زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی 10 مارک پرفروش شامپوهای ایرانی و خارجی در بازار

wordcamp
12,550
13 دقیقه
معرفی 10 مارک پرفروش شامپوهای ایرانی و خارجی در بازار

احتمالا بارها شنیده‌اید که شامپو فقط برای تمیز کردن موها نیست. یک شامپو خوب و باکیفیت باید به افزایش بهبود و سلامت موها کمک کند. اما در میان هزاران مارک شامپو در بازار ایران و دنیا، کدام یک کیفیت مناسبی دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی حتی برای درمان و تقویت موها باشد؟ از این جهت قصد داریم در ادامه مقاله به معرفی 10 مارک پرفروش شامپوهای ایرانی و خارجی در بازار بپردازیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی بهترین شامپو چیست؟

معمولا اصلی‌ترین هدف استفاده از شامپو، شستن و تمیز کردن موها و کف سر است. شامپو باعث از بین رفتن چربی اضافه و آلودگی موها می‌شود. ترکیبات شامپو از صابون و سایر شوینده‌ها، بسیار ملایم‌تر است و اگر ترکیبات مفیدی داشته باشد، می‌تواند باعث تقویت و رشد موها نیز شود.

فواید استفاده از شامپو چیست؟

فواید استفاده از شامپو

اهمیتی ندارد که شما گرانترین شامپو در ایران یا ارزان‌ترین را انتخاب می‌کنید. یک شامپو باید کیفیت استانداردی داشته باشد و ترکیبات آن به افزایش بهبود و سلامت موها کمک کند. از این جهت توصیه می‌کنیم حتما پیش از خرید شامپو، درباره آن بیشتر تحقیق کنید. در ادامه به معرفی برخی از فواید استفاده از شامپو می‌پردازیم.

تعادل PH پوست سر

یک شامپو خوب باید میزان PH پوست سر را متعادل کند. میزان PH کم یا زیاد شامپو باعث بروز آسیب به موها و حتی پوست سر می‌شود. در نتیجه شست‌وشوی موها با هر گونه شوینده یا شامپوی غیراستانداردی، مناسب نخواهد بود. همچنین در صورتی که پوست سر حساسی دارید، توصیه می‌کنیم پیش از خرید شامپو با پزشک متخصص مشورت کنید.

افزایش سلامت موها

اگرچه یکی از وظایف اصلی شامپو تمیز کردن موها از چربی اضافه و آلودگی است، اما این تنها کاربرد شامپو نیست. یک شامپوی استاندارد باید به افزایش سلامت موها کمک کند. برای مثال بهترین شامپو برای موهای چرب باید چربی اضافه موها را بگیرد تا بافت موها سلامت و محکم‌تر شوند.

افزایش رشد مو

یک شامپوی خوب و استاندارد باید حاوی انواع ویتامین، ترکیبات مغذی، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی باشد تا موها به خوبی رشد کنند و سلامت باشند. همچنین شامپو باید باعث افزایش سلامت پوست سر شود و روند افزایش رشد موها را تقویت کند. برای مثال تصور کنید که دچار ریزش مو شده‌اید. بهترین شامپو برای ریزش مو حاوی ترکیباتی همچون اسطوخودوس، بادام، جینسینگ، جوجوبا و… خواهد بود؛ بنابراین انتخاب شما در خرید شامپو، روی سلامت موهایتان تاثیر خواهد داشت.

تثبیت رنگ مو

تصور کنید که هزینه زیادی صرف رنگ و دکلره مو کرده‌اید و با یک یا دو بار استفاده از شامپو، رنگ موهایتان از بین می‌رود. در صورتی که یک شامپو استاندارد مانع از بین رفتن رنگ موها می‌شود و حتی رنگ مو را تثبیت می‌کند. از این جهت اگر موهایتان دکلره و رنگ شده است، توصیه می‌کنیم حتما شامپو مناسب انتخاب کنید.

