زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ترمیم موهای آسیب دیده و سوخته با دکلره

wordcamp
6,993
14 دقیقه
ترمیم موهای آسیب دیده و سوخته با دکلره

فهرست مطالب

یکی از روش‌های پرطرفدار رنگ کردن مو، دکلره است. در واقع دکلره کمک می‌کند تا موها روشن‌تر و رنگ مو جذاب‌‌تر شود. با این حال در صورتی که دکلره به‌درستی انجام نشود، ممکن است موها به شدت آسیب ببیند یا حتی بسوزند. اگر شما چنین تجربه‌ای دارید و می‌خواهید موهای آسیب‌دیده‌تان را ترمیم کنید، 10 توصیه برای ترمیم موهای آسیب دیده و سوخته با دکلره را از دست ندهید تا موهایتان شاداب و سالم شود.

چگونه موها با دکلره آسیب می‌بینند؟

دکلره یکی از روش‌های موثر برای روشن کردن موها است. اما در صورتی که روند دکلره به درستی انجام نشود، ممکن است موها بسوزد یا آسیب جدی ببیند. رنگ طبیعی موهای ما از رنگدانه‌ای به نام ملانین است. ملانین در ساقه مو قرار دارد و ساقه مو با لایه پروتئینی به نام کوتیکول، محافظت می‌شود.

هنگامی که موهایتان را دکلره می‌کنید، مواد دکلره این لایه پروتئینی که کوتیکول نام دارد را باز می‌کند تا رنگ ملانین داخل ساقه مو را تغییر دهد. اما بهتر است بدانید که دکلره باعث از بین رفتن فیبر و چربی‌های طبیعی مو نیز می‌شود؛ از این جهت استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان کریستال یا برندهای معروف دیگر، برای احیای مو ضرورت دارند.

به طور طبیعی، کوتیکول مو باید پس رنگ شدن مو، بسته شود و به حالت عادی بازگردد. اما ترکیبات دکلره، ساختار سلول‌های کف سر و ساقه مو را تغییر می‌دهد؛ بنابراین بیشتر افرادی که موهایشان را دکلره می‌کنند، با موهایی حجیم‌تر روبه‌رو می‌شوند. همچنین پس از دکلره، رطوبت موها از بین می‌رود و جنس مو خشک می‌شود. حتی ممکن است در شرایط بدتر، موها شکننده شود یا حتی بسوزد.

چگونه متوجه شویم که دکلره به موها آسیب رسانده است؟

دکلره مو

ممکن است موهای‌تان را رنگ کنید، اما متوجه آسیب دکلره روی موهایتان نشوید. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از ترمیم موهای آسیب دیده، با این ویژگی‌های موهای سوخته و آسیب دیده آشنا شوید. بهتر است بدانید که موها در استفاده بیش از حد از دستگاه‌های حالت‌دهنده و حرارتی مو نیز می‌سوزند و ممکن است موهای شما بدون دکلره نیز این ویژگی‌ها را داشته باشد.

۱. کدر شدن موها

هنگامی که کوتیکول مو سالم و رنگ نشده باشد، نور را به خوبی منعکس می‌کند. همین انعکاس مو حالتی درخشان به موها می‌بخشد و باعث می‌شود که موها براق و خوش حالت باشد. اما موهای آسیب دیده و سوخته، کوتیکول طبیعی ندارند؛ بنابراین ممکن است موها کدر به نظر برسند.

۲.  گره خوردن مو

در صورتی که موهایتان با دکلره آسیب ببیند یا بسوزد، کوتیکول مو زبر و خشک می‌شود. در نتیجه موها بافت خشن و زبری پیدا می‌کنند و به سادگی به هم می‌چسبند یا گره می‌خورند. با این حال شما می‌توانید، با استفاده از یک سرم مو، مثل سرم مو کریستال به احیا و باز شدن گره مو کمک بسزایی کنید.

