زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تفاوت ریمل معمولی و ضد آب؛ کدام مناسب مژه‌ های شماست؟

wordcamp
1,264
15 دقیقه
تفاوت ریمل معمولی و ضد آب؛ کدام مناسب مژه‌ های شماست؟

با پیشرفت صنعت لوازم آرایشی در سال‌های اخیر، انواع مختلفی از ریمل‌ها از جمله ریمل بلند کننده، حجم دهنده، حالت دهنده و … تولید می‌شود. اینکه کدام یک از ریمل‌ها برای شما مناسب است، به نیاز خود شما بستگی دارد. برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند از ریملی استفاده کنند که به راحتی از روی مژه‌هایشان پاک شود. این در حالی است برخی دیگر، ترجیح می‌دهند ریملی را استفاده کنند که ساعت‌های طولانی بدون ریزش و سیاه شدن زیر چشم، بدون تغییر باقی بماند. از این رو، ترجیح می‌دهند ریمل ضدآب را انتخاب کنند. در این مقاله به مطالبی اشاره می‌کنم تا به شما در انتخاب ریمل مناسب مژه‌هایتان کمک کند. چرا که دانستن تفاوت ریمل معمولی و ضد آب، انتخاب را راحت‌تر می‌کند.

ریمل از چه موادی تشکیل شده است؟

ترکیبات تشکیل دهنده ریمل معمولاً شامل رنگدانه کربن سیاه یا اکسید آهن برای تیره کردن مژه‌ها است. وجود این ترکیب، نوعی پلیمر را برای تشکیل فیلمی که مژه‌ها را می‌پوشاند، ایجاد می‌کند. از دیگر ترکیبات تشکیل دهنده ریمل، یک ماده نگهدارنده، موم‌ها یا روغن‌های غلیظ کننده مانند لانولین، روغن معدنی، پارافین، پترولاتوم، روغن کرچک، موم کارنائوبا و موم کندلیلا است. دو انتخاب اساسی برای ریمل وجود دارد: ریمل‌هایی با فرمولاسیون بدون آب و دیگری امولسیون‌های آب و روغن. ریمل‌هایی با فرمولاسیون بدون آب، تمایل به ضد آب بودن دارند و کمتر احتمال دارد که تکه تکه شوند، اما حذف آنها ممکن است دشوار باشد.

در حالی که، امولسیون‌ها از روی مژه‌ها راحت‌تر پاک می‌شوند، اما ممکن است تکه تکه شوند. در دهه 1930، موادی که به عنوان تیره‌کننده‌ مژه در تهیه ریمل به کار می‌رفت، حاوی مواد خطرناکی مانند سقز، سرمه حاوی سرب و آنیلین که یک ماده رنگ‌کننده مو بودند. همگی این ترکیبات باعث نابینایی بیش از یک زن گردید. اکنون وجود قوانینی در تهیه ریمل، به شدت محدود به استفاده از موادی می‌کند که برای استفاده در ناحیه چشم بی‌خطر هستند. در هر صورت باید مراقب تیمروسال باشید، ماده‌ای نگهدارنده که می‌تواند باعث التهاب و درماتیت پلک (بثورات پوستی) شود. متاسفانه این ترکیب، هنوز هم در برخی از ریمل‌ها استفاده می‌شود.

انواع ریمل

انواع مختلفی از ریمل وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازم:

ریمل بلند کننده

معمولاً ریمل‌ها هم حجم دهنده و هم بلند کننده هستند، اما نوع دیگری از ریمل یعنی ریمل‌ بلند کننده نیز وجود دارد که هدف آن تنها بلند کردن مژه‌ها است. این نوع ریمل، به مژه‌ها حجم طبیعی می‌دهد و آن‌ها را به خوبی از هم جدا می‌کند. اگر از چسبیدن مژه‌ها به هم احساس ناراحتی می‌کنید، استفاده از ریمل بلند کننده می‌تواند این مشکل را برای شما برطرف کند. معمولاً فرچه ریمل‌های بلند کننده دارای موهای ریز است که از سیلیکون ساخته شده‌ است. از این رو، هر مژه را بدون جمع شدن و چسبیدن پوشش داده و بلند می‌کند. فرمولاسیون این نوع از ریمل‌ها به گونه‌ای است که به اندازه کافی سبک است، بنابراین دیگر لازم نیست که نگران سنگین بود و یا تکه تکه شدن آن شوید.

