زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نحوه پاکسازی پوست + چگونه از شوینده صورت استفاده کنیم؟

wordcamp
650
7 دقیقه
نحوه پاکسازی پوست + چگونه از شوینده صورت استفاده کنیم؟

از آنجایی که باید به صورت روزانه و منظم از شوینده‌های صورت استفاده کنیم، این محصولات در روتین مراقبتی از پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. با این حال، برخی افراد به اهمیت پاکسازی اصولی و مناسب پوست صورت توجهی ندارند و صرفا از آب و صابون برای شستشوی پوست صورت خود استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم 5 نکته کلیدی و مهم در خصوص نحوه استفاده از شوینده صورت و نحوه پاکسازی پوست را به شما ارائه دهیم.

محصولات متناسب با نوع پوستتان

محصولات مناسب پاکسازی پوست
استفاده از محصولات مناسب پاکسازی پوست

در حال حاضر تنوع محصولات مخصوص پاکسازی و شستشوی پوست صورت در بازار بسیار زیاد است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید انتخاب محصولات متناسب با نوع پوستتان و نیازمندی‌های آن است. پیش از اقدام برای خرید یک شوینده صورت باید ببینید پوست شما معمولی، چرب، خشک و یا حساس است و سپس بهترین محصول پاکسازی پوست را با توجه به خواصی که مدنظر دارید تهیه کنید.

به طور کلی، شما باید به دنبال یک شوینده صورت ملایم و فاقد مواد ساینده و لایه‌بردار باشید. از شوینده‌هایی که حاوی الکل هستند دوری کنید. همچنین استفاده از صابون برای شستشوی پوست حساس صورت توصیه نمی‌شود و باعث ایجاد خشکی، کشیدگی و قرمزی خواهد شد.

اکثر متخصصین پوست و زیبایی توصیه می‌کنند در روتین مراقبت از پوست خود دو مرحله برای پاکسازی پوست در نظر بگیرید، چرا که اگر عادت به آرایش کردن دارید، معمولا گرد و غبار و کثیفی‌ها حتی پس از شستشوی اول نیز بر روی پوست باقی می‌مانند. بنابراین مرحله دوم پاکسازی و شستشو می‌تواند به طور کامل این موارد را هم حذف کند.

بسیاری از افرادی که از سیستم کره‌ای برای پاکسازی پوست خود استفاده کردند نتایج فوق‌العاده رضایت‌بخشی را شاهد بودند. در این سیستم، ابتدا با یک شوینده صورت بر پایه روغن، پوست را شستشو داده و سپس از یک شوینده فومی استفاده می‌کنند. اگر میکاپ سنگینی دارید بهتر است ابتدا از یک دستمال مرطوب یا پد مخصوص برای پاک کردن آرایش کمک بگیرید و سپس از شوینده بر پایه روغن و شوینده فومی استفاده کنید. برای استفاده از دستمال مرطوب بهتر است دستمال را به صورت مستقیم از بالا به پایین بکشید. برای پاک کردن ناحیه بینی نیز دستمال را دقیقا در همین قسمت از بالا به پایین بکشید تا از تماس دستمال با سایر قسمت‌های پوست صورت جلوگیری شده و کثیفی و آلودگی‌ها پخش نشوند.

شستشوی صورت هر صبح و شب

چطور صورت خود را بشوییم و نحوه پاکسازی پوست
نحوه درست شستشوی صورت

برخی از افراد، به خصوص آنهایی که تمایلی به میکاپ ندارند معمولا عادت به شستشوی شبانه صورت خود نیز ندارند. این موضوع باعث می‌شود تا گرد و غبار و کثیفی‌های محیطی که در طول روز بر روی پوست صورت انباشته شده‌اند، تا صبح در منافذ پوستی باقی مانده و در نتیجه باعث انسداد آنها شوند که مشکلاتی مانند جوش‌های سرسیاه و یا حتی آکنه را به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر، برخی در خصوص میزان شستشوی صورت خود وسواس دارند و روزانه ممکن است چندین بار این کار را انجام دهند. برای تمیز بودن پوست نیازی به این میزان شستشو وجود نداشته و با این کار احتمالا باعث ایجاد مشکلاتی نظیر خشکی یا حساسیت خواهید شد. برای مثال، اگر پوست چربی دارید، شستشوی بیش از حد می‌تواند باعث خشکی پوست و در نتیجه تولید چربی بیشتر شود که به بروز جوش‌های سرسیاه یا آکنه دامن می‌زند.

تنها زمانی که توصیه می‌شود صورتتان را دو بار یا بیشتر در طول روز شستشو دهید، پس از تمرینات ورزشی یا تعریق شدید در یک روز گرم تابستانی است. تعریق برای پوست شما بسیار مفید است، چرا که باعث بیرون آمدن ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها از درون منافذ پوستی می‌شود. با این حال، اگر عرق ترکیب شده با این ناخالصی‌ها مدت زیادی بر روی پوست باقی بماند ممکن است باعث ایجاد حساسیت و التهاب شود که در نتیجه به شکل جوش ظاهر می‌شوند.