جنس موهایتان را بشناسید!

انتخاب شامپو بر اساس جنس مو

پیش از خرید هر نوع و مارک شامپویی، شما باید جنس موهایتان را بشناسید. هر چه درباره نوع و نیاز موهایتان اطلاعات کافی کسب کنید، خرید شامپو برایتان راحت‌تر خواهد بود. به طور کلی، جنس مو به سه نوع تقسیم می‌شود و شما حتما باید با توجه به ویژگی موهایتان شامپو بخرید.

1.      موی خشک

موی خشک به موهایی می‌گویند که رطوبت کافی ندارد و به سادگی می‌شکند یا وز می‌کند. شما برای افزایش سلامت موهای خشک باید از بهترین شامپو برای موهای خشک و وز استفاده کنید. این نوع شامپو باعث افزایش آبرسانی و رطوبت موهایتان می‌شود و حتی میزان چربی استاندارد کف سر را بیشتر می‌کند.

2.      موی معمولی

در صورتی که موهایتان چرب یا خشک نیست، جنس موهایتان در گروه موی معمولی قرار می‌گیرد. اما معمولی بودن جنس موها به معنای این نیست که از شامپوهای ویتامینه و تقویت کننده استفاده نکنید. برخی از افرادی که جنس موهایشان عادی است، می‌توانند به جای استفاده از شامپوی روزانه برای موهای معمولی، گاهی اوقات از شامپو بچه نیز استفاده کنند. چرا که شامپو بچه ترکیبات ملایم‌تری دارد و می‌تواند برای حفظ سلامت موهای معمولی نیز مناسب باشد.

3.      موی چرب

اگر موهایتان چرب است و به راحتی کثیف و آلوده می‌شود، باید از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده کنید. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که اگر موهایشان چرب باشد، باید هر روز به حمام برند. در صورتی که شست‌وشوی روزانه موها نیز باعث بروز آسیب به موها می‌شود. برای درمان موهای چرب، فقط باید از شامپوی مناسب جنس موهایتان استفاده کنید. این نوع شامپوها، چربی اضافه مو را می‌گیرند و ترکیبات مرطوب کننده مو کمتری دارند.

معرفی انواع شامپوپرفروش ترین شامپو های ایرانی

 

پیش از آن که به معرفی 10 مارک پرفروش شامپوهای ایرانی و خارجی در بازار بپردازیم، توصیه می‌کنیم ابتدا با انواع شامپو و کاربرد هر یک بیشتر آشنا شوید. در واقع هر چه میزان اطلاعت شما از شامپو و ویژگی آن بیشتر باشد، میزان سلامت موهایتان نیز بیشتر خواهد شد.

  • Clarifying یا شامپو درخشان کننده یک نوع شامپویی است که آلودگی را از کف سر و موها پاک می‌کند و باعث براق شدن موها می‌شود.
  • Color-Protecting یا شامپوی تثبیت رنگ، مناسب موهای رنگ و دکلره شده است و مانع از بین رفتن رنگ موها می‌شود.
  • Everyday یا شامپوی روزانه، مناسب شست‌و‌شوی روزانه موها است که ترکیبات ملایمی دارد و برای جنس موی خاصی نیست.
  • Moisturizing یا شامپوی رطوبت رسان، مناسب افزایش آبرسانی و رطوب موهای خشک و وز است.
  • Oily Hair یا شامپوی موهای چرب، میزان چربی اضافه موها را کاهش می‌دهد و موها را تمیز می‌کند.
  • Two-in-One یا شامپو دو در یک؛ ترکیبی از شامپو و نرم کننده مو است.
  • Volumizing یا شامپو حجم دهنده، باعث افزایش حجم موها می‌شود.
  • Treating Dandruff یا شامپو ضد شوره مو، برای از بین بردن شوره موها است.
  • Anti-hair loss یا شامپو ضد ریزش، مناسب افرادی است که دچار ریزش مو شده‌اند که این شامپو باعث رشد و کاهش ریزش موها می‌شود.

