زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش مخصوص مراسم عزاداری + آموزش میکاپ برای مراسم ختم

wordcamp
2,237
8 دقیقه
آرایش مخصوص مراسم عزاداری + آموزش میکاپ برای مراسم ختم

اگر اخیرا عزیزی را از دست داده‌اید و حالا قصد دارید برای مراسم ختم و عزاداری حاضر شوید، همراه ما باشید. در این مقاله روتین آرایش مخصوص مراسم عزاداری را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین،‌ نکاتی برای تثبیت آرایش و جلوگیری از بهم ریختن آن بعد از گریه را بررسی خواهیم کرد.

پایه های اصلی آرایش مخصوص مراسم عزاداری

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، قرار است در این مقاله میکاپ ساده و مناسب مراسم ختم و عزاداری را به شما آموزش بدهیم. معمولا میکاپ‌های ساده، ملایم وسریع برای این مراسم‌ها و مجالس مناسب‌ترند. همچنین، در چنین موقعیت‌هایی هدف این نیست که توجه افراد دیگر را به خودتان جلب کنید. گام‌به‌گام آماده شدن برای این مراسم را با هم بررسی و اجرا می‌کنیم.

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: زیرسازی

مانند هر سبک دیگری از آرایش و میکاپ، در اولین مرحله سراغ زیرسازی بروید. اول از همه مقدار مناسبی کرم ضدآفتاب به صورت‌تان بزنید. در مرحله بعدی،‌ یک کرم پودر با ماندگاری بالا انتخاب و سپس روی صورت به خوبی پخش کنید. توجه داشته باشید که حتما از کرم پودرهایی استفاده کنید که ضدآب یا با ماندگاری بالا باشند. در غیر این صورت، میکاپ شما پس از اولین قطرات اشک خراب می‌شود و ظاهری شلخته و نازیبا برای شما باقی می‌گذارد. از دیگر مزیت‌های این نوع کرم پودر این است که به راحتی همراه دستمال‌کاغذی از روی پوست پاک نمی‌شود.

کرم پودر اوریفلیم سری OnColour مناسب انواع پوست حجم 30 میل
کرم پودر اوریفلیم سری OnColour مناسب انواع پوست حجم 30 میل

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: استاده از برنزر

از آن‌جایی که لازم است در زمان صرفه‌جویی کنید و زود آماده شوید، می‌توانید برنزر را جایگزین کانتور کنید. بر همین اساس، می‌توانید برای رنگ‌و‌لعاب دادن به آرایش مخصوص مراسم عزاداری، از یک برنزر متناسب با رنگ پوست‌تان استفاده کنید. هنگام استفاده کردن از این آیتم احتیاط کنید تا نتیجه کار رضایت‌بخش باشد. مقدار کمی از برنزر را زیر استخوان گونه‌تان بزنید و خوب بلند کنید تا به صورت یه خط صاف و نامتعارف باقی نماند.

استفاده از برنزر برای زاویه‌سازی صورت
استفاده از برنزر برای زاویه‌سازی صورت

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: روح بخشیدن به صورت با رژ گونه

اگر نمی‌خواهید که ظاهر رنگ‌پریده و بی‌حالی داشته باشید،‌ می‌توانید از مقدار کمی رژ گونه استفاده کنید. اما شرط استفاده از این آیتم برای آرایش مخصوص مراسم عزاداری این است که فقط از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید. همچنین، رژ گونه به شکل مکمل برنزر در این سبک از آرایش عمل می‌کند و چهره شما حالت طبیعی‌تری به خودش می‌گیرد. در صورت نیاز، می‌توانید مقدار کمی نیز هایلایتر به سیب گونه‌هایتان بزنید. برای طبیعی‌تر بودن نتیجه نهایی، این کار را با نوک انگشتان‌تان انجام دهید.

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: پودر فیکس را فراموش کنید!

بله! برای آرایش مخصوص عزاداری لازم نیست از پودر فیکس استفاده کنید. اگر در طول مراسم گریه کنید و اشک بریزید، پودر فیکس از روی صورت‌تان پاک خواهد شد. اما مشکل فقط این نیست! بلافاصله پس از گریه کردن، رد اشک روی صورت شما باقی خواهد ماند. این باعث می‌شود که ظاهر شما بهم‌ریخته و کثیف به نظر برسد. اگر از کرم پودر با ماندگاری بالا استفاده می‌کنید،‌ با خیال راحت از این گزینه عبور کنید.

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: آرایش چشم

حالا که با اصول کلی و پایه آرایش مخصوص عزاداری آشنا شدیم، بهتر است نگاهی به ایده‌‌‌‌‌‌های آٰرایش چشم متناسب با این مجالس و مراسم داشته باشیم. اجرا کردن آرایش چشم برای مراسم عزا کاملا اختیاری و سلیقه‌ای است. بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند چشم‌های خود را میکاپ نکنند و برخی به یک آرایش چشم ملایم بسنده می‌کنند. در ادامه، بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: رسیدگی به ابروها

برخی از بانوان ترجیح می‌دهند برای آرایش مخصوص مراسم عزاداری، از آرایش ملایم چشم کمک بگیرند تا بهتر به نظر برسند. اگر نمی‌خواهید با میکاپ‌تان توجه زیادی به خود جلب کنید، می‌توانید به وضعیت ابروها رسیدگی کنید. در ابتدا، ابروها را به دقت مرتب کنید. اگر نیاز می‌بینید، از قیچی ابرو برای کوتاه کردن آن‌ها کمک بگیرید. در مرحله بعدی، با کمک مداد ابروی متناسب با رنگ موهای طبیعی خود، اقدام به پر کردن فضاهای خالی کنید. فوت کوزه‌گری کشیدن ابرو با مداد این است که نباید مداد را به پوست‌تان فشار دهید. خیلی آرام و نرم، داخل ابروها را هاشور بزنید تا چهره شما از حالت طبیعی خارج نشود.

