را در گوشه چشم بزنید. در میانه پلک از سایه چشم کرم استفاده کنید و در گوشه چشم، سایه چشم مشکی یا طوسی را انتخاب کنید.

برای آرایش چشم دودی، سایه مشکی یا طوسی را مثل خط چشم گوشه چشم بکشید و آن را با براش محو کنید. برای درشت‌تر شدن چشم، کمی سایه قهوه‌ای، زیر چشمتان بزنید و آن را با براش نرم محو کنید. در نهایت خط چشم کشیده یا گربه‌ای بکشید. توجه داشته باشید که داخل چشمتان را سیاه نکنید.

آرایش چشم درشت

برای آرایش چشم درشت و بزرگ‌تر کردن چشم‌ها، پس از پرایمر و کرم پودر، سراغ سه رنگ سایه سفید براق، طلایی (یا برنز) و قهوه‌ای بروید. ابتدا سایه سفید را گوشه چشم کنار بینی بزنید. سپس سایه قهوه‌ای را به صورت زیر ساخت، از میانه تا کناره چشم بزنید. سایه قهوه‌ای را می‌توانید همچون خط چشم کشیده هم بکشید تا چشم‌ها کشیده‌تر شوند. سپس سایه طلایی، سماقی یا برنز را در میانه پلک استفاده کنید.

ترفند درشت کردن چشم این است که داخل چشم خط چشم نکنید. همچنین خط چشم کشیده و خط چشم گربه‌ای یا روباهی، چشم را درشت‌تر می‌کند. در نهایت مژه مصنوعی طبیعی استفاده کنید و کمی روی آن ریمل بزنید تا مژه‌ها طبیعی‌تر شود.

اگر به فکر خرید پالت سایه هستید که برای میکاپ روز و آرایش شب مناسب باشد، پالت سایه فراروسی مدل Absolute یک انتخاب مناسب است. چرا که این پالت سایه شامل رنگ‌های مات و شاین است و پیگمنت (رنگدانه) و ماندگاری بالایی دارد.

پالت سایه فراروسی مدل Absolute

رژلب برای آرایش شب

در آرایش روز از رژلب مات در رنگ‌های ملایمی مثل صورتی، گوشتی، نود یا کالباسی استفاده می‌کنند. همچنین برخی ترجیح می‌دهند در آرایش روز، تنها از بالم لب رنگی استفاده کنند. اما رنگ رژلب به تنهایی می‌تواند مدل میکاپ شما را از آرایش روز به مدل آرایش شب تغییر دهد.

معمولا رنگ رژلب برای میکاپ شب تیره‌تر است. رژلب قرمز، آلبالویی، قهوه‌ای، جگری و زرشکی، یک انتخاب مناسب برای میکاپ شب خواهد بود. در واقع رنگ تیره رژلب باعث می‌شود که چشم‌ها نیز درخشان‌تر به نظر برسند.

رژلب

ترفند آرایش لب

ترفند آرایش لب برای مهمانی شب بسیار ساده است. اگر می‌خواهید رنگدانه و میزان ماندگاری رژلب بیشتر شود، همام کرم پودری که به پوست صورت می‌زنید را به پوست لب نیز با کمک اسفنج مرطوب بزنید. سپس از آن خط لب هم رنگ با رژلب انتخاب و اندازه و فرم لب را مشخص کنید.

پس از آن، رژلب بزنید و دوباره خطوط لب را با کمک خط لب صاف و طبیعی کنید. معمولا در آرایش لب برای مراسم شب، از رژلب شاین استفاده می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید روی رژلب کمی برق لب نیز استفاده کنید. اما توصیه می‌کنیم رژلبی که تهیه می‌کنید، درخشان و شاین باشد، چرا که ممکن است برق لب، میکاپ لب را خراب کند یا باعث چسبناک شدن لب‌ها شود.

همان‌طور که می‌دانید، رژلب میبلین، یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین مارک رژلب در ایران است. چرا که این برند آرایشی، کیفیت بالایی نسبت به قیمتش دارد. پالت رژلب 8 رنگ میبلین، یک انتخاب مناسب برای میکاپ شب و روز است. چرا که این پالت رژلب، تنوع رنگی بالایی دارد. همچنین میزان بافت رژلب میبلین نرم و سبک است و رنگدانه بالایی نیز به همراه دارد.

در مهمانی شب، بدرخشید

در مهمانی شب بدرخشید و استفاده از هایلایتر را فراموش نکنید. البته استفاده از هایلایتر نیز باید به میزان کافی باشد تا هارمونی میکاپ شب از بین نرود. بنابراین یک قلمو یا براش نازک بردارید و روی تیغه گونه را کمی با هایلایتر درخشان کنید.

