زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ترمیم سریع پوست بعد از تزریق ژل + محصولات مناسب برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل

wordcamp
4,051
12 دقیقه
ترمیم سریع پوست بعد از تزریق ژل + محصولات مناسب برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل

ظهور علائم افزایش سن، برای اغلب افراد ناخوشایند است. کاهش انعطاف‌پذیری پوست، کاهش حجم بافت‌های بدن و البته افزایش چین و چروک‌ها، تنها بخشی از این علائم هستند. روش‌های مختلفی برای از بین بردن این علائم و یا کاهش آن‌ها وجود دارد که تزریق ژل، یکی از این روش‌ها است. با وجود مزایای فوق‌العاده تزریق ژل، معمولا ترمیم پوست بعد از آن کمی طولانی است. روش‌های مختلفی برای تسریع فرآیند بهبود و ترمیم سریع پوست بعد از تزریق ژل وجود دارد که در این نوشتار، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

تزریق ژل چیست؟

قبل و بعد تزریق ژل لب و تغییرات آن
قبل و بعد تزریق ژل لب و تغییرات آن

ژل ماده‌ای است که برای بازیابی حجم از دست رفته پوست، کاهش خط و خطوط و پر کردن چین‌های عمیق بخش‌های مختلف صورت، به زیر پوست تزریق می‌شود. این روش درمانی-زیبایی، در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد. مردان و زنان زیادی برای کاهش خطوط و چین‌ و چروک‌های صورت خود، افزایش حجم لب‌ها، گونه‌ها و چانه، از این روش استفاده می‌کنند.

البته باید بگوییم که تزریق ژل تنها برای صورت نیست. افراد زیادی برای حجیم‌کردن بخش‌های مختلف بدن و اندام‌های خود، از روش تزریق ژل استفاده می‌کنند. هرچند به دلیل قیمت بالا، استفاده از ژل برای بخش‌های مختلف بدن چندان عاقلانه نیست و تزریق چربی، جایگزین بهتری برای اندام‌های مختلف بدن است.

علاوه بر تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک‌ها، از ژل برای افزایش حجم لب‌ها نیز استفاده می‌شود. البته باید به شما بگوییم که تزریق ژل تنها روش حجیم‌سازی لب‌ها نیست. در مطالب پیشین، «ترفندهای مختلف حجیم‌کردن لب بدون جراحی» را با هم بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل و در مراحل اول، ابتدا از این ترفندها استفاده کنید.

با وجود مزایای فوق‌العاده ژل، انجام این کار عوارض مختلفی نیز دارد. به همین خاطر، باید نحوه مراقبت از پوست بعد از تزریق ژل را نیز فرا بگیرید. ایجاد کبودی‌های وسیع و یا تورم پوست صورت بعد از تزریق، دو نمونه از رایج‌ترین عوارض تزریق ژل است. هرچند می‌توان با مراقبت صحیح، از بروز و یا افزایش این عوارض جلوگیری کرد.

نحوه مراقبت از پوست بعد از تزریق ژل

تزریق ژل در خط اخم برای پر کردن چروک‌های عمیق صورت
تزریق ژل در خط اخم برای پر کردن چروک‌های عمیق صورت

تزریق ژل به صورت و بدن، یک کار حساس و نسبتا خطرناک است. برای انجام این کار، حتما باید به متخصص مراجعه کنید، از کیفیت ژل و اعتبار آن اطمینان حاصل کرده و البته در گام آخر و پس از تزریق، حتما نکات مهم مراقبت از پوست را رعایت کنید.

عدم مراقبت صحیح از پوست بعد از تزریق ژل، عواقب ناخوشایندی به همراه خواهد داشت. به همین خاطر، نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

  • آرایش نکردن حداقل به مدت 24 ساعت پس از تزریق ژل؛
  • دوری از نور مستقیم آفتاب حداقل به مدت 2 روز؛
  • لمس نکردن و فشار ندادن بخش‌هایی که ژل در آن‌ها تزریق شده؛
  • عدم تحرک شدید و جلوگیری از عرق‌کردن؛
  • عدم استفاده از محصولات مراقبت از پوست دارای اسیدهای مختلف هم‌چون رتینول، ویتامین C و انواع لایه‌بردارها.

تمام این موارد، بخشی از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل است. در مطلب «راهکارهای پوشاندن کبودی بعد از تزریق ژل»، برخی از مهم‌ترین راهکارها را بررسی کرده و روش مراقبت صحیح از پوست و پوشاندن کبودی بعد از تزریق ژل را نیز با هم مرور کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید و با توجه به نکات گفته شده، از پوست صورت خود مراقبت کنید.

جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل

همان‌گونه که در بخش پیشین اشاره کرده کردیم، تزریق ژل ممکن است با کبودی و تورم در محل تزریق همراه باشد. این تورم به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و می‌توان به‌راحتی و با رعایت چند نکته اصلی، از ایجاد یا افزایش آن جلوگیری کرد و باعث ترمیم سریع پوست شد.

عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون

استفاده از انواع داروهای رقیق‌کننده خون، یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باعث ایجاد عوارض مختلف پس از تزریق ژل می‌شود. به همین خاطر در صورت امکان، یک هفته پیش از تزریق ژل، از مصرف داروهای مشابه، اجتناب کنید. ناگفته پیدا است که این موضوع تنها در صورتی قابل انجام است که در معرض خطرهای جدی‌ هم‌چون سکته قلبی و مغزی نباشید.

عدم مصرف داروها و خوراکی های غلیظ کننده خون

خون غلیظ، همانند خون رقیق، عوارض و ورم بعد از ژل را افزایش می‌دهد. به همین خاطر، برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل از مصرف خوراکی‌ها و داروهای غلیظ‌کننده، پرهیز کنید. زردچوبه، زنجبیل، خوراکی‌های حاوی ویتامین E و دارچین، برخی از خوراکی‌های غلیظ کننده خون هستند.

تزریق ژل در گونه‌ها برای افزایش حجم و جلوگیری از افتادگی صورت
تزریق ژل در گونه‌ها برای افزایش حجم گونه و جلوگیری از افتادگی صورت

عدم نوشیدن الکل 24 ساعت پیش و پس از تزریق

انواع نوشیدنی‌های الکلی، احتمال تورم پوست بعد از تزریق ژل را افزایش می‌دهد. بنابراین برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل و کمک به ترمیم سریع پوست پس از آن، از نوشیدن الکل خودداری کنید.

استفاده از کمپرس آب سرد برای ترمیم سریع پوست

سرما، یکی از بهترین روش‌ها و ابزارها برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل است. به همین خاطر، می‌توانید پس از تزریق، از کمپرس یخ و یا آب سرد استفاده کنید. بدین شکل، تورم احتمالی ناشی از تزریق را کنترل کرده و کاهش خواهید داد.

دوری از حرارت و گرما

دوری از گرما و حرارت، تنها به دوش آب داغ و یا اشعه‌های آفتاب محدود نمی‌شود. پس از تزریق ژل و برای ترمیم سریع پوست خود، از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های داغ پرهیز کنید. از سونا و جکوزی استفاده نکرده و هر گونه حرارتی را از خود دور کنید. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید باعث جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل شده و البته فرآیند ترمیم سریع پوست خود را بهبود دهید.

تزریق  ژل زیر چشم برای کاهش گودی و سیاهی اطراف چشم‌ها
تزریق ژل زیر چشم برای کاهش گودی و سیاهی اطراف چشم‌ها

در نظر گرفتن همه این موارد و رعایت آن‌ها، می‌تواند باعث ترمیم سریع پوست شده و از ورم بعد از ژل، جلوگیری کند. اگرچه همه این روش‌ها بسیار مهم و کارآمد هستند، اما در اغلب موارد کافی نخواهند بود. در صورت نیاز به ترمیم سریع پوست بعد از ژل، می‌توانید از انواع ماسک‌ها و کرم‌های ترمیم‌کننده نیز استفاده کنید. در بخش بعدی، به بررسی این محصولات خواهیم پرداخت.

انواع کرم ترمیم سریع پوست

پس از تزریق ژل، حداقل 24 ساعت صبر کرده و بدون تجویز پزشک، هیچ‌گونه کرم، سرم و لوسیونی را استفاده نکنید. پس از آن، با مشورت پزشک خود می‌توانید از انواع کرم و سرم برای ترمیم سریع پوست استفاده کنید. برخی از این کرم‌ها، ورم بعد از تزریق را کاهش داده و برخی خاصیت ترمیم‌کننده و ضد التهابی دارند. در ادامه این بخش، 3 مدل از این کرم‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

ایوروشه: ترمیم کننده سریع پوست و ضد آلودگی

اشعه‌های آفتاب به‌صورت کلی باعث آسیب به پوست می‌شوند. این آسیب، پس از تزریق ژل بسیار بیشتر است. کرم ترمیم‌کننده و ضد آلودگی ایوروشه، علاوه بر خواص ضد التهابی، یک محافظ قوی در برابر اشعه آفتاب است. این کرم ضد لک، ضد چروک و ترمیم‌کننده بوده و می‌تواند فرآیند ترمیم پوست بعد از تزریق ژل را افزایش دهد.