خرید ریمل بلند کننده رولوشن مدل Stretch It Out

ریمل بلند کننده رولوشن، علاوه بر بلند کردن مژه‌ها، حس سبکی را به فرد منتقل می‌کند. همچنین با داشتن رنگدانه‌های مشکی، مژه‌ها را مشکی و طبیعی نشان می‌دهد.

جهت خرید محصول، بر روی تصویر کلیک کنید.

ریمل فر کننده

برخی از ریمل‌ها با فرمولی طراحی شده‌اند که به حفظ فر مژه‌ها کمک می‌کند. این نوع ریمل‌ها معمولاً کمی خشک‌تر هستند، زیرا ریمل‌های خیلی مرطوب می‌توانند فر مژه‌ها و حالت آن‌ها را از بین ببرند. ممکن است بتوانید ریملی را پیدا کنید که علاوه بر حجم دهنده بودن، فر کننده هم باشد. می‌توان گفت که این نوع ریمل، بیشتر بر حجم دهندگی مژه تمرکز دارد. چرا که ریمل‌های حجم دهنده کمی سنگین هستند و می‌توانند مژه‌های فر شده شما را به مرور صاف کنند. این در حالی است که ریمل‌های فر کننده تنها بر فر کردن و فر نگه داشتن مژه‌ها متمرکز است.

ریمل حجم دهنده

ریمل حجم دهنده، ریملی است که به خوبی مژه‌ها را می‌پوشاند و به آنها حجم یا ضخامت استثنایی می‌بخشد. در بیشتر موارد، خانم‌ها به دنبال ریملی هستند که مژه‌هایشان را پرپشت‌تر کند، بنابراین ریمل حجم دهنده می‌تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد. بیشتر ریمل‌های حجم دهنده معمولاً خاصیت بلندکنندگی هم دارند، اما ممکن است تا حدی غیرطبیعی مژه‌ها را پرپشت و بلند کنند. ریمل‌های حجم دهنده ممکن است کمی احساس سنگین بودن بر روی مژه را به شما بدهند، بنابراین ایجاد پوشش نازکی از این نوع ریمل می‌تواند برای استفاده روزانه مناسب باشد.

خرید ریمل حجم دهنده ایزادورا مدل Big Bold Extreme

ریمل حجم دهنده ایزادورا، قدرت حجم‌دهی بالایی دارد و به دلیل بافت کرمی و رنگدانه‌های سیاه کربنی آن، پوشش مناسبی را به مژه‌ها می‌دهد.

جهت خرید محصول، بر روی تصویر کلیک کنید.

ریمل فیبری

ریمل فیبری، یک نوع ریمل با فرمول ریمل معمولی است که الیاف سلولز یا نایلون کمی در آن وجود دارد. با استفاده از این ریمل، الیاف روی مژه‌ها چسبیده و طول، حجم یا هر دو این‌ها را افزایش می‌دهد که به ایجاد مژه‌های پرپشت‌تر و ضخیم‌تر کمک می‌کند. ریمل فیبری می‌تواند جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که می‌خواهند بدون استفاده از مژه همصنوعی، مژه‌هایی با ظاهر پرپشت تر داشته باشند.

ریمل بی رنگ

ریمل‌های بی رنگ، به دلیل فرمول شفافی که دارند، به رنگ طبیعی مژه‌ها و ابروهای شما اجازه می‌دهد تا بدرخشد، در حالی که به آن‌ها حالت بیشتری می‌دهد. استفاده از ریمل شفاف همچنین برای مرتب نگه داشتن ابروهای شما عالی است. اگر به طور طبیعی ابروهای تیره و ضخیم دارید، نیازی به افزودن رنگ و استفاده از ریمل ابرو رنگی نیست. فقط با استفاده از یک ریمل شفاف، می‌توانید ظاهری طبیعی به ابروها و یا مژه‌هایتان بدهید.

