زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه چیست؟ راهنمای خرید بهترین مارک دئودورانت برای همه

wordcamp
774
13 دقیقه
تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه چیست؟ راهنمای خرید بهترین مارک دئودورانت برای همه

خرید یک اسپری، مام یا دئودورانت خوش‌بو، در همه روزهای سال اهمیت زیادی دارد. هر چند میزان اهمیت این موضوع، با آغاز روزهای گرم‌تر سال، بیشتر خواهد شد. به همین خاطر در این نوشتار قصد داریم در مورد انواع دئودورانت‌ها و مام‌ها توضیحاتی ارائه دهیم. پس از آن، تفاوت دئودورانت های مردانه و زنانه و تفاوت دئودورانت و ضد عرق را با یکدیگر بررسی کرده و بدین شکل، راهنمای جامعی ایجاد کنیم که با کمک آن، بتوانید محصول مورد نظر خودتان را راحت‌تر انتخاب کنید.

دئودورانت چیست؟

مرد جوان در حال بوئیدن دئودورانت
مرد جوان در حال بوئیدن دئودورانت

در ابتدا و پیش از بررسی تفاوت دئودورانت زنانه با مردانه، باید بدانید که دئودورانت چیست. بوی بد بدن به‌ دلیل فعالیت و تجزیه باکتری‌ها در نقاط مختلف بدن که تعریق در آن‌ها صورت می‌گیرد، ایجاد می‌شود. دئودورانت، ماده‌ای است که برای جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن یا کاهش آن استفاده می‌شود. اغلب دئودورانت‌ها برای مصرف مستقیم روی بدن هستند.

 پیش از بررسی‌های بیشتر انواع دئودورانت، باید بگوییم که در رابطه با دئودورانت، مام و همچنین تفاوت این دو محصول با یکدیگر، توضیحاتی در مقاله «مام زیر بغل و دئودورانت چیست و تفاوت آن‌ها با یکدیگر» وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر تفاوت این دو محصول، حتما این مطلب را نیز مطالعه کنید.

به طور کلی، دئودورانت‌ها در سه نوع اسپری، صابونی/جامد و مایع/رولی، در بازار وجود دارند. در ادامه، هر کدام از این مدل‌ها را به‌اختصار بررسی خواهیم کرد:

  • دئودورانت اسپری: این نوع از دئودورانت‌ها و ضد عرق‌ها نسبت به انواع دیگر کاربری راحت‌تری دارند. همچنین زودتر بر پوست شما خشک می‌شوند و مدت زمان بیشتری روی پوست ماندگاری دارند. قیمت دئودورانت‌های اسپری نسبت به انواع دیگر کمی بالاتر است؛
  • دئودورانت صابونی/جامد: حالت صابونی و جامد دئودورانت‌ها که برخی آن‌ها را با نام مام می‌شناسند، به‌صورت تماسی است. فرد برای استفاده، باید این محصولات را روی پوست خود بکشد. دئودورانت‌های صابونی یا استیکی، سفید رنگ هستند. در هنگام استفاده از آن ها باید مراقب باشید تا روی لباس‌تان کشیده نشده و باعث لکه نشوند؛
  • دئودورانت مایع: نوع سوم دئودورانت‌ها مایع بوده و بعد از استفاده، پوست شما مرطوب می‌شود. البته این حالت موقت است و بعد از چند ثانیه، مواد دئودورانت مایع بر پوست خشک خواهد شد.

دئودورانت مردانه چیست؟

با نگاه کلی، باید بگوییم که دئودورانت مردانه، رایحه‌های تندتری داشته و به‌صورت اختصاصی برای سازگاری با مدل زندگی مردانه ساخته شده‌اند. در واقع این همان چیزی است که در تبلیغات مختلف می‌بینیم. این محصولات، طراحی‌های تیره داشته و با شکل‌های جسورانه‌تری به فروش می‌رسند. هر چند برای درک دقیق تفاوت دئودورانت زنانه و مردانه باید بخش‌های دیگر این مطلب را نیز به‌دقت مطالعه کنید.

به جز راهکارهای جذب بوی بد بدن، راهکارهایی برای جلوگیری از عرق هم وجود دارد. انواع کرم ضدتعریق یکی از راهکارها در این خصوص است که در مطلبی دیگر به آن اشاره کرده‌ایم.

