زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماشین اصلاح صورت آقایان انتخاب، استفاده و نگهداری

تیم تحریریه مو تن رو
758
6 دقیقه
ماشین اصلاح صورت آقایان انتخاب، استفاده و نگهداری

بسیاری از افراد وقتی با جمله اصلاح صورت آقایان مواجه می‌شوند، ناخودآگاه به یاد تیغ می‌افتند. اما تیغ تنها راه یک اصلاح تر و تمیز برای آقایان نیست. ماشین اصلاح صورت آقایان یک گزینه مناسب است که می‌تواند جایگزین استفاده از تیغ‌ها شود.استفاده از تیغ می‌تواند در درازمدت باعث بروز ناراحتی‌هایی در پوست شما شود که خشکی پوست، نازک‌تر شدن لایه خارجی پوست و ایجاد چروک‌های پوستی تنها بخشی از این ناراحتی‌ها هستند. مگر اینکه از یک تیغ مخصوص اصلاح صورت، مانند تیغ‌های حرفه‌ای ژیلت استفاده کنید، نه تیغ‌های معمولی.

ماشین اصلاح
ماشین اصلاح

چه افرادی باید ماشین اصلاح را جایگزین تیغ کنند؟

ماشین اصلاح برای هر نوع پوست کاربرد داشته و قابل استفاده است. این به انتخاب شما بستگی دارد که دوست داشته باشید از چه روشی برای اصلاح صورت خود استفاده کنید. اما در برخی از افراد، شرایطی وجود دارد که حتما باید ماشین اصلاح را جایگزین تیغ کنند. اول از همه، افرادی که پوست حساس وخشک دارند. این نوع پوست در برابر تیغ تحریک و واکنش منفی بیشتری نشان می‌دهد و در صورت استفاده از تیغ ملتهب می‌شود. در ماشین‌های اصلاح، تیغه تراشیدن صورت مستقیما با پوست تماس نداشته و توسط یک توری فلزی پوشش داده می شود. همین فاصله چند میکرونی باعث می شود که تیغ ماشین اصلاح، کمترین حد برخورد با سطح پوست را داشته باشد. در نتیجه، ماشین اصلاح بهترین گزینه برای افرادی است که پوست حساس دارند.

مورد بعدی افرادی هستند که دوست دارند به صورت روزانه یا یک روز در میان صورت خود را اصلاح کنند. مسلما استفاده از تیغ برای این افراد به صورت روزانه توصیه نمی شود. همانطور که گفته شد، استفاده از تیغ بدون در نظر گرفتن یک فاصله زمانی می‌تواند عوارضی را در پوست ایجاد کند. از ماشین اصلاح می‌توان به صورت روزانه استفاده کرد. در مورد بعد به افرادی اشاره می‌کنیم که روی پوست صورت خود عارضه‌هایی مانند آکنه، زخم و اسکار دارند. استفاده از تیغ روی این گونه پوست‌ها هم منطقی به نظر نمی‌رسد و ممکن است باعث بدتر شدن این عوارض شود. در هنگام سفرهم ماشین اصلاح می‌تواند گزینه بهتری باشد، چون نیاز به شستشوی قبل و بعد از اصلاح ندارد.

انواع ماشن اصلاح و عملکرد آن

به طور کلی، ماشین اصلاح صورت آقایان به سه دسته چرخشی، فویلی و تریمر تقسیم می‌شوند. در نوع چرخشی، معمولا سه تیغ دایره‌ای شکل به صورت انعطاف‌پذیر روی ماشین اصلاح تعبیه شده که با حرکت چرخشی باعث قطع مو می‌شود. در مدل فویلی، تیغ و شبکه توری به شکل استوانه‌ای طراحی شده که با حرکت متناوب تیغ، به سمت چپ و راست عمل اصلاح انجام می‌شود. تریمر هم اصطلاحی است که به ماشین‌های اصلاح سر و صورت اتلاق می‌شود، از این ماشین اصلاح فقط برای کوتاه کردن موی سر و صورت استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بهتر با این نوع ماشین‌ها، محصولات کمپانی  پرومکس Promax در این صفحه مشاهده کرده و برسی کنید.

نکته‌ای که در انتخاب یک ماشین اصلاح مناسب وجود دارد، این است که اگر پوست حساسی دارید پیشنهاد می‌شود از ماشین اصلاح نوع فویلی استفاده کنید. زیرا در نوع چرخشی، شما باید ماشین را با حرکات بیشتری روی صورت بچرخانید که این امر ممکن است پوست حساس را تحریک کند. در مدل فویلی فقط باید تیغ استوانه‌ای ماشین را روی صورت خود گذاشته و آرام به سمت پایین یا بالا حرکت دهید.

