زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

۷ روش درمان خانگی که موهای شما را دوست داشتنی خواهد کرد

2
wordcamp
6,038
8 دقیقه
۷ روش درمان خانگی که موهای شما را دوست داشتنی خواهد کرد

داشتن موهایی سالم در کنار چهره‌ای شاداب، زیبایی یک خانم را کامل می‌کند. همان‌طور که خانمی به پوستش اهمیت می‌دهد باید به موهایش نیز رسیدگی کند تا زیبایی چهره‌اش کامل شود. برای حفظ تارهای دوست داشتنیِ موهای خود، کاری کنید تا همیشه از داشتنشان لذت ببرید. استفاده از انواع شوینده‌های موجود در بازار برای دستیابی به این هدف، کافی نیست. علاوه بر شست‌وشوی موها، تقویت‌کردن موها را نیز در برنامه خود قرار دهید چرا که مو بر اثر عوامل  مختلفی آسیب می‌بیند. این عوامل عبارتند از: تغذیه نامناسب، عوامل مخرب محیطی مانند آلودگی هوا، استفاده بیش‌از‌حد از رنگ مو، عدم تقویت موها، روش‌های نادرست شانه زدن و عواملی نظیر این‌ها که همگی سلامت موهای شما را تهدید می‌کند. راه حل پیشنهادی ما استفاده از درمان خانگی و ماسک‌های کاملاً طبیعی است. ماسک‌هایی که با استفاده از امکانات موجود در هر خانه‌ای قابل تهیه بوده و مناسب انواع موها است.

درمان خانگی مو با سرکه سیب

درمان خانگی موهای خشک با سرکه سیب

استفاده از این ماسک خانگی براقیت موی شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، برای مراقبت و بازسازی موهای خشک و کسل‌کننده در طول فصل زمستان مناسب خواهد بود.

سرکه سیب، به تمیز شدن موها کمک نموده و باعث پاک‌شدنِ موها از آلودگی‌های محیطی است و نیز استفاده از آن شفافیت موهای شما را به دنبال دارد. روغن آرگان، موهای شما را تغذیه می‌کند و یک نرم‌کننده‌ی قوی طبیعی برای تارهای خشک و سرکش به‌شمار می‌رود. ماده‌ی دیگری که در این ماسک وجود دارد، رزماری است. گیاهی با خاصیت نرم‌کنندگی بالا که به موهای شما حالت خوبی خواهد داد.

طرز تهیه

نصف یک آوکادو را با ۲ قاشق غذاخوری روغن آرگان و ۱۰ قطره اسانس رزماری و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در مخلوط‌کن ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید.

روش استفاده

از این ماسک برای ترمیم موهای خشک و آسیب‌دیده استفاده کنید. از ریشه تا نوک موهای خود را به این ماسک موی خانگی و کاملاً طبیعی آغشته کنید و کمی ماساژ دهید. حال موها را با کلاه مخصوص یا روسری ببندید و اجازه دهید مواد این ماسکِ طبیعی جذب موهای شما شود و تاثیر خود را بگذارد.

15 دقیقه‌ی بعد موها را با شامپوی دل‌خواه بشویید و برای کسب نتایج بهتر ماهی یک‌بار این ماسک را تکرار کنید.

درمان خانگی مو با تخم مرغ

درمان خانگی برای انواع مو با تخم مرغ

تخم مرغ خام یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست و زیبایی در کل جهان است. زرده تخم مرغ غنی از چربی و پروتئین‌ها است و مرطوب‌کننده ای طبیعی به‌حساب می‌آید. در حالی که سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم‌های باکتری‌خوار بوده و چربی‌های اضافی مو را حذف می‌کند. برای موهای نرمال می‌توانید از تخم مرغ کامل استفاده کنید. اما برای درمان موهای چرب فقط از سفیده تخم مرغ و برای نرم‌کردن موهای خشک و شکننده، از زرده تخم مرغ استفاده کنید.

روش تهیه

متناسب با نوع موهای خود، نصف فنجان زرده یا سفیده تخم مرغ را هم بزنید و بر روی موهای تمیز و مرطوب از ریشه تا نوک موها بمالید. اگر این مقدار برای موهای شما کافی نیست، از مقدار بیشتری استفاده کنید. ۲۰ دقیقه با آب سرد آب‌کشی نموده و با شامپو شست‌و‌شو دهید.