دئودورانت زنانه چیست؟

زن جوان در حال استفاده از دئودورانت اسپری
زن جوان در حال استفاده از دئودورانت اسپری

این دئودورانت‌ها معمولا با طراحی‌های ظریف و رایحه‌های ملایم ساخته می‌شوند. در برندهای بزرگ دنیا، معمولا دئودورانت زنانه قیمت بیشتری دارد. به همین خاطر، اگر قصد خرید یک محصول خارجی را دارید، حتما این نکته را در نظر بگیرید. معمولا در دئودورانت زنانه، تاکید بر احساس خوشایند تمیزی و شادابی است. در اغلب موارد، فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی زنان در تبلیغ‌های مختلف این محصولات، در نظر گرفته نمی‌شوند. به همین خاطر، زنان زیادی تصور می‌کنند که به دلیل ماهیت شغل خود یا فعالیت فیزیکی زیادشان، حتما باید از بهترین دئودورانت مردانه استفاده کنند.

هر چند باید بدانید که این موضوع چندان درست نیست. در بهترین دئودورانت زنانه نیز می‌توان محصولات فوق‌العاده‌ای را یافت که همان عملکرد را دارد. در بخش بعدی، به بررسی دقیق تفاوت دئودورانت زنانه با مردانه خواهیم پرداخت.

تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه با یکدیگر

تا این بخش، انواع مدل‌های دئودورانت را با هم مرور کردیم. البته در زمان خرید یک دئودورانت، علاوه بر مدل‌های مختلف اسپری، مایع یا جامد، یک تفاوت اصلی دیگر یعنی زنانه یا مردانه‌بودن محصولات، به چشم می‌خورد. معمولا افراد تنها بر اساس مردانه یا زنانه‌بودن محصول، تصمیم می‌گیرند و محصول مناسب جنسیت خود را بررسی کرده و می‌خرند. ممکن است این سوال برای شما نیز به وجود آمده باشد که تفاوت دئودورانت زنانه و مردانه چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال و درک تفاوت دئودورانت زنانه با مردانه، ابتدا باید موضوع دیگری را نیز بررسی کنیم.

مرد جوان در حال اسپری کردن دئودورانت به بدن خود
مرد جوان در حال اسپری کردن دئودورانت به بدن خود

معمولا تعداد غدد تولید کننده عرق در خانم ها نسبت به آقایان بیشتر است. البته این گفته به این معنی نیست که خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر عرق می‌کنند، زیرا غدد تولید کننده عرق در آقایان بزرگ‌تر، ولی تعداد آن‌ها کمتر است. با این وجود، هر دو محصول زنانه و مردانه مشابه یکدیگر هستند و دئودورانت های مردانه و زنانه از نظر فرمول ساخت با یکدیگر فرق چندانی ندارند. تفاوت دئودورانت زنانه و مردانه در چند مورد مشخص است که در ادامه، آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

تفاوت طراحی دئودورانت مردانه و زنانه

یکی از آشکارترین تفاوت محصولات زنانه و مردانه در حوزه بهداشتی و آرایشی، طراحی ظاهری است. در واقع اغلب محصولات مردانه، با رنگ‌های تیره و حجم بزرگ‌تر عرضه می‌شوند. از سوی دیگر، محصولات زنانه حجم کمتری داشته، رنگ‌های ملایم‌تر و متنوع‌تری دارند. نحوه برندینگ برای هر جنسیت نیز متفاوت است و همین موضوع، باعث می‌شود که اغلب افراد تصور کنند که فرق دئودورانت مردانه و زنانه بسیار زیاد است.

تنوع طراحی انواع دئودورانت زنانه
تنوع طراحی انواع دئودورانت زنانه

معمولا دئودورانت مردانه برای کارهای سخت و فیزیکی تبلیغ شده و دئودورانت زنانه برای رایحه خوش و احساس تمیزی بیشتر، معرفی می‌شوند. به همین خاطر، زنان زیادی نیز ترجیح می‌دهند که محصول مردانه را خریداری کرده و در طی روز و با توجه به حجم فعالیت زیاد خود، رایحه بهتری داشته باشند. البته این موضوع، چندان صحیح نیست و در بخش بعد، به بررسی دقیق‌تر آن خواهیم پرداخت.

