زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی انواع صابون برای از بین بردن جای جوش

wordcamp
5,917
11 دقیقه
معرفی انواع صابون برای از بین بردن جای جوش

جوش و آکنه به دلایل گوناگونی روی پوست ظاهر می‌شوند و ممکن است پس از بهبود آنها، جای جوش و آکنه به صورت منفذ، التهاب یا لک روی پوست ظاهر شوند. در صورتی که جای جوش و آکنه‌ای که دارید کهنه و عمیق نشده باشد، به راحتی می‌توانید آن را با کمک روش‌های خانگی از بین ببرید و به ترمیم سلول‌های پوستی خود کمک کنید. یکی از روش‌هایی که بسیاری با آن آشنا هستند، از بین بردن جای جوش با استفاده از صابون مناسب و دارویی است.

سوالی که پیش می‌آید این است که آیا یک صابون معمولی می‌تواند جای جوش را بهبود بخشد؟ چه صابونی برای از بین بردن جای جوش و آکنه مناسب است؟ و چگونه صابون می‌تواند به درمان جای جوش و آکنه کمک کند. در ادامه این مقاله به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم تا به کمک این راه‌ها بتوانید پوستی شفاف و سالم داشته باشید. با ما همراه باشید.

آیا صابون برای درمان جای جوش مناسب است؟

به وجود آمدن جوش و آکنه دلایل زیادی دارد. جوش و آکنه از نور خورشید و اشعه فرابنفش، تجمع چربی، باکتری و میکروب در منافذ پوست به ‌وجود می‌آیند و پس از بهبود نیز ممکن است جای جوش روی پوست حساس به صورت لک، التهاب، حفره یا زخم باقی بماند. این در حالی است که علت ایجاد جوش یا آکنه به کثیف بودن یا تمیز بودن صورت هم بستگی دارد. عوامل مختلفی دیگری همچون تغذیه، سبک زندگی، اختلال هورمون‌ها، آب و هوا، حساسیت به لوازم آرایش یا حتی مواد شوینده، استرس و… می‌توانند باعث ایجاد جوش و آکنه شوند و جای جوش نیز روی پوست باقی بماند.

سوالی که ممکن است در این میان مطرح شود این است که آیا صابون برای درمان جای جوش مناسب است یا خیر؟ پاسخ به این سوال به نوع پوست، سبک زندگی و نوع صابون بستگی دارد. در واقع هر نوع شوینده یا صابون برای از بین بردن جای جوش مناسب نیست و شما باید صابون یا شوینده مناسب همین مشکل پوستی (یعنی از بین بردن جای جوش و آکنه) تهیه کنید و آن را وارد روتین پوستی خود کنید که برای نوع پوستتان نیز مفید باشد.

با این حال بهتر است بدانید که مصرف مداوم برخی از صابون‌ها یا شوینده‌های نامناسب نه تنها به درمان آکنه یا جای جوش کمک نمی‌کنند، بلکه ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا جوش‌های تازه و ملتهب روی پوست شوند. برخی صابون‌ها چربی مفید پوست را از بین برده و موجب ایجاد خشکی، خارش و قرمزی پوست می‌شوند.

بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هر گونه شوینده یا صابون برای جای جوش، حتما با پزشک مشورت کنید یا درباره صابون و نوع پوستتان تحقیقات بیشتری صورت دهید تا مشکل تازه‌ای برای پوستتان ایجاد نشود.

چه مقدار از صابون برای درمان سریع جای جوش استفاده کنیم؟

چه مقدار و چه زمانی از صابون برای درمان سریع جای جوش استفاده کنیم تا به پوست آسیب نرسانیم؟ طبق تحقیقات، شستشوی صورت در صبح و شب (پیش از خواب)، یعنی دو بار در طول روز کافی است. در واقع صبح‌ها چربی اضافه و میکروب و شب‌ها آرایش و آلودگی را از صورتتان پاک می‌کنید.

با این حال، نوع شوینده یا صابونی که برای شستشوی صورت استفاده می‌کنید، اهمیت بیشتری از زمان یا تعداد شستشوی صورت دارد. در واقع صابون‌های معمولی یا صابون‌های الکلی برای شستشوی پوست صورت و از بین بردن جای جوش مناسب نیستند و ممکن است حتی به بافت پوست صورتتان آسیب برسانند.

در واقع صابون‌هایی که میزان پاک کنندگی بالایی دارند و قوی هستند، همیشه انتخاب مناسبی نیستند و همان طور که گفتیم ممکن است پوست صورتتان را خشک کنند و چربی‌های مفید صورت را از بین ببرند. در این صورت ممکن است پوستتان پیش از زمان طبیعی خشک و چروک شود.

همچنین شستشوی بیش از حد صورت را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم، چرا که ممکن است پوست صورتتان خشک و چروک شود یا حتی میزان التهاب، خارش، حساسیت، جوش یا آکنه و حتی جای جوش نیز بیشتر شود.

