زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تستر عطر و ادکلن اورجینال + تفاوت تستر با خود عطر چیست؟

تیم تحریریه مو تن رو
611
8 دقیقه
تستر عطر و ادکلن اورجینال + تفاوت تستر با خود عطر چیست؟

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که دوست دارید همیشه از عطر و ادکلن‌های برند استفاده کنید؟ آیا هنگام خرید دچار شک و تردید می‌شوید و نمی‌دانید فرق ادکلن اصل و فیک در چیست؟ به نظر شما آیا عطرهای برند و تسترهای آن‌ها با هم تفاوتی دارند؟ آیا می‌دانید فرق عطر و تستر عطر در چیست؟ ما در این مقاله از مو تن رو  پاسخ صحیح این سوالات را برای شما آماده کرده‌ایم پس با ما همراه باشید.

حقایقی درباره تستر عطر و ادکلن

زمانی که تصمیم به خرید عطر می‌گیرید باید پیش از اقدام به خرید یک سری نکات را بدانید و بعد با خیال راحت به فروشگاه‌های عطر فروشی مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

واژه‌ای که در مراکز فروش عطر زنانه و مردانه زیاد به گوش می‌رسد، واژه تستر است. بسیاری از مشتریان “تسترها” را به عطرهای اصلی و اوریجینال ترجیح می‌دهند چون فکر می‌کنند بوی تسترها ماندگارتر و اشباع‌تر است. برخی مشتریان هم تفکری کاملا برعکس این قضیه دارند و با تسترها مخالفند. این دسته از مشتریان معتقدند “برای عطری که در بسته بندی رسمی و اوریجینال نیست” نباید پولی پرداخت کرد.

خب حالا با وجود این نظریه‌ها به نظر شما حقیقت تستر عطر و ادکلن چیست؟ اصلا آیا تعریف دقیقی از تسترها دارید؟ می‌دانید از تسترهای ادکلن و عطر چه استفاده‌ای می‌شود؟ برای پاسخ به این سوالات تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا همه چیز را درباره تستر بدانید.

تستر عطر و ادکلنتستر عطر و ادکلن چیست؟

تستر عطر و ادکلن همانطور که از نامش پیداست عطری است که برای تست محصول اصلی به کار برده می‌شود. به طور واضح تر باید بگوییم که تسترها همان عطرهای اوریجینال هستند و هیچ فرقی با عطر اورجینال و اصل ندارند با این تفاوت که تسترها در فروشگاه‌های لوازم آرایشی برای تست محصول اصلی پیش از خرید به خریدار داده می‌شوند که آن را امتحان کنند و در صورتی که از تستر رضایت کافی را داشتند، محصول اصلی و اورجینال را خریداری کنند.

تسترها بیشتر در یک جعبه کارتنی بدون برچسب یا سلفون وجود دارند که اغلب موارد در بزرگترین مجموعه عطر برنددار ساخته می‌شوند. بسته بندی رایجی که از تسترها دیده می‌شود، بسته بندی‌هایی با حجم 100 میلی لیتر است اما بسته بندی‌هایی با حجم 50، 75، 90، 125میلی لیتری هم ممکن است ببینید.

در کل منظور از ساخت و عرضه تستر به بازار، نشان دادن رایحه و کیفیت عطر مورد نظر قبل از خرید به مشتریان است. معمولا تسترهای عطر و ادکلن برای فروش نیستند و در مراکز خرید، خرید و فروش نمی‌شوند. درون شیشه هر تستر 100% مایع عطر اوریجینال ریخته شده و ترکیبات آن دقیقا همانند عطر اصل با بسته بندی رسمی می‌باشد.


پیشنهاد نویسنده: هر آنچه در مورد عطر باید بدانیم


نحوه تشخیص تستر عطر

اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید تستر را از عطر اصل تشخیص دهید باید بگوییم این کار یک کار بسیار ساده و آسانی است. برای تشخیص عطر از تستر دو راه وجود دارد:

  1. توجه به بسته بندی محصول
  2. بررسی قیمت

اگر عطری که قصد خرید آن را دارید بدون بسته بندی و کارتن است یا طراحی بسته بندی آن به صورتی است که نام برند روی آن حک نشده، احتمال اینکه آن محصول تستر باشد، بالاست.

در مورد قیمت محصول هم باید بگوییم عطرهای رسمی که دارای بسته بندی برنددار هستند، قیمت بالایی دارند و  معمولا قیمت عطر اصل بالاتر از قیمت تستر است.

تستر ادو پرفیوم زنانه لالیک مدل Le Parfum یکی از تسترهای پرطرفدار موجود در بازار است که رایحه شیرین، تند، گرم و خوراکی دارد.

تستر ادو پرفیوم زنانه لالیک مدل Le Parfum
تستر ادو پرفیوم زنانه لالیک مدل Le Parfum

آیا تستر و سمپل با هم فرق دارند؟

پیش از آن که به این سوال پاسخ دهیم ابتدا باید بگوییم سمپل چیست؟ سمپل در واقع یک نمونه کوچک از چیزی است. برای این که بهتر متوجه سمپل شوید، شیشه های برنددار مینیاتوری کوچک را در نظر بگیرید که با عطر مایع از برند معتبر و شناخته شده پر شده‌اند. این شیشه‌های کوچک، نمونه‌هایی برای تبلیغ محصول هستند که بدون هیچگونه هزینه‌ای بین مشتریان توزیع شده اند و به عنوان اشانتیون در اختیار خریدار قرار می‌گیرند. البته از سمپل برای تست رایحه عطر هم استفاده می‌شود.

