زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

عطر مینیاتوری چیست و چه تفاوتی با عطرهای معمولی دارد؟

wordcamp
688
11 دقیقه
عطر مینیاتوری چیست و چه تفاوتی با عطرهای معمولی دارد؟

بوی ملایم و طبیعی، بوهای اسپورت و خاص، بوهای ماندگار عود و انواع رایحه‌های دیگر، همه در عطرها و ادکلن‌های مختلفی وجود دارند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از یک عطر خاص به‌عنوان امضای شخصی خود در استایل روزانه‌شان استفاده کنند و برخی دیگر، استفاده از عطرهای متنوع را ترجیح می‌دهند. فرقی ندارد که شما در کدام دسته قرار می‌گیرید، در هر دو صورت، اگر تا به حال برای خرید ادکلن و عطر به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده باشید، احتمالا شیشه‌های کوچک ولی عینا مطابق ادکلن‌ها مشهور دنیا را دیده‌اید. این عطرها، عطر مینیاتوری نامیده می‌شوند. در این نوشتار قصد داریم به‌ صورت دقیق این عطرها را بررسی کنیم و به سوال‌های مهمی هم‌چون عطر مینیاتوری چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و چندین سوال دیگر، پاسخ دهیم. همراه ما باشید.

عطر مینیاتوری چیست؟

مینی ادکلن یا عطر مینیاتوری چیست؟
مینی ادکلن یا عطر مینیاتوری چیست؟

مینی عطر، ادکلن مسافرتی و البته عطر مینیاتوری و کوچک، همه اسم‌های مختلفی برای ادکلن‌های کوچک هستند. عطرها معمولا در اندازه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. 100 میلی‌لیتر، رایج‌ترین میزان و اندازه عطرها است. هرچند خرید و استفاده همیشگی از این عطرها، به دلیل وزن و یا قیمت بالاتر، امکان‌پذیر نیست.

معمولا عطرهایی با این سایز، دارای بسته‌بندی بزرگی هستند. به دلیل وزن نسبتا سنگین، استفاده از ادکلن‌های معمولی، تنها در خانه امکان‌پذیر است. البته شما می‌توانید عطر خود را در کیف روزانه خود نیز حمل کنید. هرچند انجام این کار به‌ دلیل سنگینی و حتی احتمال شکستن شیشه، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. به همین خاطر، نوع دیگری نیز از عطرها در بین مردم رواج پیدا کرده‌اند. در پاسخ به سوال عطر مینیاتوری چیست باید بگوییم که این عطرها، نمونه‌های دقیق همان عطرهای بزرگ و معتبر هستند که اندازه کوچک‌تری دارند.

این عطرها در همان کارخانه‌ها، با همان کیفیت و با بسته‌بندی عینا مطابق عطرهای اصلی، تنها در ابعاد بسیار کوچک‌تر، تولید و عرضه می‌شوند. استفاده از عطر مینیاتوری با توجه به اندازه کوچک آن، در همه ساعات روز امکان‌پذیر است. حمل این عطرها در کیف روزانه و یا حتی چمدان برای مسافرت، بسیار راحت‌تر خواهد بود.

با توجه به این توضیحات مختصر، در ادامه به بررسی سایر مشخصه‌های این محصولات می‌پردازیم و به‌ صورت دقیق، به سوال مهم کاربرد عطر مینیاتوری چیست پاسخ خواهیم داد.

کاربرد عطر مینیاتوری چیست؟

عطر مینیاتوری چیست و کاربردهای آن
عطر مینیاتوری چیست و کاربردهای آن

عطرهای مینیاتوری با توجه به قیمت کمتر، وزن سبک‌تر و البته طراحی جذاب و کوچک خود، کاربردهای بسیار زیادی دارند. در ادامه، 4 مورد از مهم‌ترین  مواردی را بررسی خواهیم کرد که می‌توانیم آن‌ها را در پاسخ به سوال کاربرد عطر مینیاتوری چیست به سایرین بگوییم.

1- حمل راحت و تثبیت رایحه در طول روز

در بخش پیش، به یکی از معمول‌ترین و ساده‌ترین کاربرد عطر مینیاتوری اشاره کردیم. بی‌شک حمل یک عطر بزرگ در همه ساعات روز، خسته‌کننده و در اغلب موارد، غیر ممکن است. راه حل منطقی برای انجام این کار، خرید و استفاده از انواع عطر مینیاتوری است. عطرهای مینیاتوری با وزن بسیار سبک‌تر، همان رایحه و بوی خوش را در اختیار شما قرار خواهند داد. حمل این عطرها برای مسافرت چند روزه، پیک‌نیک خارج از شهر و یا حتی ساعات بیرون از خانه و مهمانی‌های طولانی، بسیار راحت‌تر است.

