زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش کوچک نشان دادن دهان با آرایش

wordcamp
1,701
9 دقیقه
آموزش کوچک نشان دادن دهان با آرایش

معیارهای زیبایی از دوره‌ای به دوره دیگر و از کشوری به کشور دیگر متفاوت است‌. شاید باور این موضوع برایتان کمی دشوار باشد، اما در زمان‌های قدیم در کشور خودمان ایران، معمولا زنانی که چاق بوده‌اند و صورتی پر از مو داشتند بسیار زیبا تلقی می‌شدند. با توجه به استانداردهای امروزی زیبایی در جامعه، می توان دریافت که معیارهای زیبایی در طول زمان چقدر تغییر کرده و هم‌چنان در تغییر است. 

علاوه‌ بر این، زیبایی در هر فرهنگی نسبت به فرهنگ دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، در کشورهای اروپایی و آمریکا پوست برنزه و لب‌های درشت و قلوه‌ای برای یک خانم بسیار زیبا تلقی می‌شوند. اما در کشورهای آسیای شرقی دقیقا برعکس است. زنان این کشورها بسیار علاقه دارند پوستشان را با انواع کرم‌ها و کوشن‌ها به شکل بعضا ترسناکی سفید کنند. می‌توان دریافت از آن‌جایی که اغلب شرقی‌ها لب‌های درشتی دارند، مایلند آن‌ها را باریک و کوچک‌تر نشان بدهند.

اگر شما هم دوست دارید تا راه‌هایی برای کوچک نشان دادن دهان با آرایش را یاد بگیرید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. اما برای داشتن یک آرایش لب زیبا، بهتر است اول از همه، لب‌های خود را برای این آرایش آماده کنید.

آماده‌ سازی لب‌ ها 

پیش از اقدام برای کوچک نشان دادن لب به کمک روش‌های معمول، لازم است لب‌ها آماده باشند. 

قدم اول:‌ لب‌ های خود را لایه برداری کنید

تصور کنید لب‌هایتان به‌ شدت خشک و پوسته‌پوسته شده‌اند. حتی‌ ممکن است پوست لب‌هایتان از شدت خشکی ترک خورده و زخم‌های دردناکی روی لب‌هایتان به وجود آمده باشد. حال چه می شود اگر بخواهید روی این لب‌ها رژ لب بزنید؟

درست است؛ یک فاجعه تمام عیار رقم خواهد خورد‌. حتی گران‌قیمت‌ترین رژ لب‌ها هم روی این لب‌ها زیبا نمی‌نشینند. هیچ آرایشگر زبردستی نمی‌تواند نا‌زیبایی لب‌های خشک و ترک‌خورده شما را با تکنیک‌های آرایشی پیچیده مخفی کند‌. پس خیلی مهم است که پیش از آرایش لب‌ها، آن‌ها را لایه برداری کنید تا لب‌هایتان باطراوت و زیبا جلوه کنند‌. 

برای لایه‌برداری لب‌ها راهکارهای زیادی وجود دارد. می‌توانید از اسکراب لب‌های آماده موجود در بازار استفاده کنید‌‌. هم‌چنین می‌توانید خودتان در خانه اسکراب لب درست کنید. 

برای درست کردن اسکراب لب خانگی، کافی‌است عسل، روغن زیتون، شکر و مقدار اندکی آب لیمو طبیعی را با هم ترکیب کنید تا به ماده‌ای خمیری شکل برسید. حالا مقداری از این ماده را روی لب‌های خود به آرامی ماساژ دهید تا پوست‌های مرده لب از آن جدا شوند. سپس لب‌های خود را بشویید. می‌توانید از این اسکراب دوبار در هفته استفاده کنید.

 قدم دوم: ماسک لب بگذارید

استفاده از ماسک لب ضروری نیست، اما تاثیر زیادی روی بخشیدن رطوبت به لب‌ها دارد. البته فقط این نیست؛ استفاده مداوم از ماسک لب می‌تواند به مرور باعث روشن شدن رنگ لب‌های شما بشود و طراوت لب‌هایتان را حفظ کند. 

ماسک لب هم مثل اسکراب لب به‌ صورت آماده در بازار موجود است. اما اگر نمی‌خواهید هزینه کنید و به هر علتی علاقه دارید آن را خودتان در خانه درست کنید، راه‌های زیادی وجود دارد. 