تفاوت رایحه دئودورانت مردانه با زنانه

فرق دئودورانت مردانه و زنانه در بخش رایحه، کاملا واضح و قابل تشخیص است. محصولات مردانه معمولا بوهای تند و اسپرت‌تری دارند. از سوی دیگر، محصولات زنانه معمولا دارای بوهای طبیعی، گل‌ها و رایحه‌های ملایم و خنک است. در واقع باید به شما بگوییم که در صورت بررسی دقیق ترکیبات دئودورانت مردانه و زنانه، ترکیبات یکسانی خواهید دید. تنها تفاوت اصلی میان آن‌ها، نوع رایحه مورد استفاده، برای معطرکردن محصول است.

البته ناگفته نماند که اغلب کمپانی‌های بزرگ دنیا، در زمان ساخت دئودورانت مردانه، احتمال وجود موی زیر بغل را در نظر گرفته و محصولات با پایه ژل برای آن‌ها تولید می‌کنند. بدیهی است که این موضوع برای هر دو جنسیت وجود دارد. به همین خاطر، زنان زیادی به استفاده از دئودورانت‌های مردانه رو می‌آورند.

تفاوت ترکیبات دئودورانت زنانه با مردانه

دختر جوان در حال استفاده از دئودورانت استیکی
دختر جوان در حال استفاده از دئودورانت استیکی

یکی دیگر از تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه میزان ماندگاری رایحه است. در واقع افراد زیادی تنها به این دلیل از دئودورانت مردانه استفاده می‌کنند که این محصولات، می‌تواند با پخش بوی بسیار بیشتر، رایحه بدن را بهتر و بیشتر پنهان کند. در واقع باید به شما بگوییم که این موضوع، کاملا نسبی است. هر قدر که میزان مشتقات آلومینیوم در محصول بیشتر باشد، میزان پوشاندن بوی بدن آن محصول نیز بیشتر می‌شود.

معمولا این ماده در دئودورانت زنانه  به میزان 15.2 درصد استفاده شده و در محصول مردانه، 18.2 درصد است. البته این موضوع در همه برندها ثابت نبوده و می‌توانید دئودورانت زنانه با میزان بیشتری از این ماده بیابید. از سوی دیگر، دئودورانت‌های مردانه با میزان کمتری از این ماده نیز در بازار وجود دارند. برخی دئودورانت‌ها نیز در بازار عرضه شده‌اند که بدون مشتقات آلومینیوم بوده و طرفداران زیادی نیز دارند.

این سه مورد، مهم‌ترین تفاوت های دئودورانت زنانه با مردانه است. با همه این توضیحات باید بگوییم که انتخاب میان هر کدام از محصولات، یک انتخاب کاملا شخصی است. اغلب کمپانی‌های اعلام کرده‌اند که دئودورانت‌های تولید شده برای هر دو جنسیت به‌صورت مشترک، تنها به دلیل برندینگ متفاوت، شانس فروش چندانی در بازار نداشتند. اغلب دئودورانت‌های برندهای مختلف برای مردان یا زنان، ترکیبات کاملا یکسان و مشابه داشته و تنها رایحه و بسته‌بندی متفاوتی دارند.

به همین خاطر، برای خرید بهترین مارک دئودورانت مناسب خود، بدون توجه به بسته‌بندی، میزان ترکیبات فعال را با هم مقایسه کرده و در قدم بعدی، رایحه مورد علاقه خود را در نظر بگیرید. در صورتی که ترجیح می‌دهید حتما یک مام بدن ایرانی بخرید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «معرفی بهترین برندهای مام بدن ایرانی» را هم بخوانید.

البته پیش از خرید، باید بدانید که دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها نیز با هم تفاوت دارند.

تفاوت دئودورانت ها و ضد عرق ها

عده زیادی تصور می‌کنند که همه دئودورانت‌ها، خاصیت ضد عرق هم دارند. در واقع باید بگوییم که این تصور چندان صحیح نیست. دئودورانت‌ها در حالت معمولی تنها آنتی‌باکتری هستند و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند. با وجود این، اگر در توضیح محصول یک دئودورانت عبارت Antiperspirant نوشته شده باشد؛ در آن حالت، دئودورانت مورد نظر شما ضد عرق نیز است. بنابراین پیش از خرید محصول، به این نکته توجه داشته باشید.

