زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهکارهای پوشاندن کبودی بعد از تزریق ژل

wordcamp
1,502
10 دقیقه
راهکارهای پوشاندن کبودی بعد از تزریق ژل

همان‌قدر که آماده کردن صورت برای تزریق ژل مهم است، مراقبت‌های بعد از انجام آن هم اهمیت زیادی دارد. رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل، نتیجه آن را رضایت‌بخش‌تر و سلامت پوست را تضمین می‌کند. گاهی ممکن است بعد از تزریق ژل ، حتی با رعایت دستورهای مراقبتی، محل آن کبود شود. کبودی صورت به سبب تزریق ژل، یکی از عوارض متداول آن است. مهم نیست پزشک شما چه‌قدر خبره باشد، همیشه احتمال  کبودی وجود دارد. برای پوشاندن کبودی تزریق ژل، راهکارهای زیادی وجود دارد. در ادامه، به روش‌های پیشگیری از کبودی بعد از تزریق و راه‌های پوشاندن آن می‌پردازیم.

تصویر تزریق ژل به صورت
تزریق ژل برای رفع عیوب صورت، یکی از روش‌های زیبایی محبوب میان خانم‌ها و آقایان است.

چگونه بعد از تزریق ژل از پوستم مراقبت کنم؟

برای رسیدن به بهترین نتیجه و جلوگیری از عفونت پوست و کبودی بهتر است مراقبت‌های بعد از آن را رعایت کنید. اکثر پزشکان، روش‌های مشابهی برای مراقبت از پوست بعد از تزریق ژل پیشنهاد می‌دهند؛ خواب کافی، استفاده از کمپرس یخ، خودداری از شستشو یا اسکراب از همین روش‌ها است. پس از تزریق از لمس صورت برای 6 تا 12 ساعت بپرهیزید؛ چون امکان انتقال باکتری از دست و یا فشار به محل تزریق ژل و ایجاد کبودی وجود دارد. از دیگر مواردی که بهتر است برای مراقبت از پوست رعایت کنید را مرور می‌کنیم.

آرایش ممنوع

استفاده از محصولات آرایشی حداقل برای 24 ساعت ممنوع است. از آنجا که تزریق ژل با سوزن انجام می‌شود، محل تزریق بستر مناسبی برای جذب باکتری است؛ پس از تماس هرگونه لوازم آرایشی به صورت خودداری کنید. اگر بعد از مدتی قصد داشتید آرایش کنید، از اسفنج آرایشی تمیز برای کرم‌‌پودر یا کانسیلر استفاده کنید و به پوست صورت دست نزنید.

از نور آفتاب دوری کنید

اشعه UV که از نور آفتاب ساطع می‌شود، ضررهای جبران‌‌ناپذیری به پوست وارد می‌کند؛ به خصوص در زمان ریکاوری پس از تزریق ژل. نور آفتاب سبب تسریع روند تجزیه ژل زیر پوست شما خواهد شد. در مواردی نور شدید آفتاب می‌تواند فرمول مواد تزریق شده را تغییر دهد و از اثربخشی آن بکاهد. اگر در طول ترمیم پوست صورت از ضدآفتاب استفاده نکنید، ممکن است در محلی که تزریق انجام شده، به لک صورت دچار شوید. سعی کنید تا 42 ساعت بعد از تزریق ژل، خانه را ترک نکنید. حتی در مکان‌های سرپوشیده هم ضدآفتاب بزنید.

خرید پرایمر و ضدآفتاب SPF50 پریم حاوی ویتامین سی حجم 40 میل

پرایمر و ضدآفتاب SPF50 پریم، محافظی قوی در برابر خورشید برای انواع پوست است. برای اطلاعات بیش‌تر، روی تصویر کلیک کنید.

تاثیر مضر گرمای شدید بر ژل

برای 12 تا 24 ساعت از مواجه با گرمای شدید اجتناب کنید. هوا یا آب گرم به راحتی بر بافت ژل تاثیر می‌گذارد؛ حتی ممکن است موجب دفرمه شدن آن زیر پوست شود. دوش آب گرم، سونا، حمام آفتاب یا تخت سولاریوم با تولید بخار داغ ممکن است از تاثیر ژل بکاهند یا بر ماندگاری آن تاثیر مخرب بگذارند.

به صورت فشار وارد نکنید

تا چند روز بعد از تزریق، امکان حرکت ژل زیر پوستتان وجود دارد. هر گونه فشار به سطح پوست می‌تواند باعث جابه‌جایی ژل به بخش دیگری از صورت شود. سعی کنید شب اول و دوم پس از تزریق روی کمر یا شکم بخوابید. از تماس جسم خشن یا اسکراب با سطح پوست جلوگیری کنید و برای یک هفته صورت را ماساژ ندهید.

تحرک شدید بدنی ممنوع

منظور از تحرک شدید بدنی، هرگونه فعالیت فیزیکی است که موجب درگیر شدن تعداد زیادی از عضلات وتعریق می‌شود. یکی از دلایل ممنوعیت ورزش و تحرک در این دوران، جلوگیری از عرق کردن است. با بالا رفتن دمای بدن، احتمال تورم آن وجود دارد؛ این مسئله می‌تواند در دوران ریکاوری مشکل‌ساز شود. از طرفی با بالا رفتن متابولیسم، در روند جذب ژل اختلال ایجاد خواهد شد.

