زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

محصولات شیو بیکینی + اپی لیدی، موم عدسی، لیزر دستی

wordcamp
3,421
15 دقیقه
محصولات شیو بیکینی + اپی لیدی، موم عدسی، لیزر دستی

محصولات شیو بیکینی در مدل‌ها و روش‌های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند. احتمالا همین تنوع زیاد، انتخاب یکی از بهترین آن‌ها را به یک کار سخت و مشکل تبدیل کرده است. انتخاب بهترین روش برای رفع موهای زائد به ترجیح فردی و حتی میزان حساسیت پوستی هر فرد بستگی دارد. با این وجود، می‌توانیم با بررسی دقیق انواع روش‌ها، بهترین محصولات شیو بیکینی را با هم بیابیم، همراه ما باشید.

شیو بیکینی چیست؟

پیش از شروع بررسی محصولات و روش های شیو بیکینی باید بدانیم شیو بیکینی به چه چیزی گفته می‌شود. در مطلب شیو چیست به بررسی دقیق این موضوع پرداختیم و دریافتیم به اصلاح و رفع موهای زائد، شیو کردن گفته می‌شود. با اینکه اصلاح و رفع موهای زائد در تمام بخش‌های بدن کار حساسی است، اما این حساسیت در ناحیه تناسلی که به اصطلاح بیکینی نیز نامیده می‌شد، حساس‌تر خواهد بود. پوست نازک‌تر و احتمال وقوع انواع عفونت‌ها در این ناحیه، سبب شده که انتخاب روش رفع موهای زائد برای این بخش دشوارتر باشد. با این وجود، در حال حاضر انواع روش های شیو بیکینی وجود دارند که کافی است یکی از آن‌ها را برگزینیم.

محصولات شیو بیکینی در شکل‌ها و روش‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. برخی از این روش‌ها موها را به‌صورت موقت و برخی دیگر به‌صورت دائم از بین می‌برند. در ادامه این مطلب، هر کدام از روش های شیو بیکینی را با هم بررسی خواهیم کرد. البته در ابتدا باید این سوال مهم را پاسخ دهیم که چرا به شیو بیکینی نیاز داریم؟

‌دلایل مهم نیاز به شیو بیکینی

بدن انسان‌ها همانند تمام پستانداران این کره خاکی، از مو پوشیده شده است. این موها از ابتدای تولد بر بدن نوزادان وجود دارد. در دوره بلوغ، در نواحی حساس بدن نیز رشد موها آغاز شده و یا افزایش پیدا می‌کند. تنها پس از گذشت مدتی و افزایش حجم موهای زائد، معمولا افراد با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند. از مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به تعریق، تجمع آلودگی‌ها و یا حتی بوی بد بدن در این بخش اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین روش‌های از بین بردن این موارد، استفاده از انواع شوینده‌های اختصاصی و بهداشتی است. در مطلب ژل بهداشتی بانوان و ضرورت استفاده از آن ، به‌صورت کامل این موضوع را بررسی کردیم. علاوه بر استفاده از شوینده‌های مختلف، شیوکردن موهای زائد بیکینی، از ایجاد مشکلات مختلف سلامتی و البته بهداشتی، جلوگیری خواهد کرد.

با وجود این، در این بخش همیشه این سوال مهم ایجاد می‌شود که بهترین محصولات شیو بیکینی کدام است؟ چگونه می‌توان از هر کدام از آن‌ها استفاده کرد؟ البته استفاده از هرکدام چه مزایایی دارد؟ به دلیل حساسیت پوست ناحیه بیکینی، انتخاب محصول مناسب برای رفع موهای زائد برای این بخش از بدن، همیشه یکی از دغدغه‌های زنان و مردان است. در این نوشته قصد داریم بهترین محصولات رفع موهای زائد در نواحی حساس هم‌چون بیکینی را با هم بررسی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم ما را همراهی کرده و از روش های رفع موهای زائد و محصولات اختصاصی آن مطلع شوید.

