زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نحوه صحیح رژگونه زدن برای جذابیت بیشتر

wordcamp
2,407
7 دقیقه
نحوه صحیح رژگونه زدن برای جذابیت بیشتر

برای اینکه آرایش صورتتان تکمیل شود و ظاهر شاداب و جوان‌تری داشته باشید، استفاده از رژگونه توصیه می‌شود. رژگونه یکی از اجزای آرایشی مهم است که باید با دقت زیادی از آن استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه می‌تواند تمام زحمات شما را خراب کند. نکته مهم این است که برای انتخاب و خرید رژگونه مناسب و نحوه استفاده از آن باید فرم صورت و رنگ پوست را در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم بفهمیم چگونه رژگونه بزنیم یا به اصطلاح نحوه صحیح رژگونه زدن چگونه است؟ تا صورتی جذاب و برجسته‌‌تر داشته باشیم.

رژگونه زدن فقط ایجاد جلوه قرمزی یا سرخی بر روی گونه‌ها نیست. بسیاری از متخصصین آرایش معتقدند در هر سبک آرایشی اعم از ساده و روزانه، ملایم و یا غلیظ، رژگونه باید مورد استفاده قرار بگیرد تا صورت شادابی و نشاط بیشتری داشته باشد.

انواع رژگونه

انواع رژگونه و نحوه صحیح رژگونه زدن
انواع رژگونه

رژگونه در انواع پودری، کرمی و ژله‌ای تولید می‌شوند که هر فردی باید با توجه به نوع پوست خود آنها را تهیه نماید. اگر پوست صورتتان چرب است، رژگونه‌های پودری و ژله‌ای برای شما ایده‌آل محسوب می‌شوند. اما در صورتی که از پوستی خشک برخوردارید، رژگونه‌های کرمی سازگاری بهتری با پوست شما خواهند داشت.

رژگونه‌های پودری به پوست حالت ابریشمی داده و ظاهر آن را مات می‌کند. این نوع از رژگونه‌ها بهترین سازگاری با پوست‌های چرب را ارائه داده و حتی تا چندین ساعت بدون نیاز به تجدید، بر روی صورت شما باقی خواهند ماند.

چگونه فرم صورتتان را تشخیص دهید؟

برای تشخیص فرم صورت باید با استفاده از یک متر، قلم و کاغذ عرض صورت خود را اندازه بگیرید. عرض صورت شامل اندازه پیشانی، گونه‌ها و چانه شده و برای اندازه‌گیری باید عریض‌ترین قسمت آنها را در نظر بگیرید. طول صورت، قسمت پیشانی تا چانه را نیز اندازه بگیرید.

  • عرض پیشانی، گونه‌ها و چانه تقریبا برابر، فرم صورت مربعی
  • طول صورت (پیشانی تا چانه) برابر با فاصله بین گونه‌ها، بدون هیچ گوشه و زاویه، فرم صورت گرد
  • طول صورت بیشتر از عرض آن، فرم صورت بیضی
  • فاصله پیشانی تا چانه بیشتر از تمام اندازه‌های دیگر، زاویه‌های محسوس، فرم صورت مستطیلی و کشیده
  • پیشانی پهن و چانه باریک و ظریف، فرم صورت قلبی

استفاده از رژگونه با توجه به فرم‌های صورت مختلف

آموزش رژگونه زدن برای فرم های مختلف صورت
انواع فرم صورت
  1. افرادی با فرم صورت مربعی باید در قسمت سیب گونه از رژگونه استفاده کنند. برای پیدا کردن سیب گونه کافیست یک بند انگشت از بینی و یک بند انگشت نیز بالاتر از لب را در نظر بگیرید.
    اگر فرم صورت شما گرد است باید به صورت خود کمی زاویه بدهید. بدین منظور دو بند انگشت از گوشه لب‌ها فاصله بگیرید. این نقطه آغازین رژگونه شماست که می‌توانید آن را تا قسمت بالایی لاله گوش نیز امتداد دهید.
  2. افرادی که فرم صورت بیضی دارند نیز باید دقیقا بر روی استخوان گونه و کمی پایین‌تر از چشم‌ها، از رژگونه استفاده کنند. اگر رژگونه در قسمت زیر استخوان گونه به کار گرفته شود، صورت کشیده‌تر به نظر می‌رسد که مطلوب نیست.
  3. برای صورت‌های مستطیلی و کشیده، رژگونه باید در قسمت مرکزی سیب گونه استفاده شود. نکته مهم این است که رژگونه را باید تا حد ممکن پهن و محو کنید تا کشیدگی صورت را افزایش ندهد.
  4. صورت‌های قلبی و الماسی تقریبا به یکدیگر شبیه هستند، اما در فرم صورت الماسی، معمولا فضای زیر گونه‌ها پهنا و زاویه بیشتری دارد. به هر حال نحوه صحیح رژگونه زدن برای هر دو فرم صورت یکسان است. بدین منظور کافیست رژگونه را در امتداد خط بینی و تقریبا در قسمت زیر گونه‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید رژگونه را مشابه حرف C انگلیسی تا کنار ابرو امتداد بدهید تا پهنا و فضای قسمت بالایی صورت را کم کند.

