زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

استیک ضد عرق یا مام؛ کدام یک بهتر با بوی عرق مقابله می‌‌کند؟

wordcamp
794
9 دقیقه
استیک ضد عرق یا مام؛ کدام یک بهتر با بوی عرق مقابله می‌‌کند؟

بعد از یک روز کاری سخت و فعالیت زیاد، طبیعتاً بدن شما عرق می‌کند. در نتیجه روی لباس یک لک بزرگ را باقی می‌گذارد. هر چقدر هم دفع این سموم برای بدن مفید و طبیعی باشد، بوی خوبی ندارد و شما را آزار می‌دهد. امروزه با محصولاتی مانند مام و استیک ضد عرق این مشکل حل شده است اما کدام یک از این محصولات بهتر هستند و بو بدن را بهتر از بین می‌برند؟ استیک ضد عرق یا مام؟ برای پاسخ به این سؤالات با این مقاله همراه باشد تا به مقایسه آن‌ها بپردازیم. مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم.

بوی بد عرق
بوی بد عرق

رول ضد عرض یا مام چیست؟

رول ضد عرق که به اسم مام نیز شناخته می‌شود، یک مایع مرطوب با اسانس و عطرهای خوش‌بوکننده است که با یک سر توپی شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی آن را روی پوست خود حرکت می‌دهید، مایع روی پوست پخش می‌شود. این مایع احساس خنکی و تازگی به شما دست می‌دهد و مانند یک لایه محافظ عمل می‌کند. به این صورت که غدد عرق را به طور موقت می‌پوشاند و از تعریق جلوگیری می‌کند. رول‌های ضد عرق رایحه خوبی هم دارند که در طول روز احساس خوبی به شما می‌دهند. به طوری که هر بار از آن‌ استفاده می‌کنید، احساس خنکی را به شما داده و زیر بغل را مرطوب و خیس می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند‌های مام و انتخاب بهترین برند برای جلوگیری از بوی نامطبوع بدن، مقاله معرفی بهترین برندهای مام بدن ایرانی را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از رول ضد تعریق:

نحوه استفاده از مام و استیک‌های ضد عرق مانند هم است زیرا برای استفاده از مام یا استیک ضد عرق باید به خوبی پوست را تمیز و خشک کنید و مراحل زیر را انجام دهیم:

  1. رول ضد تعریق را به خوبی تکان دهید تا اطمینان حاصل کنید مواد آن به خوبی مخلوط شده‌اند و روی سطح پوست را به خوبی می‌پوشاند. استیک‌های ضد عرق بر خلاف رول‌ها جامد هستند و نیاز نیست قبل از استفاده آن‌ها را تکان دهید.
  2. اطمینان حاصل کنید که زیر بغل کاملاً خشک و تمیز باشد. این کار باعث می‌شود ضد تعریق بهتر جذب پوست شده و از عرق جلوگیری کند.
  3. بعد از حمام از مام استفاده کنید.
  4. رول را به خوبی زیر بغل بمالید تا کاملاً سطح پوست را پوشش دهد.
  5. بعد از استفاده اجازه دهید مایع روی سطح پوست چند دقیقه مانده و خشک شود سپس لباس خود را بپوشید. این کار کمک می‌کند مایع به خوبی جذب پوست شود.
  6. قبل از خواب هم می‌توانید از مام استفاده کنید زیرا مایع به خوبی در مجاری عرق نفوذ می‌کند. در نتیجه روز بعد را بدون بوی عرق و با احساس بهتری شروع می‌کنید.
خرید رول ضد تعریق مردانه ۴۸ ساعته ۵۰ میل V8 رکسونا

رول ضد تعریق رکسونا با رایحه لطیف و ماندگاری ۴۸ ساعته که برای آقایان مناسب است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.

استیک ضد عرق چیست؟

استیک‌های ضد عرق بر خلاف مام جامد هستند و حالت صابونی دارند. زمانی روی پوست می‌کشید، احساس مطبوع و خوبی به شما می‌دهد. مواد آن سفید رنگ است که باید مواظب باشید به لباس مالیده نشود. استیک یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می‌کند که منافذ پوست مسدود شده و مانع تعریق زیاد می‌شود. این کار کمک می‌کند که در طول روز و با خیال راحت به فعالیت ادامه دهید.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، نحوه استفاده استیک‌های ضد عرق مانند مام است. در ابتدا زیر بغل را خشک کنید. بعد استیک ضد عرق را زیر بغل بکشید تا سطح پوست را به طور کامل پوشش دهد.