انواع روش های شیو بیکینی

با اینکه روش‌های مختلفی برای شیو بیکینی وجود دارد، اما معمولا انتخاب یکی از آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست. حساسیت‌های پوستی، قرمزی، خارش، رشد موهای زیرپوستی و انواع مشکلات دیگر، تنها بخشی از مشکلات عدم انتخاب روش مناسب برای شیو بیکینی است. البته باید در همین بخش اشاره کنیم که هیچ روش برتری وجود ندارد. هر فرد باید با توجه به مشخصه‌های خود، یک روش مناسب انتخاب کند. زیرا میزان حساسیت پوستی و یا حتی آستانه تحمل درد در هر کدام از ما تفاوت دارد. به همین خاطر تا یافتن روش مناسب خود، باید انواع روش‌ها و محصولات شیو بیکینی را حداقل یک بار امتحان کنیم. در ادامه، انواع روش های شیو بیکینی را با هم مرور کرده و هر کدام را به‌اختصار بررسی خواهیم کرد.

1- اپی لیدی

انواع اپی لیدی
اپی لیدی ها نمونه‌ای از محصولات شیو بیکینی

اپی لیدی یکی از محصولات محبوب برای رفع موهای زائد بدن است. اغلب اوقات از اپی لیدی برای شیو کردن دست‌ها و پاها استفاده می‌شود. دستگاه اپی لیدی با داشتن یک سر چرخان، همانند چندین موچین هم‌زمان عمل می‌کند. با چرخش سریع بخش متحرک، با کمک این دستگاه بیشترین میزان مو در کمترین زمان ممکن، از ریشه خارج می‌شود.

همان‌گونه که احتمالا شما هم می‌توانید تصور کنید، این روش درد زیادی خواهد داشت. البته استفاده از این محصول برای ناحیه بیکینی، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. با این وجود نباید مهم‌ترین مزیت استفاده از اپی لیدی را فراموش کنیم. برترین مزیت اپی لیدی خارج‌کردن مو از ریشه و نیاز به زمان بیشتر برای رشد مجدد موها است.

2- موم عدسی

موم گرم بر کاردک چوبی
مقداری موم بر کاردک چوبی

وکس، شمع و موم عدسی را می‌توانیم در یک دسته قرار دهیم. همه این محصولات با چسبندگی بسیار زیاد و دمای متوسط رو به بالا، بر روی پوست بدن قرار خواهند گرفت. پس از سرد شدن مواد، باید با یک حرکت سریع، آن‌ها را از بدن جدا کرد. دردناک به نظر می‌رسد؟ بله دقیقا همین‌طور است! در واقع موم عدسی برای رفع موهای زائد صورت، نواحی حساس هم‌چون زیر بغل و البته بیکینی استفاده می‌شود.

موم‌های عدسی همان‌گونه که از اسم آن‌ها مشخص است، دانه‌های ریز عدس شکل از جنس موم هستند. این موم‌ها در دستگاه مخصوص خود قرار گرفته و در معرض حرارت ملایم، کم‌کم مایع می‌شوند. پس از گذشت دقایقی، همه موم‌ها به مایع غلیظ و چسبناکی تبدیل خواهند شد.

مایع غلیظ موم با کمک یک کاردک کوچک چوبی یا پلاستیکی، بر جهت رویش مو کشیده خواهد شد. پس از گذشت دقایقی، مایع چسبنده موم در معرض هوا قرار گرفته و کم‌کم سرد می‌شود. در این حالت موها درون موم سرد حبس خواهد شد. با کندن سریع موم‌ها در جهت خلاف رویش، تمام موها از ریشه جدا می‌شوند.

این روش شیو کردن بیکینی و سایر بخش‌های بدن نیز با درد نسبتا زیادی همراه است. مهارت فرد، قدرت بدنی و تجربه کاری او، می‌تواند میزان درد را به شکل چشم‌گیری کاهش دهد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش، لایه برداری پوست ناحیه تناسلی است. در مقاله اسکراب ناحیه تناسلی به انواع روش‌های لایه‌برداری پوست اشاره کردیم. استفاده ازموم علاوه بر از بین بردن موهای زائد، باعث از بین بردن تیرگی‌های غیر طبیعی نیز خواهد شد.

یکی از بزرگ‌ترین معایب استفاده از موم برای رفع موهای زائد، افزایش احتمال عفونت ریشه مو و یا برگشت مو به درون پوست است. این موضوع سبب می‌شود که اغلب موهای زائد به‌صورت زیرپوستی رشد کنند و علاوه بر ظاهر نازیبا، بسیار دردناک هستند.

