زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

هیدرودرمی چیست و چه تفاوتی با میکرودرم ابریژن دارد؟

wordcamp
364
10 دقیقه
هیدرودرمی چیست و چه تفاوتی با میکرودرم ابریژن دارد؟

داشتن پوستی شاداب و سرزنده آرزوی هرکسی است. این نکته نه تنها از جنبه‌ی زیبایی، بلکه حتی از نظر سلامت نیز مهم است. برای مثال خشکی پوست یا وجود جوش، هم منظره‌ای ناخوشایند می‌سازد و هم نشان‌گر یک مشکل پوستی است. با مشاهده این اتفاق، مردم به دنبال انواع روش‌ها برای هیدراته کردن پوست و لایه‌برداری می‌روند؛ از انواع اسکراب و کرم لایه‌ بردار بگیرید تا هیدرودرم ابریژن و میکرودرم ابریژن. این تنوع انتخاب هرانسانی را به تردید می‌اندازد. زیرا هرکدام از این شیوه‌ها میزان تأثیر و کاربرد خودشان را دارند. اگر به دنبال پوستی سلامت هستید و می‌خواهید بدانید هیدرودرمی چیست، با ما همراه باشید.

هیدرودرمی چیست؟

رشد صنعت و فناوری روی افزایش سلامت انسان‌ها تأثیر زیادی دارد. انواع تجهیزات و روش‌های پزشکی باعث می‌شود تا کارها ساده‌تر و ارزان‌تر شود. هیدرودرمی نیز یکی از این نوآوری‌ها در زمینه بهداشت پوست است. این شیوه‌ی درمانی یک فناوری کارآمد برای حذف سلول‌های خشک و مرده از لایه‌ی بیرونی پوست محسوب می‌شود. در هیدرودرم ابریژن هم‌‌زمان با تزریق هیدرو سرم، مطابق با نیاز پوست از مواد دیگری نیز استفاده می‌گردد.

درمان با این فناوری بسیار پیشرفته، از طریق تحریک هم‌زمان جریان گردش خون و غدد لنفاوی انجام می‌گیرد. برای لایه‌برداری ساده‌تر و ساخت پوستی سالم و درخشان، هنگام هیدرودرمی آب و ماده لایه‌بردار ترکیب می‌شود. افراد داری پوستِ حساس با انتخاب این روش، تجربه‌ای راحت و آرام خواهند داشت. زیرا در هیدرودرم ابریژن، لایه‌برداری از یک میزان خاص بیشتر نخواهد شد.

هرفردی با هرنوع پوستی می‌تواند به سراغ این شیوه برود. هیدرودرم ابریژن توانایی مقابله با پیری، لک، تیرگی خشکی و چربی را دارد. با کاهش میزان چربی و گرفتگی منافذ پوست، بافت آن نیز تازه می‌گردد.

از این روش می‌توان به عنوان یک درمان اولیه مشکلات پوستی استفاده کرد. پس از انجام آن، صورت میزان بیشتری مواد مغذی (مانند ویتامین) دریافت می‌کند.

از مزایای هیدرودرمی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش خطوط و چین‌وچروک‌های ریز در صورت
  • جوان‌سازی و بهبود بافت پوست صورت
  • باز شدن منافذ پوستی
  • نرمی و لطافت چهره
  • درمان اسکار جوش و کاهش میزان آن

روش انجام هیدرودرم ابریژن

برای درک تفاوت میکرودرم با هیدرودرم، باید ابتدا با روش انجام آن‌ها آشنا شویم. به همین منظور در ادامه به شیوه‌ی انجام هیدرودرمی می‌پردازیم.

  1.  آب با سرعت مافوق صوت روی پوست اسپری می‌شود. این کار به حذف سلول‌های مرده و امکان آبرسانیِ عمیق کمک می‌کند.
  2. دستگاه پاششِ آب ملایم، منافذ پوست را از انواع آلودگی، مواد سمی و باکتری پاک می‌کند.
  3. فرایند بالا ببین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول خواهد ‌کشید. به همین دلیل در میان آن، می‌توان به آب انواع مواد معدنی و ویتامین را نیز افزود.
  4. در ادامه نیز گردش خون در پوست صورت افزایش می‌یابد.

