زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

wordcamp
50,712
5 دقیقه
سریع ترین روش از بین بردن جای جوش

شما هم حتما تا به حال در این موقعیت دردناک قرار گرفته‌اید که در یک روز خاص، حیرت زده در آینه نگاه کرده و یک جوش در بدترین موقعیت صورت خود مشاهده می‌کنید. کمک گرفتن از لوازم آرایشی شاید بتواند تا حدودی موثر باشد، اما کمتر زمانی یکدستی و صافی پوست به حد ایده آل ایجاد می‌شود. در این شرایط باید به دنبال درمان اورژانسی جوش صورت بوده و برای از بین بردن جای جوش، از تکنیک ‌های خاصی استفاده کنید.

خبر خوب این است که روش‌های مختلفی برای درمان جوش در یک شب وجود دارد و در صورتی که به موقع این تکنیک‌ها را به کار بگیرید، احتمالا موفق خواهید شد تا جوش و جای آن را خیلی زود، به کلی از روی پوست خود محو کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص این تکنیک‌ها بیشتر بدانیم.

درمان جوش در یک شب

درمان جوش در یک شب

اگر می‌خواهید خیلی زود برجستگی جوش از روی پوست شما محو شود، از یک تکه یخ پیچیده شده در پارچه‌ای لطیف استفاده کنید. یخ را روی محل جوش گذاشته و برای چند دقیقه نگه دارید. چند بار این کار را روی محل جوش تکرار کرده و بگذارید سردی یخ، اثر خود برای کوچک شدن جوش و انقباض آن را برجای بگذارد. بهتر است این عمل را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. این روش برای از بین بردن جوش در یک شب، البته زمانی که جوش آن قدرها چرکی نباشد، فوق العاده موثر خواهد بود.


پیشنهاد مقاله: از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن


سریع ترین راه از بین بردن جوش

اگر به دنبال درمان اورژانسی جوش صورت هستید، روش‌های زیر را در نظر داشته باشید:

استفاده از ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین برای درمان سه سوته جوش صورت عالی عمل می‌کند. لازم است که یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در چهار قاشق غذاخوری آب، به خوبی حل کرده و یک خمیر نرم درست کنید. از این خمیر روی جوش خود و کمی از پوست اطراف آن زده و بگذارید برای ربع ساعت باقی بماند. سپس صورت خود را به آرامی با آب ولرم شستشو دهید.

انواع ماسک صورت برای شادابی پوست

استفاده از سیر برای درمان سریع جوش صورت

به کار بردن سیر یکی از بهترین راه حل‌ها برای درمان جوش‌های چرکی و عفونی است. اما در استفاده از این روش، باید دقت کافی به خرج دهید. شما باید یک حبه سیر را از میان به دو قسمت تقسیم کره و روی محل جوش صورت خود بمالید. دقت داشته باشید که قرار دادن بیش از اندازه سیر روی پوست، می‌تواند به سوختگی و جراحت آن منجر شده و بدتر عواقب ناخوشایندی داشته باشد.

از این روی پس از گذشت 3 تا 5 دقیقه از تماس پوست با سیر، صورت خود را بشویید. (شما می‌توانید این کار را تا 4 بار در روز تکرار کرده و به رفع جوش صورت کمک کنید.)

درمان جای جوش با سیر

درمان اورژانسی جوش صورت با ماست و آبلیمو

ترکیب ماست و آبلیمو نیز یکی از راهکارهای درمان اورژانسی جوش صورت به شمار می‌آید. کافی است که ماست و آبلیمو را با هم در یک تناسب یک به یک مخلوط کرده و به کمک پنبه یا یک پد تمیز روی محل جوش بمالید. دقت داشته باشید که این مخلوط به خوبی روی جوش صورت قرار بگیرد. سپس چیزی نزدیک به ربع ساعت به آن زمان داده و بعد از آن، صورت را شستشو دهید.


پیشنهاد مقاله : روش‌های فوری برای خلاص شدن از شر جوش صورت


از بین بردن جای جوش در چند ثانیه با روغن زیتون و ژل آلوئه ورا

اگر روی پوست خود جای باقی مانده جوش را می بینید که آزاردهنده بوده و زیبایی شما را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است، می‌توانید از روغن زیتون یا ژل آلوئه ورا برای برطرف ساختن آن استفاده کنید. کافی است که مقدار ژل آلوئه ورا یا روغن زیتون را روی محلی که جای جوش بوده و قرمز یا به هر شکلی ناخوشایند است، زده و بگذارید چند ساعت بماند.

انواع ضد لک قوی

حتی می‌توانید این روغن یا ژل را پیش از خواب روی پوست خود زده و طوری بخوابید که تا صبح اثر آن روی صورت شما باقی بماند. به این شکل صبح روز بعد، اثری از قرمزی جای جوش نخواهید دید.

از بین بردن قرمزی جای جوش

برای از بین بردن قرمزی جای جوش، از ترکیب دارچین و عسل استفاده کنید. کافی است که یک قاشق چایخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط ساخته و یک ماده کرمی درست کنید. از این ماده روی محل‌های قرمز جای جوش زده و بگذارید چند ساعت بماند. پس از آن صورت خود را شستشو داده و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این روش درمان سریع جای جوش، کمک میک‌ند که ضمن برطرف شدن قرمزی روی پوست شما، زمینه بروز جوش و آکنه‌های بعدی نیز به حداقل برسد.

از بین بردن قرمزی جای جوش

سخن پایانی

در بالا سریعترین روش از بین بردن جای جوش به کمک تکنیک‌های خانگی مختلف را مرور کردیم. شما چه تجربه‌ای در این خصوص دارید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. همچنین توصیه می‌کنیم که این مطلب را با دوستان نزدیک خود به اشتراک گذاشته و آن‌ها را نیز با روش‌های رفع جوش خانگی و سریع، آشنا کنید.