زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش مخصوص بله برون + نکات مهم برای آماده شدن قبل مراسم

wordcamp
1,802
12 دقیقه
آرایش مخصوص بله برون + نکات مهم برای آماده شدن قبل مراسم

اگر در شرف ازدواج و تشکیل خانواده باشید، احتمالا بارها نام مراسمی تحت عنوان بله برون به گوش‌تان خورده است. در طی سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر و به علت شیوع بیماری کرونا، این مراسم ساده‌تر و با تعداد افراد کم‌تری برگزار می‌شود. اما جالب است بدانید این شب در سال‌‌‌‌های گذشته با شور و هیجان بسیار زیادی برگزار می‌شده. امروز در مجله اینترنتی موتن‌‌‌‌‌‌رو قصد داریم تا آرایش مخصوص بله‌ برون را به شما آموزش دهیم. همچنین، مهم‌ترین نکات مربوط به این شب را باهم مرور خواهیم کرد.

آشنایی با مراسم بله برون

بعد ازجلسه معارفه و آشنایی خانواده عروس و داماد و خواستگاری، مراسم بله‌برون برگزار می‌شود. هدف از برگزاری و جشن گرفتن این شب‌، شنیدن جواب مثبت به درخواست ازدواج از سوی آقای داماد است. همچنین، این شب فرصت مناسبی است تا سایر اقوام نیز با خانواده طرف مقابل آشنا شوند. معمولا افراد بزرگسال فامیل در این مراسم حضور دارند چرا که در این شب بزرگ و سرنوشت‌ساز، تصمیمات مهم زندگی نوعروس و شاه‌داماد پایه‌ریزی می‌شوند. از جمله مباحثی که در شب بله‌برون درباره آن صحبت می‌کنند، خرید جهیزیه، تاریخ مراسم عقد و عروسی،‌ میزان مهریه و… را می‌توان نام برد.

در سال‌های دور، خانواده‌ها در ارتباط با این مباحث صحبت می‌کردند و به توافق می‌رسیدند. اما در چند سال اخیر، این عروس و داماد هستند که نقش تصمیم‌گیرنده دارند. به این صورت که از قبل بر سر این موارد به توافق می‌رسند و در روز بله‌برون به خانواده‌ها منتقل می‌‌‌‌کنند.

شب بله برون در مورد چه چیزهایی صحبت کنیم؟

بعد از برگزاری جلسه خواستگاری و آشنایی نسبی با داماد آینده و خانواده محترم ایشان،‌ لازم است درباره موارد مهمی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم صبحت و توافق کنید:

  • میزان و مقدار مهریه عروس
  • عنوان کردن میزان تقریبی و حدودی جهیزیه عروس
  • توافق بر سر گرفتن یا نگرفتن شیربها
  • بررسی شغل و درآمد حدودی داماد
  • بررسی و توافق بر سر وضعیت مسکن زوج
  • مشخص کردن تاریخ مراسم‌های بعدی (‌مراسم نامزدی،‌ عقد و شب عروسی)
  • مشخص کردن و توافق بر سر چگونگی برگزاری مراسم عقد و عروسی
  • گرفتن حق ادامه تحصیل،‌ سفر، کار و… بعد از شروع زندگی مشترک

دقت کنید که این شب بسیار سرنوشت‌ساز و مهمی برای شما که می‌خواهید زندگی مشترک خود را آغاز کنید به شمار می‌آید. تمامی مراحل و روال زندگی مشترک شما از شب بله‌برون پایه‌ریزی می‌شود. به همین دلیل،‌ با صداقت و شفافیت کامل از خواسته‌ها، نیازها،‌ اهداف و محدودیت‌هایتان صحبت کنید. همچنین سعی کنید شنونده خوبی باشید و صحبت‌های داماد و خانواده ایشان در ارتباط با همین موارد را در نظر بگیرید.