هیدرودرم ابریژن مناسب کیست؟

برخی روش‌های درمان پوست مناسب هرکسی نیست. شاید تصور کنید عوارض هیدرودرمی باعث آسیب به شما شود، اما این‌گونه نیست. اگر جزو موارد زیر بودید، با خیال راحت به سراغ آن بروید.

هیدرودرم ابریژن
هنگام تجربه هیدرودرم هیچ‌دردی حس نخواهید کرد.
  • برای افراد علاقه‌مند به داشتن پوستی صاف و هموار، هیدرودرمی یک گزینه‌ی بسیار عالی است.
  • کسانی که با تیرگی، پیری لک یا خشکی پوست درگیر هستند.
  • برای اشخاص مبتلا به پوست چرب، هیدرودرمی مناسب خواهد بود. زیرا با تنظیم اندازه منافذ پوست،‌ میزان چربی آن کاهش می‌یابد.
  • افراد دارای آکنه خفیف می‌توانند با استفاده از این فناوری، آن را کاهش دهند.
  • نه تنها خانم‌ها، که آقایان نیز توانایی انجام این کار را دارند؛ البته در هنگام انجام آن، نیاز به صورتی تراشیده دارید.

میکرودرمی چیست؟

تا این جا دانستیم هیدرودرمی چیست. مرحله‌ی بعدی برای آگاهی از تفاوت میکرودرمی با هیدرودرم، آشنایی با میکرودرم ابریژن است. این روش نیز یکی دیگر از راهکارهای لایه‌برداری پوست به حساب می‌آید. این تکنیک نیز مانند هیدرودرم ابریژن، بدون درد و آسیب است. ناحیه اصلی برای انجام میکرودرم، صورت است. با این حال می‌توان آن را روی گردن، سینه، کمر و دست‌ها نیز استفاده کرد.

در این روش یک متخصص با استفاده از دستگاه مخصوص به لایه‌برداری پوست می‌پردازد. برخلاف پیلینگ، لیزر و درم ابریژن، در میکرودرمی تنها لایه سطحی پوست برداشته می‌شود. همین ویژگی نیز آن را به یکی از بهترین درمان‌های آفتاب‌سوختگی، خطوط ریز، چین‌‌وچروک، لک و اسکار تبدیل می‌کند.

روش میکرودرمی نیز بسیار ساده است. یک فرد متخصص با استفاده از دستگاه مخصوص و مکش، پوست را لایه‌برداری می‌کند. در نتیجه هیچ‌نیازی به مواد بی‌حسی یا بیهوشی نخواهد بود. همچنین سرعت بالای انجام این روش، آن را بسیار محبوب کرده است.

روش انجام میکرودرم ابریژن

در اولین قدم باید باقی‌مانده آرایش را از صورت‌تان کاملا پاک کنید. سپس روی یک صندلی به آرامی دراز بکشید. از آن‌جایی که میکرودرم دردی ندارد، نیازی به بیهوشی نخواهد بود.

در ادامه متخصص پوستِ ناحیه‌ی انجامِ کار را می‌کشد. پس از آماده‌سازی صورت، دستگاه میکرودرمی روی پوست شما قرار می‌گیرد. هنگام پایان کار نیز سرم صورت، لوسیون یا کرم ضدآفتاب به پوست اضافه می‌شود.

مزایای میکرودرمی

ویژگی‌های این روش لایه‌برداری، باعث می‌شود افراد زیادی مایل به تجربه‌ی آن باشند. در ادامه به این می‌پردازیم که چه چیزی میکرودرمی را این‌قدر پرطرفدار کرده است.