3- لیزر دستی

دستگاه لیزر دستی
دستگاه لیزر بدن مک استایلر مدل MC-77000

در سال‌های اخیر استفاده از انواع دستگاه‌های لیزر برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی و در واقع تمام بدن، به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها تبدیل شده است. دلیل این محبوبیت و استقبال، از بین رفتن دائمی و در واقع چند ساله موهای زائد با استفاده از لیزر است. لیزرها نسبت به سایر روش‌های شیو بیکینی، مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و موها را تقریبا به‌صورت دائم از بین می‌برند. از همه مهم‌تر اینکه علی‌رغم از بین بردن موها از ریشه، درد بسیار کمتری هم دارند. البته میزان درد در هر کدام از دستگاه‌های لیزر با توجه به تکنولوژی ساخت آن‌ها، متفاوت است. اما به‌صورت کلی افراد در این روش درد کمتری را متحمل خواهند شد.

هزینه لیزر کردن موهای بدن در نگاه اول بیش از سایر روش‌ها است. اما در صورتی که میزان هزینه را به ماه‌ها و سال‌های نتیجه‌بخش آن تقسیم کنید، متوجه خواهید شد که در واقع ماهانه هزینه بسیار کمتری را به این مورد اختصاص می‌دهید.

انواع لیزرها و روش کار آن ها

لیزرها در دو حالت کلی وجود دارند. در حالت اول دستگاه‌های قدرتمند در کلینیک‌های تخصصی پوست وجود داشته و می‌توان با مراجعه به این مکان، از خدمات دستگاه‌های لیزر استفاده کرد. حالت بعدی آن استفاده از دستگاه‌های دستی و خانگی لیزر است. لیزرهای دستی معمولا قدرت کمتری نسبت به دستگاه‌های موجود در کلینیک‌ها دارند. به همین خاطر احتمالا دوره از بین‌بردن کامل موهای زائد با این دستگاه‌ها کمی بیشتر از دستگاه‌های حرفه‌ای خواهد بود.

در برخی از دستگاه‌های لیزر دستی از انواع اشعه‌های لیزر و در برخی دیگر از نورهای پر قدرت برای حذف موهای زائد استفاده می‌شود. در هر دو حالت این اشعه‌ها، فولیکول فعال مو را تحت تاثیر قرار داده و آن را از بین می‌برند. با این وجود باید بدانید که هیچ‌گاه همه فولیکول‌های موی بدن ما به‌صورت هم‌زمان فعال نمی‌شوند. به همین خاطر باید لیزر را به‌صورت متوالی در 6 الی 10 ماه تکرار کنید. در هر ماه بخشی از فولیکول‌های فعال حذف شده و در نهایت همه موها از بین می‌روند.

میزان اثرگذاری لیزر به نوع موها، ضخامت و حتی رنگ‌شان بستگی دارد. پس از اتمام بازه 6 الی 10 ماهه، تقریبا 80 الی 90 درصد فولیکول‌های مو از بین خواهند رفت. پس از آن تنها در فواصل 3 الی 4 ماهه، به یک دوره‌ شارژ نیاز خواهید داشت. لیزر دستی یکی از محصولات شیو بیکینی است که بین زنان و حتی مردان محبوبیت زیادی دارد. در این روش افراد می‌توانند به‌راحتی نواحی مختلف بدن خود را لیزر کرده و موهای زائدشان را برای مدت طولانی‌تری از بین ببرند.

4- انواع تیغ‌ها

سه دسته تیغ
3 دسته تیغ

یکی از سریع‌ترین، راحت‌ترین و البته بدون دردترین روش‌ها و محصول‌های شیو بیکینی استفاده از انواع تیغ‌ها است. البته در صورتی که با استفاده درست، بدن خود را زخم نکنید. تیغ‌ها از دیرباز یکی از روش‌های محبوب شیو صورت، بدن و نواحی حساس بوده و طرفداران زیادی نیز دارند. سرعت انجام این کار و عدم تحمیل درد، مهم‌ترین مزایای اصلاح موی بدن با استفاده از دسته تیغ‌ها است.

با وجود مزایای جذاب استفاده از تیغ‌ها، از آن‌جا که تنها بخش خارجی مو از بین رفته و ریشه هیچ آسیبی نمی‌بیند، موها به‌سرعت رشد می‌کنند. رشد سریع باعث می‌شود که موها در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره پدیدار شوند. همین موضوع و البته احتمال افزایش حساسیت‌های پوستی هم‌چون خارش و قرمزی سبب شده که استفاده از تیغ برای دوره‌های طولانی‌مدت محبوبیت کمتری داشته باشد. با وجود معایب مختلف، استفاده از تیغ هم‌چنان یکی از بهترین راه‌ها برای شیو سریع بیکینی و سایر نواحی بدن است.