آرایش مخصوص بله برون

حالا که به حد خوبی با مراسم بله‌برون آشنا شدیم،‌ لازم است به یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این جشن بپردازیم. زیبایی و آراستگی نوعروس در این مراسم از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو، لازم است که با در نظر گرفتن چند مورد ساده اما مهم، به بهترین شکل ممکن در این شب به‌یادماندنی حضور پیدا کنید. روتین آرایش مخصوص بله برون را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

آرایش مخصوص بله برون: اقدامات اولیه

یکی از اقدامات مهم قبل از مراسم بله برون،‌ از بین بردن موهای صورت و موهای بدن است. اگر عادت به اصلاح کل صورت ندارید اما می‌خواهید برای این شب رویایی صورت‌تان شفاف و بی‌مو باشد،‌ چند روز قبل از مراسم اقدام به از بین بردم موها کنید. چراکه ممکن است به یک‌باره جوش بزنید و در این صورت،‌ دیگر راه برگشتی ندارید. از نکات مهم دیگر این است که هفته منتهی به شب مراسم را به استفاده از ماسک‌های موردعلاقه‌تان اختصاص بدهید تا پوست زنده و شاداب‌تری داشته باشید.

آرایش مناسب بله برون: رسیدگی به پوست

در کنار استفاده از ماسک‌های طبیعی، لازم است تا مقدار زیادی آب بنوشید. این کار به خارج شدن سموم بدن کمک فراوانی می‌کند و در نتیجه، پوست شما سالم‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید. شاید فکر کنید که برای رسیدن به پوست نرم و لطیف، باید از اسکراب صورت استفاده کنید. اما در صورت عملی کردن این ایده، دچار یک اشتباه بزرگ شده‌اید! به این دلیل که ممکن است پوست شما به اسکراب کردن واکنش نشان دهد و جوش‌های زیاد و بزرگی بزنید. اگر تجربه اسکراب کردن ندارید،‌ از این مرحله عبور کنید.

آرایش مخصوص بله برون: زیرسازی

حتما توجه داشته باشید که قبل از هر اقدامی، صورت خود را به خوبی بشویید تا آرایش بهتر و بیش‌تر روی صورت‌تان بخوابد. سپس، مانند آرایش‌های روزانه و کژوال،‌ اقدام به زیرسازی پوست خود کنید. می‌توانید از پرایمر برای ماندگاری بیش‌تر کرم‌پودر روی صورت خود کمک بگیرید. اگر بتوانید از کرم پودرهایی که بر پایه روغن ساخته نشده‌اند در آرایش مخصوص بله برون خود استفاده کنید،‌ بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت.

آرایش مخصوص بله برون: کانسیلر

اگر شما هم زیر چشم‌ها دایره‌های تیره دارید،‌ استفاده از کانسیلر را فراموش نکنید. کشیدن مثلت‌های بزرگ و برعکس زیر چشم‌ها باعث می‌شود که از ظاهر پاندایی دور شده و چهره جذاب‌تری برای این مراسم داشته باشید. همچنین،‌ می‌توانید کانسیلر را روی جای جوش و لک‌های صورت‌تان بزنید تا بهتر و بیش‌تر پوشیده شوند. نکته مهم این است که قبل از خشک شدن کانسیلر،‌ آن را به خوبی پخش یا بلند کنید.

روش صحیح زدن کانسیلر زیر چشم
روش صحیح زدن کانسیلر زیر چشم

آرایش مخصوص بله برون: کانتور کن!