استیک ضد عرق
استیک ضد عرق

مزایای رول ضد عرق

حال این سؤال دوباره مطرح می‌شود که استیک‌ ضد عرق بهتر است یا مام؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است مزایای مام و استیک ضد عرق را با هم بررسی کنیم تا تفاوت آن‌ها را درک کنیم. استفاده از رول ضد عرق مزیت‌های بسیاری دارد که در اینجا به چند تا از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ساده و راحت

استفاده از رول ضد عرق بسیار ساده و راحت است زیرا مواد مایع با استفاده از توپ غلتان روی پوست پخش می‌شود که احساس لطافت و نرمی را پوست می‌دهد. علاوه بر این خیال شما راحت است که هیچ کدام از نقاط زیر بغل را جا نمی‌گذارید.

استفاده از رول ضد عرق
استفاده از رول ضد تعریق

کنترل تعریق زیاد

افراد با توجه به ساختار فیزیکی بدن خود و انجام فعالیت‌های فیزیکی مثل ورزش، بیشتر عرق می‌کنند. عرق به خودی خود بوی بدی ندارد اما زمانی با سطح پوست تماس پیدا می‌کند. باکتری‌ها و قارچ‌های مرده را جذب کرده و بدن بوی بدی می‌گیرد. استفاده از رول‌ ضد عرق جلو منافذ عرق را می‌گیرد و میزان تعریق را کاهش می‌دهد.

افزایش اعتمادبه‌نفس

بوی بد عرق باعث می‌شود دیگران حس خوبی از شما نگیرند و از شما دوری کنند. در اینجا رول ضد تعریق به کمک شما می‌آید و بوی خوبی را به شما هدیه می‌دهد. این باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس به شما بازگردد و دیگران دوباره از ارتباط و هم‌صحبتی با شما لذت ببرند.

درمان خارش زیر بغل

مام ضد تعریق حالت مایع دارد و به محض استفاده رطوبت و نرمی لازم را ایجاد کرده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. در نتیجه پوست دچار خشکی بیش از حد و خارش نمی‌شود همچنین لطافت و خنکی را به پوست شما هدیه می‌دهد.

استفاده از رول ضد عرق
استفاده از رول ضد عرق

روشن‌کننده پوست

بسیاری از مام‌ها دارای ترکیباتی هستند که از تیرگی پوست جلوگیری کرده و به روشنی و شفافیت پوست کمک می‌کنند. اگر شما هم پوست تیره‌ای دارید، می‌توانید از مام زیر بغل به صورت مداوم استفاده کنید تا تأثیرات آن را بیشتر روی پوست احساس کنید.

معایب رول ضد عرق

بعد از استفاده از مام بعضی از افراد واکنش‌های آلرژیک از خود نشان می‌دهند، به خصوص افرادی که دچار بیماری‌های پوستی و آسم هستند زیرا مام از آلومینیوم و زیرکونیوم تشکیل شده که باعث ایجاد حساسیت در آن‌ها می‌شود. این افراد با مشورت پزشک می‌توانند از محصولاتی استفاده کنند که ضد حساسیت و فاقد الکل و آلومینیوم هستند.

علائم حساسیت‌زا:

  • قرمزی و خارش پوست
  • ایجاد لکه‌های پوستی
  • التهاب پوست
  • تاول، تورم و سوزش
  • ورم‌های دردناک
خرید رول ضد تعریق زنانه آدیداس مدل get ready حجم ۵۰ میل

رول ضد تعریق زنانه آدیداس، ضد حساسیت و بدون الکل با ماندگاری بالا ۴۸ ساعت که از تعریق جلوگیری می‌کند و رایحه‌ای لطیف دارد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

مزایای استیک ضد عرق

استیک‌های ضد عرق جامد و خشک هستند و بعد از استفاده هیچ گونه خیسی و رطوبتی از خود به جا نمی‌گذارند. به همین دلیل طرف‌داران زیادی دارند.

