زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اسکراب قهوه؛ خواص و طرز تهیه بهترین اسکراب های قهوه

تیم تحریریه مو تن رو
4,820
13 دقیقه
اسکراب قهوه؛ خواص و طرز تهیه بهترین اسکراب های قهوه

مواد طبیعی و گیاهی زیادی برای سلامت و بهبود شرایط پوست وجود دارند که بهره‌ گیری از آن‌ ها توسط متخصصان پوست توصیه می ‌شود. در میان این مواد طبیعی، قهوه جایگاهی ویژه و برجسته دارد. خواص قهوه و تاثیرات مثبت آن بر روی پوست و مو اثبات شده و قابل استناد است. به همین جهت در این مقاله سعی داریم شما را با تاثیرات اسکراب قهوه بر روی پوست بدن و پوست صورت بیشتر آشنا کنیم و تعدادی از بهترین اسکراب‌ های قهوه و دستورالعمل تهیه آن ‌ها را به شما معرفی نماییم.

خواص اسکراب قهوه برای پوست صورت

اسکراب قهوه برای پوست صورت خواص بسیاری را به همراه دارد که ما در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد :

افزایش مقاومت و استحکام پوست

از آنجایی که استفاده از اسکراب قهوه و ماسک ‌های ترکیبی آن سبب پاکسازی و لایه برداری مناسب پوست می ‌شوند، لایه‌ ها و سلول ‌های مرده و بلااستفاده پوست از بین رفته و سلول ‌های جدید جایگزین آن‌ ها خواهند شد.

این سلول ‌ها و بافت‌ های جدید علاوه بر مقاومت بالا زمینه را برای ایجاد پوستی شفاف با ضخامت مناسب فراهم می ‌کنند. بنابراین یکی از شگفت انگیزترین تاثیرات اسکراب قهوه برای بدن افزایش مقاومت و استحکام پوست است که شادابی و سلامت را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

لایه برداری و پاکسازی پوست

اسکراب قهوه بهترین گزینه برای از بین بردن لایه‌ ها و سلول‌ های مرده پوست محسوب می ‌شود. تاثیرات لایه برداری فوق ‌العاده این اسکراب‌ ها سبب خواهد شد بافت ‌ها و لایه‌ های قدیمی که درخشندگی و شفافیت پوست را تحت تاثیر قرار می ‌دهند، از بین بروند.

بنابراین استفاده از این اسکراب ضمن خواص درمانی و بهبود سلامت پوست، به مرور زمان سبب شادابی و روشن سازی پوست صورت می‌ شود و به درمان بیماری ‌ها و عارضه‌ های پوستی کمک می‌ کند.

جوان سازی پوست

استفاده از خواص و اثرات آنتی اکسیدانی قهوه برای ممانعت از ایجاد رادیکال ‌های آزاد پوست بهترین پیشنهاد است. رادیکال ‌های آزاد تخریب ‌گرهای زیان آفرینی هستند که علاوه بر پوست، بسیاری از اندام‌ ها و دستگاه‌ های درونی بدن را تحت تاثیر قرار می ‌دهند و از عوامل کلیدی برای ایجاد انوع سرطان یا مشکلات قلبی و عروقی به شمار می‌ آیند.

رادیکال‌های آزاد همچنین با تسریع روند پیری سبب ایجاد چین و چروک‌ هایی بر روی پوست صورت شده و زیبایی و شادابی آن را از بین می ‌برند.

افراد همواره با چالش‌ های گوناگون برای حفظ سلامت پوست خود در برابر عوامل محیطی یا فاکتورهای داخلی مواجه هستند. اما به لحاظ علمی و با استناد به تحقیقات بالینی انجام شده، می ‌توان این اطمینان را داد که با استفاده از اسکراب قهوه و تاثیرات استثنایی آن بر سلامت پوست می ‌توانید به بهبود هرچه بیشتر شرایط پوست بدن خود بپردازید و از عوامل خطرساز فاصله بگیرید.

درخشندگی و شفافیت پوست

ماساژ دادن اسکراب قهوه بر روی پوست صورت علاوه بر جذب بیشتر کافئین موجود در قهوه سبب خون رسانی بیشتر به سلول ‌ها و بهبود جریان خون می ‌شود.

بهبود جریان خون نیز اکسیژن رسانی به سلول ‌ها را افزایش داده و ماحصل این فرایند درخشندگی و شفافیت هرچه بیشتر پوست خواهد بود. بنابراین اگر تمایل دارید از روش ‌های طبیعی و خانگی برای روشن سازی پوست و محو کردن لکه ‌ها و تیرگی ‌های آن بهره بگیرید، بهترین توصیه استفاده از اسکراب قهوه است.