به عنوان مثال می‌توانید ترکیب عسل، روغن نارگیل و یک عدد کپسول ویتامین E را امتحان کنید. این ماسک باید حدود پانزده دقیقه روی لب‌هایتان بماند و تا سه بار در هفته می‌توانید از آن استفاده کنید. این ماسک به سرعت لب‌هایتان را مرطوب می‌کند و رنگ آن‌ها را تبدیل به یک صورتی گرم و جذاب می‌کند و شما می‌توانید از زیبایی لب‌هایتان لذت برید.

خرید ماسک لب ونزن بسته 20 عددی

این ماسک حاوی اسید آمینه، گلیسیرین، ویتامین E و هیالورونیک اسید بوده و خاصیت ارتجاعی لب را افزایش می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

قدم سوم: استفاده از بالم لب

بالم لب یا یک کرم مرطوب کننده لب همان چیزی است که شما همیشه باید در کیفتان داشته‌ باشید‌. بالم لب باید به صورت هرروزه استفاده شود و نباید در استفاده از آن خساست به خرج دهید‌. از آن‌جایی که پوست لب بسیار حساس است و مدام در معرض مواد آرایشی، خوراکی و بزاق دهان قرار دارد به سرعت رطوبت خود را از دست می‌دهد. 

در همین راستا، استفاده از بالم لب قبل از آرایش برای کوچک نشان دادن دهان بسیار ضروری است، چرا که باعث می‌شود لب‌ها حجم طبیعی خود را حفظ کنند و در زیر آرایش دچار آسیب نشوند. برای استفاده از بالم لب قبل از آرایش، ابتدا حجم نسبتا زیادی از آن را روی لب‌ها بزنید، بعد از حدود ده دقیقه با یک دستمال کاغذی چربی اضافی لب را بگیرید و آرایش لب‌ها را شروع کنید. نتیجه کار بسیار زیبا خواهد بود.

خرید بالم لب محافظ و ترمیم کننده نئودرم 15 میل

این محصول مناسب لب‌های خشک و ترک‌خورده بوده و به حفظ و نگهداری رطوبت و نرمی لب کمک می‌کند. این محصول فاقد اسانس بوده وبرای استفاده روزانه بسیار مناسب است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

کوچک نشان دادن لب با آرایش

ما در این بخش به شما روش کوچک نشان دادن دهان با آرایش را آموزش می‌دهیم. برای این‌کار راه‌های مختلفی وجود دارد که ما سعی داریم قدم به قدم آسان‌ترین روش‌ها را برای کوچک‌تر نشان دادن دهان با آرایش به شما آموزش دهیم. 

آمبره لب

آمبره لب‌ها یکی از تکنیک‌های آرایشی است که هم برای بزرگ‌تر نشان دادن و هم کوچک تر نشان دادن دهان با آرایش استفاده می‌شود. روش کار برای هردوی آن‌ها یکی است. تنها تفاوت مربوط به انتخاب رنگ است.

برای کوچک کردن لب با آرایش، ابتدا تمام سطح لب خود را با کانسیلرتان بپوشانید. سپس مقداری از یک رژ لب تیره رنگ را دقیقا وسط لب‌های خود بزنید و به سمت گوشه‌های خارجی لب محو کنید. نیازی نیست رنگ رژ لب به تمام سطح لب شما برسد چون در این صورت حجم لب‌های شما کمی بزرگ‌تر دیده می‌شود. 

آمبره لب
یکی از ترفندهای کوچک نشان دادن لب، رژ زدن به روش آمبره است.

از این تکنیک می‌توانید برای هر رژلبی که رنگ تیره‌ای دارید استفاده کنید. این تکنیک یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که زنان آسیایی برای کوچک نشان دادن لب‌هایشان از آن استفاده می‌کنند. 

اگر می‌خواهید برای تکنیک آمبره از دو رنگ رژ لب استفاده کنید، ابتدا رنگ روشن‌تر رژ لب را روی کل لب خود بزنید. سپس رنگ تیره را به وسط لب بزنید و به سمت گوشه‌های خارجی لب محو کنید. نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که به هیچ عنوان رژ لب و خط لب خود را خارج از لب‌هایتان نکشید و آن را دقیقا داخل لب‌هایتان بکشید.

در مورد تتو یا تاتو کردن لب اطلاعی دارید؟ مزایا و معایب این کار را می‌دانید؟ برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد تتو کردن خط لب، مقاله‌ی «همه چیز راجع به خط لب تاتو» را مطالعه کنید.