۳.  خشک و شکننده شدن موها

در صورتی که موها به درستی و با روشی استاندارد دکلره نشوند، کوتیکول مو آسیب جدی می‌بیند. در نتیجه دکلره باعث کاهش رطوبت و حتی خارج شدن رطوبت از ساقه مو می‌شود. در صورتی که موها رطوبت خود را از دست دهند، بافت خشک و شکننده پیدا خواهند کرد و موها آسیب جدی می‌بینند.

۴. وز شدن موها

موهای دکلره، مستعد خشکی و شکنندگی هستند. هر چه میزان خشکی مو بیشتر باشد، موها وز می‌شوند و حالت طبیعی و بافت نرم خود را از دست می‌دهند. بهتر است بدانید که هر چه میزان رطوبت موها کمتر باشد، میزان وز شدن موها بیشتر خواهد بود. بنابراین موهای دکلره باید روتین مناسبی برای آبرسانی داشته باشند.

۵. مو خوره شدن موها

همان‌طور که می‌دانید، خشکی و عدم رطوبت رسانی و آبرسانی موها، رابطه مستقیمی با ایجاد موخوره دارند. در صورتی که دکلره باعث آسیب به موها شود، موها خشک و شکننده می‌شوند، در نتیجه ممکن است شما شاهد مو خوره‌های زیادی در پایین ساقه موهایتان شوید.

آیا فقط دکلره موها را می‌سوزاند؟

دکلره مو را می سوزاند

شاید تصور کنید اگر هرگز موهایتان را رنگ یا دکلره نکنید، موهایتان همیشه سالم و شاداب باقی می‌ماند و دیگر شما نیازی به توصیه برای ترمیم موهای آسیب دیده و سوخته با دکلره نخواهید داشت. اما بهتر است بدانید که در طول روز، موها از عدم رسیدگی، شست‌وشوی نامناسب و استفاده از دستگاه‌های حالت دهنده و حرارتی مو آسیب می‌بینند.

حتی بهتر است بدانید که دستگاه‌های حالت دهنده و حرارتی مو، تاثیر زیادی در سوختگی و آسیب به موها دارند. دستگاه‌های حالت دهنده مو، مثل سشوار و اتو مو باعث خشکی، شکنندگی و بروز مو خوره می‌شوند. از این جهت در صورتی که پیش از استفاده از دستگاه‌های حالت دهنده مو، از سرم مو کریستال یا اسپری دو فاز مو استفاده نکرده‌اید و اکنون موهایتان سوخته و آسیب دیده است، می‌توانید از روش درمان موهای سوخته با دکلره برای احیای موهایتان نیز بهره‌مند شوید.

این اشتباهات را با موهای سوخته دکلره نکنید!

در صورتی که موهایتان با دکلره یا دستگاه حالت دهنده و حرارتی مو سوخته و آسیب دیده است، باید دقت بیشتری در انتخاب روتین درست و مناسب موهایتان داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است موهایتان دچار ریزش شود و آسیب موهایتان در مدت زمان طولانی ترمیم نشود.

۱. انتخاب اشتباه شامپو

انتخاب درست شامپو برای موهای رنگ شده و آسیب دیده اهمیت زیادی در درمان موهای دکلره و سوخته دارد. برای مثال، شامپو کریستال تنوع زیادی برای انواع جنس و نیاز موها دارد. در صورتی که موهایتان بلوند، روشن یا آسیب دیده است، حتماً شامپوی مناسبی انتخاب کنید. شامپویی که انتخاب می‌کنید باید حاوی ترکیبات کراتین، انواع ویتامین و مواد گیاهی و ارگانیک باشد. در واقع شامپوی مناسب موهای دکلره و سوخته باید موها را تغذیه کند و باعث تنظیم PH پوست سر شود. در این صورت موها پس از مدتی نرم و خوش حالت خواهد شد.

۲. عدم استفاده از کاندیشنر مو

سوختن مو با دکلره

تفاوتی ندارد که موهای شما خشک، چرب، معمولی یا آسیب دیده است. شما نباید در هیچ شرایطی استفاده از کاندیشنر یا نرم کننده مو را از روتین مو حذف کنید. در صورتی که موهایتان آسیب دیده است، باید توجه بیشتری به استفاده از کاندیشنر مو کنید. کاندیشنری که حاوی ترکیباتی مثل آلوئه‌ورا، روغن هسته زردآلو، روغن بادام شیرین و ترکیبات گیاهی دیگر باشد، به احیا و نرم شدن موها کمک بسزایی می‌کند. در واقع کاندیشنر، رطوبت از دست رفته موها را باز می‌گرداند و باعث درخشان شدن و آبرسانی موهای خشک و آسیب دیده می‌شود.