2- کمک به انتخاب و خرید یک عطر در سایز بزرگ

دیگر کاربرد عطر مینیاتوری بررسی ماندگاری، نوع رایحه و سپس خرید عطر اصلی است. در واقع نیازی به گفتن نیست که خرید یک عطر اصلی برای استفاده روزانه و در منزل، سپس خرید مدل مینیاتوری آن برای تقویت بو در طول روز، برای اغلب افراد جامعه امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر، خرید یک عطر و ادکلن جدید، گاهی یک کار بسیار سخت و غیرممکن به نظر می‌رسد. صرف هزینه بسیار و خرید یک ادکلن نه‌چندان خوش‌بو، اتفاقی است که احتمالا شما نیز با آن مواجه شده باشید. در این صورت، خرید یک یا چند عطر مینیاتوری، راه بسیار عاقلانه‌تری به نظر می‌رسد.

تستر ادو پرفیوم زنانه لانکوم مدل La Vie Est Belle حجم 75 میل
تستر ادو پرفیوم زنانه لانکوم مدل La Vie Est Belle حجم 75 میل

در این صورت، می‌توانید با توجه به رایحه‌های مد نظر، نمونه مینیاتوری ادکلن را خریداری کنید. سپس با بررسی نوع رایحه در ساعات مختلف روز و میزان ماندگاری آن، نمونه بزرگ‌تر را نیز بخرید. بدین شکل، پول خود را به شکل عاقلانه‌تر خرج کرده و بدون شک، خرید بسیار بهتری خواهید داشت.

3- تبلیغات

کاربردهای عطر مینیاتوری به موارد پیشین محدود نمی‌شود. احتمالا تبلیغات یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پاسخ‌ها به سوال کاربرد عطر مینیاتوری چیست خواهد بود. عطرهای مینیاتوری در سایزها و اندازه‌های بسیار متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. بسته‌بندی این عطرها نیز با توجه به نیاز و درخواست مشتریان عمده، قابل تغییر خواهد بود. برخی از کارخانه‌های تولید عطر مینیاتوری، با پذیرفتن درخواست‌های عمده، یکی از بهترین و جذاب‌ترین گزینه‌های تبلیغاتی را در اختیار برندهای بزرگ دنیا قرار می‌دهند.

عطرهای مینیاتوری از سایز یک میلی‌لیتر تا 15 میلی‌لیتر و حتی کمی بیشتر، در انواع بسته‌بندی‌های تیوپی، شیشه‌ای و…، وجود دارند. استفاده از این عطرها به‌عنوان هدیه تبلیغاتی، بی‌شک تاثیر بی‌نظیری بر مخاطبان مجموعه‌های مختلف خواهد داشت.

نمایندگی‌ها، صاحبان مجموعه‌های بزرگ، هدیه‌های یادگاری به کارکنان برای یک مناسبت خاص و حتی استفاده از این محصولات به‌عنوان گیفت عروسی، انواع کاربردهایی است که می‌توانید برای عطر مینیاتوری در نظر بگیرید.

4- ایجاد یک پک هدیه خاص و جذاب

پک هدیه عطر مینیاتوری چیست و کاربردهای مختلف آن
پک هدیه عطر مینیاتوری چیست و کاربردهای مختلف آن

یکی دیگر از کاربردهای عطرهای مینیاتوری، استفاده از آن‌ها برای پک هدیه است. احتمالا شما نیز در موقعیت سخت انتخاب یک هدیه مناسب قرار گرفته باشید. در این مواقع، شاید خرید یک ادکلن با سایز بزرگ و یا حتی چندین ادکلن به‌صورت هم‌زمان، برای شما مقدور نباشد در این صورت، می‌توانید از انواع ادکلن‌های مینیاتوری استفاده کرده و آن‌ها را به‌عنوان بخشی از پک هدیه، به دوستان و اطرافیان خود هدیه بدهید. اگر قصد خرید عطر و ادکلن برای هدیه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید. در این مطلب، مهم‌ترین مشخصه‌های خرید یک ادکلن مردانه فوق‌العاده را به‌صورت دقیق بررسی کرده‌ایم.