خرید کرم ترمیم کننده و ضد آلودگی ایوروشه مدل Elixir Jeunesse حجم 30 میل

خرید کرم ترمیم کننده ایوروشه مناسب انواع پوست، حاوی عصاره تغلیظ شده گیاه Aphloia

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

بایودرما: ترمیم کننده پوست حساس و آسیب دیده

بایودرما یکی دیگر از برندهای معتبر و مشهور دنیا است که محصولات باکیفیتی را در بازار عرضه می‌کند. یکی از برترین محصولات این برند برای ترمیم سریع پوست، کرم ترمیم کننده SPF 50+ مدل Cicabio است. این کرم با داشتن خواص ترمیم‌کننده و مرطوب‌کننده، از لایه آسیب‌دیده پوست محافظت می‌کند. کمک به بازسازی و ترمیم لایه سطحی پوست یعنی اپیدرم، از دیگر مزایای فوق‌العاده این محصول است.

Cicabio خاصیت آنتی‌باکتریال نیز داشته و باعث تسکین التهاب پوست می‌شود. این کرم ضد حساسیت بوده و یکی از بهترین گزینه‌های موجود، برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل است.

خرید کرم ترمیم کننده +SPF 50 بایودرما مدل Cicabio مناسب پوست حساس و آسیب دیده حجم 30 میل

خرید کرم ترمیم سریع پوست بایودرما، با خاصیت بازسازی، ترمیم و کاهش التهاب

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

سینره: ترمیم کننده و التیام بخش

علاوه بر برندهای معتبر خارجی، برندهای ایرانی نیز کرم‌های کارآمدی برای ترمیم سریع پوست به بازار عرضه کرده‌اند. سینره یکی از برندهای باکیفیت و گیاهی ایران است که توانسته نیاز بخش عظیمی از مصرف‌کنندگان را رفع کند.

کرم ترمیم کننده سینره، محرک ساخت کلاژن و الاستین برای ترمیم سریع پوست است. این محصول آنتی‌باکتریال بوده و باعث مهار تکثیر باکتری و قارچ در محل زخم می‌شود.

خرید کرم ترمیم کننده پوست سینره حجم 40 میل

خرید کرم التیام بخش سینره برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

انواع ماسک ترمیم سریع پوست

علاوه بر انواع کرم‌ها، برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل و ترمیم سریع پوست، می‌توانید از ماسک‌های مختلف نیز استفاده کنید. خوشبختانه در حال حاضر، انواع ماسک‌ها در بازار وجود دارند و تنها کافی است نیاز خود را تعیین کرده و با توجه به آن، متناسب‌ترین محصول را خریداری کنید. در ادامه، به بررسی انواع ماسک ترمیم سریع پوست خواهیم پرداخت.

اوریفلیم: ماسک تغذیه کننده حاوی عصاره جو

برند اوریفیلیم، با معرفی محصولات طبیعی و درمانی، توانسته توجه خیل عظیمی از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. برای کاهش ورم بعد از ژل، می‌توانید پس از کمپرس یخ، از ماسک تغذیه کننده برند اوریفلیم استفاده کنید.

این ماسک صورت حاوی نرم‌کننده و تغذیه کننده پوست بوده و با داشتن عصاره جو و گوجی بری، یکی از کارآمدترین ماسک‌ها برای ترمیم سریع پوست است.

خرید ماسک صورت اوریفلیم حاوی عصاره جو و گوجی بری مناسب پوست های خشک و حساس حجم 75 میل - َشماره 34860

خرید ماسک اوریفیلیم برای کاهش ورم بعد از ژل، مغذی و نرم‌کننده پوست

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

گارنیه: ماسک ورقه ای آبرسان

گارنیه علاوه بر محصولات فوق‌العاده برای مو، محصولات مختلفی برای پوست صورت دارد. ماسک ورقه‌ای آبرسان این برند، علاوه بر آبرسانی عالی، حاوی خاصیت ضد التهابی است. این ماسک حاوی آلوئه‌ورا بوده و به همین خاطر، برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل، فوق‌العاده خواهد بود. خواص ضد التهابی و ضد چروک، از دیگر مشخصه‌های این ماسک برند گارنیه برای ترمیم سریع پوست است.

