زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مردانساژ، تکنیکی برای رفع سفیدی مو

wordcamp
3,666
4 دقیقه
مردانساژ، تکنیکی برای رفع سفیدی مو

در این مقاله  قصد داریم، مردانساژ را به کسانی که دارای موهایی سفید دارند، معرفی نماییم. شاید برای شما که یک فرد جوان هستید، دیدن چند تار موی سفید بین موهایتان باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس شود و مجبور شوید یا آن ها را کات کنید یا از رنگ موی مناسب استفاده نمایید. البته باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید که تارهای سفید، به راحتی رنگ های دیگر را جذب نمی کنند و درابتدا باید از تکنیکی برای تحریک کردن انها استفاده نمایید. حال  یکی از بهترین روش ها،برای تحریک کردن تارهای سفید، استفاده از روش مردانساژ است. مطمئنا شما هم مثل من که برای اولین بار با این تکنیک آشنا شدم، خیلی تعجب کردید که مردانساژ چیست و چه کمکی به تارهای سفید مو می کند. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک، همراه ما باشید.

مردانساژ چیست؟

معنی مردانساژ، طبق تحقیقاتی که انجام شده، بدین گونه است که پولک های سفید مو با این روش باز شده و چون دانه های رنگی از مو خارج شده است، مو به رنگ سفید تغییر رنگ داده شده است. در تمامی مقالات این طور گفته شده است که اگر موهای شما کمتر از 20 درصد سفیدی دارد، مقداری از اکسیدان 9 درصدی را روی تارهای سفید مو بگذارید و پس از 10 دقیقه، با دستمال یا پنبه مواد روی آن را پاک کنید و سپس اقدام به رنگ کردن موی خود نمایید و اما اگر تعداد تار موی سفید شما بیش از 20 درصد است، این روش جوابگوی مشکل موی شما نخواهد بود، بلکه بهترین روش، استفاده از تکنیک مردانساژ شامپو است که باید قبل از رنگ کردن انجام شود.

مردانساژ

مردانساژ شامپو چیست؟

در بالا گفتیم، کسانی که بیش از 20 درصد از موهایشان سفید است، بایداز مردانساژ شامپو استفاده نمایند، منظور از مردانساژ شامپو، استفاده از یک دکلره قوی است که بایستی از ریشه تا نوک مو زده شود و به صورت تقریبی 10 دقیقه به دکلره اجازه بدهیم تا بر روی سر استراحت داشته باشد. حال بعد از پایان استراحت دکلره بر روی موی سر، باید سریع ابکشی شود و بعد  رنگ موردنظر  بر روی ان قرار گیرد.

البته بعضی از آرایشگران از مردانساژ شامپو به روشی دیگر استفاده می کنند، آن ها مقداری مساوی از شامپو که بهتر است شامپوی بچه باشد را با مقداری از پودر دکلره و مقدار مساوی اکسیدان را با یکدیگر مخلوط می کنند، و بر روی موهای سفید می گذارند، هدف از این کار تحریک کردن پولک های سفید مو است که به راحتی بتواند رنگ مورد نظر را به خود جذب نماید. بعد از 10 دقیقه باید موها را آبکشی و خشک نمود و سپس اقدام به رنگ کردن موها می کنید. با این روش، تارهای سفید مو قابلیت جذب رنگدانه های رنگی رادارند و موها مطابق با رنگی که مد نظر است، رنگ می گیرند. گاهی اوقات استفاده از این روش ها باعث رنگ شدن تارهای موی سفید نمی شود که باید از روش دانه مصنوعی استفاده نمایید.

منظور از دانه مصنوعی یاپرکلراسیون چیست؟

بعضی از موها به راحتی قابلیت جذب رنگ را ندارند و به اصطلاح فاقد هر گونه پیگمنتی می باشند. برای چنین موهایی باید از روش دانه مصنوعی یا پرکلراسیون باید استفاده نمایید که برای اطلاع از این روش می توانید مقاله روش های جادویی از بین بردن سفیدی مو را مطالعه نمایید.

امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید، ما در آینده این مقاله  را به روز رسانی خواهیم کرد.