5- انواع موبرها

موبرها با نفوذ در سلول‌های مو و از بین بردن آن به‌شکل کامل، از دیگر محصولات محبوب شیو بیکینی هستند. در دوران گذشته انواع پودرهای موبر سنتی برای این کار استفاده می‌شد که معمولا با بوی تیز و ناخوشایند، شناخته می‌شدند. در حال حاضر موبرها در انواع شکل‌های مدرن هم‌چون کرم‌ها، اسپری‌ها و حتی پودرهای بی‌بو ساخته و عرضه شده‌اند. برخی از این محصولات با داشتن کرم‌های نرم‌کننده و مرطوب کننده و بر جای گذاشتن یک لایه نازک از این کرم‌ها بر پوست، محصولات محبوب شیو بیکینی هستند.

در محصولات موبر نیز به دلیل عدم حذف فولیکول مو و یا کندن آن از ریشه، موها به‌سرعت رشد خواهند کرد. به همین خاطر این روش نیز از روش‌های کوتاه‌مدت رفع موهای زائد است.

معمولا انواع روش‌های شیو بیکینی و یا سایر نواحی بدن، در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرد، اما سوال مهم‌تری که در اینجا ایجاد می‌شود این است که بهترین روش شیو بیکینی چیست؟

بهترین روش های شیو بیکینی

همان‌‌گونه که کمی پیش‌تر اشاره کردیم، انتخاب بهترین روش برای شیو بیکینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • میزان حساسیت پوست: برخی افراد با داشتن پوستی حساس، باید ملایم‌ترین روش‌ها را انتخاب کنند، معمولا پوست‌های خشک، نازک و شکننده، بیشترین حساسیت را داشته و با اغلب روش‌های شیو بیکینی، با عوارض جانبی هم‌چون قرمزی، سوزش و خارش مواجه خواهند شد؛
  • آستانه تحمل درد: برخی محصولات شیو بیکینی علی‌رغم داشتن نتیجه فوق‌العاده، درد بسیار زیادی را به افراد تحمیل می‌کنند. برخی از انواع دستگاه‌هایی لیزر با تکنولوژی‌های قدیمی‌تر، استفاده از دستگاه‌های اپی لیدی و یا انواع موم‌ها، معمولا دردناک‌تر بوده و تحمل آن‌ها کمی سخت‌تر از سایر روش‌ها است؛
  • مشخصه‌های ظاهری پوست: رنگ پوست، نوع موها یعنی کرکی یا ضخیم‌بودن‌شان و حتی رنگ موها نیز بر نحوه شیو آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال موهای کرکی و روشن در لیزر از بین نمی‌رود. رنگ پوست تیره‌تر نیز احتمال سوختگی بسیار بیشتری را در روش لیزرخواهد داشت.

هر کدام از این معیارها، در انتخاب بهترین روش های شیو بیکینی یا سایر نواحی بدن تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین نمی‌توان به‌صورت کلی یک یا چند مورد را به‌عنوان بهترین روش معرفی کرد. هر فرد باید با توجه به این معیارها و در نهایت ترجیح شخصی، روش مناسب خود را یافته و آن را به کار ببرد.

بهترین محصولات و روش شیو بیکینی

در صورت نیاز به خرید بهترین محصولات شیو بیکینی و سایر بخش‌های بدن، می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید. سپس با مطالعه مهم‌ترین مشخصات هر محصول، یکی از مناسب‌ترین و بهترین محصولات شیو بیکینی را برای خود خریداری کنید:

1- انواع تیغ‌ها

خود تراش بیک مدل Soleil Easy به همراه 4 عدد تیغ یدک
خود تراش بیک مدل Soleil Easy

خوشبختانه در دنیای امروز می‌توانیم با توجه به نوع پوست، بدن و حتی ناحیه مد نظر برای شیوکردن، دسته تیغ مناسبی را خریداری کنیم. در فروشگاه موتن‌رو انواع مختلفی از این محصولات وجود دارند. می‌توانید با مراجعه به بخش اختصاصی دسته تیغ‌ها در فروشگاه، مدل‌های متفاوت موجود را بررسی کرده و یکی از آن‌ها را خریداری نمایید.