انتخاب رژگونه متناسب با رنگ و نوع پوست

1) افرادی که از پوست تیره‌تر برخوردارند بهتر است به سراغ رژگونه‌هایی با رنگ نارنجی روشن، آجری و یا جگری نه چندان تیره بروند. این رنگ‌ها با توجه به تونالیته تیره‌تر خود، به خوبی می‌توانند پوست شما را جذاب‌تر نشان دهند. استفاده از رنگ‌های روشن یا خیلی خاص باعث مصنوعی به نظر رسیدن صورت می‌شود. این افراد برای داشتن ظاهری جذاب اما نرمال و طبیعی، بهتر است رنگ نارنجی روشن را انتخاب کنند.

2) افرادی که پوست نرمال دارند بهتر است از رژگونه‌هایی با رنگ بنفش تیره یا خردلی استفاده کنند. این رنگ‌ها گرمی ملایمی به پوست نرمال می‌دهد و علاوه بر این، پوست شما عمق و بعد بیشتری نیز پیدا می‌کند.

3) در صورتی که پوست روشن دارید، رژگونه‌ای با رنگ ارغوانی روشن، گلبهی یا صورتی روشن مناسب شماست. به طور کلی این رنگ‌ها روشنایی مناسبی داشته و به خوبی با پوست شما هماهنگ می‌شوند. استفاده از رنگ‌های تیره بر روی پوست این افراد فقط توسط آرایشگران متخصص و حرفه‌ای توصیه می‌شود.

4)اگر پوست صورت شما تقریبا به رنگ زیتونی است، انتخاب رژگونه‌ای با رنگ صورتی روشن (گل رز) و برنزه توصیه می‌شود. صورتی روشن ضمن ایجاد حالت گلگونی طبیعی، به پوست صورت و آرایش شما، لطافت خاصی می‌بخشد.

نحوه صحیح رژگونه زدن به چه صورت است؟

اگر صورت‌تان لاغر و کشیده است، باید با استفاده از رژگونه، گونه‌های خود را برجسته‌تر نشان دهید. بدین منظور بهتر است ابتدا حالت لبخند (با دهان بسته) بگیرید تا گونه‌ها کمی برآمده‌تر به نظر برسند. سپس با استفاده از یک برس پهن و مناسب، رژگونه را درست در زیر برآمدگی حاصل از لبخند قرار داده و آن را به سمت گوش‌ها امتداد داده و به خوبی پخش کنید. بدین ترتیب صورت شما پرتر و شاداب‌تر جلوه می‌کند.

افرادی که صورت تپل و پرتری دارند بهتر است برای رژگونه زدن، ابتدا حالت ماهی به چهره خود بگیرند؛ برای این کار کافیست لب‌های خود را به نوعی غنچه کنید که گونه‌ها به سمت داخل کشیده شوند. در واقع در این حالت لپ‌ها به سمت داخل کشیده می‌شود. با استفاده از یک برس نرم و پهن مناسب، رژگونه را از قسمت برآمدگی گونه‌ها به سمت بالا و نزدیکی چشم‌ها امتداد دهید. در صورت تمایل می‌توانید این کار را به صورتی انجام دهید تا یک حرف C در اطراف چشم ایجاد شود.

آموزش رژگونه زدن

انواع برس برای نحوه صحیح رژگونه زدن
نحوه صحیح رژگونه زدن: انواع برس و قلم مو برای رژگونه

بهتر است رژگونه آخرین بخش از مراحل آرایش صورت شما باشد. کیفیت برس و موهای آن در افزایش کیفیت آرایش شما تاثیر بسیار مهمی می‌گذارد. به هیچ وجه از پنبه یا پدهای آرایشی پنبه‌ای برای این کار استفاده نکنید.

برای رژگونه پودری بهتر است از یک برس متوسط مخصوص رژگونه استفاده کنید. برس را به پودر رژگونه آغشته نموده و با چند ضربه یا تکان، کاری کنید که رژگونه اضافی از روی برس جدا شود. با توجه به فرم صورت خود، رژگونه را بر روی نقطه یا نقاط (سیب گونه یا زیر برآمدگی حاصل از لبخند) مورد نظر قرار داده و سپس با استفاده از یک برس تمیز محو کننده، رژگونه را محو کنید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید.

بهتر است برس را از قسمت گونه یا اطراف چشم به سمت پایین حرکت دهید تا موهای برس به خوبی بر روی پوست صورت‌تان نشسته و رژگونه اضافی را محو کند. در صورتی که از رژگونه کرمی یا ژلی استفاده می‌کنید، یک قلم موی مخصوص رژگونه مورد نیازتان خواهد بود. البته اگر کمی مهارت داشته باشید، با انگشت حلقه نیز می‌توانید مقدار مناسبی از رژگونه را برداشته و سپس با استفاده از انگشت تمیز یا یک اسفنج آرایشی یا پد خامه‌ای، آن را بر روی پوست خود محو کنید.

برای برداشتن مقدار اضافی رژگونه پودری، یک دستمال ظریف (دستمال کاغذی) را موازی صورت و گونه‌ها قرار داده و سپس با یک اسنفج آرایشی تمیز به آرامی آن را به سمت پوست خود فشار دهید. اگر رژگونه کرمی یا ژلی است، با استفاده از یک دستمال کاغذی و چند ضربه به پوست، مقدار اضافی رژگونه را از روی پوست خود بردارید.