زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

روش بدون درد حذف موهای زائد؛ ساده‌ترین و ارزان‌ترین راهکارهای خانگی

wordcamp
13,735
10 دقیقه
روش بدون درد حذف موهای زائد؛ ساده‌ترین و ارزان‌ترین راهکارهای خانگی

یکی از دردسرهای همیشگی پس از بلوغ، از بین بردن موهای زائد است. این‌که باید زمان زیادی برای پاک‌سازی هربخشی از بدن صرف کنید به‌کنار. تحمل درد در هنگام وکس یا مشاهده‌ی زخم پس از شیو موهای ناخواسته، اصلا قابل تحمل نیست. آیا قرار است هردفعه که به آرایشگاه یا حمام می‌روید این تجربه‌ی ناخوشایند را از سر بگذرایند؟ البته که نه. زیرا پس از مطالعه‌ی این مطلب اطلاعاتی مفیدی کسب می‌کنید و با کمک آن، اوضاع را طور دیگری رقم می‌زنید. اگر هدف شما از باز کردن این صفحه، یافتن چند روش بدون درد حذف موهای زائد است، خوب جایی آمدید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

موی زائد چیست؟

بگذارید قبل از رفتن به سراغ راهکارهای رفع موی زائد بدون درد، از اول ماجرا شروع کنیم. آیا تا به‌حال فکر کردید دقیقا کدام یک از موهای بدن زائد هستند؟ تنها دلیل نام‌گذاری آن‌ها، به‌خاطر نقطه‌ی رویش‌شان نیست. مهم‌ترین مسئله در این زمینه، ناخواسته بودن و تمایل آدم‌ها به حذف سریع آن‌ها است. پس در این مورد عوامل فرهنگی و زیبایی‌شناسانه عمده‌ترین دخالت را دارند.

تفاوت موهای زائد با موی سر

موهای بدن به‌طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • آندروژنیک
  • موی سر
  • موهای پرزی

در بین موارد بالا، موهای سر توانایی رشد سریع‌تری دارند و دلیل آن، فازهای استراحت کوتاه‌تر است. اما در مقابل، رشد موهای سایر نقاط بدن آرام‌تر خواهد بود. برای همین هم اگر یک ماه به آرایشگاه نروید، ظاهرتان ژولیده می‌شود. اما در طی همین مدت، موهای زیر بغل و شکم شما تنها رشد اندکی خواهند کرد.

فهرست چند روش بدون درد از بین بردن موهای زائد

حالا از نکات مقدماتی گذشتید و وارد موضوع اصلی شدید. در ادامه شاهد چند روش بدون درد حذف موهای زائد خواهید بود. مزیت مهم اکثر این روش‌ها، قابلیت انجام آن‌ها در محیط خانه است. از همین رو شما فرصت پیدا می‌کنید بدون صرف زمان و هزینه‌ی اضافه، ظاهری درخشان و یک‌دست بسازید. پس بدون هیچ حرف دیگری، بیاییم یاد بگیرید چگونه در جنگ با موهای زائد راحت‌تر پیروز شوید.

اصلاح با تیغ (شیو)

خودتراش دورکو ۶ لبه برای برای پوست حساس
خودتراش ۶ لبه‌ی دورکو

سابقه‌ی این تکنیک از بین بردن موهای زائد بسیار قدیمی است. برای انجام آن هم تنها به خرید یک تیغ اصلاح باکیفیت نیاز خواهید داشت. این‌گونه می‌توانید نه تنها از درد، بلکه از ایجاد زخم روی پوست هم جلوگیری کنید.

البته استفاده از این روش بدون درد حذف موهای زائد نیاز به تجربه هم دارد. برخی افراد در دفعه‌های اول یا خودتراش مناسبی انتخاب نمی‌کنند یا آن را به درستی به کار نمی‌برند. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی در مقاله‌ای مجزا «اشتباهات رایج اصلاح موهای زائد» را معرفی کردیم. مطمئنا با کمک آن متن، دیگر از درد و زخم خبری نخواهد بود. پس از دستش ندهید.

نکات مهم هنگام تراشیدن موهای زائد با تیغ

حالا که به دنبال رفع موی زائد بدون درد با کمک تیغ هستید، چرا کاری نمی‌کنید که به بهترین نتیجه برسید؟ ترفندهای زیر به شما کمک می‌کنند که این هدف برای‌تان محقق شود.