این 4 مورد را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین کاربردهای عطر مینیاتوری برشماریم. پس از این بخش و درک دقیق عطر مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد، احتمالا سوال دیگری برای شما ایجاد شده باشد. بر اساس چه معیارهایی یک عطر مینیاتوری بخریم؟

ادو پرفیوم مینیاتوری زنانه ورساچه مدل Eros حجم 5 میل
ادو پرفیوم مینیاتوری زنانه ورساچه مدل Eros حجم 5 میل

راهنمای خرید عطر مینیاتوری

خرید عطر به موارد مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع در زمان خرید عطرهای معمول و روزانه، به رایحه، میزان ماندگاری و سایر مشخصه‌های اصلی یک عطر خوب مرتبط است. این موضوع در زمان خرید عطرهای مینیاتوری نیز به همان شکل وجود دارد. به همین خاطر، در این بخش تنها موارد اختصاصی خرید عطر مینیاتوری را بررسی خواهیم کرد.

1- میزان عطر موجود در شیشه عطر مینیاتوری

ابعاد عطر مینیاتوری و میزان مواد موجود در آن‌ها
ابعاد عطر مینیاتوری و میزان مواد موجود در آن‌ها

همان‌گونه که شما هم تا الان به‌خوبی متوجه شده‌اید، میزان عطر موجود در عطرهای مینیاتوری بسیار کمتر و محدود‌تر است. در واقع مزیت اصلی و مهم این عطرها نیز همین است. هر چند، در زمان خرید همیشه این سوال برای شما ایجاد خواهد شد که میزان عطر موجود چقدر است و چند روز می‌توانید از آن استفاده کنید؟

برای پاسخ به این سوال، یک نکته مهم و کلیدی را به خاطر بسپارید. هر یک میلی‌لیتر ادکلن و عطر، 10 پاف است. بنابراین، با یک حساب ساده، مقدار عطر و ادکلن موجود در ادکلن مینیاتوری را متوجه خواهید شد.

یک ادکلن 5میلی‌لیتری، 50 پاف خواهد داشت و در صورت مصرف دو پاف در روز، ماندگاری ادکلن مینیاتوری شما حدودا 25 روز خواهد بود.

2- انواع عطر مینیاتوری چیست؟

انواع عطر مینیاتوری چیست و تعدادی از مدل‌های مختلف آن
انواع عطر مینیاتوری چیست و تعدادی از مدل‌های مختلف آن

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در بخش راهنمای خرید عطر مینیاتوری باید به بررسی آن بپردازیم، محل خرید عطر است. در واقع باید بدانید که در حال حاضر، خرید و استفاد از انواع عطر مینیاتوری با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. به همین خاطر، برخی از شرکت‌ها همانند اسکلاره در ایران، به تولید و عرضه عطرهای مینیاتوری رو آورده‌اند.

عطرهای مینیاتوری در دو دسته‌بندی کلی قرار می‌گیرند: عطرهای مینیاتوری اورجینال و عطرهای مینیاتوری شرکتی.

مدل‌های اورجینال -بدون هیچ شک و شبهه‌ای- دارای بهترین و بالاترین کیفیت هستند. در واقع استفاده از انواع ادکلن‌های مینیاتوری و کوچک، با چنین عطرهایی رواج یافت. این ادکلن‌های مینیاتوری توسط خود شرکت‌های اصلی و مادر، در دنیا عرضه می‌شوند. مواد مورد استفاده در این عطرها، دقیقا همان موادی است که در عطرهای با سایز معمولی استفاده می‌شود. ماندگاری، پخش بو و خط بو در این عطرها فوق‌العاده است و خرید آن‌ها تنها از شرکت‌ها و نمایندگی‌های اصلی امکان‌پذیر است.

ادو پرفیوم مینیاتوری مردانه مون بلان مدل Legend Night حجم 4.5 میل
ادو پرفیوم مینیاتوری مردانه مون بلان مدل Legend Night حجم 4.5 میل

مدل‌های شرکتی، با کیفیت و ماندگاری کمتری، تقریبا همان بوهای مشهور را ارائه می‌دهند. قیمت این ادکلن‌ها بسیار مناسب‌تر است و با شباهت قابل قبولی، تقریبا همان بو را در اختیار مصرف‌کننده می‌گذارند. خرید این ادکلن‌ها برای استفاده عادی و روزمره، یک انتخاب منطقی خواهد بود.

بنابراین اگر قصد خرید ادکلن مینیاتوری اورجینال را دارید، حتما به نمایندگی‌های معتبر شرکت‌های سازنده مراجعه کنید. در غیر این صورت، خرید عطر مینیاتوری از اغلب فروشگاه‌های سطح شهر و البته سایت‌های محصولات بهداشتی و آرایشی، امکان‌پذیر است.