خرید ماسک ورقه ای آبرسان پوست گارنیر حاوی عصاره آلوئه ورا وزن 40 گرمی

خرید ماسک ورقه‌ای گارنیه برای کاهش التهاب و ورم بعد از ژل، حاوی عصاره آلوئه‌ورا

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

بایوآکوا: ترمیم کننده و جوان کننده

پوست بعد از فرآیندهای درمانی یا زیبایی هم‌چون لیزر، پیلینگ، میکرودرم و یا تزریق ژل، به ماسک‌ها و کرم‌های ترمیم‌کننده نیاز دارد. ماسک بایوآکوا حاوی ویتامین B3 و یک ترمیم‌کننده فوق‌العاده است.

این محصول با نفوذ سریع در پوست، باعث آبرسانی شده، تیرگی‌های پوستی را از بین می‌برد و باعث سفتی ساختار پوست خواهد شد. این ماسک چین و چروک سطحی را نیز کاهش داده و برای ترمیم سریع پوست بعد از تزریق ژل، بی‌نظیر خواهد بود.

خرید ماسک صورت بایو آکوا حاوی ویتامین B3 وزن 30 گرمی

خرید ماسک صورت بایوآکوا با قابلیت ترمیم و بازسازی پوست و توانایی آبرسانی

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این ماسک، روی تصویر کلیک کنید.

سخن آخر

تزریق ژل، یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های جوان‌سازی است. با کمک این روش، می‌توانید علائم افزایش سن را از بین برده و یا حجم بخش‌های مختلف صورت هم‌چون لب‌ها یا چانه را افزایش دهید. با وجود همه مزایای فوق‌العاده، این روش زیبایی و درمانی، عوارضی نیز دارد. کبودی و ورم بعد از ژل، یک موضوع کاملا رایج است. به همین خاطر، در این نوشتار به بررسی انواع روش‌های ترمیم سریع پوست پرداختیم. با رعایت این نکات و البته استفاده از انواع کرم‌ها و ماسک‌های ترمیم‌کننده، می‌توانید این علائم را کاهش داده و باعث جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل شوید. آیا شما تا به حال تزریق ژل انجام داده‌اید؟ برای کاهش کبودی و ورم پس از آن، از چه روش‌هایی استفاده کردید؟

سوالات متداول

1- تزریق ژل چیست؟

یک روش درمانی و زیبایی است که با کمک آن، چین و چروک‌ها را رفع کرده، حجم بخش‌های مختلف صورت هم‌چون لب‌ها، گونه‌ها و یا چانه را افزایش می‌دهند.

2- نکات مهم مراقبت از پوست بعد از تزریق ژل چیست؟

·       آرایش نکردن به مدت 24 ساعت؛
·       دوری از نور مستقیم خورشید؛
·       عدم تحرک شدید و جلوگیری از تعرق بدن و صورت؛
·       عدم فشار دادن ژل زیر پوست؛
·       عدم استفاده از محصولات، کرم‌ها و ماسک‌های حاوی اسیدهای مختلف.
 

3- برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل چه باید کرد؟

عدم استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون، عدم نوشیدن الکل قبل و بعد از تزریق ژل، عدم استحمام با آب داغ یا خوردن غذاها و نوشیدنی‌های گرم، عدم مصرف خوراکی‌های غلیظ‌کننده و در نهایت استفاده از کمپرس آب سرد، برای جلوگیری از ورم ناشی از تزریق ژل، مفید خواهند بود.

4- کدام کرم‌ها برای ترمیم سریع پوست پس از تزریق ژل مناسب هستند؟

کرم ایوروشه ترمیم‌کننده و ضد آلودگی، کرم ترمیم‌کننده Cicabio برند بایودرما و کرم ترمیم‌کننده سینره، برخی از بهترین کرم‌های ترمیم سریع پوست و کاهش ورم بعد از ژل هستند.

5- برای ترمیم سریع پوست و کاهش ورم بعد از ژل، از چه ماسک‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

ماسک‌های اوریفیلیم حاوی عصاره جو، ماسک آبرسان و ترمیم‌کننده گارنیه و ماسک جوان‌کننده بایوآکوا، همه نمونه‌های مختلفی از ماسک‌های مناسب ترمیم سریع پوست هستند.