درمان و از بین بردن انواع جوش ‌های پوستی

آکنه‌ ها و جوش‌ های پوستی می‌ توانند در نتیجه اختلالات یا نوسانات هورمونی، مصرف برخی داروها، ابتلا به بعضی از بیماری‌ ها، عوامل محیطی، عادات غذایی نامناسب تشکیل شوند. همچنین افزایش میزان تعرق و چربی پوست سبب بروز جوش و آکنه شده و می توانند زیبایی و روشنایی پوست شما را تحت تاثیر قرار دهند.

اسکراب انرژی بخش پوست سینت ایوز حاوی عصاره قهوه و نارگیل
اسکراب انرژی بخش پوست سینت ایوز حاوی عصاره قهوه و نارگیل

اسکراب قهوه و خاصیت آنتی اکسیدانی کافئین موجود در آن با کاهش میزان التهابات پوستی، پوستی صاف و درخشان را برای شما به ارمغان می ‌آورد و در حذف آکنه، جوش‌ های قرمز، جوش‌ های سرسیاه و جوش‌ های سرسفید موثر عمل خواهد کرد.

درمان آفتاب سوختگی

استفاده از اسکراب ‌های ترکیبی قهوه همچنین جزء بهترین متدهای درمانی برای از بین بردن آثار آفتاب سوختگی و کاهش التهابات پوستی است.

چنانچه پوست بدنتان دچار آفتاب سوختگی شده است، می ‌توانید از اسکراب ‌های طبیعی و خانگی قهوه که به صورت ترکیبی با تعدادی از مواد ارگانیک دیگر تهیه می‌ شوند، استفاده نمایید. در ادامه مقاله دستور تهیه بهترین اسکراب قهوه را به صورت دقیق آموزش خواهیم داد.

درمان سیاهی‌ های دور چشم

کافئین موجود در قهوه روند خون رسانی به عروق و مویرگ ‌های زیر چشم را بهبود بخشیده و دریافت خون توسط این رگ ‌ها را تسهیل می‌ کند. به همین جهت اسکراب‌ های قهوه به کاهش کبودی و تیرگی پوست اطراف چشم کمک می‌ کند و در از بین بردن حلقه ‌های کدر موثر عمل خواهد کرد.

کاهش التهابات پوستی

ذخایر ملانوئدین و کلروژنیک اسید موجود در قهوه تاثیرات ضدالتهابی بسزایی بر روی پوست دارند و قرمزی، تورم، سوزش و خارش را به بهترین شکل بهبود می‌ بخشند. کلروژنیک اسید قهوه با خواص ضد التهابی خود در کاهش فشار خون نیز تاثیر دارد. لذا به منظور برطرف کردن التهابات پوستی خود می‌ توانید از قهوه و اسکراب‌ های طبیعی و ترکیبی آن بهره بگیرید.

پیشگیری از بیماری ‌های پوستی

نیاسین یا ویتامین B3 به عنوان یکی از مواد مناسب برای درمان سرطان‌های پوستی غیر ملانوما شناخته می ‌شود. تجزیه تریگونلین در قهوه سبب تولید مقادیر مناسبی از نیاسین می‌ شود و جذب این ویتامین B3 در بدن به پیشگیری از بیماری‌ ها و سرطان‌ های پوستی کمک م ی‌کند. این مقدار از ویتامین B3 را می‌توانید از طریق استفاده از اسکراب قهوه به دست آورده و از تاثیرات ضد سرطانی آن بهره بگیرد.

پلاک پوستی پسوریازیس روی آرنج
پلاک پوستی (ضایعه پوستی) ناشی از بیماری پسوریازیس بر روی آرنج

آرامبخش موثر پوست

تاثیرات استثنایی آنتی اکسیدان‌ های کافئین با استفاده موضعی از قهوه بر روی پوست در مدت زمان مشخص مشاهده خواهد شد. قهوه بهترین ماده طبیعی است که می ‌توان از آن به عنوان آرامبخش و مسکنی موثر برای التیام‌ پوست استفاده نمود. از این رو اسکراب طبیعی قهوه می‌ تواند شرایط ایده ‌آلی را برای پوست‌ های آسیب دیده و شکننده ایجاد کند.

علاوه بر خواص یاد شده، از اسکراب‌ های قهوه برای لطافت و نرمی پوست، از بین بردن لکه ‌ها و تیرگی ‌های پوستی و بهبود شرایط آلرژیک آن نیز استفاده می ‌شود. این اسکراب ‌ها و ماسک‌ های طبیعی می‌ توانند با استفاده در بازه‌ های زمانی مشخص، تاثیرات معجزه ‌بخش خود را نشان داده و به افزایش سلامت پوست و بهبود بیماری ها و عارضه‌ های آن کمک کنند.