  • عدم آسیب به پوست: در مقایسه با درم ابریژن این روش پوست را اذیت نخواهد کرد. برای همین حتی افرادی با صورت حساس نیز می‌توانند آن را انتخاب کنند.
  • بهبود جریان خون در صورت: میکرودرمی می‌تواند گردش خون در زیر پوست را افزایش دهد. این کار به بهبود سلامت پوستی شما نیز کمک می‌کند. بهبود جریان خون به افزایش دریافت اکسیژن و مواد ضروری نیز منجر می‌شود. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست نیز با این کار بیشتر می‌شود.
  • کمک به تولید پوست جدید: پس از پایان میکرودرم ابریژن، لایه‌ها مرده از سطح پوست از بین می‌روند. همچنین منافذ آن پاک‌سازی می‌شوند. این اتفاق به تولید لایه‌های جدید کمک خواهد کرد. در نتیجه روند درمان آکنه و مشکلات مشابه تسریع می‌گردد.
  • کوچک کردن منافذ پوستی: کوچک شدن منافذ صورت می‌تواند به رفع گرفتگی آن‌ها یاری برساند. از بدو تولد اندازه حفره‌های سطح پوست ثابت است. اما عوامل بیرونی از جمله التهاب، آلودگی یا مشکلات بهداشتی توانایی تغییر آن‌ها را دارند. با میکرودرمی می‌توانید اندازه منافذ را به حالت اول برگردانید.
  • جوان‌سازی پوست: این روش لایه‌برداری با حذف سلول‌های مرده، صورت را نرم و هموار می‌کند. به همین دلیل بلافاصله پس از پایان آن پوستی روشن‌تر خواهید داشت. در عین حال ترشح کلاژن به تولید پوست جدید منجر می‌شود. این اتفاق آثار پیری و خال‌ها را تا حدودی رفع می‌کند.
  • امن بودن: جدا از همه‌ی موارد، میکرودرم روشی امن است. اگر چه احتمال تجربه عوارض جانبی وجود دارد، اما نگران باشید. زیرا آن‌ها موقت خواهند بود.

میکرودرم ابریژن مناسب کیست؟

باید گفت میکرودرمی مناسب همه‌ی افراد نیست. برای مثال اگر دچار التهاب پوست هستید، میکرودرم ابریژن می‌تواند آن را تشدید کند. همچنین اگر آکنه اسکار به لایه‌های میانی پوست برسد، این روش برای درمان آن مناسب نخواهد بود. در موارد زیر نیز باید از میکرودرمی اجتناب کنید:

  • وجود زخم سرباز روی پوست
  • ابتلا به بیماری‌هایی چون اگزما، روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) و…
  • عفونت‌های ویروسی از جمله هرپس سیمپلکس، واریسلا زوستر و…
  • مصرف داروی ایزوترتینوئین برای درمان آکنه
میکرودرم ابریژن
استفاده از میکرودرمی به شما پوست جوان و تازه خواهد داد.

عوارض جانبی میکرودرمی

پس از پایان لایه‌برداری ممکن است شاهد برخی از موارد زیر باشید:

  • قرمزی پوست
  • کبودی جزئی
  • انقباض پوست
  • حساسیت و التهاب
  • خراش‌های کوچک
  • گشادی مویرگ‌ها

البته مورد آخر چندان شایع نیست. با این‌حال افراد آفتاب‌سوخته یا کسانی که رقیق‌کننده‌های خونی مصرف می‌کنند، مستعد آن هستند.

بررسی تفاوت میکرودرم با هیدرودرم

تا این‌جا دانستیم میکرودرمی و هیدرودرمی چیست. پس از آشنایی کامل با این دو مقوله، حالا به بحث اصلی خودمان یعنی تفاوت میکرودرم با هیدرودرم رسیده‌ایم. به طور خلاصه باید گفت که هیدرودرمی روشی تازه‌تر و ساده‌تر است. کلیت هردو شیوه یکسان است. با این حال هیدرودرم ابریژن ملایم‌تر و البته مؤثرتر خواهد بود. زیرا استفاده از آب پرفشار و مواد معدنی، به اثربخشی آن می‌افزاید.