۳. عدم استفاده از ماسک مو

در صورتی که موهایتان سوخته و آسیب دیده است، استفاده از ماسک مو فراموش نکنید. ماسک مو کمک می‌کند تا موهای آسیب دیده تغذیه و ترمیم شود. شاید برایتان سوال شود که بهترین مارک ماسک مو برای موهای دکلره شده یا آسیب دیده چیست؟ همین ابتدا بهتر است بدانید که بسیاری از ماسک‌های مو از ترکیبات گیاهی، انواع ویتامین، انواع چربی‌های مفید و مواد مغذی برای موها، تهیه شده‌اند.

با این حال بهتر است از ماسک موی مناسب جنس و نیاز موهایتان برای دست‌یابی به نتیجه بهتر استفاده کنید. برای مثال ماسک مو کریستال تنوع زیادی برای موهای آسیب دیده، موهای رنگ شده و حتی موهای معمولی دارد. از این جهت، شما می‌توانید بهترین انتخاب را برای موهای آسیب دیده داشته باشید.

۴. عدم استفاده از آبرسان و رطوبت رسان مو

یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است برای ترمیم موهایتان به آن توجه نکنید، عدم استفاده از آبرسان و رطوبت رسان مو است. استفاده از سرم مو برای موهای خشک و وز، انتخاب موثری خواهد بود؛ چرا که سرم مو، موها را آبرسانی و رطوبت رسانی می‌کند. از این جهت پس از شستن موها و استفاده از ماسک مو، باید موهایتان را با سرم مو، نرم و آبرسانی کنید.

در غیر این صورت ممکن است خشکی موهایتان در اثر تماس نور خورشید یا سشوار، افزایش یابد یا حتی انتهای ساقه مو، دو شاخه شود. برای استفاده از سرم مو، مقداری از آن را  کف دستتان بمالید. سپس ساقه موها را به نرمی با دستانتان ماساژ بدهید تا سرم مو به همه تارهای مو برسد و نفوذ کند. به یاد داشته باشید که سرم مو، مناسب ساقه و نوک مو است، بنابراین آن را به کف سر نزنید.

۵. عدم استفاده از محافظ حرارتی مو

بسیاری از افرادی که موهایشان در اثر استفاده دکلره یا دستگاه‌های حرارتی و حالت دهنده مو می‌سوزد، از اسپری یا سرم محافظ حرارتی مو استفاده نمی‌کنند. این نوع محافظ که به اسپری دو فاز مو نیز معروف است، از موها در برابر حرارت محافظت می‌کند. در نتیجه موهایتان پس از استفاده از سشوار یا اتو مو، خشک، دو شاخه، وز یا شکننده نخواهد شد. در صورتی که به ترمیم موهای آسیب دیده یا مراقبت از موها اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنیم از استفاده از محافظ حرارتی مو غافل نشوید.

10 روش درمان موهای سوخته با دکلره

درمان موهای سوخته با دکلره

اگر میخواهید، موهای سوخته یا آسیب دیده‌تان را درمان کنید، بهتر است بدانید که شما نیاز به زمان، صبر و روتین مو منظمی دارید. در غیر این صورت، فقط با یک بار روتین مو یا بهترین شامپو برای موهای دکلره شده، انتظار درمان سریع موهای سوخته را نداشته باشید. در ادامه مقاله به روش‌هایی می‌پردازیم تا به احیا و درخشان شدن موهایتان کمک کنید.

