زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش مدیوم چیست؟ + آموزش آرایش به سبک مدیوم

wordcamp
1,054
8 دقیقه
آرایش مدیوم چیست؟ + آموزش آرایش به سبک مدیوم

اگر کمی اهل آرایش و دنیای میکاپ باشید، می‌دانید که سبک‌های آرایشی متفاوت و متنوعی وجود دارند. هر کدام از این سبک‌های آرایشی کاربرد و کارکرد منحصر به خودشان را دارند. این مهم باعث می‌شود که برای انتخاب سبک آرایشی خود در مراسم و مهمانی‌های متفاوت، گزینه‌های زیادی پیش رو داشته باشیم. سبک آرایشی‌ای که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم، محبوبیت زیادی در بین بانوان ایرانی و اروپایی دارد. برای آشنایی با سبک آرایش مدیوم، همراه ما باشید.

دسته بندی انواع سبک های آرایشی

قبل از اینکه بخواهیم با آرایش مدیوم آشنا شویم، بهتر است نگاهی به نحوه‌ی دسته‌بندی و جداسازی سبک‌های مختلف میکاپ داشته باشیم. میکاپ را از نظر شدت و غلظتی که روی صورت اجرا می‌شود، به سه دسته تقسیم می‌کنند:

  • آرایش غلیظ: این سبک آرایشی رنگ و لعاب زیادی دارد و زمان زیادی برای اجرا کردن نیاز دارد. در این میکاپ، تمرکز اصلی روی آرایش چشم است و لب‌ها با رنگ‌های پررنگ زیباتر می‌شوند. این میکاپ در اوایل دهه‌ی هشتاد محبوبیت زیادی میان جوانان داشت. همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، مدت‌هاست که این سبک آرایشی دیگر طرفداری ندارد.
  • آرایش مدیوم: بعد از آرایش غلیظ، به میکاپ مدیوم می‌رسیم. این سبک آرایشی غلظت کم‌تری نسبت به آرایش غلیظ دارد و این روزها بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه‌ی این مطلب به صورت مفصل به آموزش آرایش مدیوم می‌پردازیم.
  • آرایش لایت: این سبک آرایشی کم‌ترین غلظت را در میان سایر سبک‌های آرایشی دارد. در اجرای سبک آرایش لایت از رنگ‌های خیلی کم‌رنگ استفاده می‌شود تا سادگی ظاهر طبیعی حفظ شود. این سبک آرایشی به آرایش دخترانه نیز شهرت دارد.
سبک آرایش مدیوم
سبک آرایش مدیوم ظاهری ساده و در عین حال، زیبا دارد.

سبک آرایش مدیوم برای چه مراسمی مناسب است؟

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم،‌ این آرایش زیادی سنگین و شلوغ نیست و به همین دلیل در مراسم و مناسبت‌های زیادی قابل اجرا است. برخی از این مراسم و مناسبت‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • برای مراسم خواستگاری، نامزدی و عروسی خود می‌توانید از میکاپ مدیوم عروس برای زیبایی بیش‌تر کمک بگیرید.
  • در محل کار و محیط اداری می‌توانید به سبک مدیوم آرایش کنید تا هم آراسته باشید و هم سادگی ظاهر خود را حفظ کرده باشید.
  • میکاپ مدیوم انتخاب مناسبی برای محیط دانشگاه به شمار می‌‌‌‌‌رود.
  • برای مهمانی‌ها دوستانه و دورهمی‌های خانوادگی به سبک مدیوم آرایش کنید.
  • می‌توانید میکاپ مدیوم را به عنوان میکاپ روزانه‌ی خود در نظر بگیرید.
  • میکاپ مدیوم دخترانه برای حضور در جشن‌ تولد و مراسم مشابه بسیار مناسب است.

برای مراسم بله‌برون خود به دنبال بهترین سبک و مدل آرایش هستید؟ می‌خواهید بدانید که چطور باید برای این مراسم هیجان‌انگیز آماده شوید؟ مقاله‌ی «آرایش مخصوص بله برون + نکات مهم برای آماده شدن قبل مراسم» را برای شما آماده کرده‌ایم.