در مرحله بعدی برای آرایش مخصوص بله‌برون، لازم است که سراغ وسایل کانتورینگ بروید. یک کانتور درست و اصولی،‌ شما را برای شب بله برون زیباتر می‌کند. اما این را در نظر داشته باشید که در کنار تمامی خوبی‌‌های کانتور کردن، اگر متناسب با فرم صورت‌تان این کار را انجام ندهید نتیجه مطلوبی نخواهید داشت. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین قسمت آرایش بله برون، همین بخش است. چرا که می‌توانید با این روش فرم صورت‌تان را اصلاح کنید و زیباتر به نظر برسید. به عنوان نمونه، می‌توانید از کانتور در راستای کوچک کردن بینی خود کمک بگیرید. در نهایت، سعی کنید کانتور کردن را به خوبی یاد بگیرید، تمرین کنید و برای روز مراسم یک کانتور بی‌نقص انجام دهید.

آرایش مناسب بله برون: گونه های سرخ

 گرچه قرار گرفتن در فضای رسمی مراسم بله برون باعث خجالت کشیدن و گل انداختن لپ‌های نوعروس می‌شود، اما لازم است از رژ گونه نیز استفاده کنید. رژ گونه‌ای متناسب با رنگ پوست انتخاب کنید و مقدار کمی از آن را بالای خط کانتور شده گونه بزنید. در این مرحله نیز باید دقت کافی را برای بلند کردن به خرج بدهید تا نتیجه چشم‌نوازتر باشد.

آرایش مخصوص بله برون: هایلایتر

برای چنین مراسم مهم و تعیین‌کننده‌ای، لازم است تا جای ممکن در راستای زیباتر شدن تلاش کنید اما ظاهر طبیعی خود را هم از بین نبرید. برای درخشش بیش‌تر،‌ مقدار خیلی کمی از هایلایتر را روی تیغه بینی،‌ بالاتر از رژ گونه و روی مرکز چانه بزنید. این کار را با انگشت و به صورت ضربه‌های آرام انجام دهید.

پالت کانتور و هایلایتر رولوشن مدل ultra strobe balm
پالت کانتور و هایلایتر رولوشن مدل ultra strobe balm
سایه چشم تکی مات پاستل مدل Nude
سایه چشم تکی مات پاستل مدل Nude

آرایش مخصوص بله برون: آرایش چشم

در همین ابتدا باید ذکر کنیم که این مراسم با آرایش چشم سنگین و غلیظ هم‌سویی و هم‌خوانی ندارد. پس آرایش چشم اسموکی و خلیجی مناسب آرایش عروس برای بله برون نیستند. برای این شب عزیز،‌ سراغ آرایش چشم لایت و اروپایی بروید. سایه‌های خیلی پررنگ و کشیده را از لیست خارج کنید و تا جایی که می‌توانید دخترانه و ملایم آرایش کنید. رنگ‌های نود، تناژ هلویی و قهوه‌ای از گزینه‌هایی هستند که امتحان خودشان را پس داده‌اند.

برای آراستن مژه‌های خود می‌توانید از مژه مصنوعی دانه‌ای استفاده کنید. اگر برای آرایش مخصوص بله‌برون قصد دارید به آرایشگاه بروید، عنوان کنید که به دنبال آرایش چشم عجیب و غلیظ نیستید. به خط چشم کلاسیک، سایه با رنگ‌های زیبا و ملایم و ریمل بسنده کنید.

آرایش مخصوص بله برون: وقت ماتیک زدنه

در این مرحله از آرایش مخصوص بله برون،‌ به انتخاب رژ لب می‌رسیم. برای ٰرژ زدن سراغ رنگ‌های تیره و نامتعارف نروید. رنگ‌های بنفش، قهوه‌ای سوخته و قرمز تیره مناسب عروس خانم نیستند. سعی کنید از رنگ‌های شاداب‌تر و سرزنده‌تری استفاده کنید. به عنوان مثال، ما رنگ‌های صورتی، قرمز، هلویی، سرخابی، اناری و رنگ‌های نود را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پیشنهاد ما به شما، رژ لب‌های مات هستند که ماندگاری بیش‌تر و بهتری دارند. اما اگر از رژ لب مایع استفاده می‌کنید،‌ آن را خارج از خطوط اصلی لب‌های خود نزنید تا ظاهر زیبا و شکیل‌تری داشته باشید.