انواع اسکراب‌ های طبیعی و ترکیبی قهوه برای پوست

اکنون که با خواص اسکراب قهوه آشنا شدید، نوبت به معرفی بهترین اسکراب های قهوه و طرز تهیه آن ها می رسد:

اسکراب قهوه، روغن نارگیل و ماست

ماست اثرات ضد التهابی فراوان دارد و به خنک شدن پوست صورت کمک می ‌کند. باکتری ‌های مفید موجود در ماسک علاوه بر کوچک کردن منافذ پوستی، بسیاری از این منافذ را برای تنفس پوستی بهتر و افزایش جذب مواد مغذی باز می ‌کنند. روغن نارگیل نیز بهترین ماده طبیعی برای افزایش نرمی و لطافت پوست است و می ‌تواند به درخشندگی هرچه بیشتر صورت کمک کند.

البته اگر درست کردن این اسکراب برای شما مشکل است، می توانید اسکراب انرژی بخش پوست سینت ایوز حاوی عصاره قهوه و نارگیل را خریداری نمایید. این اسکراب حاوی دانه های لایه بردار بوده و ضمن شفاف کردن، مواد مغذی را به پوست شما می رساند.

مواد لازم:

  • یک و نیم پیمانه ماست کم چرب
  • 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • نصف لیمو ترش تازه

دستور تهیه:

  • پودر قهوه و ماست را در کاسه ‌ای بریزید و به خوبی هم بزنید.
  • روغن نارگیل و آب لیمو ترش را به محتویات ظرف بیفزایید.
  • مواد داخل ظرف را تا جایی مخلوط کنید که اسکرابی نرم و یکدست به وجود آید.

شیوه استفاده:

  • اسکراب را بر روی پوست صورت خود پخش کنید.
  • به منظور تسریع در جذب مواد و خون رسانی بیشتر به سلول‌های پوستی اسکراب را روی پوست ماساژ دهید.
  • اجازه بدهید اسکراب قهوه 5 دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

اسکراب قهوه، زردچوبه و روغن زیتون

این ترکیب بهترین اسکراب قهوه برای پوست چرب محسوب می‌ شود. تاثیرات آنتی اکسیدانی قهوه، خواص چربی زدای زردچوبه و ویژگی ‌های منحصر به فردی که برای افزایش نرمی و شادابی پوست در روغن زیتون وجود دارد، می ‌تواند اکسیری حیات بخش را برای بهبود شرایط پوست ‌های چرب و پرتعرق به ارمغان آورد.

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان پودر قهوه
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق چای خوری زردچوبه

دستور تهیه:

  • زردچوبه و روغن زیتون را در ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید.
  • پودر قهوه را آرام آرام به محتویات ظرف اضافه کنید.
  • تمام مواد را به خوبی میکس کنید تا اسکراب به حالتی مناسب برسد.

شیوه استفاده:

  • از قسمت بالایی پیشانی تا پایین چانه را به طور کامل با اسکراب بپوشانید.
  • با حرکات دورانی انگشت ‌ها مواد را روی صورت خود بمالید.
  • پس از 5 تا 8 دقیقه اسکراب را با آب ولرم از روی صورت خود بشویید.
  • این اسکراب را 3 بار در هفته مورد استفاده قرار دهید.

اسکراب قهوه، شکر و روغن زیتون

شکر تاثیرات لایه برداری و پاک کنندگی مناسبی برای پوست دارد و در کنار قهوه و روغن زیتون به درخشندگی و پاکسازی پوست کمک می ‌کند. این ترکیب موثرترین اسکراب قهوه برای صورت است که علاوه بر آبرسانی و حفظ رطوبت پوست به لایه برداری و درخشندگی هرچه بیشتر آن کمک می نماید.

اسکراب قهوه و روغن زیتون
اسکراب قهوه و روغن زیتون

مواد لازم:

  • 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • یک قاشق غذاخوری شکر سفید دانه درشت
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون

دستور تهیه:

  • پودر قهوه و روغن زیتون را در ظرفی با هم ترکیب کنید.
  • سپس شکر را کم کم به مواد داخل ظرف بیفزایید.
  • مواد موجود در ظرف را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود.

شیوه استفاده:

  • صورت خود را به خوبی بشویید و خشک کنید.
  • اسکراب را بر روی پوست تمیز صورت خود بگذارید.
  • مواد را روی صورت خود بمالید تا در تمام بخش‌ ها پخش شوند.
  • پس از 5 دقیقه صورت خود را با آب خنک شست و ‌شو دهید.
  • استفاده از این اسکراب 3 بار در هفته برای پاکسازی کامل پوست توصیه می ‌شود.