ریمل های بی رنگ تنها برای حالت دهی بیشتر و داشتن مژه هایی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.
ریمل‌ بی‌رنگ، تنها به حفظ حالت طبیعی مژه‌ها کمک می‌کنند.

ریمل ضد آب

به لطف وجود ماده‌ای به نام دی متیکون کوپلیول در ریمل‌های ضد آب، به آن‌ها خاصیت ضد آب بودن می‌بخشد که ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارند. این نوع ریمل، برای روزهای بارانی و یا تابستانی بسیار گرم، استخر و مهمانی، گزینه مناسبی است. از آنجایی که ریمل ضد آب، ماندگاری بالایی دارد، پاک کردن آن کمی دشوار است. در نتیجه نیاز به استفاده از پاک کننده آرایش چشم دارد تا به راحتی پاک شود.

ریمل ضد آب و ریمل معمولی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

برای دانستن تفاوت ریمل معمولی و ضد آب، ابتدا مزایا و معایب هر ریمل را لیست می‌کنم. این کار به شما هنگامی که بر سر دو راهی خرید ریمل معمولی یا ضد آب هستید، کمک می‌کند. در واقع، تصمیم‌گیری برای انتخاب ریمل مناسب را بر اساس نیاز شما آسان‌تر می‌کند.

مزایا و معایب ریمل ضد آب

مزایا

استفاده از ریمل‌های ضد آب برای کسانی که به طور طبیعی چشم‌هایشان آب ریزش دارد، گزینه‌ای عالی هستند، در واقع ریمل‌های ضدآب دارای فرمول نگهدارنده قوی هستند که به حفظ فر مژ‌ه‌ها کمک می‌کند و از رو به پایین آمدن یا صاف شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این یکی از مهمترین مزایای ریمل ضد آب است که موجب کاربردی بودن هر چه بیشتر این محصول شده است.

معایب

اگرچه به نظر می‌رسد که این نوع ریمل مزایای شگفت‌انگیزی دارد، اما معایب ریمل ضد آب را نمی‌توان نادیده گرفت. به دلیل فرمول نگهدارنده قوی آن، استفاده از این ریمل بر روی مژه به طور منظم توصیه نمی‌شود. از آنجایی که استفاده از ریمل ضد آب از رسیدن رطوبت به مژه‌های شما جلوگیری می‌کند، اما در طولانی‌مدت مژه‌ها را خشک و شکننده‌تر می‌کند.

از سوی دیگر، ریمل‌های ضدآب بدترین نوع ریمل هنگام پاک کردن هستند و اگر به درستی و هر روز پاک نشوند، می‌توانند باعث تجمع باکتری شوند. به دلیل فرمول نگهدارنده خشک و قوی این ریمل، برداشتن آن را سخت‌تر می‌کند و ممکن است در فرآیند شستشو چند مژه از دست بدهید. بهترین راه برای پاک کردن ریمل ضد آب، استفاده از پاک کننده‌های آرایشی مخصوص چشم است. نیاز به پاک کننده آرایش چشم برای پاک کردن ریمل ضد آب، می‌تواند تفاوت ریمل معمولی و ضد آب را بیشتر آشکار کند.

مزایا و معایب ریمل معمولی

مزایا

از مزایای ریمل معمولی این است که برای استفاده روزانه عالی است، به این دلیل که روی مژه‌های شما سبک‌تر و نرم‌تر است. اکثر ریمل‌های ضد آب فقط با آب گرم پاک می‌شوند، این در حالی است که ریمل‌های معمولی به راحتی پاک می‌شوند.

