زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مانیکور روسی یا مانیکور کمبی + مزایا، انواع و شیوه کار

wordcamp
4,064
8 دقیقه
مانیکور روسی یا مانیکور کمبی + مزایا، انواع و شیوه کار

تابه‌حال شده به دست‌هایتان نگاه کنید و نامتقارن و نامرتب بودن ناخن‌ها و پوست اطرافش اولین چیزی باشد که به چشمتان بیاید؟ یک مانیکور روسی زیبا دقیقاً چیزی است که به آن نیاز دارید.

مانیکور روسی چیست؟

برای خانم‌های مدرن مانیکور عضو جدایی‌ناپذیر زندگی شده است. بیش‌تر خانم‌ها بدون آن احساس نامرتب بودن می‌کنند. روش‌های زیادی برای مرتب کردن ناخن‌ها وجود دارد اما روشی که این روزها به آن توجه بیش‌تری می‌شود؛ مانیکور روسی است.

مانیکور روسی به تکنیکی گفته می‌شود که در آن پوست اضافی و کوتیکول مرده اطراف ناخن به‌آرامی و با دستگاه برداشته می‌شود تا ظاهری هرچه زیباتر به ناخن‌ها ببخشد. برخلاف سایر روش‌های مانیکور که روی صفحه ناخن تمرکز دارند؛ مانیکور روسی روی کوتیکول ناخن تمرکز دارد. مانیکور روسی باعث محکم‌تر و براق‌تر شدن ناخن می‌شود. به مانیکور روسی می‌توان به چشم یک لایه‌برداری برای کوتیکول نگاه کرد. وقتی تنها یک‌بار مانیکور روسی را امتحان کنید کاملاً متوجه تفاوت و پوست صاف لبه‌های ناخن می‌شوید. روش‌های مختلفی برای مرتب کردن کوتیکول و پوست مرده اطراف ناخن وجود دارد. استفاده از قیچی، انبر و سوهان برقی رایج‌ترین آن‌ها است. در مانیکور روسی با استفاده از سوهان برقی این کار انجام می‌شود که بسیار ایمن‌تر از سایر روش‌ها است. هنگام استفاده از انبر و قیچی امکان عمیق برش زدن کوتیکول وجود دارد که می‌تواند باعث زخم و تحریک شود.

مزایا

مزایای مانیکور روسی زیاد و قابل‌شمارش نیست اما ظاهری بسیار زیبا و راضی‌کننده به دست‌های شما می‌دهد. به همین دلیل است که این روزها تقاضا برای آن بسیار بالا رفته است. درحالی‌که این شک درباره این روش مانیکور وجود دارد که حذف کوتیکول ناخن باعث آسیب به ماتریکس ناخن می‌شود که در ادامه مفصل به آن خواهیم پرداخت. از لحاظ زیبایی‌شناسی مانیکور روسی باعث براق‌تر شدن ناخن‌ها می‌شود و همچنین رشد ناخن‌ها را بهبود می‌بخشد. چیزی که مانیکور روسی را از سایر روش‌های مانیکور مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند طول مدت تمدید آن است. مانیکور روسی برای تقریباً 3 الی 4 هفته روی دست باقی می‌ماند که بستگی به‌سرعت رشد ناخن‌ها دارد. وقتی لاک ژل شما شروع به بالارفتن کرد که معمولاً بعد از 4 هفته نیاز به پاک‌کردن و تمدید دارد؛ زمان مانیکور بعدی شما نیز فرارسیده است.

آموزش مانیکور روسی

بسیاری از خانم‌هایی که با مانیکور روسی آشنا نیستند فکر می‌کنند به مرتب کردن و شکل‌دهی‌های مختلف به صفحه و لبه آزاد ناخن و استفاده از لاک‌ها با طرح‌های مختلف مانیکور گفته می‌شود. تفاوت انواع این نوع مانیکورها تنها در ظاهر صفحه ناخن است. اما درواقع این روش مانیکور مراحل خیلی بیشتری دارد. برخلاف روش‌های قدیمی مانیکور که دست‌ها را در آبگرم می‌گذاشتند تا پوست مرده اطراف ناخن نرم شود که بتوانند با عقب دادن آن کوتیکول ناخن را ببرند؛ در این روش با استفاده از سوهان برقی این کار انجام می‌شود. به این تکنیک مانیکور خشک هم گفته می‌شود.