نکته: ازماسک موی تخم مرغ کامل و یا زرده تخم مرغ فقط ۱ مرتبه در ماه استفاده کنید اما از ماسک سفیده تخم مرغ می‌توانید هر ۲ هفته یک‌بار استفاده کنید.

درمان خانگی مو با خامه ترش

درمان خانگی موهای بی حالت با خامه ترش

برخی محصولات شیمیایی و عوامل محیطی مانند آلودگی هوا می‌توانند به رطوبت، نرمی، براقیت و حالت‌پذیری مو آسیب برسانند. برای جلوگیری و درمان این آسیب‌ها می توان از ماست ساده و خامه ترش استفاده کرد. این ترکیب باعث معکوس شدن اثرات مخرب می‌شود. خانم لیزا بلکین نویسنده کتاب اشپزی لوازم آرایشی می‌گوید: اسید لاکتیک خاصیت پاک‌کنندگی دارد و چربی شیر، نرم‌کننده و مرطوب‌کننده به‌شمار می‌رود.

روش تهیه

نصف فنجان خامه ترش و یا ماست معمولی را به موهای مرطوب بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد آب‌کشی نموده و بعد از آن با شامپو شست‌وشو دهید. این ماسک مو را می‌توانید هفته‌ای ۱ مرتبه تکرار کنید.

درمان خانگی مو با آب لیمو ترش

درمان خانگی خارش پوست سر

دلایل ایجاد پوسته‌ی سر را می‌شناسید؟ عواملی مثل؛ تغذیه نامناسب، استرس، شرایط محیطی. برای مبارزه با این پوسته‌ها، از ترکیب آب لیمو ترش و روغن زیتون روی موهای خود استفاده کنید. اسید موجود در لیمو ترش شما را از شر پوسته‌ها و خشکی پوست سر رها می‌کند. روغن زیتون نیز به حفظ رطوبت پوست کف سر کمک خواهد کرد.

روش تهیه و استفاده

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش را با ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذا خوری آب ترکیب کنید و بر روی پوست کف سرتان بزنید. 20 دقیقه صبر کنید، سپس آب‌کشی نمایید و با شامپو شست‌وشو دهید. این روش درمانی را می‌توانید هفته‌ای ۱ مرتبه تکرار کنید.

دقت کنید که آب لیمو ترش به پوست صورت نفوذ نکند چرا که ممکن است باعث سوختگی و آسیب شود.

درمان خانگی موی آسیب دیده با عسل

پیشنهاد نویسنده: تفاوت شوره سر و خشکی پوست سر


درمان خانگی برای موهای خشک و یا آسیب دیده بر اثر تابش آفتاب

هرچقدر هم که موهای شما در اثر تابش شدید آفتاب و یا کاهش رطوبت، خشک و شکننده شود، باز هم می‌توان آن را توسط شیرین‌کننده قابل اعتماد طبیعت ترمیم کرد. عسل یک ماده طبیعی است که هم جذب‌کننده‌ی رطوبت است و هم به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

روش تهیه و استفاده

تقریباً نصف فنجان عسل را بر روی موهای تمیز و مرطوب ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم آب‌کشی نمایید. البته می‌توانید با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون عسل را رقیق کنید تا استفاده از آن راحت‌تر صورت بگیرد. برای موهایی که آسیب زیادی از نور خورشید دیده، می‌توان از مواد غنی از پروتئین نیز استفاده کرد. مثلاً از ترکیب ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری آوکادو و یا زرده تخم مرغ استفاده کنید که به بازسازی بافت آسیب دیده مو کمک می‌کند. این ماسک موی درمانی را می‌توان ۱ مرتبه در ماه تکرار کرد.

درمان خانگی موی آسیب دیده با آرد ذرت

درمان خانگی برای موهای چرب و خیلی چرب

استفاده مناسب از آرد ذرت یک راه ارزان برای از بین بردن چربی موها است.

