زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اسپری بدن چیست؟ + راهنمای استفاده از این محصول

wordcamp
3,208
10 دقیقه
اسپری بدن چیست؟ + راهنمای استفاده از این محصول

انسان‌ها همواره در طول تاریخ به دنبال داشتن بوی مناسب بوده و هستند. خیلی وقت‌ها به‌خاطر اینکه بوی خوبی نمی‌دهیم شرمنده و خجالت‌زده شده و جمع را ترک می‌کنیم. داشتن بوی مناسب در هر مکان و زمانی ضروری بوده و با توسعه دنیای مد و زیبایی، راه‌های مختلفی برای داشتن بوی خوب وجود دارد. اصلا نگران بوی بد بدن نباشید چرا که در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از این راه‌ها پرداخته و به سوال «اسپری بدن چیست» پاسخ دهیم. در مجله زیبایی مو تن رو همراه ما باشید.

اسپری بدن چیست؟

اسپری بدن محصولی شبیه به عطر است. این محصول در مقایسه با عطرهایی مثل ادوپرفیوم یا ادو تویلت، سبک‌تر و نرم‌تر بوده و غلظت کمتری دارد. معمولا ماندگاری این محصولات تا 4 ساعت بوده و کمتر از عطر است. شایان ذکر است بدانید برخی از اسپری‌ها، ماندگاری بیشتری داشته و این رقم حتی به 48 ساعت هم می‌رسد. بنابراین برای اینکه از بوی خوب اسپری بدن به‌ مدت طولانی بهره‌مند شوید باید چند دفعه در طول روز از آن استفاده کنید.

ماندگاری کم اسپری بدن بدان معناست که هرچه ماندگاری کم‌تر باشد، قیمت پایین‌تر بوده و محصول راحت‌تر در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. اسپری‌های بدن هم برای زنان و هم برای مردان با انواع رایحه‌ها در بازار موجود هستند.

 در زمینه آشنایی با اسپری بدن، خوب است بدانید این محصولات حاوی عصاره‌های معطری از گیاهان مختلف، ادویه‌ و روغن‌ها بوده که با درصدی از آب و الکل ترکیب شده‌اند. عطر، پروپان، ایزوبوتن و بوتان برخی از ترکیبات رایج در اسپری‌های بدن هستند. در ادامه قصد داریم به بررسی نکات خرید اسپری بدن بپردازیم.

زنی در حال استفاده از اسپری
اسپری بدن بوی خوبی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

نکات مهم خرید اسپری بدن

با مطالعه نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، اسپری بدن مناسب خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

رایحه

این موضوع فرد به فرد متفاوت بوده و هرکس بنا به سلیقه‌‌ی شخصی، رایحه‌ موردنظر را انتخاب می‌کند. اسپری‌های بدن با انواع رایحه‌های تلخ و شیرین و طبع گرم، سرد و معتدل در دسترس قرار دارند.

قدرت

اسپری‌ بدن همچون ادکلن‌ها از نظر رایحه دارای قدرت‌های مختلفی هستند. همچون نکته قبلی یعنی رایحه، این نکته نیز شخصی بوده و ممکن است فردی به‌ دنبال قدرت بیشتری باشد.

توجه کنید هرچه خوشبوکننده قوی‌تر باشد، بیشتر در کانون توجه قرار خواهید گرفت. همچنین یک رایحه قوی‌تر ممکن است مدت زمان بیشتری نسبت به یک رایحه ملایم برروی بدن باقی بمانند.

ظرف اسپری

اسپری‌ها معمولا در ظروف مختلفی عرضه‌ شده که بیشتر آنها عملکرد بسیار خوبی داشته و نگرانی چندانی بابت این موضوع وجود ندارد. چنانچه دنبال خرید اسپری به صورت آنلاین هستید، بهتر است نظرات سایر کاربران را بررسی کرده تا از نحوه کارکرد مناسب ظرف اسپری مطلع شوید.

قیمت

اسپری‌های بدن از نظر قیمت در طیف وسیعی قرار دارند. طبیعتا هرچه هزینه بیشتری برای اسپری بدن پرداخت کنید، محصول باکیفیت‌تری در اختیار خواهید داشت.

