زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهداشت دهان و دندان و نقش آن در زیبایی

تیم تحریریه مو تن رو
644
7 دقیقه
بهداشت دهان و دندان و نقش آن در زیبایی

 شاید احساس کنید که دندان ها به دلیل نمایان نبودن در هر لحظه، ارتباط چندانی با زیبایی نداشته باشند  و اگر نقصی داشته باشند می توانید به راحتی آنها را پشت لب های خود پنهان کنید. اما وقتی در موقعیتی قرار بگیرید که قرار باشد برای چند ثانیه لبخند بزنید، اهمیت  بهداشت دهان و دندان برایتان روشن تر خواهد شد. مخصوصا اینکه قرار باشد روی چه شخصی و یا اشخاصی لبخند بزنید. امروزه زیبایی دندان ها به قدری اهمیت پیدا کرده است که خدمات جدیدی در دندانپزشکی ها به وجود آمده است به نام مهندسی لبخند. در این نوع خدمات  دندان پزشک اقدام به رفع نواقص دندان ها کرده تا جلوه ای بهتر و زیباتر را در صورت صاحب خود ایجاد کنند. اما این نوع خدمات  بهداشت دهان  دندان هزینه های بسیار بالایی دارند.

اگر نواقص جدی مانند کج و زاویه دار بودن دندان ها و شکستگی در آن‌ها را نداشته باشید، به شما تبریک می گوییم. چون شما موقعیت این را دارید که با هزینه هایی اندک و رعایت نکاتی ساده و روزمره بهداشت دهان و دندان، همیشه دندان های سفید و زیبا، لثه هایی تمیز و دهانی بدون بوی نامطبوع داشته باشید. مطمئن باشید زیبایی و درخشش دندان ها در کنار سلامت شما، زیبایی ظاهری شما را نیز دوچندان خواهد کرد.

بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن

اولین قدم برای حفظ زیبایی  بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن مرتب و روزانه آنهاست. اما تا چه حد مطمئن هستید که از مسواک درست استفاده می کنید؟ اگر مسواک زدن دندان ها به درستی انجام نشده و با فشار و خشونت همراه باشد، نه تنها به زیبایی دندان ها کمک نکرده بلکه باعث از بین رفتن آنها می شود و ممکن است صدمات جدی به لثه ها و مینای دندان وارد شود. استفاده از مسواک باید به آرامی و بدون فشار زیاد روی لثه و دندان ها انجام شود. فراموش نکنید که هدف از مسواک زدن تمیز کردن سطح و بین دندان هاست نه جرم گیری آنها.

انتخاب مسواک مناسب

انتخاب یک مسواک مناسب در بهداشت و زیبایی دراز مدت دندان ها نقش مهمی را ایفا می کند. اولین نکته ای که باید در خرید یک مسواک به آن توجه کنید، درجه سختی مسواک است که معمولی با سه نشان نرم، متوسط و سخت تولید می شوند. اگر نوع دندان و لثه های شما از نوع حساس باشد، حتما باید از مسواک نرم استفاده کنید. راه شناسایی دندان و لثه حساس این است که وقتی ترکیبی از مواد غذایی و مایعات سرد و گرم را با هم استفاده می کنید ممکن است دردی در دندان های خود احساس کنید که در اکثر موارد، مربوط به یک دندان نبوده و تا چند دندان را درگیر می کند. لثه های حساس هم بسیار مستعد خونریزی هستند و ممکن است حتی با استفاده از یک مسواک متوسط تحریک شده و خونریزی کنند. پس بسیار مهم است که در انتخاب نوع مسواک خود دقت کنید چرا که برای داشتن دندان های زیبا و صدفی حتی یک روز هم نباید مسواک زدن آنها را متوقف کنید.