همچنین شما می‌توانید از هایلایتر روی نوک و تیغه بینی نیز استفاده می‌شود. بنابراین پس از کانتورینگ بینی، می‌توانید فرم بینی را با هایلایتر جذاب‌تر کنید. هایلاتر جلوه آرایش را جذاب‌تر می‌کند، با این حال توصیه می‌کنیم در استفاده از آن افراط نکنید.

ترفند آرایش مخصوص مهمانی شب

ترفند آرایش مخصوص مهمانی شب باید به گونه‌ای باشد که میزان ماندگاری میکاپ را بیشتر شود. در صورتی که میزان تعریق صورتتان زیاد است، توصیه می‌کنیم حتما از اسپری فیکس آرایش استفاده کنید. اسپری فیکس باعث می‌شود که حتی زمان تعریق هم میکاپ صورتتان ثابت باقی بماند.

ترفند آرایش مخصوص مهمانی شب باید به گونه‌ای باشد که میزان ماندگاری میکاپ را بیشتر شود. در صورتی که میزان تعریق صورتتان زیاد است، توصیه می‌کنیم حتما از اسپری فیکس آرایش استفاده کنید. اسپری فیکس باعث می‌شود که حتی زمان تعریق هم میکاپ صورتتان ثابت باقی بماند.

سخن آخر

معمولا میکاپ شب از میکاپ روز تیره‌تر و به اصطلاح غلیظ‌تر و سنگین‌تر است. در میکاپ مهمانی شب، از استفاده از سایه اسموکی و رژلب تیره نترسید. با این حال توصیه می‌کنیم آرایشتان هارمونی داشته باشد. برای مثال، اگر آرایش چشمتان زیاد است، رنگ ملایم‌تری برای آرایش لب انتخاب کنید. و بالعکس، اگر رژلب قرمز تیره، قهوه‌ای یا رژلب تیره انتخاب کردید، بهتر است آرایش چشمتان ملایم‌تر باشد.

سوالات متداول از مهم‌ترین تکنیک‌ها و نکات آرایش مهمانی شب

بررسی مهم‌ترین تکنیک‌ها و نکات آرایش مهمانی کمک می‌کند تا آرایشتان زیباتر و چشمگیرتر شود. همیشه میکاپ زیبا و کامل برای مراسم شب، به معنای آرایش عروس یا آرایش غلیظ و بدون هارمونی نیست. گاهی میکاپ ملایم نیز می‌تواند یک انتخاب جذاب برای مدل آرایش شب باشد.

چگونه صورتمان را برای مهمانی شبانه آرایش کنیم؟

اگر می‌خواهید ماندگاری میکاپ صورت برای مهمانی شبانه بیشتر شود، حتما پیش از استفاده از کرم پودر، از پرایمر استفاده کنید. همچنین استفاده از کرم پودر با پوشانندگی بالا در این مراسم‌ها، مانعی ندارد. استفاده از رژلب تیره و سایه نیز به آرایشتان ظاهری جذاب می‌بخشد. همچنین توصیه می‌کنیم پس از میکاپ، از اسپری فیکس استفاده کنید.

آرایش چشم مخصوص مهمانی شبانه چگونه است؟

معمولا در میکاپ روز از سایه چشم روشن مثل صورتی، هلویی و کرم استفاده می‌شود. اما آرایش چشم مهمانی شبانه متفاوت است. از این جهت بهتر است از سایه چشم تیره مثل مشکی، قهوه‌ای و رنگ‌های شاین و اکلیلی استفاده کنید. برای آرایش چشم مخصوص مهمانی شبانه می‌توانید از مژه مصنوعی هم بهره‌مند شوید.

مهم‌ترین تکنیک‌های آرایش شبانه چیست؟

معمولا در مهمانی شبانه، پوست صورت دچار تعریق می‌شود. تعریق، آرایش صورت را ورقه ورقه یا به اصطلاح کیکی می‌کند. بنابرای مهم‌ترین تکنیک‌های آرایش شبانه، فیکس کردن میکاپ است. سعی کنید از سایه چشمی که حاوی فیکساتور است، استفاده کنید. همچنین بهتر است برای آرایش شب، سراغ لوازم آرایش چرب و کرمی نروید. برای مثال مداد چشم چرب مناسب میکاپ شب نیست، چرا که به سرعت و همراه با تعریق پاک می‌شود. کرم پودر 24 ساعته و استفاده از پودر بیک نیز به ماندگاری میکاپ کمک بسزایی می‌کند.

بهترین رنگ رژلب برای آرایش شب چیست؟

بهترین رنگ رژلب برای آرایش شب، رنگ‌های تیره است. رنگ‌هایی مثل قرمز تیره، آلبالویی، جگری، کالباسی تیره و قهوه‌ای، انتخاب مناسب‌تری برای میکاپ شب هستند.