در واقع یک پوست سالم، حاوی چربی مفید است که به بازسازی سلول‌های پوستی آسیب دیده و از بین بردن جای جوش کمک می‌کند. بنابراین شستشوی بیش از حد پوست با صابون‌های قوی نتیجه عکس به همراه خواهد داشت.

روش‌های فوری برای خلاص شدن از شر جوش صورت را می‌دانید؟ اگر برای رفتن به یک مهمانی و یا قرار مهم جوش زده‌اید و به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل هستید، این روش‌های فوری به داد شما خواهند رسید.

انواع صابون برای از بین بردن جای جوش

در صورتی که می‌خواهید پوستی سالم و جوان داشته باشید، توصیه می‌کنیم با انواع صابون برای از بین بردن جای جوش آشنا شوید. چرا که برخی از صابون‌ها ممکن است باعث آسیب به پوستتان شوند و به بهبود جای جوش کمکی نکنند. در این صورت توصیه می‌کنیم برای شناخت بهتر صابون‌های موجود در بازار و انواع صابون ضد جوش خارجی، به ادامه مقاله توجه کنید.

1.      صابون دیترون برای جای جوش

صابون دیترون برای جای جوش یکی از شناخته شده‌ترین صابون‌های آنتی باکتریال در ایران است. مواد تشکیل دهنده صابون دیترون از موم عسل و درخت چای است که هر دو خاصیت ضدباکتری و پاک کنندگی قوی دارند و به از بین رفتن آکنه و جوش کمک می‌کنند.

این صابون خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی دارد. در این صورت پوستتان خشک نخواهد شد و بافت پوست نرم‌تر می‌شود. این در حالی است که چربی‌های اضافه از پوستتان پاک خواهد شد و پوستتان تمیز و شفاف می‌شود.

صابون دیترون نه تنها باعث از بین رفتن جای جوش می‌شود، بلکه با خاصیت ضد باکتری و ضد میکروب، مانع ایجاد جوش و آکنه روی پوست صورت می‌گردد. بنابراین در صورتی که پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارید، صابون دیترون مناسب شما خواهد بود.

2.      صابون کاپوس برای درمان جای جوش

صابون کاپوس یک برند آلمانی است که برای درمان جوش و آکنه و درمان جای جوش مناسب است و به عنوان یک صابون ضد جوش خارجی باکیفیت شناخته می‌شود. این صابون حاوی عصاره میوه آواکادو است که باعث افزایش شادابی و طراوت پوست می‌گردد.

در صورتی که می‌خواهید از یک صابون گیاهی برای از بین بردن جای جوش صورت استفاده کنید، خرید صابون کاپوس را توصیه می‌کنیم. صابون کاپوس خاصیت آنتی باکتریال دارد و هرگونه آلودگی را از روی پوست پاک می‌کند.

صابون کاپوس باعث می‌شود که چربی اضافه پوستتان پاک شود و در نتیجه چربی پوست کنترل گردد. در این صورت بی‌آنکه پوست خشک و چروک شود، لک، جای جوش و حتی التهاب ناشی از آکنه و جوش از بین می‌رود. مشخصات پن کاپوس مدل T.C.C مناسب پوست‌های حساس به شرح زیاد است:

خرید پن کاپوس مدل T.C.C مناسب پوست‌های حساس
  • مناسب پوست‌های آکنه‌ای، حساس و عفونی
  • قابل استفاده برای بدن و صورت
  • حاوی گلیسرین و مرطوب کننده
  • حاوی کلوکربان 25%
  • آنتی باکتریال
  • پایه گیاهی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

3.      صابون نوباکتر برای از بین بردن جای جوش

در صورتی که پوست چرب و مستعد جوش دارید، صابون نوباکتر برای شما مناسب است. این صابون یک آنتی باکتریال قوی است که به از بین بردن باکتری و آلودگی روی پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوستی تمیز و شفاف داشته باشید.

صابون نوباکتر چربی اضافه پوست را از بین می‌برد. در واقع چربی بیش از حد پوست باعث ایجاد جوش و آکنه می‌شود و در صورتی که چربی پوست کم باشد، پوست خشک می‌شود و جوان سازی پوست نیز صورت نخواهد گرفت. از این رو صابون نوباکتر این خاصیت را دارد که چربی پوست صورت و بدن را کنترل و تنظیم کند تا پوست جوان و سالم باقی بماند.

اگر به دنبال شناخت راه‌های دیگر برای از بین بردن جوش‌هایتان هستید، از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن را که در همین زمینه برای شما نوشته شده است بخوانید.

4.      صابون گوگرد برای از بین بردن جای جوش

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما گوگرد خاصیت ضد باکتری دارد. صابون گوگرد باعث از بین رفتن لایه آسیب دیده پوست می‌شود و پوست را برای ساخت سلول‌های جوان و تازه تحریک می‌کند، از این رو پوست جوان‌تر می‌شود.