  • قبل از شروع اصلاح چند دقیقه زیر دوش بروید: آب داغ می‌تواند منافذ پوستی را باز کند و به ریشه‌ی مو انعطاف بدهد. با این روش نیز موهای نرم‌تری خواهید داشت که به راحتی بیشتر اصلاح منجر خواهد شد.
  • خمیر و ژل اصلاح فراموش‌تان نشود: استفاده از این نوع محصولات می‌تواند مو را نرم کند و احتمال زخم را کاهش دهد. اگر هم خمیر و ژل اصلاح در دسترس ندارید، روغن‌های طبیعی نیز این کارکرد را خواهند داشت.
  • زانو و مچ پا را برای آخر کار بگذارید: اگر بگذارید روغن یا خمیر اصلاح روی این نقاط بماند، با دردسر کم‌تری می‌توانید آن‌جا را بتراشید. اول به سراغ بخش‌های راحت‌تر بروید و بعد زانو و مچ پای‌تان را اصلاح کنید. چرا که این کار احتمال خراشیدگی و زخم‌های کوچک را کاهش می‌دهد.
  • از مرطوب‌کننده استفاده کنید: هر چه هم حواس‌تان باشد، باز هم شاید حساسیت، قرمزی و … را پس از اصلاح را تجربه کنید. در چنین مواقعی با مقداری نرم‌کننده‌ی ملایم و بدون اسانس نقاط آسیب‌دیده را ماساژ دهید. این کار به تسکین درد و بهبودی پوست کمک زیادی می‌کند.

پودر و کرم موبر

جعبه کرم موبر مخصوص پوست حساس برند ویت
کرم موبر مناسب برای پوست حساس ویت

پودر موبر هم یکی از قدیمی‌ترین راهکارها برای خلاص شدن از شر موهای زائد به حساب می‌آید. اگر چه نمی‌توان آن را بهترین روش از بین بردن موهای زائد دانست، اما بسیار کاربردی است. چرا که می‌توانید بدون تحمل درد، پوست خود را مثل آینه کنید. برای همین هم پای این محصول حتی به برخی از سوپر مارکت‌ها نیز باز می‌شود. البته ناگفته نماند این روش مشکلات خاص خودش را هم دارد. اگر روش درست استفاده از پودر موبر را ندانید، احتمال دارد پوست‌تان بسوزد. همچنین بوی آن نیز برای برخی افراد قابل تحمل نخواهد بود.

در صورتی که علاقه‌ای به پودر موبر ندارید، قرار نیست کاملا قید این روش راحت و بدون درد را بزنید. کرم‌های موبر با حفظ ویژگی‌های مثبت پودر، تمام معایب را نیز حل کرده‌اند. وقتی در حمام از آن‌ها استفاده می‌کنید دیگر نه خبری از بوی نامطبوع است و نه نگرانی‌ از سوختگی. البته قبل از هرکاری روی جعبه را بخوانید؛ چرا که برخی از محصول‌ها روش مصرف خاصی دارند و عدم‌رعایت آن‌ها مشکل‌زا خواهد بود. افرادی نیز که پوست نازکی دارند می‌توانند برای حذف بدون درد موهای زائد، از کرم‌های مخصوص پوست حساس استفاده کنند.

اسپری موبر

اسپری موبر روش حذف بدون درد حذف موهای زائد
اسپری موبر کازانوا

به جز انواع روش طبیعی برای حذف موهای زائد (نظیر پودر موبر) محصولات کارخانه‌ای مختلفی نیز در کنار شما خواهند بود. اگر به دنبال یک روش بدون درد حذف موهای زائد لوکس و بدون‌دردسر هستید، اسپری موبر به کارتان می‌آید. البته نسبت به محصول‌های بالا، این اسپری‌ها قیمتی بیشتری دارند. با این حال مزیت‌های این محصول، باعث می‌شود خرید آن مقرون‌به‌صرفه باشد؛ چرا که عدم‌وجود آرسنیک در ترکیبات اسپری موبر، باعث می‌شود این محصول مناسب پوست‌های حساس نیز باشد. سرعت استفاده از این کالا نیز بسیار بالا است و وقت چندانی از شما نخواهد گرفت.

پد موبر سمباده‌ای

پد موبر بدون درد سمباده‌ای
پد سمباده موبر

حذف موهای زائد بدون سوختگی دغدغه‌ی همیشگی برخی افراد است؛ زیرا آن‌ها روش‌های مختلفی را امتحان کردند ولی به نتیجه‌ی مطلوب‌شان نرسیدند. سمباده‌ی موبر می‌تواند چنین اشخاصی را یک قدم به هدف‌شان نزدیک کند. به این دلیل که هنگام شیو بدن نه خبری از مواد شیمیایی خواهد بود و نه تیغ تیز. این محصول از یک بدنه‌ی پلاستیکی تشکیل می‌شود و کف آن یک برگه‌ی نازک سمباده مانند قرار دارد. شما با کمک این پدها می‌توانید به راحتی و بدون درد، پوست خود را عاری از هرمویی کنید.

لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر بدن مک استایلر برای از بین بردن موهای زائد
دستگاه لیزر خانگی مک استایلر

چند روش قبلی بدون درد از بین بردن موهای زائد با وجود سادگی و راحتی، راهکارهایی دائمی نبودند. تفاوت لیزر با موارد گذشته در همیشگی بودن آن است. پس هزینه‌ای که صرف این کار می‌کنید، خیال شما را برای مدتی طولانی راحت کرد. در طول فرایند لیزر مو، پرتوهای نور به‌طور متمرکز روی نقطه‌ا‌ی خاص می‌تابند. این کار به آن‌ها توانایی نفوذ در فولیکول مو و تضعیف آن را می‌دهد. البته توجه کنید جهت به‌نتیجه رسیدن نیاز به ۸ تا ۱۲ جلسه لیزر خواهید داشت. این راهکار به‌نوعی بهترین روش حذف موهای زائد به حساب می‌آید و عموما بدون‌درد است. البته برخی افراد در حین جلسات لیزر احساس ناراحتی می‌کنند. این مسئله بیشتر به‌خاطر اصطکاک نوار لاستیکی دستگاه با پوست و ایجاد چروک در آن است.

نکات مهم مربوط به لیزر

برای آن‌که در طول جلسات از احساس درد و سوزش جلوگیری کنید، توجه به موارد زیر مفید خواهد بود:

  • یک روز قبل از جلسه‌ی لیزر موهای نقطه‌ی مورد نظر را بتراشید: یک خودتراش باکیفیت و تیز تهیه کنید و تمام موها را از بدن بزدایید. همچنین از بابت سلامت آن تیغ هم مطمئن شوید؛ زیرا وجود باکتری روی خودتراش، می‌تواند منجر به حساسیت پوستی پس از جلسه‌ی لیزر شود.
  • سعی کنید کافئین مصرف نکنید: نه تنها قهوه، بلکه تمام مواد حاوی کافئین را کنار بگذارید. این دسته از خوراکی‌ها می‌توانند باعث افزایش میزان حساسیت پوست شوند و به همین دلیل اذیت خواهید شد.
  • خواب و نوشیدن کافی آب یادتان نرود: اگر خوب نخوابید و آب زیادی نخورید، واکنش بدن شما به درد بیشتر خواهد شد. در نتیجه هنگامی که دستگاه روی پوست‌تان قرار می‌گیرد، احتمال دارد شاهد درد و سوزش باشید.
  • در صورت احساس ناراحتی به متخصص اطلاع دهید: هرکدام از متخصصان روش خودشان برای لیزر موهای زائد را دارند. بعضی از آن‌ها پشت‌سرهم پرتوی نور را شلیک می‌کنند و برخی دیگر این کار را آهسته انجام می‌دهند. هرکدام از این روش‌ها ممکن است برای برخی افراد سازگار باشد و برای بعضی نه. پس اگر اذیت شدید، آن را با متخصص در میان بگذارید.

البته اصلاح بدن تنها به روش‌های بالا محدود نمی‌شود و گزینه‌های مختلفی وجود دارد. با این حال ممکن است برخی از آن‌ها باعث ایجاد درد یا حساسیت پوستی در شما شوند. برای همین نیز از توضیح‌شان صرف‌نظر کردیم. با این حال اگر به دنبال راهکارهای دیگری نیز می‌گردید، برای شما در مقاله‌ای مجزا «محصولات شیو بیکینی» را معرفی کردیم. خواندن این متن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

سخن پایانی

در این متن پس از تعریف موهای زائد، با روش‌های بدون درد این‌کار آشنا شدید. حالا می‌دانید راهکارهایی چون شیو، استفاده از پودر، کرم یا اسپری موبر و لیزر نگرانی‌تان را کاهش می‌دهد. با کمک این موارد می‌توانید حتی در خانه‌ی خود از شر موهای ناخواسته رها شوید. البته در بین روش‌های قبل، تنها شیوه‌ی دائمی حذف موهای زائد لیزر است. ناگفته نماند بهترین فرد برای تشخیص مناسب‌ترین روش، خود شما هستید. پس از بررسی تمام جوانب به‌راحتی جواب را خواهید یافت.

امیدواریم مطالعه‌ی این مطلب برای‌تان سودمند بوده باشد. اما توجه کنید تنها شما نیستید که درگیر این پرسش بودید. ممکن است حتی افراد نزدیک شما هم دنبال یک روش بدون درد از بین بردن موهای زائد می‌گردند. پس اشتراک این مطلب با آن‌ها را فراموش نکنید. همچنین اگر شیوه‌ی دیگری برای این کار نیز می‌شناسید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول مربوط به روش بدون درد حذف موهای

برای شیو موهای زائد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

تیغ انتخابی شما باید مناسب باشد. همچنین اصلاح موهای زانو و مچ را در آخر انجام دهید.

آیا استفاده از کرم موبر برای پوست حساس ممکن است؟

بله. چنین افرادی می‌توانند از پودرهای مخصوص پوست حساس استفاده کنند.

جایگزین کرم موبر چیست؟

اسپری و سمباده موبر دو جایگزین بدون درد برای حذف موهای درد هستند.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

خیر. دلیل احساس درد در جلسات لیزر، تماس بخش لاستیکی دستگاه با پوست است.