سمپل‌های عطر در سایز کوچک بوده و حدود یک تا دو میل عطر را در خود جای داده‌اند برخلاف تسترها که معمولا در شیشه بزرگی همانند خود عطر هستند. سمپل‌ها فقط برای تبلیغ استفاده و فروخته می‌شوند. این کارکرد فقط یکبار برای حس کردن آن رایحه، و بدست آوردن تصوری از اسانس محصول است تا مشتری متوجه رایحه شود و در صورت تمایل اقدام به خرید کند.

سمپل عطر
سمپل عطر

پیشنهاد نویسنده: راهنمای خرید عطر ارزان مردانه و زنانه


تفاوت بین عطر اورجینال و تستر

تسترها حاوی همان عطر اصلی مایع هستند، اما غالبا جعبه و بسته بندی لوکسی ندارند. از دید بازاریابی اگر بخواهیم نگاه کنیم، تفاوت بین عطر و تستر در بسته بندی آن‌ها است. به طور خلاصه باید بگوییم عطر و ادکلن اورجینال بسته بندی دارند اما تسترها معمولا بدون جعبه و بسته بندی هستند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که تستر قیمت پایین‌تری از عطر اصلی دارد. به خاطر داشته باشید زمانی که می‌خواهید برای خرید عطر مردانه و زنانه اقدام کنید، جعبه آن را بررسی کنید. عطرهای اورجینال و اصل بسته بندی لوکسی دارند که نام برند محصول به طور واضح روی جعبه حک شده است. علاوه بر این بارکد روی جعبه با بارکد شیشه عطر سازگاری دارد.

نکته بعدی که باید یادآوری کنیم این است که عطر اورجینال هیچ گونه زدگی ندارد و تمامی لوازمی که شرکت سازنده در سایت اصلی خود به آن اشاره کرده در جعبه موجود است. اما تستر بسته‌ بندی ساده‌تری دارد و گاهی حتی بدون هیچ سلفونی به بازار فروش عرضه می‌شود. خوب است این را هم بگوییم که برخی کمپانی‌های تولید کننده عطر و ادکلن برای شناساندن عطر تستر به مشتریان خود و جلوگیری از فروش آن در بازار آزاد، علائمی مانند TESTER را روی شیشه عطر حک می‌کنند تا به راحتی بتوان عطر اصل را از تستر تشخیص داد.

تفاوت بین عطر اورجینال و تسترماندگاری عطر اورجینال بیشتر است یا تستر؟

پیش از این هم گفتیم که ترکیبات اولیه عطر و تستر یکسان است پس قاعدتا ماندگاری هر تستری به اندازه عطرش است. البته نحوه نگهداری از عطر و تستر بسیار مهم است و ماندگاری آن‌ها به نحوه نگهداری‌شان بستگی دارد.

برای اینکه بدانید نحوه صحیح نگهداری از عطر تا چه میزان بر ماندگاری اش تاثیرگذار است کافیست یک آزمایش انجام دهید. برای انجام این آزمایش باید عطر و تستری را بیش از یک ماه بدون درب در کیف تان قرار دهید. بعد از یک ماه مشاهده می‌کنید هنگامی که از عطر به خوبی نگهداری نشود، شدت رایحه‌اش را از دست خواهد داد. یکی از تسترهای عطر که ماندگاری بالایی دارد تستر ادو پرفیوم زنانه لالیک مدل Satine است که رایحه‌ای شیرین و شرقی دارد و مخصوص بانوان می‌باشد.

تستر ادو پرفیوم زنانه لالیک مدل Satineدر کل درمورد ماندگاری عطر اصل و تستر آن باید بگوییم که هر دو نوع محصول با فرمول یکسان ساخته شده‌اند و اگر در مکان‌های یکسانی با شرایط یکسان نگهداری شوند، ماندگاریشان با هم فرقی ندارد و تنها تفاوت بین آنها این است که عطر در بسته بندی رسمی به بازار عرضه شده و تستر فاقد بسته بندی لوکس و رسمی است.

مزایای خرید تستر عطر چیست؟

خرید تستر دو مزیت زیر را به همراه دارد.:

  1. تستر قیمت مناسب تری نسبت به عطر دارد ( حداکثر 15% تفاوت قیمت نسبت به عطر اصلی)
  2. برندها و عطرهای مشهور جهان در بسته بندی لوکس و رسمی به مشتری عرضه می‌شوند اما پول دادن برای این جعبه‌های لوکس که دقایقی پس از باز کردن بسته، به کناری انداخته می‌شوند، ارزش ندارد.

از تسترهای معروف می‌توان به تستر ادوپرفیوم مردانه نوید محمد زاده اشاره کرد که نسبت به عطر اصلی قیمت کمتری دارد و به خاطر ماندگاری عالی و پخش بوی بالا، در تمام مدت استفاده، اعتماد به نفس و انرژی شما را افزایش می‌دهد.

تستر ادوپرفیوم مردانه نوید محمد زادهجمع بندی

تسترها و عطرها دارای ترکیبات یکسانی هستند. تسترها از مایع صد در صد اوریجینال، پر شده‌اند. تفاوت بین عطر و تستر فقط در بسته بندی و قیمت است.

نکته مهم: مطالب گفته شده در مورد تستر اورجینال و اصل عطر می‌باشد. امروزه تسترهای تقلبی هم در بازار دیده می‌شوند که معمولا با عناوین “بدون جعبه” یا “استوک” به فروش می‌رسند. این تسترهای تقلبی اغلب قیمت پایینی هم دارند اما باید بدانید که کاملا تقلبی بوده و ارزش خرید ندارند.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. از سری مقالات مو تن رو می‌توانید مقاله معرفی ۵ عطر اسپرت یونی سکس ، مناسب برای هر جنسیتی را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود درباره تستر عطر را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.