آیا می‌توان گفت کدام یک از این دو مورد بهتر است؟ جواب این پرسش بسیار شخصی خواهد بود. همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز گفتیم، برخی افراد اجازه میکرودرمی ندارند. اگر نیز پوست حساسی دارید و نگران آن هستید، هیدرودرم می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای شما باشد.‍

همچنین میکرودرمی می‌تواند برخی بیمارهای پوستی از جمله آکنه‌ها و لک‌های عمیق را تشدید کند. در این موارد نیز هیدرودرم ابریژن گزینه‌ی بهتری خواهد بود.

از نظر مراقبت‌های پس از لایه‌برداری هر دو شیوه وضعیت مشابهی دارند. به دلیل حذف لایه‌های پوست باید از نور مستقیم آفتاب اجتناب کنید. همچنین به استفاده از مرطوب‌کننده و نوشیدن میزان زیاد آب نیاز خواهید داشت.

از دیگر مسائل مهم در این زمینه تعداد جلسات مورد نیاز است. هر ۳۰ روز یکبار پوست مجددا لایه‌ای جدید می‌سازد. در نتیجه برای دریافت نتیجه‌ای مطلوب، باید بین دو تا چهار هفته یکبار، مجددا لایه‌برداری را انجام دهید. با این حال تعداد نهایی جلسات به نوع مشکل شما بستگی خواهد داشت.

شاید با وجود مطالعه بخش‌های بالا باز هم به نتیجه نرسیدید. پس برای انتخاب بین هیدرودرمی و میکرودرمی، نیازمند مشورت با متخصص هستید.

زن در حال میکرودرمی
این که بین هیدرودرم ابریژن و میکرودرم ابریژن کدام را انتخاب کنید، به شما بستگی دارد.

جمع‌بندی

در ابتدا فهمیدیم میکرودرم ابریژن و هیدرودرمی چیست. این دو، از روش‌های لایه‌برداری پوست هستند. هر دو مورد برخلاف سایر شیوه‌ها، بدون درد انجام می‌گیرند. همین ویژگی‌ نیز باعث محبوبیت آن‌ها شده است. هم میکرودرمی و هم هیدرودرمی به جوان‌سازی پوست، بازگشایی منافذ و رفع جوش و آکنه کمک می‌کنند.

با این حال تفاوت میکرودرم با هیدرودرم در روش انجام آن است. در هیدرودرمی به دلیل استفاده از آب و ترکیب آن با سایر مواد، نتیجه‌ی بهتری حاصل خواهد شد. استفاده از این تکنیک سبب می‌شود افراد داری پوست حساس، حین لایه‌برداری راحت‌تر باشند. با این حال برای انتخاب نهایی بین آن دو نیاز به بررسی شرایط خود خواهید داشت.

اگر تجربه استفاده از میکرودرمی یا هیدودرمی را دارید، آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. همچین در صورتی که فکر می‌کنید نکته‌ای جا مانده، از اطلاع آن خوشحال خواهیم شد. با آرزوی سلامتی برای شما.

سؤالات متداول

هیدرودرمی چیست؟

هیدرودرم ابریژن یک روش بدون درد لایه‌برداری پوست است. در این شیوه ابتدا آب با سرعت بالا روی پوست اسپری می‌شود. همچنین برای حذف سلول‌های مرده از هیدرو سرم استفاده می‌گردد.

میکرودرمی چیست؟

میکرودرم ابریژن نیز یک روش لایه‌برداری بدون درد پوست است. معمولا از آن روی صورت استفاده می‌شود. برای این کار نیاز به دستگاه مخصوص است که دارای سری لایه‌بردار است.

کاربرد هیدرودرم و میکرودرم در چیست؟

از این دو برای جوان‌سازی پوست، بازگشایی منافذ و رفع لک و آکنه استفاده می‌شود.

فرق هیدرودرمی و میکرودرمی در چیست؟

هیدرودرمی راحت‌تر انجام می‌گیرد. پس برای افرادی که پوست حساسی دارند یا مبتلا به آکنه‌های عمیق هستند، این روش مناسب‌تر است.