2- انواع موبرها

موبرها شامل انواع پودرها، کرم‌ها و اسپری‌های موبر هستند که هر کدام از این محصولات برای پوست‌های مختلفی مناسب خواهند بود. معمولا اسپری‌ها و کرم‌های موبر برای پوست‌های حساس مناسب‌تر بوده و برای پوست‌های معمولی، می‌توانید از انواع پودرها نیز استفاده کنید. در بخش محصولات موبر فروشگاه، می‌توانید انواع برندها و محصولات این دسته را به‌دقت بررسی کرده و یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

3- لیزرهای خانگی

لیزرهای دستی یا خانگی، برای مصارف شخصی بهترین گزینه ممکن خواهند بود. پس از خرید این محصولات می‌توانید به‌صورت همیشگی از دستگاه لیزر خود استفاده کرده و از صرف هزینه قابل توجه در مراکز لیزر و کلینیک‌های پوست، اجتناب کنید. مدل‌های مختلفی از لیزرهای خانگی در فروشگاه موتن‌رو وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به بخش لیزرها، آن‌ها را خریداری نمایید.

4- موم و وکس

موم وکس جلبکی گرانولی مارال 200 گرمی
موم وکس جلبکی گرانولی مارال

موم‌ها و وکس‌ها علاوه بر از بین بردن موهای زائد، باعث از بین رفتن لایه مرده و سطحی پوست خواهند شد. به همین خاطر، این روش علی‌رغم تحمیل درد، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد است. موم‌ها و وکس‌ها نیز در مدل‌ها و برندهای مختلفی وجود دارند. می‌توانید در بخش موم و وکس فروشگاه، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و سفارش دهید.

سخن آخر

در دنیای امروز محصولات شیو بیکینی و سایر بخش‌های بدن، در شکل‌های بسیار گوناگونی وجود دارند. می‌توانید روش‌های دائم همانند لیزر، روش‌های طولانی‌مدت هم‌چون موم و اپی لیدی و یا روش‌های سریع‌تری هم‌چون انواع تیغ‌ها و موبرها را انتخاب کنید. یافتن روش متناسب برای هر فرد، به عوامل مختلفی هم‌چون میزان حساسیت پوست، آستانه تحمل درد و البته نوع موها بستگی دارد. کافی است موارد مختلف را به‌دقت بررسی کرده و به‌راحتی یکی از بهترین مدل‌ها را برای خود برگزینید. شما کدام مورد را برای از بین بردن موهای زائد خود ترجیح می‌دهید؟

سوالات متداول

چرا شیو بیکینی اهمیت دارد؟

نواحی خاص بدن هم‌چون بیکینی، در معرض انواع عفونت‌ها هستند. عدم شیو بیکینی باعث تعریق این ناحیه، تجمع آلودگی و در نهایت افزایش احتمال عفونت است. شیو بیکینی احتمال وقوع این خطرات را کاهش می‌دهد و به همین خاطر، انجام این کار یکی از مهم‌ترین روتین‌های مرتبط به سلامت و بهداشت فردی است.

کدام یک از محصولات شیو بیکینی مزایای بیشتری دارد؟

هر کدام از محصولات شیو بیکینی، مزایای اختصاصی خود را دارد. شیو بیکنی با موم یا وکس، باعث لایه‌برداری پوست خواهد شد. لیزر بیکینی زمان بسیار بیشتری را در اختیار افراد قرار داده وریشه موها را از بین می‌برد. استفاده از موبرها یا تیغ، سریع‌تر بوده و بدون درد است. بنابراین باید بگوییم هر روش مزیت اختصاصی خود را دارد. تنها باید اولویت‌های خود را بررسی کنید و بر طبق آن، بهترین و مناسب‌ترین روش را برگزینید.

بهترین محصولات شیو بیکینی کدام هستند؟

محصولات شیو بیکینی در انواع شکل‌ها و روش‌ها وجود دارند. نمی‌توان به‌صورت مطلق یکی از محصولات و روش‌ها را به‌عنوان بهترین محصولات شیو بیکینی در نظر بگیریم. میزان حساسیت پوستی، میزان آستانه تحمل درد افراد و حتی نوع موها و رنگ پوست هر شخص، در انتخاب بهترین روش و محصول شیو بیکینی اثر گذار است.