بهترین حالت این است در صورتی که میکاپ دارید، پوست صورت خود را پیش از تمرینات ورزشی پاکسازی کنید و پس از تمرین یا تعریق شدید نیز پوست را یکبار دیگر پاکسازی کنید تا هرگونه عرق یا ذرات کثیفی از بین بروند.

از پروتکل‌های مهم پیروی کنید

شستشوی مناسب پوست برای پاکسازی
نحوه پاکسازی پوست: شستشوی مناسب پوست

چند نکته کلیدی وجود دارند که هنگام پاکسازی پوست و استفاده از شوینده‌های مخصوص صورت باید به آنها توجه داشته باشید. پیش از شستشوی صورت حتما باید دستان خود را نیز بشویید. این کار باعث می‌شود تا از انتقال آلودگی‌های احتمالی دست به پوست صورت جلوگیری شود. برای شستشو و آبکشی پوست صورت نیز از آب ولرم استفاده کنید. آب گرم باعث ایجاد التهاب شده و خشکی پوست را به همراه می‌آورد. از سوی دیگر، آب سرد نیز توانایی پاکسازی برخی آلودگی‌ها و بقایای به جا مانده از میکاپ را ندارد.

برای استفاده از شوینده صورت، از نوک انگشتان خود کمک بگیرید. با استفاده از انگشت، شوینده را به صورت دایره‌وار بر روی پوست صورت خود بمالید. برای این کار از لیف، پارچه یا اسفنج استفاده نکنید، این محصولات باعث ایجاد التهاب در پوست خواهند شد. البته برخی براش‌های مخصوص اسکراب و لایه‌برداری نیز ممکن است برای این کار مناسب باشند.

یکی از راهکارهای پاکسازی پوست، استفاده از قلم پاکسازی پوست است. شما را در مطلبی دیگر با این محصول آشنا کرده‌ایم.

به ناحیه بینی و خط رویش مو توجه بیشتری داشته باشید، چرا که آثار به جا مانده از میکاپ و آلودگی‌های روزمره در این نواحی بیشتر انباشته می‌شوند. همچنین هنگام پاکسازی پوست اطراف چشم نیز دقت بیشتری داشته و با ملایمت کار کنید. پوست این ناحیه نسبت به سایر نقاط بسیار ضعیف، نازک و حساس‌تر است.

نحوه پاکسازی پوست با لایه‌برداری مناسب و منظم

استفاده از لایه بردارها در پاکسازی پوست
نحوه پاکسازی پوست: استفاده از لایه بردار

لایه‌برداری می‌تواند مزایای زیادی برای پوست صورت به همراه داشته باشد که از جمله می‌توان به پاکسازی سلول‌های مرده پوست و تمیز شدن منافذ پوستی اشاره کرد. اگر پوست نرمالی دارید، می‌توانید از یک لایه‌بردار دو تا سه بار در طول یک هفته استفاده کنید اما در صورتی که پوست حساسی دارید، بهتر است این کار را هر هفته یکبار انجام دهید.

لایه‌برداری می‌تواند صرفا با استفاده از یک اسکراب صورت، یک براش لایه‌بردار و یا ماسک لایه‌بردار به راحتی انجام شود. این محصولات حاوی اسیدهای مخصوصی هستند که قدرت جداسازی سلول‌های مرده را از سطح پوست در اختیار دارند. پس از استفاده از لایه‌بردارها باید پوست خود را به شکل دقیق‌تری نظارت کنید تا در صورت نیاز تعداد دفعات لایه‌برداری را کاهش یا افزایش دهید.

آبکشی مناسب

در مرححله بعد نحوه پاکسازی پوست، پس از پاکسازی و لایه‌برداری پوست صورت، باید مطمئن شوید تا فرآیند شستشو و آبکشی پوست نیز به بهترین شکل انجام شود تا آلودگی‌ها و همچنین مواد شوینده به خوبی از روی پوست جدا شوند. هر محصولی که بر روی پوست باقی بماند می‌تواند گرفتگی منافذ پوستی و در نتیجه مشکلاتی مانند جوش را به همراه داشته باشد. توصیه می‌کنیم حتما از آب ولرم برای شستشوی پوست صورت استفاده کنید و به نواحی اطراف بینی، خط رویش مو و ابروها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

خشک کردن با ضربات آرام

پاکسازی پوست و استفاده شوینده صورت
استفاده از حوله نرم و تمیز

برای خشک کردن پوست نباید از یک حوله دست کثیف و یا همان حوله‌ مخصوص خشک کردن بدن خود پس از حمام، استفاده کنید. در واقع با این کار تمام زحمات و تلاشتان برای پاکسازی پوست را از بین می‌برید! بهتر است با وارد کردن ضرباتی آرام به سطح پوست با یک حوله تمیز و کاملا ملایم، پوست را خشک کنید. برای جلوگیری از بروز التهاب نباید حوله را بر روی پوست خود بمالید و یا بکشید.

در مرحله آخر نحوه پاکسازی پوست پس از پایان فرآیند پاکسازی و خشک کردن صورت، از یک تونر یا مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت به خوبی در بافت پوست حفظ شده و در طول روز پوستی شاداب و با طراوت را تجربه کنید. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از تونر یا محصولات مرطوب کننده در ناحیه اطراف چشم، دقت بیشتری به خرج دهید.