۱. کمتر سراغ دکلره بروید

هر چه موهایتان را کمتر رنگ و دکلره کنیم، کمتر شاهد موهای آسیب دیده خواهید بود. در صورتی که موهایتان سوخته یا شکننده شده است، توصیه می‌کنیم برای مدتی موهایتان را رنگ یا دکلره نکنید تا به مرور زمان موهایتان به اصطلاح جان بگیرد. با این حال اگر می‌خواهید موهایتان را رنگ کنیم، موها را از ریشه رنگ نکنید تا ریشه موها احیا شوند.

۲. موهایتان را برای دکلره آماده کنید

بسیاری از مردم نمی‌دانند که پیش از رنگ و دکلره باید موهایشان را آماده کنند. آمادگی موها با کمک یک روتین مو مناسب و استفاده از شامپو ویتامینه و شامپو پروتئینه، امکان پذیر خواهد بود. همچنین شما باید بعد از دکلره، از محصولات موی جدیدی برای روتین موهای رنگ شده و دکلره استفاده کنید.

اگر می‌خواهید با بهترین شامپو برای موهای دکلره شده آشنا شوید، بهتر است فقط به یک تبلیغ در یک صفحه مجازی اکتفا نکنید و چندین سایت و فروشگاه آنلاین را برای تهیه شامپو مناسب موهایتان جست‌وجو کنید. برای مثال شامپو کریستال انتخاب مناسبی برای احیا و روتین موی دکلره خواهد بود، چرا که ترکیبات طبیعی و روغن‌های مفیدی برای مو دارد.

۳. مراقب روتین مو باشید

اگر می‌خواهید موهای سوخته با دکلره یا با دستگاه‌های حالت دهنده مو را درمان کنید، توصیه می‌کنیم مراقب روتین مو باشید. بسیاری از مردم تصور می‌کنند هر چه بیشتر از محصولات مراقبتی مو مثل، ماسک مو کریستال استفاده کنند، سریع‌تر موهایشان ترمیم و درمان می‌شود.

در صورتی که استفاده از محصولات مراقبت از مو، نیاز به زمان مناسب دارد. برای مثال اگر موهایتان خشک و آسیب دیده است، بهتر است دو بار در هفته از شامپو مخصوص موهایتان و یک بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید. استفاده بیش از حد و داشتن روتین موی افراطی، نتیجه عکس به همراه دارد. از این جهت حتماً محصولات مراقبت از مو را با فاصله زمانی و در زمان مناسب استفاده کنید.

۴‌. مراقب کلر باشید

معمولاً افرادی که موهایشان را همیشه بلوند و روشن می‌کنند با این مسئله آشنا هستند. توصیه می‌کنیم مراقب کلر برای موهای دکلره و سوخته‌تان باشید. این ماده شیمیایی معمولاً در استخر یافت می‌شود. در صورتی که می‌خواهید به استخر بروید، باید موهایتان را با کلاه مخصوص استخر بپوشانید. ممکن است کلر، موهای دکلره را سبز کند یا آسیب بیشتری به موهای سوخته و شکننده برساند.

۵. مراقب آسیب نور خورشید باشید

درمان موی سوخته

آیا تصور می‌کنید که اشعه مضر خورشید فقط به پوست آسیب می‌رساند؟ بهتر است بدانید که اشعه UV به موها نیز آسیب جدی می‌رساند. این میزان از آسیب برای موهای دکلره و سوخته بدتر خواهد بود. اگر می‌خواهید از آسیب اشعه مضر خورشید به موهایتان در امان بمانید، توصیه می‌کنیم حتماً موهایتان را آبرسانی و رطوبت رسانی کنید. این آبرسانی از طریق استفاده از سرم مو برای موهای خشک و وز امکان پذیر خواهد بود. از این جهت پس از حمام و پیش از خارج شدن از خانه، سرم آبرسان مو را استفاده کنید.

۶. به درستی از دستگاه‌های حراتی مو استفاده کنید

در صورتی که موهایتان به شدت آسیب دیده یا سوخته است، توصیه می‌کنیم برای مدتی از دستگاه‌های حرارتی و حالت دهنده مو استفاده نکنید. با این حال اگر می‌خواهید از سشوار یا اتو مو استفاده کنید، حتماً از کرم مرطوب کننده و آبرسان کریستال یا اسپری دو فاز مو بهره‌مند شوید. این محصولات از مو در برابر حرارت دستگاه‌های حالت دهنده مو محافظت می‌کند.