بهترین دئودورانت مردانه

مرد جوان در حال استفاده از بهترین دئودورانت مردانه
مرد جوان در حال استفاده از بهترین دئودورانت مردانه

با توجه به فرق دئودورانت مردانه با زنانه در میزان رایحه و ظاهر محصول، در این بخش به بررسی بهترین مارک دئودورانت مردانه خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

نیوآ: اسپری دئودورانت

نیوآ یکی از برندهای قدیمی و باسابقه در حوزه محصولات بهداشتی و مراقبتی است. این برند با معرفی و تولید برخی از پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین محصولات، جایگاه بسیار خوبی در بین مشتریان کسب کرده است.

اسپری دئودورانت مردانه نیوآ، 48 ساعت ماندگاری دارد. این محصول، با خاصیت خنک‌کنندگی و ضد تعریق، بهترین دئودورانت مردانه در میان مدل‌های اسپری است.

خرید اسپری دئودورانت مردانه نیوا مدل Deep حجم 150 میل

اسپری ضد تعریق نیوآ با خاصیت خنک‌کنندگی برای روزهای داغ تابستان

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

رکسونا: استیک دئودورانت مردانه

یکی دیگر از برندهای مطرح و باکیفیت در حوزه تولید انواع دئودورانت‌ها، برند رکسونا است. این برند با طراحی و تولید انواع محصولات مردانه و زنانه، یکی از بهترین کمپانی‌ها در این حوزه است. استیک دئودورانت مردانه رکسونا یکی از این محصولات باکیفیت است.

 این دئودورانت همانند اغلب محصولات این برند، ضد تعریق است. ماندگاری 48 ساعته این محصول و خاصیت ضد باکتری، مهم‌ترین مشخصه‌های آن است.

خرید استیک دئودورانت مردانه رکسونا مدل Active Protection+ Original وزن 50 گرم

استیک دئودورانت رکسونا با ماندگاری بالا و رایحه اسپرت

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

شون: رول دئودورانت

علاوه بر انواع برندهای خارجی، برندهای ایرانی زیادی نیز با ساخت محصولات باکیفیت، بخشی از نیازهای بازار را برطرف کرده‌اند. شون، یکی از این برندهای معتبر ایرانی است. رول دئودورانت برند شون، یکی از بهترین مارک دئودورانت مردانه ایرانی است که با قیمت مناسب و کیفیت فوق‌العاده، به‌فروش می‌رسد.

این دئودورانت فاقد الکل بوده، با انواع پوست سازگار است و هیچ‌گونه لکی روی لباس ایجاد نمی‌کند. ماندگاری 24 ساعته و داشتن رایحه گل و مرکبات، دیگر مشخصه‌های بهترین مارک دئودورانت مردانه شون است.

خرید رول دئودورانت مردانه شون مدل Fresh Bamboo حجم 50 میل

دئودورانت مایع شون فاقد الکل و مناسب انواع پوست برای کنترل تعریق

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی تصویر کلیک کنید.

بهترین دئودورانت زنانه

افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند از رایحه‌های ملایم و خنک استفاده کنند. اگر شما نیز قصد انجام این کار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه دقیق‌تر این بخش، بهترین مارک دئودورانت زنانه را انتخاب کنید.

نیوآ: اسپری دئودورانت زنانه

نیوآ علاوه بر محصولات باکیفیت مردانه، برای زنان نیز محصولات فوق‌العاده‌ای دارد. این اسپری با داشتن رایحه ملایم، 24 ساعت ماندگاری داشته و هیچ‌گونه لک و سایه‌ای روی لباس ایجاد نمی‌کند.