قیمت یک محصول در بسیاری از مواقع به عملکرد آن ربطی نداشته و اسپری بدن معمولا از 21 هزار الی 435 هزار تومان در دسترس قرار دارد.

خرید اسپری بدن مردانه سلکشن سیتی مدل Blue Chanel حجم 200 میل
خرید اسپری بدن مردانه سلکشن سیتی مدل Blue Chanel حجم 200 میل

راه‌های استفاده از اسپری بدن چیست؟

بهره‌گیری از اسپری بدن راه‌های مختلفی داشته و می‌توان اسپری را برروی نقاط مختلفی از بدن استفاده نمود.

اسپری کردن برروی بدن

قوطی اسپری را با فاصله‌ای معادل 15 سانتی‌متر برروی زیر بغل، سینه و گردن اسپری کنید. اسپری را برروی هر قسمت از بدن فقط دو الی سه ثانیه نگه داشته و برای پوشش بیشتر، قوطی اسپری را دورتر از بدن یعنی فاصله‌ای معادل 17 الی 22 سانتی‌متر نگه دارید.

اسپری کردن برروی نبض

اسپری بدن را با فاصله‌ای معادل 10 الی 12 سانتی‌متر از نقاط نبض خود اسپری کنید. نبض برروی مچ دست، قسمت داخلی آرنچ، جلوی گردن، پشت زانوها و بین سینه‌ها قرار دارد. برروی هر نبض یک‌بار اسپری‌کرده و از مالیدن آن خودداری کنید. اجازه دهید اسپری روی پوست خیس خورده و خشک شود.

بدن شما بوی خوب را از نقاط نبض ساطع کرده و اسپری کردن برروی این نقاط، ماندگاری اسپری را افزایش می‌دهد.

خرید اسپری بدن زنانه سلکشن سیتی مدل Lamour Lalique حجم 200 میل
خرید اسپری بدن زنانه سلکشن سیتی مدل Lamour Lalique حجم 200 میل

اسپری بر روی لباس

می‌توان اسپری را برروی لباس استفاده کرد. برای این کار، قوطی اسپری را 17 الی 22 سانتی‌متر دورتر از لباس گرفته و یک یا دوبار برروی بالاتنه و یک‌بار برروی شلوار اسپری کنید.

اسپری بر روی مو

می‌توان با استفاده از اسپری بدن، موهایی خوش‌بو و دلربا داشت. اسپری را به صورت مستقیم برروی موهای خود اعمال نکنید. یک یا دو دفعه اسپری را در هوای بالای سر خود اسپری کنید. زیر اسپری بایستید تا موهای‌تان به آرامی معطر شوند.

در لینک زیر به بررسی تخصصی عطر مو پرداخته و بهترین عطر موهای موجود در بازار را معرفی کردیم. می‌توانید با مطالعه لینک زیر علاوه بر داشتن موهایی زیبا، موهایی خوش‌بو نیز داشته باشید.

استفاده از اسپری بعد از حمام

می‌توان بعد از دوش گرفتن از اسپری بدن استفاده کرد. استفاده از اسپری در هنگامی که بدن تمیز و پاکیزه است منجر به ماندگاری بیشتر بوی خوب می‌شود. پس از دوش گرفتن حوله را برداشته و به‌ آرامی خود را خشک کرده. سپس اسپری را برروی پوست مرطوب اعمال کنید.

نکات تکمیلی استفاده از اسپری بدن

در ادامه قصد داریم به بررسی نکات تکمیلی راه‌های استفاده از اسپری بدن بپردازیم.

رایحه‌ها را ترکیب نکنید

قانون نانوشته‌ای مبنی بر ترکیب نکردن رایحه‌های مختلف وجود دارد. هرگز نباید در طول روند خوش‌بو شدن از مجموعه وسیعی از رایحه‌ها استفاده کنید.