رژ لب مات مخملی گلدن رز
رژ لب مات مخملی گلدن رز

آرایش مناسب بله برون: استفاده از اسپری فیکساتور

شاید بتوان از این مرحله به عنوان آخرین مرحله برای‌ آرایش مخصوص بله برون نام برد. در پایان کار آرایش ساده بله برون، کافی است تا مقداری از اسپری فیکساتور یا تثبیت‌کننده را به شکل حرف ایکس انگلیسی روی صورت خود بزنید تا آرایش‌تان در طول مراسم ثابت باقی بماند و نریزد.

نکات مهم آماده شدن برای مراسم

بعد از آشنایی و یادگیری آرایش مخصوص بله برون،‌ لازم است نکات آرایشی بهداشتی زیر را رعایت کنید تا خاطره بهتری از شب بله برون برای شما و اطرافیان به یادگار بماند.

  • حتما در روز موعود دوش بگیرید. هیچ چیز بدتر از نوعروس با بوی بدن نامطبوع نیست.
  • از چرب نبودن و شوره نداشتن موهای خود اطمینان حاصل کنید.
  • موهای دست و پا را شیو کنید. همچنین،‌ از بین بردن موهای روی انگشت‌های دست و پا را فراموش نکنید.
  • حتما از محصولات خوشبوکننده بدن مانند مام، بادی اسپلش و عطر استفاده کنید.
  • ناخن‌های دست و پا را کوتاه و مرتب کنید. از لاک‌های ملایم و متناسب با رنگ لباس‌تان برای زیبایی بیش‌تر استفاده کنید.
  • حتما قبل از مراسم مسواک بزنید و از تمیزبودن دندان‌ها، گوشه چشم و حفره بینی اطمینان صد درصدی کسب کنید.
  • اگر در دوره قاعدگی خود هستید، از محصولات بهداشتی باکیفیت استفاده کنید تا خون را به خوبی جذب کنند و به لباس‌تان پس ندهند.
  • از کرم مرطوب‌کننده برای حفظ لطافت دستان خود استفاده کنید.
  • هنگام آماده شدن برای آرایش ساده بله برون، قبل از ریمل زدن یک دستمال تمیز و نازک زیر چشم قرار دهید تا آرایش صورت با ریمل خراب نشود.
  • برای گرفتن چربی اضافه پوست صورت،‌ از پودر بچه استفاده کنید.
  • حتما قبل از برگزاری مراسم به اندازه کافی استراحت کنید. خستگی و بی‌خوابی می‌توانند تاثیرات بدی روی ظاهر شما بگذارند.
  • آرامش خود را حفظ کنید! در غیر این صورت، هم لذت کم‌تری از مراسم می‌برید و هم ظاهر شما پریشان به نظر خواهد رسید.
  • از پوشیدن لباس‌های پلاستیکی خودداری کنید. زیرا این جنس پارچه باعث عرق کردن شما خواهد شد.
اهمیت دادن به بهداشت شخصی: استفاده از عطر
اهمیت دادن به بهداشت شخصی: استفاده از عطر

برای جشن بله برون چی بپوشم؟

پس از آرایش عروس برای بله برون، به انتخاب لباس می‌رسیم. از تصمیمات تقریبا سخت و مهم قبل از مراسم بله‌برون،‌ انتخاب لباس و آرایش مخصوص بله برون را می‌توان نام برد. دغدغه پیدا کردن لباس مناسب برای مهمانی‌های مختلف و آٰرایش متناسب با آن استایل،‌ میان اکثر بانوان مشترک است. از آن‌جا که قرار است در شب بله برون برای اولین‌بار با اقوام درجه یک شاه‌دوماد آشنا شوید،‌ انتخاب لباس و سبک آرایش مخصوص بله برون اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. هرچقدر هم که به سایر ابعاد مهمانی رسیدگی کرده باشید، با یک انتخاب اشتباه در استایل و میکاپ، تمام زحمات‌تان به باد خواهد رفت.