استفاده از رژ لب تیره

یکی دیگر از تکنیک‌های آرایش برای کوچک کردن لب استفاده از رژ لب‌های تیره رنگ است. برای هر تناژ پوستی رنگ‌های تیره و روشن زیادی وجود دارد که به آن زیبایی ببخشید. پس فکر نکنید که اگر پوست سفیدی دارید نمی‌توانید از رنگ‌های تیره استفاده کنید و اگر پوست سبزه‌ای دارید نمی‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. به طور کلی تناژ‌های پوستی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

رژ لب تیره
رژ لب تیره به کوچک نشان دادن لب‌های شما کمک می‌کند.

تناژ سرد

افرادی که تناژ پوستی سردی دارند بیشتر رگ‌های زیر پوستشان را به رنگ‌های آبی  و بنفش می‌بینند. هم‌چنین اگر یک کاغذ سفید را کنار پوست خود بگیرند، رنگ پوستشان در کنار کاغذ بیشتر به قرمزی مایل است. 

افرادی که تناژ پوستی سردی دارند بهتر است از رنگ‌هایی با همین تناژ استفاده کنند. رنگ‌های آلبالویی، زرشکی و شاتوتی رنگ‌های تیره‌ای هستند که برای تناژ پوستی سرد مناسبند.

تناژ گرم

افرادی که تناژ پوستی گرمی دارند بیشتر رگ‌های نزدیک به سطح پوست خود را سبز رنگ می‌بینند. دیگر این که در کنار کاغذ رنگ پوست این افراد بیشتر به زردی مایل است. رنگ‌های قرمز آجری، دارچینی و مرجانی تیره بهترین‌ رنگ‌های تیره مناسب رنگ پوست‌های گرم است‌

تناژ خنثی

افرادی که تناژ پوستی خنثی دارند هم رگ‌هایی به رنگ بنفش و آبی و هم رگ‌هایی به رنگ سبز زیر پوست خود می‌بینند. در کنار کاغذ سفید نیز پوستشان بیشتر به رنگی بین قهوه‌ای برنز و خاکستری مایل است. این افراد می‌توانند از هر رنگ رژ لب تیره‌ای که دوست دارند استفاده کنند.

خرید پالت رژ لب آرت اسکین مدل Secret Weapon

این محصول شامل ۱8 رنگ اصلی و کاربردی برای رژلب و رژگونه بوده و قابلیت ترکیب را نیز دارد.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول،‌ روی تصویر کلیک کنید.

در این روش کوچک کردن لب با آرایش، ابتدا دور تا دور لب خود را کانسیلر بزنید. سپس با یک خط لب همرنگ رژ لب به روشی که قبلا توضیح دادیم خط لب بکشید. سپس یک رژ لب مات تیره روی تمام لبتان بزنید. به همین سادگی شما لب‌هایی باریک تر خواهید داشت.

یکی دیگر از روش‌های کوچک نشان دادن لب با آرایش، کانتورینگ درست و حرفه‌ای است. می‌توانید با مطالعه‌ی مطلب «همه آنچه که در مورد کانتورینگ لب نیاز است بدانید» روش‌های موثر و جدیدی را برای کوچک و نازک نشان دادن لب یاد بگیرید.

مزایای کوچک نشان دادن لب با آرایش چیست؟

برخی افراد که لب‌های بزرگ و کشیده‌ای دارند علاقه دارند آن‌ها رو کوچک‌تر نشان دهند زیرا این کار تناسب اجزای صورتشان را حفظ می‌کند.

برخی دیگر تنها مایلند چهره‌ای معصوم‌تر از خود نشان بدهند. به همین دلیل سراغ استفاده از این تاکتیک می‌روند. 

این عمل همچنین زمانی که قصد دارید از آرایش‌های ماکسیمال استفاده کنید، فضای کمتری از صورت شما را اشغال می‌کند. 

سوالات متداول در ارتباط با کوچک نشان دادن لب‌ ها

می‌رسیم به بخش پاسخ به سوالات متداول.

فایده کوچک نشان دادن لب چیست؟

بسته به فرم صورت شما، ممکن است احساس کنید لازم است لب‌های شما بخش کمتری از صورتتان را اشغال کنند. این کار همچنین باعث معصومانه‌تر دیده شدن چهره شما می‌شود. 

با آمبره لب می‌توان دهان را کوچک نشان داد؟

از آمبره لب هم برای کوچک و هم برای بزرگ نشان دادن لب می‌توان استفاده کرد. 

برای کوچک نشان دادن لب‌ها باید از رژ تیره استفاده کرد یا روشن؟

رژهای تیره بهتر می‌توانند به کوچک دیده شدن لب‌های شما کمک کنند.