روتین مراقبت از مو چگونه است؟

روتین مراقبت از مو

احتمالا این روزها در صفحات مجازی، بارهای اصطلاح روتین مو را شنیده باشید. شاید تصور کنید که روتین مو به معنای خرید گرانترین شامپو در ایران خواهد بود، در صورتی که این تصور چندان صحیح نیست. روتین مو یعنی شما حداقل هفته‌ای یک بار به موهایتان رسیدگی کنید، چرا که داشتن موهای زیبا و سالم، نیاز به رسیدگی دارد. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که موهای سالم فقط با داشتن ژن خوب امکان پذیر است. اگرچه ژن در زیبایی و حجم موها نقش مهمی دارد، اما کافی نیست؛ چرا که رسیدگی به موها می‌تواند باعث افزایش سلامت و زیبایی موها شود.

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که استفاده روزانه از شامپو، چندان توصیه نمی‌شود. حتی اگر هر روز به حمام می‌روید، بهتر است موهایتان را به صورت روزانه نشویید، چرا که موها آسیب می‌بینند. بهترین زمان استفاده از شامپو به جنس موهایتان بستگی دارد. برای مثال بهتر است افرادی که موهای چربی دارند، 3 بار در هفته و افرادی که موهای خشکی دارند، 2 بار در هفته از شامپو استفاده کنند. در ادامه به مراحل روتین مراقبت مو بیشتر می‌پردازیم.

مرحله اول:

تعداد روتین مراقبت از مو به جنس موهایتان بستگی دارد، اما بهتر است فقط 1 تا 2 بار در هفته روتین مو داشته باشید تا موهایتان سالم‌تر شود. برای شروع روتین مو، ابتدا شامپوی مناسب موهایتان را استفاده کنید و کف سر را به آرامی با نوک انگشتانتان ماساژ دهید. ماساژ کف سر باعث افزایش گردش خون در سر و افزایش سلامت موها خواهد شد.

مرحله دوم:

در مرحله بعد موهایتان را بشویید و از کاندیشنر مو یا نرم کننده استفاده کنید. کاندیشنر مو، موها را آبرسانی، مرطوب و درخشان می‌کند. به یاد داشته باشید که از کاندیشنر فقط روی ساقه موهایتان بهره‌مند شوید و آن را به کف سر نزنید، چرا که ترکیبات نرم کننده مو باعث سستی ریشه و ریزش مو می‌شود.

مرحله سوم:

در مرحله بعد، نوبت استفاده از ماسک مو است. ماسک مو باید متناسب با جنس و نیاز موهایتان باشد. برای مثال اگر احساس می‌کنید موهایتان طراوت ندارد و کدر است، می‌توانید از ماسک موی تقویت کننده یا ویتامینه استفاده کنید تا موهایتان همراه با ترکیبات مغذی و انواع ویتامین، تقویت شود. در نهایت موهایتان را آبکشی کنید. البته برخی از ماسک‌ها مو، نیازی به آبکشی ندارند که روی بسته یا راهنمای استفاده از آن نوشته شده است.

مرحله چهارم:

پس از حمام، موهایتان را با یک تیشرت یا پارچه نخی خشک کنید. کشیدن حوله ضخیم روی موها، باعث وز و حتی شکنندگی موها می‌شود. پارچه نخی را دور موهایتان ببنید تا رطوبت موهایتان گرفته شود. اگر برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده می‌کنید، باید به موهایتان اسپری محافظت کننده حرارت یا اسپری دو فاز حرارتی مو بزنید. در غیر این صورت، به مرور زمان دمای سشوار موها را خشک و کدر می‌کند.