برس های پیشرفته تر

مسواک هم مانند هر وسیله دیگری در طول سال ها دچار دگرگونی و پیشرفت هایی شده است. و این پیشرفت سطح بهداشت دهان و دندان را ارتقا بخشیده است. امروزه دیگر به سختی می توان مسواکی با برس های ساده و یکدستی که در یک خط قرار گرفته اند را یافت. تنها تعداد کمی از شرکت های بزرگ هستند که هنوز هم اقدام به تولید این نوع مسواک های ساده می کنند. نوع الیاف استفاده شده در مسواک، تراکم و زاویه قرار گرفتن آنها، کوتاه و بلند بودن الیاف در نقاط مختلف، دسته ارگونومیک و… بخشی از پیشرفت هایی هستند که امروزه در تولید یک مسواک بکار برده می شود. بدون شک استفاده از مسواک هایی که از روش های ذکر شده در آنها رعایت شده است می تواند به صورت موثرتری به پاکیزگی و زیبایی دندان های شما کمک کند. برند سوئسی TRISA از پیشگامان دنیا در صنعت محصولات بهداشت دهان و دندان است که با معرفی مسواک های بسیار با کیفیت و تخصصی خود به شهرت جهانی رسیده است. در ساخت این مسواک ها و قرارگیری الیاف آن روی دسته مسواک از مهندسی و تکنولوژی بسیار پیچیده ای استفاده می شود تا استفاده از آن بهترین نتیجه را دربر داشته باشد.

بهداشت دهان و دندان

خمیر دندان عامل اصلی بهداشت دهان و دندان

شاید بتوان در شرایطی دندان ها را بدون خمیردندان  مسواک زد اما این کار فقط باعث برداشته شدن ذرات فیزیکی از بین دندان ها می‌شود. روزانه میلیون‌ها باکتری و عوامل تولید کننده پلاک دندان، وارد دهان ما می شوند که راه مقابله با آن ها فقط استفاده از خمیردندان است. اگر مانع از فعالیت این باکتری‌ها نشوید به مرور زمان روی سطح دندان شما ایجاد جرم و پلاک تشکیل می‌شود و در کنار پوسیدگی دندان، زیبایی آنها و در نتیجه زیبایی ظاهری شما را نیز به خطر می اندازند. پس استفاده از خمیردندان مناسب نقشی کلیدی در بهداشت دهان و دندان دارد.

استفاده از نخ دندان

درساخت یک مسواک هرچقدر هم که از کیفیت و تکنولوژی بالایی استفاده شده باشد باز هم ممکن است برای دسترسی به نقاطی از بین دندان ها محدودیتی وجود داشته باشد.نقطه آغاز جرم دندان، مخصوصا دندان های جلویی از همین نقطه یعنی بین دندان هاست.  الیاف استفاده شده در تولید یک مسواک نمی تواند به قدری نازک باشد که بتواند وارد شیار بین دندان ها شود، که اگر اینطور بود عمل مسواک زدن برای پاکسازی دندان ها دیگر کاربرد چندانی نداشت. بهترین روش برای تمیز کردن بین دندان ها استفاده از نخ دندان است. به یاد داشته باشید هرگز از نخ های معمولی برای تمیز کردن دندان های خود استفاده نکنید. این کار ممکن است به لثه های شما صدمه زده و به علت بهداشتی نبودن ، لثه را دچار عفونت کند. نخ دندان Pro White تریزا با داشتن موادی چون وکس و سیلیکا در کنار یک پاکسازی کامل بین دندانی، باعث سفید و براق شدن دندان نیز می شود.

دهان شویه ها

دهان شویه ها به عنوان یک مکمل برای پاکسازی کامل دهان و دندان بکار برده می شوند و تیر خلاصی هستند برای باکتری های مولد پوسیدگی دندان. استفاده از دهان شویه ها تاثیرات بسیار مفیدی در بهداشت دهان و دندان خواهد داشت. از جمله این تاثیرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن میکروب ها و باکتری ها
  • جلوگیری از پوسیدگی دندانی
  • جلوگیری از تشکیل پلاک روی سطح دندان
  • محافظت از لثه‌ها
  • از بین بردن بوی نامطبوع دهان
بهداشت دهان و دندان

سخن آخر

به یاد داشته باشید که زیبایی چهره شما ترکیبی از  زیبایی تک تک اعضای آن است. همانطور که یک خط مو به نام ابرو می تواند سرنوشت زیبایی صورت را تغییردهد. بهداشت دهان و دندان و در نتیجه سلامت و زیبایی آن هم می تواند نقش بسیار مهمی در حفظ زیبایی شما داشته باشد. همیشه بهترین زیبایی سلامت است و سالم بودن اوج زیبایی را با خود به همراه دارد.

این مطلب را خانم زهرا صباغیان برای مجله مو تن رو نوشته اند.

[review]