آرایش مدیوم چگونه اجرا می‌ شود؟

حالا که با کلیات و کاربردهای میکاپ مدیوم آشنا شدید،‌ به بررسی جزئیات و چگونگی اجرا کردن آن می‌پردازیم. در ابتدا،‌ باید صورت خود را بشویید و با حوله‌ی نرم خشک کنید تا برای میکاپ آماده باشید.

زیرسازی

مانند هر میکاپ دیگری،‌ میکاپ را با یک زیرسازی خوب و بی‌نقص آغاز کنید. هنگام انتخاب فاندیشن به نوع پوست خود دقت داشته باشید و بر اساس آن، مناسب‌ترین کرم پودر را انتخاب کنید. انتخاب کرم پودر اشتباه می‌توانید کل میکاپ شما را خراب کند. بعد از پیدا کردن مناسب‌ترین کرم پودر، آن را کاملا روی پوست پخش کنید تا ظاهر مرتب‌تری داشته باشید. برای ین کار می‌توانید از یک بیوتی بلندر نم‌دار کمک بگیرید.

خرید کرم پودر مات وت اند وایلد مدل Photo Focus حجم 30 میل

این محصول حاوی ترکیبات جاذب نور برای جلوگیری از درخشش در عکس بوده و آزمایش‌شده در شرایط نوری هفت‌گانه است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

زاویه سازی کنید

در قدم بعدی، باید به سراغ متد و ابزارهای کانتورینگ بروید. کانتور کردن کمک می‌کند که صورت شما زاویه‌دارتر از قبل به نظر برسد. همچنین،‌ با این تکنیک می‌توانید نواقص صورت خود را بپوشانید. برای مثال، اگر بینی شما کمی انحراف دارد یا غبغب بزرگی دارید،‌ می‌توانید از کانتور برای پوشاندن آن‌ها استفاده کنید.

کانتور کردن می‌تواند فرم چهره‌ی شما را هم تغییر بدهد. برای مثال، اگر صورت لاغری دارید و می‌خواهید پرتر به نظر برسید،‌ می‌توانید روش زاویه‌سازی مناسب خود را پیدا و اجرا کنید.

خرید پالت کانتورینگ MASTER SCULPT میبلین-medium dark

مناسب برای حالت‌دهی به قسمت‌های مختلف صورت و دارای برس اپلیکاتور

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

آرایش چشم به سبک آرایش مدیوم

برای هویت دادن و تکمیل آرایش خود، باید چشم‌ها را با ظرافت هر چه تمام‌تر آرایش کنید. دقت داشته باشید که برای آرایش چشم مناسب این سبک آرایشی نباید زیاده‌روی کنید. همان‌طور که می‌دانید، آرایش مدیوم نه زیاد2ی سنگین است و نه زیادی سبک.

سایه زدن برای آرایش مدیوم
برای سایه زدن از براش‌های تمیز و با سایز مناسب استفاده کنید.

ابتدا از کانسیلر یا کرم پودر برای زیرسازی پلک‌های خود استفاده کنید. در مرحله‌ی بعدی، از طیف رنگی قهوه‌ای، هلویی و یا رزگلد برای سایه زدن کمک بگیرید. دقت کنید که رنگ‌های جیغ مانند بنفش و سرخابی و غیره مناسب این سبک آرایشی نیستند. رنگ‌های گرم با وضوح پایین هماهنگی بیش‌تری با سبک آرایش مدیوم دارند.

در انتها، متناسب با فرم و حالت خود خط چشم بکشید. می‌توانید مژه مصنوعی‌های دانه‌ای را برای جلوه دادن به مژه‌های خود به کار بگیرید.