برای انتخاب لباس،‌ قبل از هر چیزی فرم و فیزیک بدنی خود را بشناسید و متناسب با آن لباس بپوشید. برای مثال، اگر شکم بزرگی دارید و نمی‌خواهید بزرگ‌تر به نظر برسد، از لباس‌هایی که روی شکم و پهلو چین می‌خورند صرف‌نظر کنید. در یک نگاه کلی،‌ لازم است لباس‌هایی را انتخاب کنید که در کنار منعکس کردن شادابی و جوانی شما، باوقار و رسمی هم باشند. کت و دامن‌های ترند و زیبا، بلوز و دامن و پیراهن‌های شیک و خوش‌دوخت از گزینه‌های منتخب ما برای شما هستند. برای انتخاب رنگ لباس هم باید رنگ‌های شاد و دخترانه را در نظر داشته باشید. رنگ‌هایی همچون: سفید، نباتی، کرم، صورتی، آبی آسمانی، یاسی و… .

برای بله برون موهام رو چجوری درست کنم؟

جواب به این سوال جواب ثابت و مشخصی ندارد. انتخاب مدل مو برای بله برون به فاکتورهای متعددی چون فرم صورت، جنس مو،‌ قد مو،‌ مدل لباس و سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد. اما به صورت کلی،‌ در مراسم خواستگاری و بله برون مدل موهای ساده و مینیمال طرفدارهای بیش‌تری دارند. هرچه مدل موی شما ساده‌تر باشد، زیبایی آرایش مخصوص بله برون بیش‌تر به چشم می‌آید. برای انتخاب مدل مو،‌ ابتدا فرم صورت خود را بشناسید،‌ مدل لباس‌تان را انتخاب کنید و سپس اقدام به آراستن موها کنید. در ادامه لیستی از گزینه‌های پرطرفدار را برای شما فراهم کرده‌ایم.

  • مدل موی صاف و شلاقی: مناسب برای اکثر فرم‌های صورت و متناسب با اکثر مدل‌های پوششی
  • مدل موی شینیون شده ساده: مناسب برای اکثر فرم‌های صورت و متناسب با لباس‌های شلوغ و کارشده برای حفظ تعادل
  • مدل موی نیمه‌باز: مناسب برای اکثر فرم‌های صورت و متناسب با لباس‌هایی که در ناحیه شانه و گردن طراحی ساده و مینیمال دارند
  • مدل موی موج‌دار: مناسب برای اکثر فرم‌های صورت و متناسب با لباس‌‌‌های جذب در قسمت بالاتنه
  • مدل موی دم اسبی: مناسب برای اکثر فرم‌های صورت و متناسب با لباس‌هایی که روی یقه آن‌ها کار شده است. این مدل مو می‌تواند با چتری، فرق وسط و فرق به طرفین تکمیل شود.
شینیون ساده مناسب مراسم بله برون
مدل مو برای بله برون: شینیون ساده

سوالات متداول:

در این شب خانواده داماد چه هدیه‌هایی به عروس می‌دهند؟

گرچه این موارد در هر خانواده‌ای بر طبق آداب و رسوم آن خانواده پیش می‌رود اما به صورت کلی، در این مراسم خانواده داماد انگشتر نشان،‌ گل، شیرینی، چادر سفید، یک دست لباس به رنگ روشن، کیف و کفش و یک جلد قرآن به پیشکش عروس می‌برند.

پذیرایی مراسم بله‌ برون به چه شکل است؟

میزبانی این مراسم بر عهده خانواده عروس است. در چنین شبی، بعضی از خانواده‌‌‌‌ها شام سرو می‌کنند و در کنار این، در این مراسم با شربت‌های خنک، شیرینی و میوه از خانواده داماد پذیرایی می‌شود.