زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

گام به گام زیرسازی آرایش برای داشتن یک میکاپ طبیعی و بدون نقص

تیم تحریریه مو تن رو
11,015
8 دقیقه
گام به گام زیرسازی آرایش برای داشتن یک میکاپ طبیعی و بدون نقص

زیرسازی آرایش چیست؟ قبل از این که شروع به آرایش کنید لازم است به سراغ چه کارهایی بروید؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده به مهمانی دعوت شده باشید و با وجود اینکه یک آرایش تمیز و خوب انجام داده‌اید اما در آخر شب ببینید زحماتتان به هدر رفته و پوستتان اصلا جلوه ساعات اولیه را ندارد؟ اگر این اتفاق را تجربه کرده‌اید به این دلیل است که مراحل آماده سازی پوست برای آرایش را به درستی انجام نداده‌اید. اگر می‌خواهید مراحل زیرسازی پوست را بدانید تا یک میکاپ طبیعی و بدون نقص داشته باشید، تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه ما باشید.

زیرسازی آرایش صورت چیست؟

زیرسازی اسمش با خودش است یعنی کارهایی که در زیر آرایش باید انجام داد تا زمینه را برای یک میکاپ فوق العاده آماده کرد. در کل به کارهایی که پوست شما را برای آرایش آماده می‌کند، زیرسازی پوست گفته می‌شود. این زیرسازی، شادابی، طراوت، پوست صاف و شفاف و … را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

زیرسازی پوست

مراحل زیرسازی پوست قبل از آرایش

در صورتی که می‌خواهید یک آرایش ماندگار و بادوام داشته باشید باید اصول زیرسازی پوست را رعایت کنید. اگر به اصولی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم دقت کنید و آن را مو به مو انجام دهید یک آرایش طبیعی و جذاب خواهید داشت که همه از زیبایی آن صحبت خواهند کرد. نکته مهمی که درمورد یک آرایش بی نقص وجود دارد این است که به هیچ عنوان روی آرایش قبلی، آرایش خود را انجام ندهید و همیشه ابتدا پوست را کاملا تمیز کرده و بعد از آن شروع به آرایش کنید.

برای اینکه بهتر با مراحل آماده سازی پوست برای آرایش آشنا شوید، با ما همراه باشید:

لایه برداری پوست

آیا شما هم گاهی اوقات که در آیینه به خودتان نگاه می‌کنید می‌بینید که روی صورتتان پوسته پوسته شده و کرم به خوبی روی پوست نخوابیده است؟ می‌دانید علت این ماجرا چیست؟

دلیل این مسئله این است که پوست همیشه در حال تولید سلول‌های زنده است و سلول‌های مرده بصورت پوسته پوسته رو پوست ظاهر می‌شوند. طبیعیست که آرایش روی سلول‌های مرده پوست ننشسته و جلوه زیبایی نخواهد داشت. بهترین راه برای برداشتن سلول‌های مرده، لایه برداری و اسکراب صورت است. لایه برداری باید با توجه به نوع پوست انجام شود:

  • پوست حساس: این نوع پوست باید با لیف نرم، گرم و مرطوب لایه برداری شود. از ماسک‌های سبک و ملایم هم یک یا دو بار در هفته می‌توان استفاده کرد.
  • پوست چرب: برای این نوع پوست می‌توان از دستگاه پاک‌سازی صورت، سرم و ماسک‌های لایه بردار مخصوص پوست چرب استفاده نمود. لایه برداری پوست چرب می‌تواند 5 بار در هفته انجام شود.
  • پوست معمولی و مختلط: این نوع پوست می‌تواند از هر نوع روش لایه برداری استفاده کند. البته نهایت دفعات استفاده از لایه بردار برای این پوست ۳ بار در هفته است.
  • پوست خشک: این پوست بهتر است برای لایه برداری از روش‌های غیر شیمیایی و به صورت گیاهی استفاده کند.

 

لایه برداری پوست

شستن صورت

قبل از انجام آرایش، باید پوست را از هر آلودگی و چربی پاک کرد. اگر از روز قبل آرایشی روی پوستتان دارید ابتدا آن را با پاک کننده آرایش صورت پاک کرده و بعد از اینکه آرایش پاک شد، با شوینده صورت مناسب پوستتان به خوبی شستشو دهید. بعد از این که صورت را شستید، آن را با یک حوله نرم به خوبی خشک کنید.

شستن صورت برای زیرسازی آرایش


پیشنهاد نویسنده: آشنایی با فیس براش و انواع آن


استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

بعد از این که پوست لایه برداری شد و به خوبی با شوینده مناسب پوست صورت، پاک شد باید به سراغ کرم‌ آبرسان و مرطوب کننده بروید. چون پوست بعد از شستن کمی احساس خشکی می‌کند باید مقداری آبرسان و بعد مرطوب کننده روی پوست استفاده نمود. بعد از زدن کرم‌ها کمی صبر کنید و آن را روی پوست ماساژ دهید تا بخوبی جذب شود.

استفاده از پرایمر

برخی افراد از کم دوام بودن آرایش خود به خصوص کرم پودر گلایه دارند. اگر شما هم می‌خواهید دوام آرایش پوستتان به خصوص کرم صورت را افزایش دهید حتما باید از یک پرایمر خوب به عنوان زیرساز آرایش استفاده کنید.

وظیفه پرایمر این است که چروک‌های سطحی و  منافذ پوست را پر کرده و سطح پوست صورت را صاف و یکدست کند.