به عبارت دیگر اگر افترشیو یا اسپری لباس یا ادکلن شما نوع خاصی از رایحه است باید اسپری بدن نیز تا حد خوبی با این رایحه مطابقت داشته باشد. بنابراین اگر اسپری بدن شما رایحه سبکی دارد نباید از محصول دیگری با رایحه‌ای سنگین استفاده نمایید.

اسپری بدن چیست؟
هرگز اسپری بدن را بر روی صورت استفاده نکنید.

بر روی صورت اسپری نکنید

هرگز از اسپری بدن برای صورت خود استفاده نکنید. با این کار، چشم خود را در معرض خطر وارد شدن اسپری قرار می‌دهید. همچنین مواد تشکیل‌دهنده اسپری قادر به تحریک پوست حساس صورت بوده و آنرا خشک می‌کنند.

در لینک زیر به بررسی 8 نقطه از بدن که نباید به آنها عطر بزنید پرداختیم. می‌توانید با مطالعه این مطلب از راز مهم استفاده از عطر مطلع شوید!

بیش از حد استفاده نکنید

درحالی که می‌توان چندبار در روز مثل صبح و عصر یا بعد از یک تمرین سنگین در باشگاه از اسپری بدن استفاده کرد، مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. استفاده زیاد از اسپری بدن منجر به آسیب‌های پوستی می‌گردد.

خرید اسپری بدن سدیوس مدل Pretty Sport حجم 200 میل
خرید اسپری بدن سدیوس مدل Pretty Sport حجم 200 میل

فواید اسپری بدن در یک‌ نگاه

  • ضد حساسیت
  • افزایش رطوبت پوست
  • ضدتعریق
  • خنک‌کننده
  • افزایش شادابی پوست
  • ضدالتهاب
  • آبرسانی به‌ پوست
  • ضدعفونی‌کننده

معایب اسپری بدن در یک‌ نگاه

  • بروز جوش‌های قرمز و مشکلات پوستی مثل خارش درصورت استفاده مداوم
  • بروز تنگی‌نفس در برخی افراد
  • تیره‌شدن پوست زیربغل در صورت استفاده مستقیم
  • کاهش درخشندگی جواهرات درصورت برخورد اسپری با آنها

پس از پاسخ کامل و جامع به سوال «اسپری بدن چیست» و نحوه استفاده از آن، قصد داریم به بررسی تفاوت اسپری بدن با بادی اسپلش، عطر، دئودورانت، اسپری لباس و ادکلن بپردازیم.

تفاوت اسپری بدن و بادی اسپلش

بادی اسپلش و اسپری بدن هر دو خوش‌بو‌کننده بوده ولی تفاوت‌هایی دارند. در اسپری‌ بدن گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که منجر به پخش‌ شدن اسپری بدن می‌شود. این گاز باعث شده عطر با قدرت زیادی از سوراخ کوچک اسپری خارج شود. در بادی اسپلش گازی وجود نداشته و تنها آب و الکل به پاشیده‌شدن این محصول کمک می‌کنند.

میزان عطر بادی اسپلش از اسپری بدن کمتر بوده و به عبارتی این محصول از اسپری سبک‌تر است. به دلیل کم‌تر بودن مقدار عطر، ماندگاری بادی اسپلش از اسپری بدن کمتر است.

همچنین اسپری بدن و بادی اسپلش آنچنان تفاوت قیمتی نداشته و هر دو برروی پوست استفاده می‌شوند.

تفاوت اسپری بدن و اسپری لباس

اسپری بدن و اسپری لباس هم برای زنان و هم برای مردان در دسترس قرار دارد. همانطور که تفاوت اسپری بدن و لباس از اسم آنها پیداست، اسپری لباس برروی لباس و اسپری بدن برروی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرگز از اسپری لباس برروی پوست استفاده نکنید چرا که احتمال بروز حساسیت پوستی وجود دارد.

تفاوت عطر و اسپری بدن

عطر در اسپری بدن تراکم بسیار کمتری نسبت به عطر دارد. عطر ماندگاری بیشتری داشته و به همین علت، قیمت آنها در مقایسه با اسپری بدن بیش‌تر است. اسپری‌ بدن از لحاظ تراکم بسیار رقیق‌تر از عطر بوده و آب و الکل بیشتری در اسپری وجود دارد. دلیل ماندگاری کمتر اسپری بدن نیز همین موضوع بوده چرا که وجود آب و الکل بیشتر در آنها، فرایند تبخیر ترکیبات را سرعت می‌بخشد.