اسکراب قهوه، عسل و لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ های مناسب برای جوان سازی پوست و از بین بردن رادیکال ‌های آزاد است. این ترکیب بهترین اسکراب قهوه برای بدن است که ضمن تاثیرات ضدالتهابی و درمانی، به درخشندگی پوست و کند شدن روند پیری کمک می ‌کند.

مواد لازم:

  • نصف لیمو ترش تازه
  • 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • یک قاشق چای خوری عسل

دستور تهیه:

  • لیمویی با ابعاد متوسط را از وسط نصف کرده و آب نصف لیمو را در ظرف بریزید.
  • پودر قهوه و عسل را به آب لیمو ترش اضافه کنید.
  • مواد موجود در ظرف را تا جایی که به خمیری نرم و یکدست تبدیل شود هم بزنید.

شیوه استفاده:

  • اسکراب آماده شده را روی تمام بخش‌های صورت خود بمالید.
  • پس از 5 یا 6 دقیقه اسکراب را با آب ولرم از روی صورت بشویید.
  • استفاده از این اسکراب قهوه 2 تا 3 بار در طول هفته توصیه می ‌شود.

اسکراب قهوه، موز و وانیل

موز به نرمی و جوان سازی پوست کمک کرده و در از بین بردن لکه‌ های پوستی نقش دارد. اسکراب موز و قهوه را می‌توان به منظور پاکسازی و روشن سازی پوست مورد استفاده قرار داد.

مواد لازم:

  • نصف موز رسیده
  • 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه
  • 2 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

دستور تهیه:

  • موز را با چنگال در ظرف له کنید.
  • قهوه و عصاره وانیل را به ظرف افزوده و مواد را به خوبی ترکیب کنید.

شیوه استفاده:

  • اسکراب تهیه شده را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود بگذارید.
  • پس از خشک شدن مواد بر روی صورت، پوستتان را با آب ولرم آبکشی کنید.
  • استفاده از این اسکراب 3 بار در طول هفته توصیه می ‌شود.

اسکراب قهوه برای سلولیت

سلولیت در افراد در نتیجه اعمال فشار بر بافت ‌های چربی زیر پوست ایجاد می ‌شود. این عارضه ‌های پوستی می ‌توانند در سنین مختلف بر روی پوست قسمت‌های مختلف بدن خانم ‌ها و آقایان ایجاد شوند.

سلولیت پوستی معمولا نواحی پشت ران و باسن را درگیر کرده و سبب نزدیک شدن بافت‌ های چربی به پوست می ‌شود. یکی از درمان‌ های قطعی و موثر برای درمان سلولیت پوستی استفاده از اسکراب های قهوه است.

خواص آنتی اکسیدانی کافئین موجود در قهوه تاثیر بسزایی در کاهش علائم سلولیت دارند. کافئین با گشاد کردن رگ‌ های زیر پوست، عبور و مرور سلول ‌های خونی را بهبود بخشیده و تا حد قابل توجهی به بهبود ظاهر و سلامت پوست کمک می ‌کند. در ادامه طرز تهیه و نحوه استفاده از اسکراب قهوه برای پاکسازی پوست و از بین بردن سلولیت را شرح می ‌دهیم:

مواد لازم:

  • یک فنجان پودر قهوه کافئین دار
  • آب داغ
  • 2 قاشق غداخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون (برای پوست ‌های خشک و شکننده)

دستور تهیه:

  • پودر قهوه را در ظرفی بریزید و سپس آب داغ را آرام آرام تا جایی که اسکرابی غلیظ ایجاد شود به آن بیفزایید.
  • سپس در صورت دلخواه روغن نارگیل یا روغن زیتون را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.

شیوه استفاده:

  • اسکراب آماده شده را بر روی پوست پشت ران‌ ها و باسن یا هر قسمت از پوست بدن که دچار سلولیت شده است بمالید و با حرکات دورانی نوک انگشت ‌ها ماساژ دهید.
  • پس از 10 دقیقه اسکراب را با آب ولرم از روی پوست خود پاک کنید.
  • استفاده از این اسکراب 3 بار در طول هفته توصیه می ‌شود.

اسکراب سنت ایوز یکی از برندهای موفق در این حوزه است. با کلیک روی لینک، می‌توانید با این برند و محصولات آن آشنا شوید.

سخن پایانی

با توجه به آنچه که از خواص اسکراب قهوه گفته شد، به شما پیشنهاد می کنیم برای شفافیت و رفع سلولیت پوست خود، از این اسکراب ها استفاده نمایید. این اسکراب ها سلول های مرده پوست را از بین برده و جوانی را به پوست شما باز می گردانند.