زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه یک شوینده صورت مناسب انتخاب کنیم؟

wordcamp
2,181
8 دقیقه
چگونه یک شوینده صورت مناسب انتخاب کنیم؟

پاک کردن صورت یکی از مهمترین کارهایی است که باید در هر روتین مراقبت از پوستی جای بگیرد. شستشو و پاکسازی با شوینده صورت باعث حذف چربی‌های اضافی، میکاپ، عرق، کثیفی و سلول‌های مرده از روی پوست شده و اجازه تنفس بهتر را به آن می‌دهد.

علاوه بر این، پوست تمیز صورت باعث می‌شود فاندیشن آرایشی (کرم پودر) به شکل بهتری بر روی پوست قرار گرفته و میکاپ و استفاده از محصولاتی مانند مرطوب کننده‌های صورت نیز راحت‌تر می‌شود. نکته مهمی که هنگام خرید یک شوینده صورت باید به آن توجه کنید این است که هر فردی پوست متفاوتی دارد و هر نوع پوست نیز نیازمندی‌های خاص خودش را دارد. اگر مطمئن نیستید چه شوینده صورتی برای شما مناسب است، در این مقاله راهنمای خرید بهترین شوینده صورت مناسب با انواع پوست خشک، معمولی و چرب را برایتان آماده کرده‌ایم.

شوینده صورت چیست؟

شوینده صورت چیست
شوینده صورت چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، شوینده‌های صورت از فرمولاسیون ویژه‌ای برای پاکسازی پوست صورتمان برخوردارند. این محصولات به شما کمک می‌کنند تا هر گونه کثیفی، چربی اضافی، میکاپ، کرم ضد آفتاب، ذرات ناشی از آلودگی هوا و سلول‌های مرده را از پوست صورت خود پاک کنید. نقش اصلی شوینده‌های صورت این است که بدون آسیب زدن به لایه بالایی پوست، سطح آن را به طور کامل تمیز کنند.

شوینده‌های صورت در انواع و فرم مختلفی تولید شده و برای استفاده از آنها حتما باید به نوع پوست و سبک زندگی‌تان توجه داشته باشید. این شوینده‌ها می‌توانند به صورت میسلار واتر، ژل‌های فومی، کرم، بالم، روغن و یا دستمال‌ و پدهای مرطوب پاک کننده آرایش در بازار خریداری شوند.

شوینده صورت کرمی

از بین شوینده‌های صورت، انواع کرمی دارای بیشترین خاصیت مرطوب کنندگی بوده و بافتی ضخیم و کرمی دارند که به آرامی پوست صورتتان را تمیز کرده و باعث رطوبت‌رسانی پوست می‌شود. این نوع شوینده‌ها برای افرادی که پوست خشک یا حساسی دارند بهترین گزینه است.

پاک کننده‌های پودری

این پاک کننده‌ها در حالت عادی پودری هستند اما وقتی با آب ترکیب می‌شوند بافتی کرمی و غلیظ را ارائه می‌دهند که علاوه بر پاکسازی پوست عمل لایه برداری ملایم را نیز انجام می‌دهد. از آنجایی که این محصولات به صورت پودری عرضه می‌شوند دارای ماندگاری بالاتری بوده و همچنین می‌توان به راحتی آنها را با سایر ترکیبات پودری مخلوط کرد تا علاوه بر پاکسازی پوست صورت، از سایر خواص اضافی نیز بهره‌مند شد.

پاک کننده‌های رُسی

در فرمولاسیون پاک کننده‌های رسی از انواع مختلف خاک رس استفاده شده تا چربی اضافی و سایر ناخالصی‌هایی که در سطح پوست وجود دارند تمیز شوند. این نوع از پاک کننده‌ها و شوینده‌های صورت برای افرادی که دارای پوست چرب یا مختلط هستند بسیار کاربری خواهند بود.

پاک کننده‌های روغنی

شاید در نگاه اول استفاده از یک محصول چرب و روغنی برای پاک کردن صورت چندان منطقی به نظر نرسد، اما این محصولات قادرند بدون ایجاد خشکی، پوست صورتتان را به طور موثری تمیز کنند.

پاک کننده‌های روغنی به صورت ذاتی جذب چربی اضافی موجود در سطح پوست شده و به همین دلیل باعث پاکسازی راحت‌تر آنها خواهند شد. علاوه بر این استفاده از این نوع پاک کننده‌های صورت باعث نرمی و مرطوب شدن مناسب پوست نیز خواهد شد. این نوع شوینده صورت برای هر دو پوست خشک و چرب قابل استفاده می‌باشد.

نحوه انتخاب یک پاک کننده صورت متناسب با نوع پوست

خرید شوینده صورت
چگونه یک شوینده صورت مناسب انتخاب کنیم؟

در پاک کننده‌های صورت از ترکیبات مختلفی استفاده شده که میزان تاثیرگذاری آنها با توجه به نوع پوستتان تا حد زیادی تغییر می‌کند. به همین دلیل باید حتما از یک محصول متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

پاک کننده صورت برای پوست چرب

افرادی که پوست چربی دارند باید به دنبال محصولاتی باشند که چربی اضافی پوستشان را کنترل کرده و در عین حال باعث ایجاد خشکی و التهاب نیز نشوند. اگرچه پاک کننده‌های حاوی الکل قدرت پاکسازی چربی بالاتری دارند اما باعث خشکی پوست نیز شده و در نتیجه پوست برای جبران این خشکی چربی بیشتری تولید می‌کند.