برای آرایش ابروها در میکاپ مدیوم نیز باید با ظرافت و دقت خاصی عمل کنید. مداد ابرو را یک درجه روشن‌تر از رنگ اصلی ابروی خود انتخاب کنید و آن را خوب بتراشید. با دقت نواحی کم‌پشت وخالی ابروی خود را پر کنید. توجه داشته باشید که آرایش ابروی شما نباید حالت مصنوعی و زننده داشته باشد.

اگر برای سایه زدن نیاز به یک الگوی قابل اعتماد دارید، می‌توانید به نویسنده‌های موتن‌رو اعتماد کنید. می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی «سبک آرایش اسموکی چشم؛ کاربردها و آشنایی با انواع روش‌ها» برای سایه زدن ایده بگیرید.

شادابی بیشتر با کمک رژ گونه

اگر میل دارید چهره‌ی شاداب‌تر و باطراوت‌تری داشته باشید، کمی رژ گونه بزنید. نکته‌ی قابل توجهه این است که نباید در زدن رژ گونه زیاده‌روی کنید تا تعادل میکاپ شما بهم نخورد. برای انتخاب رنگ رژ گونه به سراغ رنگ‌های روشن و شاد مانند هلویی، گلبهی و مسی روشن بروید.

رژ لب مناسب میکاپ مدیوم

راه‌های مختلفی برای زیباتر کردن لب‌ها وجود دارد. برای مثال، اوایل دهه‌ی هشتاد از خط لب پررنگ و رژ مایع کم‌رنگ استفاده می‌کردند تا با مد روز هماهنگ باشند. اما امروزه این تکنیک آرایشی طرفداران خودش را از دست داده و جایگزین‌های مناسب‌تری برای رژ زدن به وجود آمده است.

برای سبک آرایش مدیوم بهتر است رژهای جامد و مات را انتخاب کنید. این مدل از انواع رژ به خوبی روی بافت لب می‌مانند و به راحتی پخش نمی‌شوند. رنگ‌های هلویی، صورتی روشن، گلبهی، نارنجی سیر، قهوه‌ای روشن و رنگ‌های گوشتی برای این سبک آرایشی بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

خرید پالت رژ لب 8 رنگ لورال سری Color Rich شماره Nude 03

این محصول از خشک شدن پوست لب و ترک لب جلوگیری می‌کند و دارای قابلیت ترکیب رنگ‌های مختلف است.

برای اطلاعات بیش‌تر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سبک‌های آرایشی را از نظر شدت سنگینی و غلظت بررسی کردیم. همچنین به شما آموختیم که میکاپ مدیوم چیست و گونه اجرا می‌شود. کاربرد این سبک آرایشی برای مراسم و مناسبت‌های مختلف را بررسی کردیم و بهترین رنگ‌ها برای این سبک را به شما پیشنهاد دادیم. خوشحال می‌شویم اگر نظرات و پیشنهادهای ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید و این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

تفاوت آرایش مدیوم و آرایش اروپایی در چیست؟

آرایش اروپایی که به آرایش لایت نیز شهرت دارد، بسیار ساده و سبک‌تر از آرایش مدیوم است. آرایش اروپایی برخلاف میکاپ مدیوم شامل خط چشم‌های پهن و دنباله‌دار نمی‌شود و ظاهر دخترانه‌تری دارد.

سبک آرایش مدیوم لایت به چه صورت است؟

این سبک ترکیبی از میکاپ مدیوم و لایت اروپایی است. آرایش مدیوم لایت مشتق‌شده از این دو سبک آرایشی بوده به دلیل سادگی‌ای که دارد، محبوبیت زیادی میان بانوان اروپایی و آسیایی دارد.

برای آرایش مدیوم به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای اجرای این سبک آرایشی به کرم پودر، بیوتی بلندر، براش آرایشی، کانتور، سایه، ریمل و رژ لب نیاز دارید. در صورت نیاز، می‌توانید از رژ گونه نیز برای این میکاپ استفاده کنید. توجه داشته باشید که قبل و بعد از میکاپ صورت خود را بشویید و با آبرسان‌های مناسب پوست خود از پوست لطیف و حساس صورت‌تان مراقبت کنید.