معرفی 10 مارک پرفروش شامپوهای ایرانی و خارجی در بازار

پرفروش ترین شامپو های خارجی

اکنون که با انواع شامپو، ویژگی و کارایی هر یک آشنا شدید، زمان آن است که بهترین و معروف‌ترین برندهای شامپوی ایرانی و خارجی را بشناسید. هر یک از این برندها، شامپوهای مختلفی برای هر نیاز و جنس مویی دارد که شما می‌توانید بهترین انتخاب را برای افزایش سلامت موهایتان داشته باشید.

1.      شامپو کلیر

شامپو کلیر، یکی از شامپوی تخصصی برای از بین بردن شوره سر است. اگر موهایتان شوره می‌زند و دانه‌های سفید روی موهایتان می‌نشیند، توصیه می‌کنیم از این شامپو ضد شوره سر استفاده کنید. شامپو کلیر همراه با ترکیبات مغذی و گیاهی، پوست سر را به صورت عمقی تغذیه می‌کند. این شامپو می‌تواند در گروه بهترین شامپو برای ریزش مو نیز قرار گیرد، چرا که ترکیبات آن برای رشد موها، کاهش خارش پوست سر، کاهش حساسیت پوست سر و افزایش استحکام و ضخامت موها بسیار مناسب خواهد بود.

2.      شامپو مو بایو اسکین پلاس

شامپو بایو اسکین پلاس، یکی از برندهای محبوب شامپو در ایران است. این برند سعی کرده در تهیه و تولید محصولات خود از ترکیبات گیاهی مثل عصاره انار، عصار لیمو، عصاره اسطوخودوس و بابونه استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک شامپو خوب برای موهای رنگ شده تهیه کنید، می‌توانید از شامپو انار بایو اسکین پلاس برای تثبیت رنگ موهایتان بهره‌مند شوید.

3.      شامپو مو کامان

در سال‌های اخیر، شامپو کامان، فروش بالایی داشته است. به طور کلی برند کامان روی آبرسانی پوست و مو تمرکز زیادی دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید بهترین شامپو برای موهای خشک و وز را تهیه کنید، شامپو کامان انتخاب مناسبی خواهد بود. چرا که این شامپو موها را مرطوب و آبرسانی می‌کند و باعث تقویت موها می‌شود.

4.      شامپو مو کاندید

شامپو کاندید، مناسب افرادی است که می‌خواهند شامپو بدون سولفات تهیه کنند. سولفات یکی از عوامل اصلی بروز موخوره مو است و باعث بروز آسیب‌های دیگر به موها می‌شود. بنابراین شامپو مو کاندید مناسب افرادی خواهد بود که به سلامت موهایشان اهمیت می‌دهند و مستعد موخوره هستند.

5.      شامپو مو باباریا

شامپو باباریا انواع مختلفی برای انواع جنس و نیاز مو دارد. این شامپو به عنوان یک تقویت کننده قوی مو شناخته شده است، چرا که حاوی انواع ویتامین و ترکیبات مغذی است. در ترکیبات این شامپو عصاره آلوئه‌وار، روغن آرگان، عصاره نارگیل، عصاره سیر و انواع ویتامین قرار دارد که به تقویت موها کمک می‌کند.

6.      شامپو مو بس

شامپو بس، یکی از قدیمی‌ترین برندهای ایرانی است. ابتدا این برند به عنوان یکی از شامپوهای خوب و باکیفیت ضد شوره شناخته شد، اما این روزها این برنده برای هر جنس مویی یک شامپوی متفاوت دارد. این شامپو باعث ویتامینه و پروتئینه شدن موها می‌شود، چرا که ترکیبات این شامپو گیاهی است.

7.      شامپو فولیکا

شامپو فولیکا، یکی از شامپوها تخصصی ریزش مو است. اگر موهایتان ریزش دارد، می‌توانید تا حدودی ریزش موهایتان را با مصرف مداوم این شامپو، کاهش دهید. البته ریزش مو به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما استفاده از شامپو مناسب و استاندارد به کاهش و کنترل ریزش مو، کمک بسزایی می‌کند.

