زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه یک متخصص پوست خوب انتخاب کنیم؟

wordcamp
213
5 دقیقه
چگونه یک متخصص پوست خوب انتخاب کنیم؟

متخصص پوست برای رسیدگی به مسائل افراد در مورد پوست، مو و ناخن آموزش دیده است. واضح است که برای انتخاب یک متخصص خوب پوست باید زمان صرف کنید و اطلاعات به دست بیاورید. یک متخصص خوب می‌تواند مشکلات پوست، مو و ناخن را تشخیص و راه حل برای رفع و درمان آن‌ها ارائه بدهد. مشکلاتی مانند اگزما، پسوریازیس و …

پوست یکی از اعضای مهم در بدن است. پوست اولین خط مقدم بدن در مقابله با بیماری‌هاست، از دیگر اعضا محافظت می‌کند و بدن را خنک و گرم می‌کند. پوست پیام رسان سلامتی بدن است. متخصص‌های پوست، پزشکانی و جراحانی هستند که مهارت‌ها و تجربه‌های ویژه را برای ارائه‌ی مراقبت‌های پوستی برای این عضو مهم دارند. متخصصان پوست آموزش‌های وسیعی می‌بینند. متخصص پوست تعلیم داده شده تا مشکلات پوست، مو و ناخن که حدود سه هزار نوع است را تشخیص دهد و درمان کند بعلاوه اینکه در مورد زیبایی نیز تخصص دارد.

برای داشتن پوست سالم باید هم از رژیم غذایی درست پیروی کنید، هم از محصولات مراقبت پوست که در این سال‌ها با نام‌ها و ویژگی‌های مختلف در دسترس هستند با توجه به نوع پوست و نیازآن از آن استفاده کنید. محصولات مراقبت از مو نیز برای تقویت مو و داشتن ظاهری بهتر نیز در دسترس هست. در صورت نیاز باید با پزشک متخصص پوست و مو در مورد استفاده از این محصولات مشورت کنید.

چگونه یک متخصص پوست خوب انتخاب کنیم
اهمیت مراجعه به متخصص پوست باتجربه

دلیل مراجعه به متخصص پوست

افراد برای مسائلی که می‌تواند بسیار عمیق تر از سطح پوست باشد به متخصص پوست مراجعه می‌کنند. مشکلات پوستی می‌تواند در اعتماد به نفس و عزت نفس افراد تاثیر داشته باشد، یا ناراحتی ایجاد کند که بر فعالیت‌های روزانه اثر منفی داشته باشد. حتی در برخی موارد مشکلات پوستی می‌تواند زندگی بیمار را به خطر بیندازد. برای داشتن پوستی شاداب می‌توانید از یک روتین روزانه‌ی مراقبت از پوست استفاده کنید.

کارهایی که یک متخصص پوست خوب انجام می‌دهد

وقتی به مطب دکتر پوست می‌روید ممکن است او را در چند حالت مشاهده کنید

در حال درمان خال مادرزادی نوزادی که ممکن است بینایی او را تهدید کند.

پاکسازی پوست آسیب دیده‌ی مادری که تازه به این مشکل مبتلا شده است.

آرامش دادن به دانش آموزی که اگزما خواب را از چشمان او ربوده است.

تشخیص مشکل خطرناک کبد پدربزرگی که موجب خارش فراوان شده است.

درمان ریزش موی زن جوانی که بتواند اعتماد به نفس خود را بازیابی کند تا به جست و جوی شغل ادامه دهد.

متخصص پوست خوب
میکرودرما توسط پزشک متخصص پوست

نکاتی که کمک می‌کند یک متخصص پوست خوب انتخاب کنید

بازبینی و مشاهده‌ی رضایت بیمار

از فامیل، دوستان یا پزشک عمومی خود راجع به این موضوع سوال کنید. از آن‌ها در باره‌ی امکانات، تجربه‌ی آن‌ها و میزان رضایت از نتیجه‌ی کار بپرسید. بازبینی نظرات مراجعه کنندگان می‌تواند دیدگاه خوبی برای اینکه متخصص پوست چگونه در زمان مشاوره و قبل و بعد از دوره‌ی درمان با مراجعه کننده رفتار می‌کند به شما بدهد. دیدن رضایت مراجعه کنندگان قبلی می‌تواند به شما نشان دهد برخورد کارکنان، فضای مطب و نحوه‌ی برنامه ریزی چگونه است.

داشتن بورد تخصصی

داشتن بورد تخصصی به شما نشان می‌دهد متخصص پوست، مهارت‌ها، اطلاعات و توانایی لازم برای اکتساب این مدرک را دارد. حتی نشان می‌دهد پزشک مورد نظر دارای شکایت برای اشتباهات پزشکی یا رفتار خارج از عرف هست یا نه. این اطلاعات معمولا در وبسایت رسمی دولتی نمایش داده می‌شود

داشتن تجربه و مهارت

داشتن تجربه و مهارت درمورد مشکل پوستی شما، متخصص پوست را قادر می‌کند نتیجه‌ی بهتری از کار بگیرد. متخصص پوست می‌تواند دوره‌های مکملی برای تخصص بگذراند تا مهارت و تخصص لازم را کسب کند. این آموزش‌ها بیشتر هنگام موقعیت‌های خاص به کمک متخصص خوب پوست می‌آید. اگر می‌خواهید بدانید پزشک شما در زمینه‌ای خاص مهارت لازم را دارد باید بدانید چند بار آن پروسه را انجام داده و نتایج کار او و نیز میزان پیچیدگی کار را ببینید.

بررسی کیفیت امکانات در مطب متخصص پوست

دیدن و بررسی امکانات پزشک متخصص پوست به ویژه وقتی عمل جراحی در پیش دارید مهم است. بیمارانی که با امکانات بهتر درمان می‌شوند با مشکلات کمتری روبرو می‌شوند و نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند.

مراقبت‌های هنگام درمان در خارج از ساعت کاری

وقتی توسط پزشک متخصص پوست تحت درمان هستید شاید نیاز باشد در ساعتی به جز ساعت کاری با او تماس بگیرید، به ویژه برای بیان مسائلی مانند واکنش‌های آلرژیک به دارو. این تماس می‌تواند از طریق تلفن گویا نیز انجام شود. موقع انتخاب پزشک متخصص پوست خوب به این موضوع توجه کنید.

بررسی پوشش بیمه‌ای

پیش از انتخاب پزشک متخصص پوست بررسی کنید که آیا مواردی که او انجام می‌دهد تحت پوشش بیمه قرار دارد. چون در غیر این صورت ناچار می‌شوید هزینه‌های زیادی بابت درمان‌های پوست و مو انجام دهید.

پرسش و پاسخ

متخصص پوست خوب چه مشخصاتی دارد؟

دانش و مهارت کافی داشته باشد. بورد تخصصی داشته باشد. تجربه‌ی کافی در این زمینه داشته باشد. از امکانات مناسب برای کار خود بهره ببرد.

چگونه می‌توانیم پزشک متخصص پوست خوب انتخاب کنیم؟

پرسش از دوستان و فامیل، دیدن رضایت مراجعه کنندگان قبلی، بررسی محیط و فضای کار و مطب پزشک و دیدن امکاناتی که موقع کار از آن استفاده می‌شود. بررسی سابقه‌ و مدت زمان کار پزشک مورد نظر.