استیک‌های ضد عرق مانند مام با ایجاد یک لایه روی پوست، به صورت موقت منافذ پوست را مسدود می‌کنند و باعث می‌شود بوی بد کمتر شما را آزار دهد همچنین بسیاری از این محصولات با دارا بودن اسانس‌های مختلف بوی خوشی را ایجاد می‌کنند. در نتیجه در طول روز با خیالی راحت می‌توانید به کار و فعالیت بپردازید و نگران بوی بد نباشید. یکی دیگر از مزایای استیک ضد عرق این است که استیک‌ها مواد آنتی باکتریال تشکیل شده‌اند و به محض تماس با پوست شما، باکتری‌ها را از بین می‌برد و باعث تمیزی و شفافیت پوست می‌شود.

معایب استیک ضد عرق

استیک‌های ضد عرق مانند رول‌ها دارای آلومینیوم هستند و حساسیت‌هایی را برای افراد ایجاد می‌کنند؛ بنابراین بهتر است که روی محصول را به دقت بخوانید و هر کدام درصد کمتری از این مواد را داشتند، استفاده کنید. یکی دیگر از معایب استیک‌های زیر بغل این است که در صورت تماس با لباس شما، لکه‌های سفید را ایجاد می‌کند. بهتر است در هنگام استفاده کمی مراقب باشید تا به لباس شما نگیرد.

خرید استیک ضد تعریق مردانه رکسونا مدل cobalt dry حجم ۵۰ میل

استیک ضد تعریق مردانه رکسونا بدون اثر سفیدی و لک روی لباس که از تعریق زیاد جلوگیری می‌کند و رایحه‌ی خوشی را به همراه دارد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.

استیک ضد عرق بهتر است یا مام؟

تا اینجا با مزایا و معایب هر یک آشنا شدیم و به خوبی دانستیم این محصولات تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. استفاده از هر کدام به سلیقه افراد برمی‌گردد زیرا بسیاری حس رطوبت و خیسی زیر بغل را دوست ندارند. در نتیجه استیک‌های ضد عرق برای آن‌ها مناسب‌تر هستند. در مقابل بعضی افراد این احساس رطوبت و خنکی پوست را می‌پسندند؛ بنابراین می‌توانند با خیال راحت از مام استفاده کنند و از این احساس خوب لذت ببرند و یک روز بدون عرق را شروع کنند.

در این مطلب به تفاوت استیک ضد عرق و مام پرداختیم. اگر می‌خواهید در مورد دئودورانت‌ها هم بدانید و برندهای آن را بشناسید، توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای خرید بهترین مارک دئودورانت را بخوانید.

سخن پایانی

در ابتدا مطلب این سوال مطرح شد که استیک ضد عرق بهتر است یا مام؟ در ادامه با بررسی مزایا و معایب استیک ضد عرق و مام، تفاوت‌ آن‌ها را دریافتیم. شما نیز با خواندن این مقاله تفاوت آن‌ها را بشناسید و به سلیقه خود بگویید، کدام بهتر است؟ استیک ضد عرق یا رول ضد عرق؟!

سؤالات متداول

تفاوت استیک ضد عرق و رول ضد تعریق چیست؟

استیک ضد عرق به صورت جامد است و لک‌های سفید را روی لباس باقی می‌گذارد اما رول ضد تعریق مایع است و بعد از استفاده خیسی و رطوبت را در زیر بغل خود احساس می‌کنید.

مزایای رول ضد تعریق چیست؟

رول ضد تعریق با استفاده از سر توپی به راحتی روی پوست کشیده می‌شود و مواد را پخش می‌کند. مام مثل یک لایه محافظتی عمل می‌کند که تعریق زیاد را کاهش می‌دهد و جلو منافذ پوست را می‌گیرد.

مزایای استیک ضد تعریق چیست؟

استیک ضد تعریق خاصیت ضد باکتریال دارد و قارچ‌ها و باکتری‌های مرده روی پوست را از بین می‌برد و باعث می‌شود بدن شما بوی خوبی بدهد.

استیک ضد عرق یا مام، کدام یک بهتر است؟

هر دو این محصولات برای جلوگیری از عرق مناسب هستند و بسیاری از آن‌ها اسانس‌های خوش‌بوکننده دارند اما استیک ضد عرق به صورت جامد است و برای کسانی که حس خیسی را در زیر بغل دوست ندارند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

بهترین محصول ضد تعریق کدام است؟

قبل از انتخاب یک ضد تعریق، بهتر است نیاز خود را در نظر بگیرید و با توجه سلیقه خود، بهترین ضد عرق را انتخاب کنید. اگر حساسیت دارید، بعضی از محصولات فاقد الکل و آلمینیوم هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید که در بالا به آن‌ها اشاره کردم