به دلیل خاصیت ضد آب بودن ریمل های ضد آب، به مراتب سخت تر از ریمل های معمولی پاک می شوند.
پاک کردن ریمل معمولی، به مراتب راحت‌تر از یک ریمل ضد آب است.

معایب

یکی از معایب ریمل معمولی که باعث می‌شود تا استفاده از آن را نادیده بگیریم، این است که مثلا در شرایط خاص مانند یک روز بارانی، هنگام شنا یا گریه کردن، به راحتی می‌ریزد و پای چشم‌ها را سیاه می‌کند. بدترین حالت این است که ممکن است به چشم شما نفوذ کند و باعث خارش و عفونت چشمانتان شود.

ریمل معمولی یا ضد آب؟ کدام یک بهتر است؟

اینکه کدام ریمل مناسب شما است، به نیاز شما بستگی دارد. با توجه به مطالبی که در خصوص تفاوت ریمل معمولی و ضد آب به آن‌ها اشاره شد، می‌توان به این نتیجه رسید که بهتر است افراد برای موقعیت‌های خاص از ریمل ضد آب استفاده کنند. معمولاً آن‌هایی که می‌خواهند روزانه از ریمل استفاده کنند، ترجیح می‌دهند ریملی را انتخاب کنند که سبک‌تر باشد. از طرف دیگر، برای آن‌هایی که مژه‌های حساسی دارند، پیشنهاد می‌شود که از ریمل‌های معمولی استفاده کنند. چرا که ریمل ضد آب برای این افراد، می‌تواند منجر به ریزش مژه‌ها و ضعیف شدن آن‌ها شود.

این در حالی است که استفاده از ریمل ضد آب برای آن‌هایی که در محیط‌های مرطوب زندگی می‌کنند یا ساعت‌های طولانی مشغول کار هستند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته که در صورت استفاده از ریمل ضد آب حتماً باید پاک کننده آرایش مناسب برای این گونه ریمل‌ها استفاده شود. در غیر این صورت، پاک کردن ریمل ضد آب به روش نادرست، سلامت مژ‌ه‌ها را به خطر می‌اندازد. بنابراین اینکه بگوییم ریمل معمولی یا ضد آب کدام یک بهتر است، می‌توان گفت که استفاده از ریمل‌های معمولی در شرایط عادی عوارض کمتری دارند.

خرید محلول پاک کننده آرایش صورت و چشم بایودرما مدل Sensibio H2O حجم 250 میل

محلول پاک کننده آرایش صورت و چشم بیودرما، علاوه بر پاک کردن آرایش صورت، به راحتی می‌تواند آرایش چشم به خصوص ریمل را نیز پاک کند. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه آن این است که نیازی به آبکشی ندارد.

برای خرید این محصول، بر روی تصویر کلیک کنید.

عوارض ریمل ضد آب

از جمله مواردی را که تفاوت ریمل معمولی و ضد آب را بیشتر آشکار می‌کند، این است که عوارض ریمل‌ ضد آب به مراتب بیشتر از یک ریمل معمولی است. عوارض جانبی محدودی برای دایمتیکون کوپلیول و ریمل‌های ضد آب وجود دارد، اما چند فاکتور قابل ذکر است. برخی از این عوامل عبارت است از:

درماتیت پلک

در صورتی که به درماتیت پلک مبتلا شده‌اید که همان واکنش آلرژیک به ترکیباتی است که با پوست مواجه می‌شوند، از لوازم آرایشی ضد آب دوری کنید. درماتیت پلک اغلب به صورت جوش یا پف روی پلک‌ها و نواحی اطراف آن ظاهر می‌شود. در صورت عدم قطع مصرف این گونه محصولات، ممکن است شرایط موجود را تشدید کند. از این رو، در صورت بروز هر گونه واکنش آلرژیک به ریمل ضد آب باید از مصرف دوباره آن خودداری کنید.