اگرچه صابون گوگرد برای از بین بردن جای جوش و حتی از بین رفتن آکنه بسیار مفید است، اما توصیه می‌کنیم از صابون گوگرد به عنوان یک شوینده دائمی استفاده نکنید. چرا که استفاده بیش از حد از صابون گوگرد قوی باعث خشکی پوست می‌شود و ممکن است چربی مفید پوست از بین برود. پن ضد آکنه فولیکا حاوی 10% گوگرد می‌تواند انتخاب خوبی برای استفاده باشد. مشخصات این صابون به شرح زیر است:

خرید پن ضد آکنه فولیکا حاوی 10% گوگرد
  • شوینده و پاک کننده غیر صابونی
  • با PH تنظیم شده و سازگار با پوست
  • درمان کمکی آکنه و جوش‌های صورت و بدن
  • درماتیت سبورئیک، اگزما، ترک خوردگی پا
  • تنظیم کننده ترشح چربی 
  • آنتی باکتریال و ضد قارچ 
  • ضد التهاب و آنتی سبورئیک

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

5.      صابون گلمر برای از بین بردن جای جوش

صابون گلمر به عنوان یک صابون ضدآکنه شناخته شده است. این صابون حاوی گوگرد و اسید سالیسیلیک است و یک صابون گیاهی برای از بین بردن جای جوش محسوب می‌شود و هیچ چربی حیوانی در آن وجود ندارد.

در صورتی که پوست ملتهبی دارید یا می‌خواهید خارش جای جوش را درمان کنید، صابون گلمر انتخاب مناسبی خواهد بود. این صابون خاصیت لایه برداری دارد و سلول‌های مرده و آسیب دیده را از بین می‌برد و به جای سلول‌های مرده، سلول‌های تازه و جوان رشد می‌کند.

6.      صابون گانودرما برای از بین بردن جای جوش

صابون گانودرما یک انتخاب مناسب برای از بین بردن لک و جای جوش است، چرا که این صابون حاوی پروتئین و چربی‌های مفیدی است که باعث از بین رفتن بافت سلولی آسیب دیده می‌شود و به جوان سازی و رشد سلول‌های تازه کمک می‌کند.

این صابون تنها برای تمیز شدن پوست نیست و خاصیت درمانی هم دارد، چرا که ترکیبات تشکیل دهنده صابون گانودرما همچون لایه بردار پوست است و بافت آسیب دیده پوست، همچون اسکار (زخم) یا اگزما را ترمیم می‌کند.

صابون زردچوبه برای از بین بردن جای جوش

زردچوبه خاصیت لایه برداری و شفاف شدن پوست دارد و اگر می‌خواهید برای رفع تیرگی پوست یک صابون مناسب انتخاب کنید، صابون زردچوبه انتخاب مناسبی خواهد بود. علت تیرگی پوست، افزایش رنگدانه یا ملانین پوست است. بنابراین صابون زردچوبه لایه یا بافت آسیب دیده پوست را حذف می‌کند و باعث شفاف شدن پوست می‌شود.

صابون زردچوبه مناسب پوست خشک، معمولی و چرب است . این صابون باعث می‌شود لک پوستی و حتی جای جوش و آکنه نیز از بین برود. به کمک این صابون سلول‌های تازه، سالم و جوان جای بافت پوست آسیب دیده را می‌گیرند. در نتیجه پوست شما شفاف و زیبا خواهد شد.

برای خرید صابون وپن برای انواع پوست با بهترین قیمت می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مو تن رو سر بزنید. با بررسی محصولات مختلف نسبت به خرید بهترین گزینه اقدام کنید.

سخن آخر

صابون‌ها و پن‌ها علاوه بر تمیزی پوست، می‌توانند فواید دیگری برای رفع مشکلات پوستی داشته باشند. رفع جوش و آکنه هم یکی از این فواید و خواص است. در خرید صابون دقت کنید تا مناسب پوست شما باشد و از مواد نامرغوبی ساخته نشده باشد. در این مطلب در مورد انواع صابون جوش برای صورت صحبت کردیم و به معرفی محصولات پرداختیم. تجربه شما درباره استفاده از صابون‌ها برای رفع جای جوش چیست؟ آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد صابون برای جای جوش

جوش چگونه به وجود می‌آید؟

عوامل مختلفی مثل تابش نور خورشید، ترشح بیش از حد چربی پوست، تجمع آلودگی و تغذیه برای به وجود آمدن جوش وجود دارند.

برای جای جوش از چه صابون‌های می‌توان استفاده کرد؟

صابون‌هایی مثل صابون گوگرد، صابون گلمر و صابون زردچوبه انتخاب خوبی برای رفع جای جوش هستند.

نحوه استفاده از صابون برای رفع جای جوش چگونه است؟

صورت خود را یک بار صبح و یک بار شب با صابون مخصوصی که دارید بشویید.