در عوض به دنبال پاک کننده‌های ژلی حاوی سالیسیلیک و گلیکولیک اسید باشید. این مواد به پاکسازی ناخالصی‌ها و پیشگیری از التهابات کمک نموده و در کنار مواد مرطوب کننده دیگری نظیر گلیسیرین به لطافت و شادابی پوست شما کمک می‌کنند.

شوینده صورت برای پوست خشک

بسیاری از عوامل پاک کننده‌ای که در شوینده صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند برای پوست‌های خشک بسیار خشن محسوب شده و باعث ایجاد پوسته و احساس کشیدگی پوست خواهند شد. اگر پوست خشکی دارید از شوینده‌های صورت حاوی الکل یا صابون دوری کنید.

پاک کننده‌های کرمی اغلب بهترین انتخاب برای انتخاب برای این دسته از افراد است. به دنبال محصولاتی باشید که در فرمولاسیون آنها از گلیسیرین و سایر نرم کننده‌ها نظیر وازلین، سرامیدها و لانولین‌ها استفاده شده باشد. این مواد همگی به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می‌کنند.

پاک کننده صورت برای پوست حساس

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم بسیاری از پاک کننده‌ها برای پوست‌ خشک و حساس دارای خشونت زیادی هستند. به همین دلیل افرادی که پوست حساس و مستعد آکنه دارند بهتر است از یک شوینده صورت ملایم با فرمولاسیون سبک استفاده کنند. هرگونه عامل تحریک کننده پوست نظیر الکل، اسانس، رنگ و صابون در ترکیب پاک کننده صورت می‌تواند برای این افراد مشکل ساز باشد.

شوینده صورت برای پوست مختلط

انتخاب یک شوینده صورت مناسب پوست مختلط می‌تواند کاری دشوار باشد. اگر پوستتان از این نوع است به دنبال محصولاتی با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی باشید.

یک پاک کننده متعادل و ملایم بهترین انتخاب برای یک پوست مختلط است. پاک کننده‌های صورت ژلی فاقد صابون و الکل گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند. به طور کلی این افراد باید چند محصول را امتحان کنند تا ببینید کدام یک بر روی هر دو قسمت چرب و خشک پوستشان بهترین عملکرد را نشان می‌دهد.

پاک کننده صورت برای پوست نرمال

پوست نرمال به آسانی ملتهب نشده و معمولا جوش نمی‌زند. به همین دلیل طیف گسترده‌ای از شوینده‌های صورت با این نوع از پوست سازگاری داشته و مشکلی را ایجاد نمی‌کنند.

معرفی سه ژل شوینده صورت از برند کامان:

کامان (Comeon) یک برند سوییسی موفق است که در حوزه آرایشی و بهداشتی فعالیت داشته و محصولاتش در ایران نیز با استقبال فوق العاده مصرف کنندگان مواجه شده است. محصولات این برند به خصوص در بخش شوینده صورت بسیار محبوب بوده و معمولا توسط بسیاری از افراد توصیه می شوند.

شوینده صورت کامان برای پوست خشک

شوینده صورت کامان پوست خشک
خرید شوینده پوست خشک کامان

این محصول قدرت پاک کنندگی مطلوبی دارد و به خوبی می‌تواند تمام آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک کند. وجود هیالورونیک اسید در این ژل به جوانسازی پوست کمک نموده و می‌تواند در مدت 7 روز میزان رطوبت پوست را تا 98% افزایش دهد. در فرمولاسیون این محصول از صابون استفاده نشده و با خاصیت آبرسانی قوی خود برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب است.

شوینده صورت کامان برای پوست معمولی

شوینده صورت کامان پوست نرمال
خرید شوینده صورت کامان مناسب پوست نرمال

این محصول به لطف دارا بودن آنتی اکسیدان و روغن‌های گیاهی تاثیر بسیار مناسبی بر روی پوست شما خواهد داشت. افرادی که از پوست نرمال برخوردارند می‌توانند از این پاک کننده صورت کامان به صورت روزانه استفاده کنند. وجود هیالورونیک اسید در ترکیبات این ژل به جوانسازی پوست کمک خواهد کرد و می تواند در مدت 7 روز میزان رطوبت پوست را تا 98% افزایش دهد. ژل شستشوی صورت کامان برای شستشوی نواحی اطراف چشم نیز مناسب است و مانع التهاب و سوزش چشم می شود.

شوینده صورت کامان برای پوست چرب

شوینده صورت کامان پوست چرب
خرید شوینده صورت کامان مناسب پوست چرب

پاک کننده صورت کامان برای پوست‌های چرب قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی داشته و قادر است چربی‌های اضافی سطح پوست را به طور موثری از بین برده و کنترل کند. این محصول نیز به لطف بهره‌گیری از اسید هیالورونیک اسید باعث رطوبت رسانی و جوانسازی پوست خواهد شد.

چگونه از شوینده صورت استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از شوینده صورت
چطور از شوینده صورت استفاده کنیم؟

برای بهره‌گیری از تمام مزایای شوینده صورت روزانه‌تان باید از این محصولات به صورت مناسبی استفاده کنید.

  • ابتدا دستان خود را به خوبی بشویید.
  • پوست صورتتان را با آب گرم کمی خیس کنید.
  • مقدار کمی از محصول را بر روی نوک انگشتان خود قرار دهید.
  • پاک کننده را بر روی پوست صورتتان قرار داده و با حرکات دایره‌ای مالش دهید. به بخش‌هایی که معمولا چربی بیشتری دارند (ناحیه T) توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید و با اعمال ضرباتی آرم با دست، پوست صورتتان را خشک کنید.