در مطلبی جداگانه به طور مفصل به مانیکور خیس و تفاوت آن با مانیکور خشک و روش انجام مانیکور در خانه پرداخته‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست. برای مطالعه می‌توانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

کوکتل مانیکور ژبن پلاس مدل Pill 
خرید کوکتل مانیکور ژبن پلاس مدل Pill 

در خانه تنها می‌توان به ناخن‌ها نظم بخشید و مانیکور معمولی را انجام داد که در لینک های بالا توضیح داده شد. بهتر است برای انجام مانیکور روسی به متخصص آن مراجعه کنید. چراکه در مانیکور روسی از ابزارها و روش‌هایی استفاده می‌شود که باید برای آن‌ها آموزش‌های لازم را دید. در ادامه به بررسی مراحل آن می‌پردازیم.

پک پدیکور و مانیکور ژبن
خرید پک پدیکور و مانیکور ژبن

مراحل انجام مانیکور روسی

ریموو لاک ژل با استفاده از سوهان برقی
ریموو لاک ژل

1- در ابتدا اگر ناخن‌های شما لاک ژل و یا کاشت داشته باشد با استفاده از یک سوهان برقی پاک می‌شود و یا کاشت شما برداشته می‌شود.

2- با استفاده از پوشر کوتیکول، کوتیکول‌های چسبیده به ناخن عقب زده می‌شود تا برای مرحله بعد آماده شود.

3- زیر کوتیکول با استفاده از سر سوهان شعله‌ای کوچک سوهان کشی می‌شود. این کار نیاز به‌دقت و ظرافت بالایی دارد چراکه می‌تواند باعث آسیب به ماتریکس ناخن شود.

4- در این مرحله ابتدا با سر مخروطی سوهان برقی کوتیکول‌ها بیشتر عقب زده و بلند می‌شوند. سپس با استفاده از سر استوانه‌ای سوهان برقی روی کوتیکول و گوشت اطراف ناخن به‌آرامی سوهان کشی می‌شود. با استفاده از سر سوهان پاک‌کننده تمام پوست اضافی و کوتیکول‌های بلند شده از اطراف ناخن پاک می‌شود.

5- پس از اینکه سوهان کشی‌ها تمام شد مایع مخصوص مانیکور روی ناخن‌ها اسپری می‌شود. سپس الکل را با دستمال کاغذی روی ناخن‌ها می‌کشند تا ضدعفونی شود.

6- در مرحله آخر روی صفحه ناخن سوهان کشی می‌شود تا ظاهری صاف‌تر و مرتب‌تر پیدا کند. اگر ناخن طبیعی دارید با استفاده از سوهان دستی ناخن‌ها به فرم دلخواه شما در می‌آید. اگر می‌خواهید کاشت ناخن انجام دهید پس از مانیکور ناخن کار کاشت را برای شما انجام می‌دهد. پس از کاشت و فرم دهی، طراحی ناخن از قبیل طراحی فرنچ و رنگ‌های مختلف انجام می‌شود.

چون تا اینجای کار مانیکور کاملاً خشک انجام شده است؛ در انتها مقداری روغن کوتیکول به ناخن‌ها زده می‌شود. روغن کوتیکول از ترک خوردن و تحریک ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. دقت کنید که قبل از انجام کاشت و لاک ژل، روغن کوتیکول باید از سطح ناخن پاک شود.

آیا مانیکور روسی خطرناک است؟

آناتومی ناخن
آناتومی ناخن
حذف کوتیکول
حذف کوتیکول اطراف ناخن

همان‌طور که گفته شد در مانیکور روسی از روش ایمن‌تری برای حذف کوتیکول استفاده می‌شود به همین دلیل از سایر روش‌ها بهتر است. اما برخی محققین بر این باورند که اصلاً کوتیکول و پوست اطراف ناخن را نباید از بین برد. تنها زمان می‌توان استثنا قائل شد که خود آن قسمت پوست عامل عفونت باشد. چراکه پوست و کوتیکول اطراف صفحه ناخن در واقع محافظ اصلی حساس‌ترین و آسیب‌پذیرترین قسمت ناخن ینی ماتریکس است. ماتریکس ناخن داخلی‌ترین لایه ناخن است که صفحه ناخن از آنها رشد می‌کند. ماتریکس قسمت بسیار حساسی از ناخن است که دما و فشار و آسیب‌های پوستی به‌راحتی می‌توانند باعث تحریک آن شوند.