علاوه بر پرایمر پوست می‌توانید از پرایمرهای مخصوص چشم هم استفاده کنید تا ماندگاری و دوام آرایش چشمتان هم بالا برود. همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت پرایمر چشم به وبسایت مو تن رو مراجعه کنید.

از کرم پودر استفاده کنید

بعد از اینکه مراحل بالا به درستی انجام شد و زیرسازی پوست به خوبی صورت گرفت حالا نوبت زدن کرم پودر است. یک کرم پودر خوب می‌تواند به پوشاندن لکه‌ها و شفافیت بخشیدن به پوست صورت شما کمک شایانی کند. جالب است بدانید برخی کرم پودرها حاوی ضد آفتاب و مرطوب کننده هستند. یعنی با استفاده از این کرم‌ها دیگر نیازی به زدن ضدآفتاب ندارید.

توصیه ما به شما برای اینکه یک آرایش خوب داشته باشید این است که برای زیرسازی از کرم پودرهای مایع یا پودری استفاده کنید. اگر پوستتان طوری است که کرم پودر سریع جذبش می‌شود، باید یک کرم چرب انتخاب کنید و آن را با ابر یا پد آرایشی روی صورت به خوبی پخش کنید تا چربی آن را از روی پوست گرفته شود.

نکته مهم در مورد کرم پودر این است که رنگ کرم حتما باید با رنگ پوستتان همخوانی داشته باشد تا آرایشتان مصنوعی و غیر طبیعی نشود.

استفاده از کرم پودر


پیشنهاد نویسنده: 10 کرم ‌پودر برتر برای انتخاب شما


استفاده از کانسیلر

اگر ایراداتی مانند گودی و سیاهی زیر چشم یا جای جوش شما با کرم پودر قابل پوشاندن نیست یک راه بسیار کارآمد استفاده از کانسیلر است. شما ابتدا باید کانسیلر مناسب پوست خود را انتخاب کرده و آن را بعد از کرم پودر در قسمت مورد نظر استفاده کنید. کانسیلر می‌تواند لکه‌ها، تیرگی‌ها و قرمزی‌های پوست صورت را به خوبی پوشش دهد.

البته به خاطر داشته باشید بعد از کانسیلر حتما از پودر فیکس استفاده کنید تا کانسیلر در چروک‌ها و خطوط پوستتان جمع نشود.

در آخر از فیکساتور استفاده نمایید

پس از اینکه همه مراحل آرایش انجام شد حالا لازم است برای ثابت ماندن آرایشتان و تغییر نکردن رنگ کرم، سایه چشم، رژ لب و … از فیکساتور استفاده کنید. برای استفاده از اسپری فیکساتور کافیست آن را در فاصله 20 سانتی متری صورت گرفته و قوطی را در جهت حرکت نوشتن حروف X و T روی صورت حرکت دهید و اسپری کنید. به این صورت آرایش شما دوام بیشتری پیدا خواهد کرد.

استفاده ار فیکساتور


پیشنهاد نویسنده: فیکساتور آرایش و نحوه استفاده از آن


نکات مهم برای زیرسازی آرایش پوست

1- برای انجام زیرسازی مناسب لازم است ابتدا نوع پوست خود را بدانید. در ادامه زیرسازی مناسب برای انواع پوست را توضیح می‌دهیم:

  • پوست طبیعی: این پوست منافذ باز کوچکی دارد که در زیرسازی، منافذ باید بسته شوند تا پوست نرم و مرطوب گردد. این نوع پوست به زیرسازی سبک و نرم نیازمند است.
  • پوست چرب: برای بستن منافذ باز پوست چرب، به یک زیرسازی مات احتیاج دارید. زیرسازی مات برای کنترل تولید سبوم بیش از حد در پوست چرب می‌باشد. اگر پوست چربی دارید از پرایمرهای مات مخصوص پوست چرب استفاده کنید. برای کرم هم، کرم‌های پودری مناسب شما هستند چون چربی پوست را به خوبی می‌گیرند.
  • پوست خشک: برای کم کردن میزان چین و چروک روی پوست خشک، باید از زیرسازی مرطوب استفاده کرد. کرم پودرهای مایع و کرمی برای پوست‌های خشک بهترند چون پوست را از حالت خشکی بیرون می‌آورند.
  • پوست ترکیبی و مختلط: برای زیرسازی پوست ترکیبی می‌توانید از یک مرطوب کننده مات استفاده کنید و با یک پرایمر خوب منافذ باز پوست را مسدود کنید.

2- اگر می‌خواهید یک آرایش طبیعی و زیبا داشته باشید باید دقت کنید که کرم پودر و یا پنکیک شما علاوه بر متناسب بودن با نوع پوست، با رنگ پوستتان هم منطبق باشد. مثلا اگر پوست سبزه‌ای دارید به هیچ عنوان از کرم‌های خیلی روشن و سفید استفاده نکنید.

3- برای پخش کردن کرم‌ و کانیسلر روی پوست صورتتان حتما از پدهای مخصوص استفاده کنید تا مواد به خوبی روی سطح پوست پخش شود.

زیرسازی آرایش پوست

ممنونیم که تا پایان این مقاله از مو تن رو با ما همراه بودید. از سری مقالات ما می‌توانید مقاله مراحل روتین پوست را مطالعه نمایید. لطفا اگر سوال یا پیشنهادی درباره زیرسازی آرایش دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.