جمع‌بندی نهایی

انواع عطر مینیاتوری چیست و ابعاد مختلف هر کدام

استفاده از عطرهای خوش‌بو و داشتن یک رایحه خوش و ماندگار، یکی از قوانین اصلی خوش‌پوشی و مرتب‌بودن است. عطر مینیاتوری نوعی از عطرها هستند که همانند نمونه‌های معمولی، با همان طراحی، مواد، ماندگاری و سایر مشخصه‌های اصلی، تنها در اندازه‌های بسیار کوچک به فروش می‌رسند. اگر این مطلب را به‌دقت مطالعه کرده باشید، به‌خوبی می‌دانید که عطر مینیاتوری چیست و چه کاربردهایی دارد. با توجه به تمام این توضیحات، ترجیح شما خرید کدام مدل عطر و ادکلن است؟ به نظر ما، خرید یک عطر اصلی بزرگ و چندین عطر مینیاتوری به‌صورت هم‌زمان، بهترین روش خرید است که بیشترین میزان تنوع را در اختیار ما قرار می‌دهد. نظر شما چیست؟ آن را با ما و خوانندگان‌مان در میان بگذارید.

در فرایند خرید عطر، هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید نتیجه‌ی بهتری نیز کسب کنید. شاید هم روزی خواستید به سراغ سایر انواع ادکلن و عطر بروید. پس پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی راهنمای خرید عطر را از دست ندهید تا با دلی قرص به این کار اقدام کنید.

سوالات متداول

1- عطر مینیاتوری چیست؟

عطر مینیاتوری، ادکلن مسافرتی، عطرهای مینی و یا سایر اسم‌های مشابه، به نمونه‌ای از ادکلن‌های کوچک گفته می‌شود که دقیقا مطابق ادکلن‌های اصلی و مشهور، ساخته می‌شوند. این عطرها همان رایحه و ماندگاری را داشته و تنها تفاوت‌شان با ادکلن‌های اصلی، اندازه کوچک‌ترشان است.

2- کاربرد عطر مینیاتوری چیست؟

عطر مینیاتوری کاربردهای بسیار زیادی دارد که در ادامه، بخشی از مهم‌ترین آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد:
. استفاده برای مسافرت‌های چند روزه؛
. تقویت بو در مهمانی‌های مهم و شلوغ و یا استفاده در محل کار؛
. هدیه‌دادن در یک پک هدیه جذاب؛
. استفاده به‌عنوان گیفت تبلیغاتی و یا حتی گیفت مراسم خاص هم‌چون عروسی و…؛
. بررسی بوهای جدید و میزان ماندگاری آن‌ها و سپس خرید نمونه‌های بزرگ‌تر؛
. داشتن چندین عطر و ادکلن معتبر و خوش‌بو با هزینه بسیار کمتر و استفاده از رایحه‌های متنوع.

3- انواع عطر مینیاتوری چیست؟

در پاسخ به انواع عطر مینیاتوری چیست باید بگوییم که انواع عطرهای مینیاتوری و یا مسافرتی، در دو دسته اصلی عطرهای اورجینال و شرکتی قرار می‌گیرند. عطرهای مینیاتوری اورجینال در همان کارخانه‌های اصلی و با همان مواد اصلی ساخته و عرضه می‌شوند. مدل‌های شرکتی نیز نمونه‌های مشابهی هستند که با ماندگاری کمتر و بویی مشابه، در بازار وجود دارند. نمونه‌های شرکتی علی‌رغم شباهت زیاد با نمونه‌های اورجینال، کیفیت کمتری خواهند داشت.

4- میزان عطر موجود در عطر مینیاتوری چقدر است؟

عطرهای مینیاتوری با توجه به عوامل بسیار زیادی تولید و عرضه می‌شوند. نمونه‌های ساخته شده به‌عنوان سمپل، معمولا حاوی 0.5 mL است که کمترین میزان ممکن را دارد. این مقدار، معمولا به‌صورت رایگان به مشتریان عرضه خواهد شد. مدل‌های دیگر، با میزان حدودی 15mL، 30mL و 50mL ساخته می‌شوند. هر 1 میلی‌لیتر، 10 پاف خواهد بود. با توجه به این موضوع، می‌توانید میزان عطر موجود در یک ادکلن مینیاتوری و تعداد روزهای استفاده از آن را متوجه شوید.