محصولات مراقبت از پوست بر پایه‌ی اسید

اگر روتین مراقبت از پوست شما شامل محصولاتی همچون رتینول، AHA (نوعی لایه‌بردار)، ویتامین سی یا کرم‌هایی بر پایه اسید است، تا چند روز بعد از تزریق ژل از مصرف آن‌ها بپرهیزید. در زمان بهبود بعد از تزریق، پوست صورت حساس‌تر از حالت عادی است. با استفاده از سرم یا کرم‌های لایه‌بردار، به پوستتان آسیب می‌زنید. سعی کنید حداقل برای 48 ساعت از این محصولات دوری کنید. تا اینجا به نکاتی پرداختیم که در پیشگیری از ایجاد لک، کبودی یا رفع مشکلات بعد از تزریق ژل به شما کمک خواهد کرد. حالا اگر با رعایت همه‌ی این موارد، صورتتان پس از تزریق ژل کبود شد، روش پوشاندن کبودی بعد از تزریق ژل چیست؟

کبودی‌های حاصل از تزریق ژل هیچ ارتباطی به برند ژل یا مهارت پزشک ندارد. طبق آمار این کبودی‌ها برای %70 بیماران در رنج‌های مختلف رخ می‌دهد. خبر خوب این است که کبودی تزریق، همیشگی نخواهد بود. در ادامه به سوالاتی پاسخ می‌دهیم که ممکن است در این زمینه برای شما پیش بیاید.

نکاتی که در دوران تزریق ژل باید رعایت شود

  • تا سه روز قبل از تزریق ژل، از مصرف داروهایی که سبب رقیق شدن خون می‌شود پرهیز کنید.
  • نوشیدن الکل 72 ساعت قبل از تزریق ژل، باعث رقت خون شده و خون‌ریزی را بیش‌تر خواهد کرد.
  • غذاهای فرآوری شده، حاوی مقادیر زیادی نمک هستند. با مصرف این مواد در دوران تزریق ژل سبب تورم و کبودی در محل تزریق ژل خواهد شد.

علت ظاهر شدن کبودی بعد از تزریق چیست؟

کبودی زمانی حاصل می‌شود که مویرگ‌ها (رگ‌های ظریف) زیر پوست پاره شوند. مویرگ‌ها در حالت عادی و بی‌دلیل پاره نمی‌شوند، مگر زمانی که ضربه یا جسم خارجی به آنها فشار وارد کند. سرنگ‌های ریز تزریق ژل می‌توانند بعضی از مویرگ‌ها را پاره کنند و در نهایت پوست صورت کبود می‌شود. هر چه تعداد مویرگ‌هایی که پاره شده بیش‌تر باشد، پوشاندن کبودی تزریق ژل دشوارتر است.

سوزن تزریق ژل سبب پاره شدن مویرگ‌های زیر چشم شده.
ظاهر شدن کبودی در گودی چشم در اثر تزریق ژل

آیا پزشک می‌تواند از کبودی بعد از تزریق ژل جلوگیری کند؟

باید بگوییم ممکن است شما ده بار ژل تزریق کنید و دچار کبودی نشوید و یا هربار محل تزریق شما کبود شود. پوست شما نسبت به شرایط غیرقابل پیشبینی است. پزشک شما می‌تواند با انجام پاره‌ای از اقدامات از احتمال کبود شدن پوستتان بکاهد اما هیچ تضمینی وجود ندارد. اگر پوستتان حساس است یا قبلا با تزریق ژل  کبود شده، از پزشکتان بخواهید قبل از شروع تزریق از کمپرس یخ استفاده کند یا سرعت تزریق ژل و فشار دست را نسبت به دفعه قبلی کم‌تر کند.

حالا که صورتم بعد از تزریق ژل کبود شده، روش پوشاندن آن چیست؟

گاهی پیش می‌آید عروس خانم‌ها یک هفته قبل از مراسم عروسی ژل تزریق می‌کنند تا یک تغییر اساسی در به یاد ماندنی‌ترین شب زندگی‌شان بکنند. چیزی که معمولا پیشبینی نمی‌شود، همین کبودی‌ها در محل تزریق است. پیش‎‌تر گفتیم که بهتر است حداقل تا 24 ساعت از آرایش کردن خودداری کنید؛ اما بعد از 24 ساعت، مشکل حادی با آرایش صورت برایتان پیش نخواهد آمد. نحوه‌ی آرایش برای پوشاندن کبودی تزریق ژل روش خاص خود را دارد. در ادامه به مراحل این مدل آرایش می‌پردازیم.

آرایش برای کبودی جای تزریق ژل

در این بخش روش پوشاندن کبودی بعد از تزریق ژل را آموزش می‌دهیم. اگر قرار مهمی دارید یا مراسمی در پیش است اما صورتتان به خاطر سوزن‌های تزریق کبود شده، حتما ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید.