ماشین اصلاح
استفاده از ماشین اصلاح

———————————————————————–

برای خرید بهترین ماشین اصلاح صورت و بدن کلیک کنید.

————————————————————————-

امکانات جانبی

وجود امکانات بیشتر در هر دستگاهی بسیار هیجان انگیز بوده و ارزش خرید آن را بالا می‌برد. ماشین‌های اصلاح هم طی سال‌های گذشته دچار دگرگونی‌هایی شده و امکانات بیشتری به آنها اضافه شده است. امکاناتی که با تکنولوژی‌های پیشرفته ادغام شده و ماشین اصلاح را هم به دستگاهی هوشمند تبدیل کرده است. یکی از این امکانات، قابلیت ضد آب بودن بعضی از این ماشین‌ها است. به نحوی که حتی زیر دوش حمام هم می‌شود از آن استفاده کرد و حتی می‌توان از کف و ژل اصلاح هم استفاده کرد. از دیگر امکانات قابل توجه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای استند با قابليت شست‌وشوی خودکار
  • صفحه نمايشگر ديجيتالی
  • باطری قابل شارش
  • موتور پرقدرت و کم‌صدا
  • حرکت تیغ‌ها در زاویه‌های مختلف
  • تیغ‌های بسیار تیز از جنس آلیاژ نقره (در ماشین‌های اصلاح پاناسونیک)
ماشین اصلاح
نمونه‌ای از ماشین‌های اصلاح

نگهداری

ماشین اصلاح هم مانند هر دستگاه دیگری نیاز به سرویس و نگهداری دارد. این مورد زمانی که شما هزینه بالایی برای خرید یک ماشین اصلاح حرفه‌ای و گران‌قیمت پرداخت کرده‌اید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بدون در نظر گرفتن مدل‌های مختلف، مواردی هستند که برای مراقبت و نگهداری این دستگاه‌ها باید رعایت شوند.

ماشین اصلاح، تماس نزدیکی با پوست شما دارد، پس همیشه باید تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. بهتر است بعد از هر بار استفاده، شبکه توری و سری تیغ‌ها را باز کنید، موهای تراشیده‌شده که در محفظه زیر تیغ جمع شده‌اند را با برس مخصوصی که همراه ماشین اصلاح ارائه شده جدا کنید. در غیر این صورت، ممکن است باعث جمع شدن میکروب و باکتری‌ها شود. برای رعایت بهداشت بیشتر، هر از گاهی تیغ‌ها را با یک تکه پنبه آغشته به الکل تمیز کنید یا آن‌ها را بشویید. تیغ‌ها معمولا از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند کاملا قابل شستشو هستند.

شبکه‌های توری روی تیغ‌ها از ورقه‌های بسیارنازک استیل ساخته شده‌اند که بسیار حساس هستند. هنگام تمیز کردن این شبکه‌های توری باید کاملا با احتیاط عمل کنید که فشاری به آن‌ها وارد نشود. کوچک‌ترین شکستگی بر روی این توری‌ها، آن‌ها را کاملا غیرقابل‌استفاده می‌کند، چون حالت برنده پیدا کرده و به پوست شما آسیب می‌رساند. اکثر ماشین‌های اصلاح صورت دارای باطری قابل شارژ و کابل شارژ هستند. هنگام استفاده از کابل دقت کنید که دچار خمیدگی و نهایتا قطعی و پارگی نشود و تا جایی که امکان دارد از دستگاه هنگامی که در حالت شاژ شدن است استفاده نکنید.

ماشین های اصلاح کمکی برای کامل کردن اصلاح صورت

دسته دیگری از ماشین‌های اصلاح در بازار وجود دارند که فرایند اصلاح صورت را کامل‌تر می‌کنند. این ماشین‌ها برای اصلاح موهای زائد گوش و بینی طراحی شده‌اند. دو مدل موزن گوش و بینی پرومکس مدل 3250T و موزن گوش و بینی پرومکس مدل 3230 از این دسته ماشین‌ها هستند که توسط کمپانی Promax تولید شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

موزن گوش و بینی پرومکس مدل 3230
خرید موزن گوش و بینی پرومکس مدل 3230

این مطلب را خانم زهرا صباغیان برای مجله مو تن رو نوشته‌اند.