۷. سبک زندگیتان را تغییر دهید

یکی از روش‌های درمان موهای سوخته با دکلره یا دستگاه‌های حرارتی، پیروی از یک سبک زندگی مناسب است. برای داشتن یک سبک زندگی مناسب و سالم باید به تغذیه‌تان اهمیت بیشتری بدهید. برای مثال سعی کنید در رژیم غذایی از پروتئین، چربی‌های مفید، میوه و سبزیجات بهره‌مند شوید. همچنین توصیه می‌کنیم بهترین و استانداردترین محصولات مراقبت از مو را تهیه کنید. برای مثال پیش از خرید ماسک مو، بهترین مارک ماسک مو برای موهای دکلره شده را بررسی کنید و فقط به تبلیغات و توصیه افراد غیرمتخصص اکتفا نکنید.

۸. از کش موی مناسب استفاده کنید

بسیاری از مردم نمی‌دانند که حتی مدل موی نامناسب و اکسسوری موی غیراستاندارد نیز می‌تواند میزان آسیب به موها را بیشتر کند. در صورتی که موهایتان آسیب دیده و شکننده است، از کش‌های سفت و پلاستیکی استفاده نکنید. بهتر است از کش موی ساتن و نرم بهره‌مند شوید تا موهایتان به اصطلاح نشکند.

۹. از حوله استفاده نکنید

شاید از این مسئله کمی تعجب کنید؛ اما استفاده از حوله و خشک کردن نامناسب موها پس از حمام، باعث وز و زبری موها می‌شود. بهترین روش خشک کردن موها با کمک یک پارچه یا تیشرت نخی است. پارچه و تیشرت نخی و تمیز را برای مدتی دور موهایتان ببندید تا موها به صورت طبیعی خشک شوند. این روش به وز نشدن و افزایش سلامت موها کمک بسزایی می‌کند.

۱۰. موهایتان را آبرسانی کنید

بهترین درمان موهای سوخته، آبرسانی موها است. شما باید به طور مداوم موهایتان را آبرسانی کنید تا رطوبت از دست رفته موها بازگردد. حتی اگر از حالت دهنده مو مثل واکس مو کریستال استفاده می‌کنیم، باید پیش از مصرف آن، موهایتان را با شامپو، نرم کننده مو و ماسک مو آبرسانی کنید و پس از آن از واکس مو کریستال یا انواع حالت دهنده مو بهره‌مند شوید.

سوالات متداول از درمان موهای آسیب دیده و سوخته با دکلره

در صورتی که میخواهید موهای سوخته و آسیب دیده با دکلره یا دستگاه‌های حالت دهنده و حرارتی مو را احیا کنید، توصیه می‌کنیم حتماً به این پاسخ‌ها توجه کنید تا بیشتر با روش درمان و ترمیم مو آشنا شوید.

آیا موهای آسیب دیده و سوخته با دکلره ترمیم می‌شود؟

در صورتی که برای مدت طولانی موهایتان را رنگ و دکلره نکنید، روتین مو مناسب داشته باشید و موهایتان را به طور مداوم آبرسانی کنید، موهای سوخته با دکلره ترمیم و درمان خواهد شد.

چگونه موهای سوخته با دکلره را درمان کنیم؟

راه‌‌ها و روش‌های زیادی برای درمان موهای سوخته با دکلره وجود دارد. اما بهترین روش استفاده از شامپو، کاندیشنر و ماسک موی مناسب همراه با ترکیبات آبرسان، روغن‌های طبیعی، مواد مغذی و انواع ویتامین است.

روتین موی سوخته چگونه است؟

در صورتی که موهایتان سوخته است، باید روتین مو مناسبی داشته باشید. روتین مو یعنی حداقل هفته ای یک یا دو بار از شامپو، کاندیشنر مو، ماسک مو، سرم موی مخصوص موهای خشک و آسیب دیده استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید و موهایتان نرم و خوش حالت شود.