از بین بردن سبوم موردنیاز پوست

اکثر لوازم آرایشی‌های ضد آب برای پاک شدن نیاز به حلال‌های خاصی دارند. واقعیت این است که این پاک کننده‌های آرایش، سبوم موردنیاز پوست را نیز از بین می‌برند. سبوم، یک نوع چربی ضروری پوست است که توسط آن تولید می‌شود و به گونه‌ای عمل می‌کند که مرزی بین پوست شما و مواد شیمیایی، محرک‌ها و آلاینده‌ها باشد. وقتی نوبت به مژه‌هایتان می‌رسد، از این پاک کننده‌ها باید بااحتیاط استفاده کنید. چراکه مژه‌ها بسیار ظریف هستند و به راحتی می‌شکنند یا می‌افتند. توصیه می‌شود پاک‌کننده‌هایی را خریداری کنید که به طور ویژه برای پاک کردن ریمل‌های ضدآب طراحی شده‌اند.

تحریکات پوستی

وقتی سبوم موردنیاز پوست شما پاک می‌شود، پوست در برابر عفونت و آفتاب سوختگی آسیب‌پذیرتر می‌شود. علاوه بر این، حذف مداوم سبوم می‌تواند منجر به خشکی پوست شود که به نوبه خود ممکن است منجر به پیری زودرس و در نهایت چین‌و‌چروک شود. یکی دیگر از عوارض استفاده از ریمل ضد آب این است که بسیاری از آنها حاوی سیلیکون نیز هستند. برای درک کامل اثرات سیلیکون بر روی چشم‌ها یا اطراف چشم، بهتر است بدانید که سیلیکون مانند نوعی پلاستیک است و می‌تواند تهدید کننده سلامت چشم و مژه‌ها باشد.

استفاده از ریمل هایی که از استاندارد کافی برخوردار نیستند، موجب ایجاد حساسیت در چشم می شوند.
استفاده از ریمل نامناسب می‌تواند منجر به بروز التهاب پوستی در ناحیه پلک شود.

مواردی را که در انتخاب ریمل مناسب نباید نادیده گرفت

انتخاب ریمل مناسب ممکن است آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، آسان نباشد. واقعیت این است که ریمل‌های مختلف می‌توانند تفاوت زیادی در نحوه اعمال، ظاهر، ماندگاری و حتی احساس روی چشم شما ایجاد کنند. اگر قصد خرید ریمل دارید، ابتدا نگاهی به تفاوت ریمل معمولی و ضد آب بیندازید. سپس به نکاتی که در خصوص خرید ریمل معمولی یا ضد آب به آن‌ها اشاره می‌شود، توجه داشته باشید:

بر اساس نیاز و موقعیت خود انتخاب کنید

ابتدا باید تصمیم بگیرید که واقعاً به چه نوع ریملی نیاز دارید. استفاده روزانه شما از آرایش تعیین می‌کند که آیا ریمل ضدآب را انتخاب کنید یا یک ریمل معمولی. اگر در محیطی گرم و مرطوب زندگی می‌کنید یا از چشمانتان زیاد آب می‌ریزد، یک ریمل ضد آب می‌توانید انتخاب کنید. باید بگویم که روند پاک کردن ریمل ضد آب می‌تواند به نوعی خسته کننده باشد. از این رو توصیه می‌شود که هر دو نوع ریمل را در کیف آرایش خود حمل کنید و در صورت نیاز از ریمل ضد آب استفاده کنید.

رنگ چشم و رنگ پوست خود را در نظر بگیرید

رنگ چشم و رنگ پوست شما مشخص می‌کند که چه رنگ ریمل برای شما بهترین انتخاب است. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان درشت‌تر نشان داده شوند، ریمل مشکی این جذابیت را ایجاد می‌کند و آرایش چشم‌تان را زیباتر می‌کند. در غیر این صورت، ریمل قهوه‌ای بهترین عملکرد را دارد و ظاهری طبیعی به مژه‌هایتان می‌دهد.