با مانیکور روسی کوتیکول و پوست اطراف ناخن برداشته می‌شود که درواقع لایه محافظ ماتریکس هستند. در نتیجه ماتریکس ناخن در برابر عوامل خارجی آسیب‌پذیرتر می‌شود و باکتری‌ها و جرم‌ها راحت‌تر وارد بدن می‌شوند که می‌توانند عامل ایجاد عفونت باشند. متأسفانه این آسیب‌ها ممکن است پس از گذشت چند ماه نمایان شوند. مطالعات انجام شده روی افرادی که مانیکور روسی را دائم انجام می‌دهند نشان داده است که در طولانی‌مدت ماتریکس ناخن آن‌ها آسیب‌هایی از قبیل شکاف ماتریکس، رشد کند ناخن‌ها، حساس و دردناک شدن ناخن‌ها، دیده‌اند. از آسیب‌های احتمالی کوتاه‌مدت آن هم می‌توان به التهاب و عفونت اطراف ناخن اشاره کرد.

مانیکور کمبی چیست؟

همان‌طور که تا اینجا گفته شد مانیکور روسی یا مانیکور خشک مراحلی مشخص دارد که برای همه به طور یکسان انجام می‌شود. اما اگر مشتری شرایط خاصی داشت چه می‌شود؟ تفاوت مانیکور روسی و کمبی چیست؟ اگر از هر نوع مانیکور یک قسمتی موردپسند مشتری بود آیا امکان ترکیب مراحل مانیکور‌های مختلف وجود دارد؟ برای این منظور برخی سالن‌ها گزینه‌ای به نام مانیکور کمبی را برای مشتری روی میز می‌گذارند که اجازه دهید به تعریف و بررسی آن بپردازیم.

در مانیکور کمبی ابتدا از مشتری مشاوره گرفته می‌شود که چه چیزهایی را مدنظر دارد؟ حساسیت خاصی به مواد مختلف دارد؟ آیا کوتیکول‌های حساس و پوست حساسی دارد؟ عفونت و تحریک ناخن را تابه‌حال تجربه کرده است؟ مانیکور کمبی درواقع نوعی از مانیکور است که در آن تکنیک‌های مختلف با هم ترکیب می‌شود تا هرآنچه مدنظر و مناسب مشتری است ارائه داده شود. واژه کمبی از کلمه “compination” که به معنای ترکیب کردن است می‌آید. در مانیکور کمبی همان‌طور که از اسم آن هم پیداست تلاش شده تا از مانیکورهای مختلف بهترین تکنیک‌ها گلچین شود تا بهترین مانیکور شخصی‌سازی‌شده تحویل مشتری داده شود. در آموزش مانیکور کمبی، مراحل مانیکور روسی مدنظر قرار داده می‌شود با این تفاوت که تمام انتظارات و حساسیت‌های مشتری هم لحاظ می‌شود و در صورت نیاز از تکنیک‌های دیگر هم استفاده می‌شود.

حال که با مزایا و معایب مانیکور روسی آشنا شدید؛ انتخاب با خودتان است که از جنبه زیبایی آن استفاده کنید و یا از معایب احتمالی آن بپرهیزید.

سوالات متداول

مانیکور روسی چیست؟

مانیکوری که روی پوست مرده و کوتیکول اطراف ناخن تمرکز دارد.

شیوه انجام مانیکور روسی چگونه است؟

با استفاده از ابزار و روش‌هایی که باید برای آن‌ها آموزش‌های لازم را دید.

مانیکور کمبی چیست؟

گلچین مانیکورهای موجود برای ارائه بهترین روش مانیکور با توجه به شرایط و نیاز مشتری است.

آیا امکان مانیکور کمبی و روسی در خانه وجود دارد؟

خیر. در این نوع مانیکور از ابزارها و روش‌هایی استفاده می‌شود که باید برای آن‌ها آموزش‌های لازم را دید.

تفاوت مانیکور کمبی و روسی در چیست؟

در مانیکور روسی از مراحل از پیش تعیین شده استفاده می‌شود اما مانیکور کمبی با توجه به شرایط و درخواست مشتری شخصی سازی می‌شود.