یک شیشه عطر
عطر ماندگاری بیشتری نسبت به اسپری بدن دارد.

تفاوت اسپری بدن با دئودورانت

اسپری بدن در رفع بوی بد بدن کاربرد داشته و دئودورانت با به‌ وجود آمدن بوی بد مبارزه می‌کند. دئودورانت در زیربغل و ناحیه‌هایی که احتمال بروز عرق از آنها وجود دارد استفاده شده ولی اسپری بدن برروی نبض‌ها، سینه و مو مورد استفاده واقع می‌شود.

عرق انسان به‌ طور طبیعی بوی بدی نداشته ولی زمانی که با باکتری‌های پوستی ترکیب‌ شود بوی بدی ایجاد می‌کند. دئودورانت با این باکتری‌ها مبارزه کرده و به همین ترتیب، بوی بدی حین عرق‌ کردن ایجاد نمی‌شود.

تفاوت اسپری بدن و ادکلن چیست؟

میزان عطر ادکلن از اسپری بدن بیش‌تر بوده و همچنین آب و الکل کم‌تری در ادکلن وجود دارد. به همین علت، ماندگاری ادکلن از اسپری بدن بیش‌تر است.

یک قوطی ادکلن
تفاوت قیمت بسیار زیادی بین ادکلن و اسپری بدن وجود دارد.

اسپری بدن برروی نقاط مختلف بدن و ادکلن برروی لباس استفاده می‌شود. همچنین کیفیت و پخش‌کنندگی بو در ادکلن بیشتر بوده و همین موضوع یکی از دلایل تفاوت قیمت زیاد بین این دو محصول است.

در لینک زیر به بررسی خوش‌بوترین ادکلن‌های مردانه سال 2021 پرداختیم. می‌توانید با لینک زیر از راز خوش‌بو بودن مردان موفق مطلع شوید!

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، اسپری بدن محصولی شگفت‌انگیز با موارد کاربرد فراوان و مزیت زیاد است که می‌توان از آن در مناسبت‌های مختلف استفاده نمود. ما در این مقاله به اینکه «اسپری بدن چیست» پاسخ دادیم و به بررسی راه‌های استفاده از آن و تفاوت این محصول با سایر محصولات پرداختیم. اسپری بدن راهی آسان، ارزان و فوق‌العاده برای خوش‌بو بودن است. لطفا تجربیات ارزشمند خود را از استفاده اسپری بدن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات پرتکرار

اسپری بدن چیست؟

اسپری بدن محصولی ارزان قیمت با کاربرد بسیار زیاد است. این محصول که مقدار عطر آن کم و آب و الکل آن زیاد است بوی خوبی را برای ما به ارمغان می‌آورد. اسپری بدن از عصاره‌های معطری از گیاهان مختلف، ادویه‌، روغن‌ها، پروپان، ایزوبوتن و بوتان تشکیل شده است.

کاربرد اسپری بدن در کجاست؟

اسپری بدن کاربرد زیادی داشته و می‌توان در مناسبت‌های مختلف استفاده نمود. به عنوان مثال بسیاری از افراد از اسپری بدن پس از یک تمرین سنگین استفاده می‌کنند.

اسپری بدن چند ساعت ماندگاری دارد؟

معمولا ماندگاری اسپری بدن تا 4 ساعت بوده ولی برخی محصولات حتی 48 ساعت ماندگاری دارند!

اسپری بدن را بر روی کدام قسمت‌های بدن استفاده کنیم؟

بهتر است از اسپری بدن بر روی نبض خود استفاده کنید. نبض بر روی مچ دست، قسمت داخلی آرنچ، جلوی گردن، پشت زانوها و بین سینه‌ها قرار دارد. با اعمال اسپری برروی نبض، ماندگاری اسپری بدن افزایش می‌یابد.