در انتخاب برس ریمل دقت کنید

برس ریمل، یک ابزار اصلی برای تعیین اینکه می‌خواهید مژه هایتان چگونه به نظر برسند، است. برس ریمل صاف و پلاستیکی، پوشش کامل ریمل را به شما می‌دهد و آن‌ها را براق و جدا از هم نشان می‌دهد. این در حالی است که یک برس ریمل کرکی و کلاسیک، مژه‌های شما را پرپشت و فر می‌کند.

ریمل مناسب چشم حساس را انتخاب کنید

چنانچه از لنز استفاده می‌کنید یا چشم‌های حساسی دارید، پس باید ریمل بسیار ملایمی را انتخاب کنید. برخی از ریمل‌ها می‌توانند باعث قرمزی، خارش و آبریزش چشم شوند. هنگام خرید ریمل، به ترکیبات تشکیل دهنده آن نیز توجه داشته باشید. اگر چیزی پیدا کردید که می‌دانید به آن حساسیت دارید، از خرید آن اجتناب کنید.

پاک کردن ریمل ضدآب می‌تواند کمی مشکل باشد. اما با شناخت روش‌هایی که برای پاک کردن این نوع ریمل به کار می‌رود، می‌توان به راحتی آن را از روی مژه‌هایتان پاک کنید. با مطالعه مقاله «بهترین روش برای پاک کردن ریمل ضد آب چیست؟» اطلاعاتی را در خصوص نحوه پاک کردن ریمل ضدآب کسب خواهید کرد.

کلام پایانی

انتخاب یک ریمل مناسب باید با شناخت درستی از انواع ریمل و طرز عملکرد آن‌ها باشد. چنانچه اطلاعات درستی از یک ریمل استاندارد نداشته باشید، به خرید یک ریمل اشتباهی می‌انجامد. این شناخت نه تنها باید در مورد محصول موردنظر باشد، همچنین باید نیاز خود را نیز بشناسید و بدانید که به چه منظور می‌خواهید از ریمل استفاده کنید. اگر می‌خواهید بدانید که ریمل معمولی یا ضد آب کدام یک بهتر است، به نیاز شما بستگی دارد. اگر قصد شما این است که ریملی را انتخاب کنید که ساعت‌های طولانی بدون هیچ ریزشی بر روی مژه‌های شما باقی بماند، ریمل ضد آب می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این در حالی است که اگر تنها می‌خواهید به مژه‌هایتان کمی حالت دهید یا کاری کنید که کمی تیره‌تر به نظر برسند، ریمل‌های معمولی ترجیح داده می‌شوند.

سؤالات متداول

مواد تشکیل دهنده ریمل چیست؟

ترکیبات تشکیل دهنده ریمل معمولاً شامل رنگدانه کربن سیاه یا اکسید آهن برای تیره کردن مژه‌ها است. از دیگر ترکیبات تشکیل دهنده ریمل، یک ماده نگهدارنده، موم‌ها یا روغن‌های غلیظ کننده مانند لانولین، روغن معدنی، پارافین، پترولاتوم، روغن کرچک، موم کارنائوبا و موم کندلیلا است.

تفاوت ریمل معمولی و ضد آب چگونه است؟

ریمل معمولی معمولاً سبک‌تر از یک ریمل ضد آب است. مهم‌تر از همه اینکه، ریمل معمولی قابل استفاده به صورت روزانه است، در حالی که ریمل ضد آب را بهتر است که در موقعیت‌های خاص استفاده کرد.

انواع مختلف ریمل کدام است؟

ریمل بلند کننده، ریمل حجم دهنده، ریمل بی‌رنگ، ریمل فیبری، ریمل ضدآب

ریمل ضد آب چه عوارضی دارد؟

موجب درماتیت پلک می‌شود، سبوم موردنیاز بر روی سطح پوست را از بین می‌برد، تحریک پوست را به دنبال دارد.

به چه مواردی در هنگام خرید ریمل مناسب باید توجه داشته باشید؟

بر اساس نیاز و موقعیت خود انتخاب کنید، رنگ چشم و رنگ پوست خود را در نظر بگیرید، در انتخاب برس ریمل دقت کنید، ریمل مناسب چشم حساس را انتخاب کنید