زیرسازی

برای اینکه آرایش طبیعی‌تر جلوه کند، رنگ محل کبودی را خنثی کنید. منظور از خنثی کردن از بین بردن رگه‌های قرمز حاصل از کبودی است. برای این منظور می‌توانید از ترکیب کرم مرطوب‌کننده و سایه سبز رنگ استفاده کنید. سایه سبز از رنگ‌هایی با تناژ سرد است و ترکیب آن با قرمز که رنگ گرمی است، به پوست حالت طبیعی می‌دهد. با براش آن را در محل کبودی بلند کنید. این مرحله فوت کوزه‌گری برای پوشاندن کبودی تزریق ژل است.

اگر شدت کبودی صورتتان زیاد است و با این روش قادر به پوشاندن آن نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب (آشنایی با تکنیک کاموفلاژ) را مطالعه کنید. در این مقاله به شکلی حرفه‌ای‌تر روش‌های پوشاندن کبودی یا هنر گریم را آموزش داده‌ایم.

کرم‌پودر با پوشانندگی قوی

از یک کرم‌پودر با پوشانندگی بالا استفاده کنید. رنگ کرم‌پودر باید با ته‌رنگ پوستتان هم‌خوانی داشته باشد. برای هر چه بهتر پوشاندن کبودی تزریق ژل، با اسفنج یا براش آرایشی کرم‌پودر را یکنواخت پخش کنید.

خرید کرم‌پودر مات وت اند وایلد مدل photo focus حجم 30 میل

وت اند وایلد از برندهای خوش‌نام لوازم آرایشی است. کرم‌پودر این برند با ماندگاری و پوشانندگی بالا مناسب انواع پوست‌ها است. برای اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

کانسیلر فراموش نشود

اگر از یک کانسیلر مناسب استفاده کنید، در نهایت اصلا ردی از کبودی روی صورتتان باقی نمی‌ماند. لازم نیست کانسیلر را در همه قسمت‌های صورت پخش کنید. برای پوشاندن کبودی تزریق ژل در همان محل به صورت نقطه‌ای مقداری کانسیلر بزنید و با براش به آرامی ضربه بزنید. لازم نیست زیاد آن را بلند کنید؛ در غیر این صورت ماندگاری کانسیلر و تاثیر آن بر پوشاندن کبودی کاهش می‌یابد.

آرایش را فیکس کنید

مطمئناً دوست ندارید آرایشتان وسط مراسم یا قرار مهم پاک شود یا به‌هم بریزد. بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق، آرایش را فیکس کنید. می‌توانید از اسپری یا پودر فیکس استفاده کنید.

اگر دچار کبودی بعد از تزریق ژل نشده‌اید اما با تیرگی دور چشم دست‌وپنجه نرم می‌کنید، باید بدانید مراحل آرایش تیرگی دور چشم هم کم و بیش همین است. اگر می‌خواهید به شکلی تخصصی‌تر راجب این موضوع بدانید، پیشنهاد ما مقاله (رفع تیرگی دور چشم با آرایش) است.

خرید پودر فیکساتور آرایش فلورمار

پودر فیکساتور آرایش فلومار، تثبیت‌کننده انواع کرم‌پودر است که نمای نهایی آن برای آرایش صورت طبیعی است؛ در نتیجه بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال ماندگاری آرایش خود هستند. برای اطلاعات بیش‌تر روی تصویر کلیک کنید.

جمع‌ بندی

پوشاندن کبودی تزریق ژل با آرایش بسته به شدت کبودی می‌تواند برایتان دشوار باشد؛ اما اگر روش درست این مدل آرایش بدانید، به مقدار زیادی می‌توانید کبودی‌ها را مخفی کنید. در این مطلب، قبل از هر چیز به نکاتی پرداختیم که با رعایت آن‌ها از کبودی پیشگیری می‌شود؛ اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم پوست صورت غیرقابل پیشبینی است. طول درمان کبودی تزریق ژل از دو تا سه هفته است. پیشنهاد می‌کنیم اگر مراسم مهمی در پیش دارید و می‌خواهید ژل تزریق حتما از یک ماه قبل اقدام کنید.  

سوالات متداول

علت کبودی بعد از تزریق ژل چیست؟

پاره شدن مویرگ‌های زیر پوست بر اثر فشار سوزن علت ایجاد کبودی بعد از تزریق ژل است.

آیا می‌توان از آرایش برای پوشاندن کبودی بعد از تزریق ژل استفاده کرد؟

بهتر است تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل، آرایش نکنید؛ بعد از این زمان اگر مجبور شدید می‌توانید با استفاده از آرایش جای کبودی را بپوشانید.

روش‌های پوشاندن جای کبودی ناشی از تزریق ژل چیست؟

می‌توانید با استفاده از رنگ‌های خنثی رگه‌های قرمز و تیره کبودی را بپوشانید، سپس با استفاده از کانسیلر یا کرم‌پودر حالت طبیعی به رنگ پوست صورت بدهید.