روش استفاده

آرد ذرت را در یک نمکدان خالی بریزید و سپس بر روی موهای خشک و پوست کف سرتان بپاشید. بعد از ۱۰ دقیقه با استفاده از یک شانه موهایتان را شانه بزنید. استفاده از این درمان خانگی هیچ نوع محدودیتی ندارد.


پیشنهاد نویسنده: معرفی بهترین شامپوها برای موهای چرب ایرانی و خارجی


درمان خانگی موی آسیب دیده با آووکادو

درمان خانگی برای موهای فر و مجعد

یکی دیگر از معجزات طبیعت در زمینه‌ی زیبایی و مراقبت از مو، آووکادو است. چربی این میوه، شباهت زیادی به رطوبت و ترشحات پوستی ما انسان‌ها دارد و پروتئین موجود در آن برای تغذیه و نرمی مو، فوق‌العاده مفید است. برای داشتن موهای زیباتر حتماً این ماسک خانگی آووکادو را امتحان کنید.

روش تهیه و استفاده

نیمی از آووکادو را به حالت خمیری دربیاورید و بر روی موهای تمیز و مرطوب ماساژ دهید. پانزده دقیقه بعد، موی خود را با آب گرم شست‌و‌شو دهید. قدرت مرطوب‌کنندگی خمیر آووکادو با ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از مرطوب‌کننده های طبیعی دیگر مانند خامه ترش، زرده تخم مرغ یا مایونز برابری می‌کند. درمان با این ماسک مو را می‌توانید هر ۲ هفته ۱ مرتبه تکرار کنید.

خرید شامپو بدون سولفات ویتامینه و پروتئینه روزانه کاندید
خرید شامپو بدون سولفات ویتامینه و پروتئینه روزانه کاندید

سخن آخر

اغلب ما فکر می‌کنیم که داشتنِ موهای نرم، براق و ابریشمی به شانس و ژنتیک افراد مربوط می‌شود. اما یک چیز را هنوز نمی‌دانیم؛ ما بیشتر از آنچه گمان می‌کنیم می‌توانیم بر وضعیت موهای خود اثرگذار باشیم.

رنگ کردن مو، خشک کردنِ آن با ابزارهای حرارتی و استفاده از ترکیباتی شیمیایی موجود در برخی از شامپوها باعث آسیب به موهای ما می‌شود. بنابراین مو نیاز به مراقبت و درمان دارد تا صاف‌تر، نرم‌تر و درخشان‌تر به نظر بیاید.

روش های درمان خانگی مو را بخوانید و آن‌ها را به بخشی از روتین مراقبت از موی خود تبدیل کنید. این روش‌ها زمانی که با برخی عادت‌های خوب ترکیب شوند، نتایج درخشانی را به بار خواهند آورد.

خرید شامپو حجم دهنده و ضخیم کننده مو هیدرودرم مناسب مو نازک
خرید شامپو حجم دهنده و ضخیم کننده مو هیدرودرم مناسب مو نازک

پاسخ به سوالات متداول

چگونه می‌توانم موهای آسیب‌دیده خود را به‌سرعت در خانه ترمیم کنم؟

موها را با روغن زیتون فوق بکر تغذیه کنید.
تغذیه‌ی مو با تخم مرغ را امتحان کنید.
از ماسک خانگی سرکه سیب استفاده کنید.
اگر موهای نازکی دارید از ماسک موز استفاده کنید.
موهای مجعد را می‌توان با خامه ترش یا سس مایونز صاف کرد.
رطوبت مو را با روغن نارگیل تامین کنید.

آیا سس مایونز برای مو مفید است؟

بله، وقتی از سس مایونز به عنوان ماسک مو استفاده می‌کنید، از ریشه تا نوک موها را با مواد مغذی، تقویت می‌نمایید. مواد اصلی سس مایونز تخم مرغ و روغن است. میزان بالای پروتئین موجود در تخم مرغ به تقویت و ضخیم شدن فولیکول‌های مو کمک می‌کند. روغن موجود در سس نیز قادر است موهای شما را عمیقاً مرطوب نماید.

برای درمان خانگی موهای بسیار خشک چه ماسکی را پیشنهاد می‌دهید؟

می‌توانید از ماسک سرکه سیب استفاده کنید که در متن مقاله به طرز تهیه و استفاده از آن اشاره کرده‌ایم.