خرید اسپری دئودورانت زنانه نیوا مدل Fresh Energy حجم 150 میل

اسپری دئودورانت زنانه نیوآ با رایحه خوش و ضد تعریق، بدون ایجاد لک بر روی لباس

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

رکسونا: بهترین مارک رول دئودورانت زنانه

در بین انواع مارک‌های معتبر، به رکسونا می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین مارک دئودورانت زنانه نیز اشاره کرد. این برند با تولید برخی از بهترین محصولات، توانسته جایگاه ویژه‌ای بین مصرف‌کنندگان داشته باشد. ماندگاری 48 ساعته، سازگاری با انواع پوست بدون ایجاد حساسیت و البته تضمین پوستی خشک و بدون رطوبت در طول روز، مهم‌ترین مشخصه‌های بهترین دئودورانت زنانه رولی است.

خرید رول دئودورانت زنانه رکسونا مدل Free Spirit حجم 50 میل

بهترین رول دئودورانت با ماندگاری 48 ساعته و رایحه فوق‌العاده

برای کسب اطلاعات بشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

کامان: بهترین مارک دئودورانت زنانه استیکی

کامان علی‌رغم حضور کوتاه‌مدت خود در بازار ایران، توانست به‌سرعت به‌عنوان یکی از برندهای پرطرفدار مشهور شود. کیفیت محصولات این برند در اغلب مواد بسیار خوب بوده و بازخوردهای فوق‌العاده‌ای دارد.

استیک دئودورانت ژلی زنانه کامان، فاقد سولفات و آلومینیوم بوده و انتخاب فوق‌العاده‌ای برای افراد دارای پوست حساس است. این محصول ضد تعریق بوده، حاوی ویتامین E است و با آبرسانی بالا، از خشکی پوست پس از مصرف دئودورانت، جلوگیری می‌کند.

خرید استیک دئودورانت ژلی زنانه کامان فاقد سولفات و آلومینیوم حجم 75 میل

استیک دئودورانت فاقد سولفات و آلومینیوم با ماندگاری 24 ساعته

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

سخن آخر

انتخاب دئودورانت یک انتخاب کاملا شخصی است. برخی افراد از بوهای تند و گرم لذت می‌برند و برخی دیگر، رایحه‌های ملایم را می‌پسندند. اگر ترجیح می‌دهید محصولی را خریداری کنید که ماندگاری و پخش بوی بیشتری داشته باشد، به ترکیبات آن دقت کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که دئودورانت مردانه ماندگاری بیشتری در اختیار شما قرار دهد. تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه اغلب در طراحی بسته‌بندی و نوع رایحه است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بدون توجه به جنسیت، از محصول مورد علاقه خود استفاده کنید. شما از کدام مدل دئودورانت استفاده می‌کنید؟ به نظر شما تفاوت دئودورانت مردانه با زنانه چیست؟

سوالات متداول

1- دئودورانت چیست؟

دئودورانت ماده‌ای است که برای جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن و یا پنهان کردن آن، استفاده می‌شود. دئودورانت انواع گوناگونی دارد که باید طبق نیاز و ترجیح خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

2- انواع دئودورانت چیست؟

دئودورانت در سه مدل اصلی تولید شده و در بازار عرضه می‌شود: اسپری؛ جامد یا صابونی؛ مایع یا رولی.
 

3- دئودورانت مردانه چیست؟

نوعی از دئودورانت که معمولا رایحه‌های تندتری دارد. این محصولات با بسته‌بندی خاص به‌فروش رسیده و در برخی مواقع، ماندگاری بیشتری دارند.

4- دئودورانت زنانه چیست؟

این مدل از دئودورانت با توجه به علاقه‌مندی زنان و با رایحه‌های ملایم‌تر و طبیعی‌تری ساخته و عرضه می‌شوند. البته در این مدل‌ها نیز دئودورانت با ماندگاری بالا وجود دارد. تنها باید بخش ترکیبات را بررسی کرده و محصول با درصد بیشتری از مشتقات آلومینیوم را خریداری کنید.

5- تفاوت دئودورانت مردانه و زنانه چیست؟

این محصولات در سه بخش کلی با هم تفاوت دارند: طراحی و بسته‌بندی ظاهر، نوع رایحه استفاده شده، درصد ترکیبات.

6- بهترین مارک دئودورانت مردانه و بهترین مارک دئودورانت زنانه چیست؟

برندهای بزرگی هم‌چون رکسونا، نیوآ، شون و کامان، تولید کننده برخی از بهترین دئودورانت های مردانه و زنانه هستند.