8.      شامپو لافارر

شامپو لافارر، یکی دیگر از برندهای محبوب در ایران است، چرا که در تهیه و تولید محصولات این برند از فرمولاسیون مدرن و جدیدی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید بهترین شامپو برای موهای چرب را تهیه کنید، خرید شامپو لافارر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، چرا که این برند همراه با ترکیبات مغذی، نه فقط باعث درمان موهای آسیب دیده و چرب می‌شود، بلکه موها را تقویت و احیا می‌کند.

9.      شامپو نئودرم

اگر موهایتان کدر یا بد حالت است یا احساس می‌کنید که موهایتان دیگر طراوت سابق را ندارد، توصیه می‌کنیم از شامپو نئودرم برای تقویت موهایتان استفاده کنید. موهایی که شادابی خود را از دست بدهند، نیاز به ترکیبات مغذی و ویتامین دارند. بنابراین مصرف یک شامپو مناسب، مثل شامپو تقویت کننده نئودرم می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

10 شامپو دیپ سنس

یکی دیگر از شامپوهای پرطرفدار در ایران، شامپو دیپ سنس است. این شامپو برای انواع جنس و نیاز مو، یک محصول متفاوت و خاص دارد. اما ویژگی اصلی شامپو دیپ سنس، استفاده از مواد و ترکیبات گیاهی است که باعث تقویت و حتی درمان موهای آسیب دیده می‌شود.

بهترین شامپو های ایرانی و خارجی

سوالات متداول از بهترین شامپو ایرانی و خارجی

خرید بهترین شامپو ایرانی و خارجی، همیشه به معنای صرف هزینه بالا در خرید محصولات مراقبت مو نیست. شما می‌توانید حتی با هزینه کم بهترین برند شامپو را برای موهایتان تهیه کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم برای خرید شامپو و کسب تجربه بهتر در خرید، به پاسخ سوالات زیر توجه کنید تا به افزایش سلامت موهایتان کمک کنید.

گرانترین شامپو در ایران کدام است؟

بسیاری از شامپوهای خارجی و وارداتی، با قیمت دلار محاسبه می‌شوند. بنابراین نوسان قیمت یورو و دلار روی قیمت هر یک از این محصولات تاثیر خواهد داشت. به طور کلی برندهایی همچون شامپو اولوشن، شامپو بلک پروفشنال لاین، شامپو بی پیور، شامپو انوی و… در صورتی که اصل باشند، قیمتی بیش از 2 میلیون تومان خواهند داشت.

بهترین شامپو بدون سولفات کدام است؟

سولفات برای بسیاری از موها تاثیر منفی دارد و حتی باعث بروز موخوره نیز می‌شود. بهترین برندهای شامپوهای بدون سولفات، شامپو استم سل، شامپو کاندید، شامپو لافارر و شامپو کامان است. البته تعداد این برندها در بازار ایران زیاد است که بهتر است پیش از خرید، درباره آن تحقیق کنید.

آیا مصرف روزانه شامپو مضر است؟

بسیاری از کارشناسان مراقبت از مو بر این باورند که استفاده روزانه از شامپو باعث بروز آسیب به مو و پوست سر می‌شود. میزان استفاده از شامپو به جنس موهایتان بستگی دارد. برای مثال اگر موهایتان چرب است، دو تا سه بار در هفته و اگر موهایتان خشک است، یک تا دو بار در هفته از شامپوی مخصوص موهایتان استفاده کنید.

آیا داشتن روتین مو ضرورت دارد؟

موها همچون دیگر اعضای بدن، برای شادابی و سلامت، نیاز به مراقبت دارند. این مراقبت از طریق روتین مو، امکان پذیر خواهد بود. البته بهتر است بدانید که داشتن روتین مو یک تا دو بار در هفته کافی است.