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: زیباسازی ابروها
آرایش مخصوص مراسم عزاداری: زیباسازی ابروها

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: مژه های بی نقص

از معجزات دنیای آرایش و زیبایی، می‌توانیم به ریمل و تاثیر شگفت‌انگیز آن اشاره کنیم. اطمینان داشته باشید که در هر شرایطی باشید، ریمل زدن چهره شما را تا چندین برابر زیباتر می‌کند. از همین روی،‌ این آیتم انتخاب مناسب و هوشمندانه‌ای برای مراسم عزاداری به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید برای مجلس ختم یا عزاداری آماده شوید، حتما از ریمل‌های ضدآب استفاده کنید تا بر اثر گریه پاک نشوند و صورت شما را کثیف نکنند. جدای از بحث خراب شدن آرایش، اگر از ریمل ضدآب استفاده نکنید، در صورت گریه کردن ریمل وارد چشم شده و باعث سوزش و خارش می‌شود.

ریمل ضد آب اوریفلیم سری دوان مدل Tremendous حجم 10 میل
ریمل ضد آب اوریفلیم سری دوان مدل Tremendous حجم 10 میل

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: رژ لب بزنم؟

رژ لب زدن در چنین مراسمی رواج زیادی ندارد. با این حال، می‌توانید از رنگ‌های نود وطبیعی برای لب‌های خود استفاده کنید. رژ لب‌های جامد بهترین گزینه برای آرایش مخصوص مراسم عزاداری هستند. یادتان نرود که قبل از رژ زدن،‌ از بالم لب برای هیدراته نگه داشتن لب‌ها استفاده کنید.

آرایش مخصوص مراسم عزاداری: ترفندهای ثابت نگه داشتن میکاپ

این خواسته زیادی نیست اگر بخواهید آرایش مخصوص مراسم عزاداری شما تا مدت زیادی روی صورت باقی بماند و خراب نشود. در واقع، چون فرصت و امکان ترمیم و شارژ کردن آرایش در میانه روز وجود ندارد، باید به دنبال ترفندهای ماندگار کردن میکاپ باشید. تعدادی از ترفندهای آرایش مجلس ختم و آرایش مناسب مجالس عزا را در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

  • حتما از پرایمر استفاده کنید. پرایمر کمک می‌کند تا میکاپ ساعات زیادی روی پوست شما بماند و تغییری نکند. به علاوه، استفاده از این محصول به صاف و یک‌دست به نظر رسیدن پوست شما نیز کمک فراوانی می‌کند. پرایمرهایی با پایه آب بهترین گزینه به شمار می‌روند.
  • برای داشتن آرایش چشم بی‌نقص و ماندگار هم می‌توانید از پرایمر استفاده کنید! قبل از سایه زدن، مقداری پرایمر به پلک‌ها بزنید و خوب بلند کنید.
  • اگر ریمل ضدآب در اختیار ندارید یا به ریمل حساسیت دارید، از مژه مصنوعی‌های دانه‌ای کمک بگیرید تا برای مدت طولانی‌تری آراسته باقی بمانید.
  • کاری به لوازم‌آرایش با پایه روغن نداشته باشید! این نوع از انواع لوازم آرایش خیلی زود از روی صورت پاک می‌شوند و بعد از عرق کردن یا پس از برخورد با آب، پاک می‌شوند.
  • قبل از کرم پودر زدن، آن را با پودر فیکس مخلوط کنید تا ماندگاری بیش‌تری داشته باشد.
  • قبل از سایه زدن، براش مخصوص‌تان را به محلول اسپری فیکساتور آغشته کنید. در این صورت سایه شما پس از مدتی نمی‌ریزد و خراب نمی‌شود.
  • می‌توانید ترکیب رژ لب و پودر فیکس یا پرایمر را جایگزین رژ گونه‌های پودری کنید.
  • حالا نوبت لب‌هاست. برای ماندگار کردن رژ لب، بلافاصله پس از رژ زدن یک دستمال کاغذی روی لب‌‌‌ها قرار دهید. سپس، با پنکیک یا پودر بچه و یا حتی پودر فیکس روی برجستگی لب‌ها را کاور کنید. در آخرین نوبت، دستمال را بردارید و یک لایه دیگر رژ بزنید.
  • اسپری فیکساتور را فراموش نکنید‍! اسپری را به شکل حرف ایکس روی صورت خود بزنید. دقت داشته باشید که این کار را هنگامی که چشم‌های خود را بسته‌اید انجام دهید.
  • تا جایی که می‌توانید از لمس کردن صورت خود پرهیز کنید.

سوالات متداول

بهترین رنگ رژ برای آرایش مخصوص عزاداری چیست؟

بهترین و مناسب‌ترین رنگ برای چنین مراسمی، رنگ طبیعی یا نود است. به هیچ عنوان از رنگ‌های جیغ و پررنگ مانند قرمز، بنفش و سرخابی استفاده نکنید.

استفاده از برق لب برای این مراسم مناسب است؟

اگر برق لب انتخابی شما، گلیتر نداشته باشد، استفاده از آن مانع و محدودیتی ندارد.

چه رنگ لاکی برای مراسم عزاداری و ختم مناسب‌تر است؟

رنگ لاک جیغ و شب‌رنگ برای چنین مراسمی یک اشتباه محض است! پیشنهاد ما به شما رنگ‌های گوشتی و نود هستند که توجه خاصی به خود جلب نمی‌کنند.